16 - 30 April 2013 Mama's (deel drie)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Succes Skatje!

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113

Jee meid, gefeliciteerd! Begrijp ik het nou goed dat je 45 min in de auto hebt gezeten met bijna volledige ontsluiting? Respect! En wat een mooie naam, stond ookop ons lijstje als h een meisje was geweest ;)

Lekker uitrusten nu!

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113

Man is hier ook vrij maar hij is alleen naar de c1000 :D Wel ikke in de kleren en de kinders ook. Een goede nacht gehad, h kwam om 12 uur en om half 5, dus dan slaap je wel even lekker.

Wijkverpleegkundige van het CB komt over een kwartier dus we moeten er wel een beetje netjes bij lopen. Het huis is een puinhoop maar ja ;)

@frommel, heb jij vandaag geen bezichtiging? Succes ermee!

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ja, je hebt mij hele voorspelling in de war gegooid :D

5. Woerdie

Woerdie Bekend lid

17 aug 2012
    839
    0
    0
    @tumtum: van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie Silke!
    geniet ervan xxxxx,

6. Woerdie

Woerdie Bekend lid

17 aug 2012
    839
    0
    0
    wat is nu eigenlijk de eindstand?

jongens vs meisjes

:D

7. geranium32

geranium32 Niet meer actief

Bfg: onze vent is veel te wakker en alert dus slaapfoto's zullen er bij ons denk ik niet zoveel zijn. Maar idd de verwarming een paar tandjes hoger draaien. En we hebben zelf al wat leuke dingen voor op de foto. Zal er wel ff een paar spammen als ik ze heb!

Woerdie: wat balen van die blaasontsteking! Hoop dat je er snel vanaf bent! Beterschap meis!

Skatje: ben zo benieuwd!!!!!

Voor het eerst onder de douche geweest met de kleine man. Wat is dat leuk! Hij vond het geweldig! En mama ook natuurlijk :D Heb voor het eerst weer m'n kleren aan. Nog wel positie want m'n gewone kleren passen nog niet. Zit al wel op -14 kg! Gaat dus echt goed! En ik heb eigenlijk weinig gedaan. Dus als we de komende weken weer in beweging komen gaat het hopelijk nog sneller!

8. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Tujtum, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Wat een leuke naam hebben jullie dr gegeven! Geniet!

Skatje, toch onze hekkensluiter, zet m op!

Hier, paar uurtjes geslapen.. ben gesloopt..
    Inderdaad straks een bezichtiging, dus moeten zo ons huis uit ;) duimen jullie mee?

9. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Elina, gefeliciteerd! Heftig hoor zo'n lange bevalling, maar ze is er!!

Tumtum, ook van harte gefeliciteerd met Silke!!

Skatje, zet 'm op meid!

Shahrazed, wat super dat je al je gewicht al kwijt bent! Hier zelfde verhaal, te vroeg bevallen icm veel stress om je zieke kindje doet wonderen, maar ik raad het niemand aan hoor, zo afvallen!

Geranium, de kleine groeit goed dus, hihi...:)
    Daan hikt ook vrij veel, volgens mij is het vrij normaal bij kleintjes, maar vind het ook wel vervelend voor hem...

Unexpected, ik heb hetzelfde probleem, kom echt nergens aan toe!
    Snel kolven, Daan voeden, proberen zelf een keer te ontbijten, weer kolven, etc, etc, etc... Wordt er gek van, gisteren zat ik er echt even helemaal doorheen, ik bleef huilen! Ben sowieso véél emotioneler sinds de bevalling, kan nergens meer tegen...;)
    Je hebt ook een hoop te verwerken meis, gewoon lekker laten gaan die tranen en praat erover.

Butterfly, geen ervaringen met draagdoeken, maar inderdaad draagdoek.nl schijnt goede doeken te verkopen volgens een vriendinnetje van mij.

Frommel, wat vervelend dat de hoortest weer niet goed was, hopen maar dat de uitgebreide test wel goed is!
    Wel ontzettend fijn dat hij zo goed gegroeid is!
    En wat naar voor jullie dochter dat het plakken langer moet, kan me wel voorstellen dat ze het niet leuk vindt die pleisters.
    En ik duim me suf hoor!;)

Woerdie, sterkte met je blaasontsteking!

Ego: Daan heeft gisteren van 05.00 - 11.00 non-stop gehuild, werd er echt helemaal gefrustreerd van...:( Wat het nou was geen idee, denk combinatie honger/krampjes ofzo...
    'Gelukkig' had ik een afspraak staan in het ZH om de bevalling na te bespreken en zou sm al op komen passen 's middags dus ik kon even weg. Dat heeft me wel goed gedaan moet ik zeggen, maar ik blijf het lastig vinden hoor als hij zo verdrietig is en ik zelf nergens aan toe kom. Wil graag het huis een beetje op orde houden en wil nog van alles uitpakken en opruimen...;) Oh ja, en af en toe eten/drinken is ook niet verkeerd!

Gesprek in het ZH ging goed, we hebben de bevalling nog even doorgenomen. Was best verhelderend, al wist ik het meeste nog wel. Placenta heeft voor/tijdens de bevalling deels losgelaten, oorzaak is onbekend. Daar krijg ik nog onderzoeken voor, om te kijken of er iets mis is met mijn bloedstolling.
    Ik heb een verhoogde kans bij een eventuele volgende zwangerschap dat het kindje ook weer te vroeg komt, vandaar dat ik dat onderzoek aangeboden krijg. Ook is het de bedoeling dat ik dan voor controle in het ZH begin, ze beslissen dan later of ik naar de VK over mag. Maar dat is natuurlijk allemaal nog toekomstmuziek! Eerst Daan maar eens wat groter laten groeien, hihi.

Net nog even (huilend) de jeugdvpk gebeld van het CB over de voeding. Ik kolf fulltime, maar krijg Daan zijn voeding niet meer bij elkaar gekolfd (hij drinkt ruim 600 ml per dag). Ik heb nu nog wel voorraad in de vriezer, maar die slinkt vrij snel. Ik kom gewoon nauwelijks aan kolven toe, en de opbrengst is minder dan voorheen. Wat adviezen gekregen, onder andere om Nutriton (JBPM) door de voeding te gaan doen in de hoop dat hij wat meer verzadigd is en minder snel spuugt. Iemand hier ervaring mee?
    Als mijn voorraad BV op is kan ik beginnen met 1 voeding te vervangen voor KV, wil het zo lang mogelijk uitstellen, maar het moet wel te doen zijn natuurlijk...

Zo, dat was mijn verhaal, fijn weekend allemaal!

10. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Tumtum, gefeliciteerd!!

Skatje, ook jij dus aan het bevallen. Als laatste:)

Nou de eerste nacht hebben we overleefd. We hebben erg weinig geslapen want telkens als we Jaelynn in haar wilgje legden, begon ze te huilen. Ze wilde alleen maar op de borst van mama of papa slapen. Wel heel lief natuurlijk, maar niet zo fijn als je helemaal kapot bent.
    Vandaag eigenlijk alleen nog maar bezig geweest met voeden en toen was het alweer 12 uur. Maar we genieten volop!

11. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    tumtum proficiat!! zet em op skatje!

12. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    @moon, voor jou ook een knuffel en het zelfde advies als voor unexpected: het is niet niks wat je mee hebt gemaakt en geef het de ruimte. En als moeder blijf je trouwens veel emotioneler, is mijn ervaring :D

13. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    #4353 shahrazed, 3 mei 2013
    Laatst bewerkt: 3 mei 2013
    Waaaa tumtum! Wat een verhaal zeg! Lijkt wel mijn tweede bevalling (by far de beste trouwens). Ik had ook vooraf een ruggeprik 'besteld'. Eenmaal in het ziekenhuis bleek dat ik al op 9, bijna 10 cm zat, dus helaas pindakaas voor de ruggeprik hihi. Maar super dat het zo snel gegaan is! Gefeliciteerd met jullie dochter. Leuke namen. Hoop dat je nu lekker kan gaan genieten van je gezin!

@Skatje; zet em op meid!!

@frommel; succes met je bezichtiging! Ik ga flink duimen dat het wat wordt. En wat goed zeg dat ie zo goed gegroeid is! Hoop dat je binnenkort die kolf definitief uit het raam kan gooien. :D

@woerdie; getsiederrie zeg, blaasontsteking. Hoop dat de AB kuur snel aanslaat en je er gauw vanaf bent. Is wel t laatste wat je nodig hebt in je kraamtijd.

@moon; nee afvallen door de stress is inderdaad niet goed! Ben blij trouwens dat je nagesprek zo goed ging. Ik vond die van mij nou niet echt verhelderend tot nu toe. Zeg maar gerust, vrij nutteloos.
    En wat betreft je bevalling; dat moet je denk ik echt heel veel tijd gaan geven. Ik heb van mijn eerste bevalling heel lang last gehad. Een half jaar later draaide mn maag nog om als ik op straat zwangere vrouwen zag. Dus geef het de tijd en praat er veel over. En neem de tijd om echt goed uit te rusten en te herstellen.
    @unexpected zou ik hetzelfde advies willen geven.

euhhhhhhhhh, volgens mij vergeet ik nog iemand, maar k weet het niet meer. *zeef*

14. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ego; mijn telefoon is overleden. :( Hij doet echt helemaal niks meer, dus kan zelfs niet eens gebeld worden. En ik zit echt hele dagen op dat ding te appen, forum lezen, webshoppen etc. dus ik ben helemaal gestresst. Zeker nu ik tijdens het voeden niks te doen heb. Eigenlijk belachelijk, maar ik denk dat ik vandaag al n andere ga halen. :)
    Oke ik geef eerlijk toe nu; ik kan niet meer zonder telefoon......

Verder. Sja alles gaat zn gangetje. Dagen vliegen echt voorbij. Vind het behoorlijk druk zo met n peuter en n baby en de oudste die natuurlijk ook nog aandacht vraagt. Maar het is ook wel heel gezellig en heel leuk.
    Y doet het ook goed. Spugen blijft wel een probleem. Zodra ik hem plat leg gaat ie weer spugen. Dus laat ik hem nu het eerste half uur op het voedingskussen slapen. Maak me alleen dan weer zorgen dat het slecht voor zn rug is.
    En iedere dag neem ik me weer voor om een middagdutje te doen. Maar kom er iedere keer niet aan toe. Ben echt heel moe de laatste paar dagen. :(

15. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    buddybericht!!!!!

"Om 12.30 is onze mooie dochter Julin Alise Hanna geboren. Alles is goed met ons en ze ligt nu lekker bij mama aan de borst."

einde buddybericht

Skatje van harte gefeliciteerd met jullie Julin!! Mooie naam!

16. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Skatje, gefeliciteerd met Julin!

17. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    Skatje gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Wat een mooie naam heeft jullie meisje gekregen

18. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Bedankt voor de felicitaties!

Ze is 3520 gram en 47 cm

19. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Gefeliciteerd met jullie dochter en zusje Skatje! Geniet ervan!!!

20. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik ga gelijk even de lijst aanpassen en een nieuw topic openen.
    Alle baby's zijn errrrrrrrrrr

Deel Deze Pagina