Zeker niet met deze hormonen. Maar of ze nu denken dat hij groot of klein is, ik ga niet langer dan 40 weken lopen hoor! Sinds de gyn heeft gezegd dat baby's van diabetes moeders nog wel eens overlijden na 40 weken wil ik dat risico niet nemen. Gokken mogen ze van mij doen wat ze willen maar niet met mijn kind. Dus ik hou straks mijn poot stijf, ik neem geen risico's. *voelt de pitbull mentaliteit boven komen die al 3 dagen door het lijf giert*
Butterfly: helemaal waar! De laatste loodjes voor ons allemaal! Ben weer zo ontzettend moe! Niet naar bed geweest, was eigenlijk wel de planning Nu maar ff op de bank, misschien nog ff de oogjes dicht doen!
Ik heb helemaal geen zin om te koken. Neem misschien gewoon een tosti ofzo en dan lekker naar bed. Oh moet ook wel om ons lachen hoor, met al die hormonen en ziek zijn en er doorheen zitten...
Ik zou, er van uitgaande dat ze al behoorlijk wat ervaring heeft, de vk geloven....Janneke werd 4 kg geschat met de echo, en 2 dagen later woog ze 3 kg op de weegschaal....
@unexpected; terecht hoor die pitbull. De diabetes is zeker een serieus risico en het is heel moeilijk om het gewicht van een kindje voor geboorte in te schatten. @tumtum; yes er is een naam! Ik ben nu al nieuwsgierig. Ik vind scandinavische namen vaak erg leuk. @butterfly; wat een gedoe nog met je dochter en de amandelen zo vlak voor je bevalling. Ik zou mij. Huisarts daar wel op aanspreken. @minnie; eerst nog maar ff goed fit worden hoor voor je de bevalling in gaat. Hopelijk knap je nu snel op nu je de zorg voor de kinderen kan delegeren. Hier ook nog steeds snot en veel hoesten. Vooral dochter is net een zeehond. Vandaag dus toch maar weer gestart met de pufjes. Ik heb zelfs een poging gedaan tot middagtuk welke hopeloos is mislukt door de knuffelende zeehond. Ach, het was wel gezellig Ze is vooral zo lief voor haar broertje in mijn buik. Hele gesprekken voert ze al tegen hem met haar knuffeltje.
Je mag klagen hoor! Het is ook gewoon ruk om ziek te zijn en zwanger en hoogzwanger al helemaal. Alle reden om er ff doorheen te zitten en je rot te voelen. Zo leuk zijn de laatste loodjes niet! En die groeiecho's. Misschien moeilijk maar ik zou er persoonlijk niet te zwaar aan tillen....... @Tumtum; een naam, jippie!! Wel op de valreep, maar als je er goed bij voelt alleen maar leuk! @amezen; mooie foto van je buik! echt mooi gedaan! @minnie; ook beterschap en een knuffel!! @butterfly; ook voor de mannen de laatste loodjes. Precies, dat hoor je zo vaak! Vraag me af waarom ze t nog doen.......? Schattig zeg. Mijn dochter is ook de hele tijd bezig met de baby. Tegen de buik praten, knuffelen. Haar knuffels zijn ineens allemaal baby's waarmee ze hele dagen rondzeult, in bed stopt en luiers verschoont.
We hadden toevallig net vorige maand het blaadje van de consumentenbond gekregen met een test van strijkijzers en strijksystemen. Dus kwam dat ff mooi uit. Mn man natuurlijk; moet dat nou? Ja dag hoor. Ik ben straks mama van 3 kids, kan toch niet zonder strijkijzer. Vlak daarna zegt ie; kan ik mn broek even strijken? Euhhhhhh nee, dat gaat dus niet.... Snap je het nu.
@shaharazed; mooi speeltje hoor En mannen moeten altijd even kunnen onderzoeken welk apparaat het beste is. Voor hem jammer dat het nog snel geregeld was.
Unexpected, Heb je wel extra controle's? Zou ik gewoon om vragen als je bezorgt ben. Hier mag ik zondag weer langs op de verloskamers voor een extra controle en hartfilmpje. Ze houden ons dus wat scherper in de gaten, stelt wel een beetje gerust. Laatste weken zijn al spannend genoeg Hier leiden ze volgens mij met diabetes in principe tussen 40 en 41 weken in, mits de diabetes goed onder controle is en de baby nog op of onder de p97 curve zit.. Ben benieuwd wat ze bij jou gaan zeggen.. Elk ziekenhuis heeft weer een ander beleid.. lekker onduidelijk Hier 4 groeiecho's gehad en die zeggen allemaal hetzelfde. Ook de manuele schatting door de gynaecoloog komt daarmee overeen. Maar dan nog zeggen ze dat ze er wel een paar honderd gram naast kunnen zitten! Mijn nichtje had zwangerschapsdiabetes & insuline. Werd verteld dat ze eerder ingeleid zou worden (niet over 40 weken zou lopen), maar ze vonden het op elke controle zo goed gaan dat ze uiteindelijk pas met 41,3 is ingeleid.. omdat ze weigerde nog een dag langer door te lopen.. Zou dan echt gek worden geloof ik..
Hier eindelijk weekend.. Poeh, ben er aan toe! Vanmiddag gelukkig nog wel een uurtje geslapen. Dochterlief bij me in het grote bed gelegd, en na een halfuur alle kinderliedjes die ze kent te hebben gehoord lag ze ineens heel hard te snurken <3 Kon ik ook ff m'n oogjes sluiten. Heb in bed steeds zo'n buikpijn. Last van een zeurderige krampen en steken. Dacht eerst dat het indalen zou zijn, maar aangezien onze kleine man toch weer niet ingedaald was, zal dat wel niet. Misschien zijn het m'n darmen.. Maargoed, heb het door de hele dag heen wel, maar in bed steeds het ergst, of dan let ik er het meest op Geloof ook niet dat het echt voorwerk is, volgens mij is mn lichaam er nog helemaal niet mee bezig.. Maar vervelend is het wel.. Zijn er trouwens meer (eerste) kindjes die nog niet ingedaald zijn?
@frommel, het lijkt allemaal heel goed te gaan, dus ik krijg geen extra controles. vind nu 1x in de week ook wel goed. Eerst volgende controle met 38 weken bij de gyn weer. gek trouwens dat je wel die krampen en steken hebt, die heb ik ook, maar de mijne is dan ook wel echt goed ingedaald volgens de vk. Hij is nog wel erg druk, hij trapt af en toe ook hard tegen mijn ribben aan. Vaak lees ik dat jindjes op het laatst juist veel rustiger worden.
Wat is het hier rustig! Jullie liggen toch niet allemaal te bevallen he?! Ik lig al lekker in de pyama gesetteld op de bank. Avondje gtst en daarna dat nieuwe muziek programma op sbs 6! Oja! Morgen ochtend heb ik samen met mijn vriendin en onze dochters een fotoshoot! Zij is ook zwanger
Buddy buddy nieuws!!!! Onze bloem denkt dat het begonnen is... Heeft al even flinke pijnlijke harde buiken om de 4 min... Ze wacht even af tot 9 maar het zakt niet af dus daarom denkt ze dat het begonnen is... Succes bloem!!!