16 - 30 April 2013 Mama's (deel drie)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    O en bij ons geen tl hoor :)

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Heb je wel een voorlichtingsavond in je zkh gehad? Veel vrouwen doen dat niet omdat ze graag thuis willen bevallen. Ik zou gewoon bellen naar het zkh om te vragne of ze op heel korte termijn nog zo'n avond hebben. Dan kun je je een goed beeld vormen van hoe het gaat in het zkh, zie je de kraamkamers (bij ons echt heel huiselijke kraamsuites), laten ze je allee apparatuur zien waar je eventueel mee te maken kunt gaan krijgen, je krijgt voorlichting over de OK mocht je een spoed KS nodig hebben Is misschien erg fijn om je een beetje voor te bereiden op wat er komen gaat, omdat je zo ingesteld was op thuis bevallen.

Ga je met je eigen VK bevallen in het zkh of ben je medisch overgedragen aan de gyn? Helpt ook qua bevallingsplan etc.

3. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ja, zo'n voorlichtingsavond gaf mij heel veel rust!
    Dat is een goede tip.

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    @BFG: wat vervelend dat er verder niets gebeurt behalve voorwerk. Maar eerlijk gezegd denk ik dat het gewoon een kwestie van uitzitten wordt :( Je hebt hier helemaal niets aan, maar de kleine komt wanneer die er klaar voor is, en geen dag eerder (tenzij ze in het zkh ingrijpen natuurlijk) Wandelingen, orgasmes, ananasharten, het helpt eigenlijk denk ik geen bal. Maar daar heb je niets aan want je voelt je ellendig :(

Het enige dat ik eigenlijk op mijn warrige zwangerhoofd manier probeer te zeggen is dat het enige waar jij invloed op hebt je eigen gemoedstoestand is. Ik weet dat je ontzettend graag wil dat de kleine geboren wordt, maar dat krijg je zelf toch niet voor elkaar. Dus probeer je een beetje los te maken, anders kunnen het nog 4 (max) heel lange weken worden.Voor zover het kan, geniet van het weer. Ga lekker even uitwaaien, maar niet met de gedachte dat dat misshcien de bevalling wel op gang brengt maar vanuit dat het heerlijk is om even ee frisse neus te halen met je mannetje.

Ik hoop niet dat je boos wordt hierdoor, het komt uit een goed hart. En klagen mag natuurlijk altijd, daar zijn we voor. Maar ik vind het zo sneu om te zien hoe zwaar je het er mee hebt :)

5. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Nee geen voorlichtingsavond gehad, want ik zou idd thuis bevallen.. Helaas kan dat op deze korte termijn ook niet meer.
    En ik ben overgedragen aan de gyn. Mijn vk zie ik dus pas weer ná de bevalling.

6. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Gewoon vragen of je een keer mag kijken, niet alle kamers zullen altijd bezet zijn, dus zou zeggen dat dat moet kunnen....en bespreek je "problemen" met de overdracht!

7. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Wij hebben net lekker een frisse neus gehaald, heerlijk een uurtje gewandeld, maar het ging niet vanzelf....lijk wel hoog zwanger :D
    Wel veel vogeltjes gehoord en gezien, en zelfs een hert! En wat is dat dan genieten met die kinders :)

@frommel, ben erg benieuwd naar je verhaal! Maar je zult wel heel erg aan het genieten zijn van jullie man! Moeten hij en jij nog in het ziekenhuis blijven ivm de suiker?

8. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Stomme vraag misschien, maar met wie kan ik dat bespreken dan?
    Ik moet vrijdag pas voor het eerst naar de gyneacoloog en met een beetje pech moet ik heel kort daarop meteen bevallen.

9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Gewoon maandag even bellen naar de poli verloskunde (of gynaecologe, hoe ze hem ook maar noemen) en je situatie uitleggen. Vertel er gewoon bij dat je er heel veel stress van hebt en graag even wilt zien waar je terecht gaat komen. Met een beetje mazzel kun je dan gewoon rondkijken op de afdeling zelf.

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Hier ook al zo heerlijk! Niet gaan wandelen want we hebben nog een verjaardag vanmiddag, maar lekker in de tuin met de kids, een groentekasje opzetten, de was hangt buiten, de vogeltjes fluiten. Heerlijk!

11. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ok ik ga morgen wel even bellen. Dankjewel.
    Heb inmiddels ook online de voorlichtingsbrochure gelezen.

Ik weet dat ik me eraan moet overgeven en dat wil ik ook, maar het lukt me niet. Ik raak echt in paniek bij de gedachte alleen al. Ik voel me echt stom.

12. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mee eens! Hier kan dat gewoon!!

ik vond in het zh erg prettig. Mja dat is voor iedereen anders!

13. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ja, ik heb thuis heel vaak gezegd; mag ik ajb al naar het zh.. Ik kan me daar veel beter ontspannen.. Ik liep de kamer binnen en er viel op de een of andere manier echt een last van mijn schouder.. Kon me veel meer overgeven aan de weeën.

Dikke knuffel lieve Amezen.. Het stelt je nu vast niet gerust, maar echt op dat moment kan het je allemaal niet zoveel meer schelen.. Je wilt dat de baby er zo snel en gezond mogelijk uit komt... Het komt echt goed!

14. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Amezen, inderdaad morgen even bellen dan mag je vast wel even langs komen! Mijn beeld van een ziekenhuis bevalling is ook enorm veranderd na de rondleiding en heb daardoor juist een heel vertrouwt gevoel gekregen.

15. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Jullie zijn lief!

16. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jij ook schat!

17. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo.. Niekje ligt in bed. Heeerlijk! Voor het eerst zonder speen. En hij slaapt meteen. Misschien toch maar eens afbouwen dat ding

18. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Dat gevoel ken ik! Had ik dinsdag nog na uitleg over de inleiding ;) voor het geval jullie dat gemist hadden ;)
    Bij mij hielp het om even lekker in bad te gaan, een eigen strategie te bedenken, met ml bespreken en vroeg naar bed :) en toen ging het daarna een stuk beter.
    Het is en blijft namelijk jouw bevalling, daar gaat niemand iets aan veranderen. Goed de locatie is niet zoals je gehoopt had, en je weet nu niet wie er aan je bed komt, maar het is nog steeds jouw bevalling en ze kunnen niets doen zonder jouw toestemming!

19. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    @Maartje, even lekker tijd voor jezelf hoop ik!

20. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het hefstigste komt meestal 's nachts, dan ben ik niet zo actief. Overdag ook wel last van wat krampen, en dan ga ik wel gewoon door. Heb al flinke wandelingen gemaakt, opgeruimd.. maar nog niks doorgezet.

Klinkt als een goede dag! Nu lekker rusten.

Gefeliciteerd Frommel en Frommelpartner! Fijn dat het goed gaat met jullie! Lekker genieten!
    Fijn dat hij een kilo lichter was dan dat ze dachten ;)

ohw irritant he dat gerommel 'snachts!

spannend maartje, aan de ene kant fijn dat ze zo precies zijn en hem goed in de gaten houden, aan de andere kant zou je bij borstvoeding het ook niet zo precies kunnen afmeten. Ben benieuwd hoe jullie mannetje het vandaag gaat doen.

knuffel meid! Dat is een tegenvaller als je je instelt op thuis bevallen.

Ja ga daar bij de volgende afspraak maar om vragen. Moet ik even wat meer op mijn strepen gaan staan.

Vervelend dat je nog verkouden bent maar gelukkig heb je kunnen slapen. Beterschap!

he meid, bij jou ook nog steeds niks. Knuffel. Snap helemaal dat he er moedeloos van wordt!

Deel Deze Pagina