@draagdoek, wij hebben een tricot slen en zijn daar erg blij mee. Enige puntje bij ons is dat ml nog steeds niet snapt (of wil snappen, dat laten we even in het midden) hoe hij hem omknoopt....en zo moeilijk is dat helemaal niet..... Zijn trouwens tig youtube filmpjes met instructies
Bij mij meestal de eerste weken dat je nergens aan toe komt. En kunnen heel goed verlate kraamtranen zijn hoor. Vooral als je iets overkomt wat je totaal overdonderd, zoals een vervelende bevalling, komt de emotie veel later pas. Ow ok, daar heb ik wel eens van gehoord ja. Maar dan maak je daar dus een papje van met water of zo, en dan geef je daar een paar lepeltjes van voor de voeding of zoiets? Nou misschien dat ik dat nog kan proberen. Ja ik ook hoor. Ik zei een paar weken geleden, voor de bevalling tegen me moeder. Van dat ik nadat de kraam weg was bij mn dochter, van ja, en dan was het soms twee uur s middags dat ik een keer ging ontbijten. En dat me vader dat aan zat te horen en zei van, hoe doe je dat? Dat ik zei van, ja geen idee waar ik dan al die tijd mee bezig was, maar t was echt zo....... En nu gaat het eigenlijk ook vaak zo. Ik ben uur of half 7 wakker, maar pas tegen een uur of tien ben ik beneden om te ontbijten. En in de tussentijd...... Soms heb ik niet eens tijd om naar de wc te gaan. Woehoe!! Go tumtum! En Skatje ook!! Nou meiden, jullie maken het wel spannend op het einde. Een heuse sprint zo vlak voor de finish! Ik laat mijn babies nooit huilen hoor. Wel als ze ouder zijn. Maar zo tot een maand of 7/8 heeft laten huilen volgens mij helemaal geen zin. @draagdoek; ik zou dat heel fijn vinden. Maar mijn rug vind het niet zo leuk.... Wel jammer want lijkt me heel gezellig met je beeb zo lekker tegen je aan.
Draagdoek; Ik heb de geweven doek van Bykay. Van spijkerstof! Ideaal en mooi ding. Gebruik 'm erg veel overdag. Jeej! Skatje en Tumtum! Kom maar op met die babys van jullie!!! Kunnen we over naar een nieuw topic hihi Duim voor jullie en denk aan jullie!
Thx meiden! Ik ga de draagdoeken van jullie even googlen! Madelief had na mijn idee minder behoefte om bij me te liggen, Storm des te meer. .. Ohhhh....skatje & tumtum! Jullie houden het wel heel spannend! Skatje, wie is jou buddy?
Hihi skatje en tumtum, ben benieuwd! Wij mochten vandaag al naar huis omdat Jaelynn over de 4 kg weegt moest ze 3x op suiker gecontroleerd worden maar gelukkig was alles in orde. Heeft gewoon lekker meegegeten in de buik van mana Lig nu lekker in bed, zo weer even borstvoeding geven en dan mag papa even voor d'r zorgen want mama is erg moe van de bevalling! Kraam is vanmiddag al even geweest om te kijken hoe de voeding gaat en wat tips te geven. Nu moeten we het dus even alleen gaan doen tot morgenochtend. Best spannend!
Ik heb trouwens de draagdoek van hoppediz! Lijkt me een erg fijn ding. Ben benieuwd wat Jaelynn ervan gaat vinden
Elina, van harte gefeliciteerd met jullie dochter. Wat een flinke dame al! En klinkt als een hele heftige bevalling, hoop dat je er een beetje van uit kunt rusten nu.. En geniet Tumtum, skatje, Spannend hoor! Zet 'm op! @nutriton/johannesbroodpitmeel. Wij hebben het gebruikt bij dochterlief vanwege reflux. Tot 1 jr hebben we al het vloeibare ermee dikker gemaakt, daarna hield ze het binnen. @drukte, kom hier eigenlijk ook nergens aan toe. Douche als vl thuis is, anders is het niet te doen.. en kom er ook niet elke dag aan toe. haha. Ben al blij als ik beide kindjes schoon en gevoed heb. @draagdoek, hier heb ik een tricot slen. Bij dochterlief echt heel erg veel gebruikt, en zoonlief heeft er nu ook al een paar keer ingezeten, echt ideaal. Het enige is dat ik hem niet voor de zomer aan zou schaffen, hij is nu al erg warm. (dochter was een winterkindje). En na een maand of 10 ging ie uitzakken omdat dochterlief zwaarder werd, en vond ik hem niet prettig meer dragen. In de zomer heb ik een zelfgemaakte mei tai en een rugdraagzak gebruikt bij dochterlief, die mei tai is felroze met bloempjes, dus ben nu op zoek naar iets anders voor zoonlief. Iets waar hij nu al in kan. Zit te denken aan een hop tye of hoppediz das leichte, maar ben er nog niet helemaal uit.. Er is ook zo veel keuze! Hier de tweede hoortest gehad voor zoonlief. Helaas ook dit keer niet goed, dus nu worden we gebeld voor een thuisbezoek en een uitgebreidere test. Begin 'm nou toch wel een beetje te knijpen, ookal zeiden ze dat het soms wel voorkomt dat de testen mislukken, maar er niks aan de hand blijkt.. Hopelijk duurt het niet heel lang voor ze op huisbezoek kunnen komen.. We hebben zoonlief ook gewogen. En ik ben trots! Hij is deze week (met voornamelijk aan de borst drinken en vanaf zondag/maandag zelfs volledig aan de borst) 360 gram aangekomen. Hij weegt nu 4200 gram Komt dus absoluut niks tekort En toen oogarts voor dochterlief, ook geen goed nieuws. Had gehoopt dat ze minder lang mocht gaan plakken (oogpleisters), maar ze moet juist langer per dag. Oogarts vond het niet goed gaan, terwijl we toch heel trouw plakken.. Dochterlief vond het altijd prima, maar begint die pleisters nu toch wel vervelend te vinden, dus het is een beetje balen.. Net zijn we ff de stad in geweest om o.a. wat extra lakentjes te kopen (zoonlief spuugt flink) en hebben een hapje gegeten bij de v&d.. Nu moeten we nog ff snel het huis aan kant brengen voor de bezichtiging morgen. Normaal heb ik het huis dan helemaal tiptop in orde maar ze moeten er dit keer maar doorheen kijken, want heb er de energie niet voor...
@tumtum, succes!!! Zet m op!!! 1 ding is zeker, je gaat heel binnenkort je kindje ontmoeten! @skatje, hoop dat t doorzet meid!! Mn telefoon staat sowieso aan, kan alleen niet beloven dat ik t a la mnuut hier neerzet hihi, maar kan tijdens de nachtvoeding absoluut wel hoor! En in elk geval als t doorzet, succes!! @draagdoek, ik vind de hop-tye wel wat geen gepruts met 5,6m lang stuk stof hihihi Toch maar eens overwegen om er een aan te schaffen.....ze hangt graag tegen ons aan, maar soms moet je toch iets doen en heb je je handen echt nodig, Ze zijn alleen zo duur, dus denk er nog ff over na ze is nu ook nog zo klein @u exoected, oooh herkenbaar ja naar je kindje kijken en kunnen huilen! Heb t ook al gewoon gedaan hoor Maar neem idd goed je tijd voor de verwerking en als t eruit moet dan miet t eruit, l Die tranen lekker laten stromen hoor! Knuf
@frommel, knuffel meid voor de hoortest en de pleister, echt niet leuk...maar wat goed dat hij zo is aangekomen! En wij hadden dus ook de tricot slen met J en die is van juli, en dat beviel goed
Frommel, dat is inderdaad helemaal niet leuk Knuffel voor jou. Bfg..Jij bent dus buddy van skatje?! Gevonden dan hihi! Huilen als je naar je baby kijkt. .heb ik ook gedaan & dat in combinatie met liedje van Trijntje Oosterhuis; nu dat jij er bent! Even heerlijk op gebruld! Dat lucht op haha! Zo...net Storm zn fles gegeven, ben benieuwd hoeveel tijd hij er tussen laat! Slaap lekker!
Oh waarom slaapt hij niet meer door! Haha. Nuja, vind t voeden niet erg. Mijn liefje weer tegen me aan.
Hmmmm...nog geen nieuwe babys... Pffff hier flink koorts! kletsnat vh zweten en rillen vd kou! rot blaasontsteking,onderkantje blijft flink pijnlijk, nu met die blaasontsteking ook flinke druk daar beneden! ben met antibiotica gestart 4x per dag capsuletje nemen 5dagen lang. kweek is opgestuurd voor verder onderzoek. ik ga maar weer slapen,oogjes vallen bijna dicht! Sterkte skatje en tumtum! knuffel voor iedereen! xxx
Hier nu nog steeds weeën die niet echt doorzetten. Om de 3-6 minuten. Houden een minuut aan. Moet ze wel flink wegzuchten. Morgenochtend bel ik de vk wel of ze nog even kan strippen of zo want zo kan ik geen weekend door.