16 - 30 April 2013 Mama's (deel drie)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow leuk, allemaal nieuwe spulletjes. :D

2. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    Spannend unexpected!

3. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    Ja fijn he, heb ik de vorige keer ook gedaan, 4 jaar geleden, lekker ff alles fris en nieuw.

4. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    NOu ik ben weer op controle geweest, ben helemaal happy. Alles was goed, wel wat weinig beweging maar ze laten de inschatting aan mij over. Heb wel gezegd dat ik hele dagen bezig ben. Moest maar wat rustiger aan gaan doen zei ze, en dan voel ik de baby waarschijnlijk ook meer. Maar als k het niet vertrouw, wel meteen bellen natuurlijk.
    Verder nog even gehad over wanneer bevallen. Ze zei dat ze met 40 weken even gaan kijken hoe het er van binnen uit ziet als er dan nog niks gebeurd is. En eventueel meteen dan een afspraak maken voor inleiden. Ze vertelde dus dat hun met een eerste baby altijd een beetje huiverig zijn voor inleiden. Dan is de kans op complicaties groter. Vaker kunstverlossingen en keizersnee. Daar zit je dan vervolgens wel vaak aan vast (volgende ook weer keizersnee). Maar omdat ik al twee keer eerder gewoon vaginaal bevallen ben, zijn ze daar wat makkelijker in. Dus ik hoef in elk geval niet door te lopen tot aan de 41 weken, woehoe!! Ben wel erg opgelucht daarover hoor. En ze zei dat ze het ook snapt, een derde is gewoon zwaarder als je er al 2 hebt rondlopen. Echt een leuke verlos trouwens, hoop echt dat k haar aan me bed heb straks!

5. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net bij Luuk geweest, het drinken was weer slechter.. :( pfff....
    Balen maar goed we wachten weer af.

Echt zo raar dat ie eerst makkelijk 45 cc dronk en nu amper 30/35 kan drinken. Maar het is echt leeftijd zeggen ze , het komt vanzelf goed.. Nou af wachten maar weer. Vandaag issie 37 weken en volgens hun was het vooral tussen de 36 en 37 weken dat het moeilijk gaat dus hopelijk snel weer wat beter.

Hij was wel weer 10 gram gegroeid.

6. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    @maartje; knuffel en ook voor Luuk. Hopelijk heeft hij het driktrucje snel weer door.

@shahrazed; rustiger aan dan maar!

7. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Woerdie, ook al n man met nesteldrang haha. Die van mij heeft ook nog allerlei plannen. Maar volgens mij hebben we niet echt genoeg tijd meer om die allemaal uit te voeren...
    Wel vervelend dat je nu zelfs wakker ligt van het gerommel. En dan ook nog geen tijd om bij te slapen, grrrrr.

@Mone, :$ jeetje zeg. Denk je dat je ingeleid wordt, zit je nog 5 dagen op de wachtbank. Daar zou ik persoonlijk echt goed chagrijnig van worden......

@ unexpected, dat veel poepen en zo herken ik helemaal niet verder. Maar als t echt zeer gaat doen kun je er zo langzamerhand wel geld op zetten dat het niet lang meer duurt hoor... Zou zeggen, ga lekker klussen met manlief, trappen lopen, alle trucs uit de doos halen..... En vooral echt ontspannen dat je het niet geestelijk tegenhoudt...

@Juul; heerlijk dat lijkt me nou wel leuk, op kraamvisite! Maar 3 sectio's, das ook heel wat. Is dat zo'n beetje de max ook denk ik? Heb wel een begrepen dat daar wel een limiet op zit toch?

@Zora; ow jee, een flinke baby. Nou maar hopen dat ze ernaast zit dan.. Lijkt me ook niet zo fijn. Bij mij heeft ze net ok nog even gevoeld. Ze denkt 6 a 7 pond, zeker geen 8 ponder. Hij heeft nog wel een flink zwembad zei ze, ik heb veel water, dus wel een grote buik.

@pookie; hahaha, stagaires etc. Hier lopen dr ook heel veel rond op de gynaecologie. Ik had laatst ineens een bloeddruk van 120 over 75 hahahaha. Ik zeg meet nog maar n keerje hoor, die klopt niet. Woeps, was dus ook zo.... Ik heb trouwens de gyn nu al weken niet meer gezien maar ik klaag niet hoor. Laat mij maar lekker bij de klinische verlos, die zijn veel aardiger. Daar heb je ten minste wat aan.

@voorwerk/gerommel Ik heb op wat harde buiken na echt nog he-le-maal niks gewoon. Ook niet echt bemoedigend. Maar ik hoop maar dat deze baby dezelfde truuc uithaalt als zijn broer. Die liet ook niks van zich horen en toen ineens kwamen de weeën vanuit het niks, in 1 keer heel regelmatig eerst om de 8 minuten, toen om de 5 etc.

8. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo lang hij goed groeit maar niet teveel zorgen maken dan.. Maar snap dat het echt vervelend is hoor. Je wilt gewoon naar huis met hem, en een normale kraamtijd. Dus grote knuffel en weer wat wat geduld... Hopelijk heeft de verpleging gelijk en gaat ie binnenkort weer meer drinken.

9. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hij groeit inderdaad goed dus zorgen maken we ons helemaal niet hoor. Zijn bloed is ook helemaal onderzocht en geen infecties of zo. Maar tis gewoon irritant als dat het enige is wat ie nog moet doen ;)

Maar komt goed, we genieten enorm van de momenten met hem.

10. butterfly12

butterfly12 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.146
    0
    0
    NULL
    Update vanuit ziekenhuis: nu gaat het gelukkig beter met Madelief. Maar we moeten yoch echt een nachtje blijven omdat de kno arts de afstand huis-ziekenhuis te ver vind.
    ze ligt nu heerlijk te slapen. Ik heb geprobeerd om ook mijn ogen te sluiten maar tis hier zo'n lawaai. Straks wordt ze overgebracht naar de kinderafdeling. ..

@ Maartje, meis wat vervelend en frustrerend zeg. Dikke knuffel.

@ unexpected, ik heb al paar weken dat mijn darmen erg goed werken....

Tot straks!

11. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Unexpected, spannend! Hoop dat het doorzet.

@inleiden, geloof dat ik de verhalen waar het dagen lang duurde of niet vlotte maar ff naast me neer leg, dan zakt de moed me wel een beetje in de schoenen.. Vooral omdat het mn eerste bevalling is.. Nouja, hopelijk komt ie gewoon vanzelf voor die tijd.

Hier ineens een aanval van nesteldrang; vanmorgen al in huis, en net de auto ff helemaal uitgezogen en gesopt.. Niet dat ik veel kan, het is voornamelijk vl die het werk doet..

Nu in de wachtkamer voor een groeiecho. Ik vermoed dat het de laatste is, dus ben benieuwd.. Daarna controle bij gyn. Ben wel benieuwd of de druk in mn onderkant betekend dat ie nu goed ingedaald is..

Ben bekaf!

12. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Oohh aaaaarggghhh grrrrrrrr :x

Wie in hemelsnaam heeft die "herstel" knop bedacht op de ipad!!!:x

Alle tekst kwijt :(:(:(:( *voelt hormonen opspelen en is geneigd om hamer te pakken*

Uhhhh opnieuw proberen dan maar....

@frommel, zou misschien kunnen, al voel ik die druk ook eigenlijk niet constant ofzo hihi, ene moment idee dat mn doos een halve lager hangt en andere moment kan ik weer wat normaler lopen ;)

@unexpected, dus wat hebben we hiervan geleerd? ;) volgende keer de je "jaaaaaaa!" Bij zo'n kramp hihi ;)
    Denk trouwens niet dat ze willen controleren...wilde de vk van gister ook niet doen.....

@juul, fijn dat de auto voor nu even klaar is! En goed geregeld zo hihi!

@butterfly, mogen jullie ook een nachtje blijven biij madelief? Of een van jullie in elk geval?

@shahrazed, als ik steeds lees hoeveel jij doet op een dag ben ik spontaan al moe ;) hihi
    Denk aan de andere kant wel 'ooooh ik wil ook zo grondig kunnen soppen!' Maar dat gaat dus niet :(

@hier, geen blaasontsteking trouwens (had ook niet anders verwacht) dus de voorweeen zijn wederom echte voorweeen....
    En heb lekker bij de bakker broodjes gehaald, dus die waren heerlijk om mee te lunchen ;) en lekker verse eierkoeken! Die staan nu naast me en ruiken echt zooooo lekker :D

@rest, sorry weet t echt niet meer ;)

13. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Whoa. Ze schatten dat ons manneke 4580 gram weegt nu. Dus niet met 40 wk of bij de geboorte, maar NU as we speak. En hoewel het een schatting is, en het werkelijke gewicht tot een pond lager (of hoger) kan zijn, heb ik toch wel even erge schrik.

Erg benieuwd wat de gyn zegt...

Pleh....

14. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Wow frommel, dat is een flinke jongen!!
    Maar ze kunnen er soms behoorlijk naast zitten met een groeiecho, ik hoop het in ieder geval voor jou!

Ze zullen in ieder geval niet veel langer willen wachten met inleiden lijkt mij.

@bfg; echt voorweeen dus nog. Laat ze dan maar werken ook! En niet te lang meer duren.

Zijn jullie ook zo moe???? Ik lig maar op de bank te relaxen want mijn. Ogen vallen echt dicht. Ik wil zo wel ff ons meisje ophalen van het kdv daar heeft ze vanmorgen om gevraagd.

15. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Nou frommel, dat is een behoorlijke jongen! Maar adem in adem uit, er is er nog nooit eentje blijven zitten!

16. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Waah Frommel das groot! Past heus wel hoor ;) Maar ben benieuwd hoe lang ze je nog laten lopen!
    Hier wordt mevrouw nog maar 2800 gram geschat dus ik wil juist niet dat ze al komt.

Mijn jongens zijn drukkkkkk en de baby ook, auw. Ugh nu is de jongste boos omdat hij geen kraslot in de prullebak mag doen.. Daar staat nog 4 euro op haha! Zodadelijk lekker friet eten. Tegenwoordig wat vaker dan normaal :) Maar ja, zodra de baby er is, is dat gesnaai ook afgelopen hoor..

17. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    Hier ook vaker patatjes hoor skatje! Heb ook niet altijd zin om te koken.
    Ach ja straks moeten we weer flink aan de bak dus

18. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Nou, ben opgenomen :(

Ze wachten liever nog even met inleiden, maar de gyn vond het een beter idee dat ik hier goed in de gaten word gehouden met ctg's.. En aan de hand daarvan gaan ze per dag bekijken wanneer ze inleiden. Maar ga waarschijnlijk pas weer naar huis met kindje op de arm..

Ondanks dat ik weinig eet gaat de groei nu in een rechte lijn omhoog.. Vooral
    het buikje.. Het manneke kan er wel in de problemen van komen, vandaar ook ctgs...

Ben een beetje overdonderd....

19. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Dat kan ik me voorstellen!
    Dikke knuffel meid. Hopelijk heb je gauw je knulletje in je armen!

20. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Knuffel frommel! Snap dat je overdonderd bent!
    Hebben ze al gekeken of je al iets ontsluiting heb?

Deel Deze Pagina