@Pookie: Ja zuid-afrika en korea lijkt mij qua gezondheidszorg ook nog eens extra spannend eigenlijk! en idd, met tijdsverschil erbij is nog weer lastiger. Ik zit relatief vlak bij en ben nog recent in NL geweest. @Fleurop: Ooowh spannend! hopelijk daalt hij snel in of breekt je water niet voorlopig! heel veel succes! @eten: hier tapas...sort of...hoewel ik er dol op ben en mijn vriend echt wel heel lekker kookt, heb ik gewoon totaal geen zin in eten
Ik ga even terug lezen/reageren en dan vertel ik wel hoe het ging gisteren.. Nu eindelijk even een momentje rust hihi..
Nee, ik was van alle poll's af doordat al die voorwerk niets deed 2 dagen voor het echt begon haha.. Zo zie je maar weer dat dat niets zegt. We mochten gelijk al naar huis, dat misselijke hebben heel veel baby's.. kan geen kwaad en is binnen een paar daagjes weer over. Is voor hun ook niet niks zo'n bevalling natuurlijk.. Oh wat SPANNEND!!!!!! Ja je zou maar zo de volgende kunnen zijn hihi Ja ik was door de adrenaline de hele nacht wakker, maar heb wel heerlijk gegeten Balen dat je zo gesloopt bent meis! Ik hoop dat die datum van inleiding wel zo snel mogelijk is dan! Wat spannend BFG!!! Ik had bij jou ook wel al zo'n vermoeden dat het kan beginnen.. Oh dat klinkt net als bij mij joh! Alleen was Ediz ineens terug geschoten.. Ik hoop dat ie snel indaald! Spannend meis! Zet 'm op, je kan het!!!!!!!!!!! *Komt er dan toch nog een jongetje aan?*
Succes fleurop! Over het wel of niet indalen van het kindje, wat is jullie daarover verteld? Bij dochterlief zeiden ze dat je direct moestgaan liggen als je vruchtwater brak n het kindje nog niet ingedaald was. Nu was vorige week donderdag ons manneke nog niet ingedaald, maar volgens de gyn kon ik gerust op eigen houtje naar het ziekenhuis gaan als het vruchtwater brak. Hoefde iig niet "liggend vervoerd" te worden, dat was volgens haar acherhaald... moest ook geen lange wandling gaan maken.. maar gewoon met de auto naar het ziekenhuis moet kunnen. Vandaag zei ze dat het mannetje wel al meer ingedaald lag; met het hoofdje in mn bekken, maar nog niet vast want ze kon zn hoofdje nog bewegen. Maar als mn vruchtwater zou breken, dan hoefde ik niet meer direct naar het ziekenhuis te komen. Nu lees ik dus op internet meer verhalen dat je toch direct moet gaan liggen als het kindje nog niet volledig is ingedaald. Merk dat ik daar toch een beetje over pieker. Ook als ik het nu bij fleurop lees.. Waarschijnlijk gaat mn bevalling straks heel anders, en maak ik me druk om niks.. maar maak me toch zorgen over wat ik moet doen in het geval dat... door de verschillende verhalen... Wat is jullie gez3egd?
Hier de hele dag steken im de buik en het lijkt of de schede in brand staat Verder rustig pasen houden
Nou ik weet niet in hoeverre jullie de details willen weten van het bevallingsverhaal.. Maar zal het even globaal vertellen hihi.. Tot de vliezen weten jullie, daarna werden de weeën na zo'n half uur 45 min heftiger.. Nadat ik onder de douche had gestaan. Om 7 uur zou de verloskundige komen en dan zou ze beslissen of overdragen aan de gyn (als het niets deed qua ontsluiting) of verder met haar.. Toen ze kwam hadden de weeën zowat niets gedaan. Ik zei dat het nog maar net echt goed heftig werd en dat ik wilde dat ze nog even wachtte met overdragen. Ze vond wel dat we hoe dan ook naar het ziekenhuis moesten gaan, dus zij ging voor en wij moesten alles meenemen en ook naar de verloskamers komen. Toen ik de deur uit liep, liep ik nog rustig zelf naar de auto.. Sam zei nog; Hé dat lukt je best goed nog lopen enzo.. Nou toen zat ik in de auto en werd het toch heftig. Vreselijk was het om die 7/8min in de auto te zitten, maar ik dacht nog ach ik heb gelopen net naar de auto dus kan nu ook wel van de parkeerplaats naar het ziekenhuis lopen (Pookie weet wel hoe ver dat ongeveer is) best eventjes lopen.. Vooral als je weeën hebt Heel dom dus van me, want kon bij elk paaltje blijven 'hangen' om de weeën op te vangen haha.. Binnen aangekomen werd het nog erger en erger en erger.. Dus ze ging voelen.. 5/6 cm! Ze was nog niet heel enthousiast dus ze wou het net met de gyn overleggen toen ze de gyn's in paniek zag rennen omdat er echt een levensbedreigende situatie was met een bevallende vrouw.. Dus ze zei niets en besloot het nog een uurtje met mij aan te kijken. Na een half uur (na het voelen) hield ik het echt niet meer, en had ik echt onwijze druk.. En die druk herkende ik; Persweeën...... Maar ik durfde het niet echt te zeggen, ik dacht straks zit ik nog steeds op 5! en dan sta je dus echt goed voor lul met je 'persweeën' haha.. Dus nog even een minuutje of 10 gewacht, maar kon het niet meer tegenhouden.. Zeg voorzichtig tegen Sam; Wil je op het knopje drukken.. Ik denk dat ik al kan persen. Hij zegt; "Dat kan nooit!! Ze heeft net gevoeld en wou je overdragen!" Ik zeg druk nou maar Dus ze kwam en wilde even kijken hoe het ging bij een wee.. En daarna voelen. Dus gevoeld.... 9 cm Nou je wordt niet overgedragen, we gaan het samen doen. Alleen zit er nog een heel klein randje, die ga ik samen met je weghalen bij de volgende wee zei ze.. Nou dat was vreselijk, maargoed voor het goede doel Het hielp gelijk en toen mocht ik mee persen.. Uiteindelijk iets van 35 minuten geperst.. Bij de laatste keer voor hij er was zei ze dat ik nu echt goed moest luisteren omdat ik bij Mira een knip heb gehad en dat kan behoorlijk branden, ze zei dat ze echt tegen knippen was, en dat ze dat alleen deed als het kind in gevaar was.. Maar Ediz deed het heel goed, dus ze wou het zonder schrammetje of scheurtje met me doen. Nou ik kon me alleen maar concentreren op haar natuurlijk en heb precies gedaan wat ze zei en daar was ie dan....... <3 In 2 weeën, eerst tot zijn schouders en bij de volgende wee de rest. Heb er zoals ze zei ook echt NIETS aan overgehouden.. Het is zelfs niet eens opgezwollen of iets dergelijks. Zo fijn!! Ik kan alles, doe alles, heb nergens last van.. Hoop alleen dat de stuwing weg blijft en op wat naweeën na heb ik echt niets te klagen. Ediz doet het heel goed, drinkt goed, slaapt goed.. Is wel nog steeds misselijk, maar dat komt ook wel weer goed.. Hij wilt veel bij me zijn en daar geef ik lekker aan toe Heb alleen al 48 uur niet geslapen (Lukt gewoon niet door de adrenaline!) dus moet vannacht echt gaan slapen haha.. Dat was het, zo globaal was het niet .. Sorry haha
Hier wilde ze dat risico ook absoluut niet nemen Frommel.. Dan zou ik idd moeten blijven liggen en liggend vervoerd worden.
@fleurop, spannend zeg! Hopelijk loopt het allemaal vlot en zit de navelstreng niet in de weg @frommel, fijn dat alles goed was bij de controle! Ik weet niet of je echt plat moet... Zal dat dinsdag ook eens aan mijn verloskundige vragen want onze baby is ook een stukje in het bekken gedaald, maar nog niet vast... @bfg, zou me niks verbazen als jij het eerste baby meisje ter wereld brengt @klossen, geloof dat onze boxspring dan wel een meter hoog is met die klossen eronder! Ik bel dinsdag wel even naar de kraamzorg wat er het beste kunnen doen. Heb ook geen extra Matras om het te verhogen.. @ego, lekker uitgebreid gekookt vanavond. Dat was een tijdje geleden nu lekker met de voetjes omhoog op de bank!
Mira vind 'm trouwens erg leuk en interessant. Begrijpt ook meer dan ik had verwacht.. Heel leuk om te zien! maar ze is er ook wel een beetje ondersteboven van, het is natuurlijk even wennen
@bloem; wat een lekker mannetje! Maar wat onhandig dat je eerst de auto bent gaan parkeren! Het is zeker een eind lopen vanaf de P naar de ingang en al helemaal de verloskamers. Wel dapper Welke vlos heeft uiteindelijk de bevalling gedaan? Ze heeft het in ieder geval goed gedaan dat je er zonder kleerscheuren vanaf bent gekomen. Voor Mira zal het zeker wennen zijn maar Er is niets leuker dan een levende pop, toch?!
Heb het met Kathleen gedaan! Niks streng zoals we verwachtte! Haha, ze heeft me er echt doorheen gesleept. Ja was niet zo slim haha.. Ze vind het vooral leuk om te kijken als hij slaapt of drinkt. Gaat ze helemaal fluisterend praten naast me
Super en ik kon het altijd we vinden met Kathle.en. Lekker recht door zee en duidelijk. Al had ik bij de voorwee klachten bij mij toch wel een beetje het idee dat ze mij niet helemaal serieus nam. En dat terwijl ze echt wel serieus waren. Ik heb die voorweeen trouwens al tijden niet meer gehad. Slaap lekker vannacht!
Bloemm: goed verhaal! Ik was echt benieuwd. Heel fijn voor je dat je er zo goed uit bent gekomen. Alles nog heel! En zoooo'n mooi ventje! Niet ingedaald: hier ook absoluut blijven liggen als de vliezen breken. Kans is erg groot dat dit bij mij het geval gaat zijn. Helaas.. Bed omhoog: wij hebben ook een boxspring en we hebben het nu opgelost door er stoeptegels onder te doen. Het bed is nu 69 cm hoog en daar moeten ze het maar mee doen hoor. Aan die ene centimeter zal het vast niet liggen
Hier geen instructie gehad mbt gebroken vliezen.... Wat betreft indalen en vast zitten...bij mij hebben ze geen van alle vastgezeten (verwacht niet dat deze kleine dat wel doet...) maar dus wel ingedaald...