16 - 30 April 2013 Mama's (deel drie)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Stelletje kletskousen!!!!

Ik hou het écht niet meer bij hoor!

2. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Dat zal ook vnl komen omdat jij je zorgen maakt :)

3. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoefde btw bij niek maar 3 x te persen haha. Hij spoot et echt uit. Vruchtwater ook. Tot aan het plafond. Iedereen nat haha!!

4. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit al een tijdje achter mn strijkplank. Mn bekken trekt dat al heel lang niet meer om te staan. Bij het koken ook niet. Ik ga eerst aan de eettafel alle groenten zitten snijden. Pas als ik daarmee klaar ben ga ik echt koken en dan ga ik tussendoor nog steeds zitten als ik even moet wachten. Terwijl ik normaal dan de keuken opruim. ;)

5. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    hmmmmmm, bij mij is zelfs een vacuumpomp erin gegaan zonder extra knip of wat dan ook. De metalen! Die was best groot.
    Een baby eruit persen moet dan denk ik ook wel lukken als de baby daar zin in heeft;).
    Ik heb alleen sinds ik dat weet het idee dat ik een olifantendoos heb:)

Zo nu ff opfrissen, warmere broek aan en op naar de Appie en Primark.
    Avondeten; Tom Yam kai soep met kip. Heerlijk voor de verkouden neusjes en voor yoon als ze zeurt een potje. Die eet ze altijd wel, daar valt niet tegenop te koken:)

6. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    @Unexpected; Ik zou het echt niet weten, maar volgens mij kan je dat niet voelen hoor?
    @Juul; Menemen maak ik ook vaak, manlief is er gek op.. Vooral bij de lunch :D
    @Amezen; Leuk dat roze :D
    @Geranium; Beter een keer teveel dan te weinig meis! Ben je straks tenminste gerust gesteld.. Knuffie!
    @Strijken; Ik zit ook hoor als ik ga strijken.. Ga echt niet meer staan, mij niet gezien :D Lekker voor de tv, dan gaat het nog snel ook.

Mira ligt in bed, dus ga even wat eten en me klaarmaken.
    Kan ik vanmiddag even boodschappen doen als manlief thuis is!

7. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    @pijnbestrijding; ben ook geen fan. Pethedine prik gehad bij de eerste. Nou echt nooit meer, werd er half stoned van. Voor nu hou ik de optie ruggeprik nog open, maar zit er eigenlijk niet op te wachten. Als het even kan, dan niet. Vorige bevalling niks gebruikt en beviel me eigenlijk wel goed.

@persen. Heel gek. Bij de eerste vond ik het heerlijk. Eindelijk wat te doen na die rot-rug weeen. Bij de tweede vond ik de weeen nog wel te doen, en persen pijnlijk. Dus het kan alle kanten op denk ik. Heb trouwens bij de eerste 20 -30 min en bij de tweede nog geen 15 min geperst.

@geranium; fijn dat je toch meteen mag komen. Nu maar hopen dat het niks is natuurlijk.

@scheren; ben een half uur bezig geweest maar het is gelukt. :D

8. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben geknipt bij de tweede trouwens. Maar heb ik echt niks van gemerkt en is heel netjes gehecht.

9. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Strijken, koken, wandelen, ik kan alles nog zonder moeite. heb ik ff mazzel.
    Gisteravond wel ineens heel erge pijn in mijn rug en steken in mijn onderbuik. Ben maar lekker blijven liggen. Heb heerlijk geslapen en voel me nu weer prima. Wel een hééééél druk meisje in mijn buik.

Verder verveel ik me eigenlijk behoorlijk. Ik denk dat ik straks maar wat ga knutselen.
    Gisteren met mijn moeder afgesproken dat ze volgende week komt helpen het huis lekker te soppen dus daar wacht ik mee tot volgende week.
    Alleen wel nog 1001 wasjes wegwerken, maar ja daar kun je ook niet op gaan zitten wachten ;)

10. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mm, dan weet ik ook niet wat ik voelde. Haha.

Ow ik word echt helemaal gek van mezelf. 3 dingen die me bezighouden:

1)enorme trek, vooral in ongezond
    2)pijntjes en steken onderin, buik en onderkant.
    3)ik wil eigenlijk wel bevallen maar tegelijkertijd nog niet want ik moet nog het eea doen.

11. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    @Unexpected; Ik heb dat gevoel ook heel erg; Laat 'm maar komen.... Oh nee toch niet, ik wil nog niet of ik moet dit en dat nog doen. Haha
    @Amezen; Wasjes weg werken is tegenwoordig mijn nieuwe hobby, moet ik je even helpen :p

12. butterfly12

butterfly12 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.146
    0
    0
    NULL
    #92 butterfly12, 25 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2013
    Denk inderdaad ook voor je eigen geruststelling geranium. Fijn toch hoef je je niet tot morgen druk te maken:)

@unexpected, ik weet ook niet of je dat kan voelen....wil het ook niet proberen nu hihi:p

13. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Whahaha, straks gaat iedereen lopen voelen door Unexpected :p

14. butterfly12

butterfly12 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.146
    0
    0
    NULL
    :D. :D. :D.

Bij Madelief ook 3x geperst. Ze was er binnen 13minuten:D

15. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Ben ik nu een zeur met dit plan of is het wel duidelijk?

Wensen
    - - Tijdens de bevalling of eventuele inleiding geen extra handelingen door arts-ssistenten. ( bv toucheren)
    - Minimaal gebruik van het CTG. Door de band wordt ik erg beperkt in mijn bewegings vrijheid en kan ik moeilijk ontspannen.
    - Bij voorkeur vang ik de weeën lopend op en wil ik mijn mobiliteit behouden.
    - Rustgevende muziek kan helpen te ontspannen, Erik heeft muziek bij zich ( I-pad, Elbow).
    - Indien ik verkramp/ slecht ontspan herinneren aan ademhalingstechnieken van Yoga ( Sonja Smit) .
    - Pethidine prik alleen in uiterste geval van uitblijven ontsluiting. Van vorige bevalling kan ik mij zeer weinig herinneren en voelde ik mij erg gedrogeerd.
    - Pershouding; graag stimuleren zo lang mogelijk te maken en mij te herinneren aan de ademhalingstechniek van Yoga.
    - Indien natuurlijke geboorte de baby gelijk op buik en zelf laten zoeken naar de tepel. ( huid op huid contact).
    - Erik knipt de navelstreng door.

Indien Spoedsectio

- Muziek op OK, graag 3FM indien radio of jazz en anders klassiek piano. Geen Sky radio of house muziek.
    - Baby graag zo snel mogelijk bij moeder, huid op huid contact. Niet zoals vorige spoedsectio lang en eenzaam verblijf op de IC.
    - Indien moeder en baby gescheiden zijn baby huid op huid contact laten hebben met Erik.
    Voeding
    - Borstvoeding, geen bijvoeding zonder overleg met ouders.
    - Indien er bijvoeding gegeven moet worden dit doen op een wijze dat er zo min mogelijk kans is op tepel-speen verwarring ( Cupping of fingerfeed)
    - Indien de borstvoeding moeilijk op gang komt zo snel mogelijk starten met kolven om deze te stimuleren.

16. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Whahaha!!:$:D

17. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net voort eerst na 4 maanden weer auto gereden. Wow haha. En een lekkere big mac als beloning. Dat was wennen zeg!

18. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Haha Bloemm ik heb het ook nog nooit met zoveel liefde gedaan hoor!
    Maar er lijkt echt geen eind aan te komen..
    Alle kleertjes enzo zijn al gedaan, maar nu nog een hele berg beddengoed, speelgoed en boxkleden. En dan natuurlijk nog de 'gewone' was..

19. butterfly12

butterfly12 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.146
    0
    0
    NULL

20. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Lekker Maartje! Hoop dat je ervan genoten hebt!

Deel Deze Pagina