16 - 30 April 2013 Mama's (Deel twee)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    #201 Fleurop, 21 dec 2012
    Laatst bewerkt: 21 dec 2012
    Dit klopt niet helemaal. Je hebt sowieso 16 weken verlof. Waarvan sowieso 10 weken als je 6 weken voor die tijd doet en 12 weken na de geboorte bij 4 weken. Als ik 4 weken voor die tijd verlof neem en ik beval 2 weken later dan uitgerekend (dat maakt 6 weken voor de bevalling), komt je nog uit op 18 weken :)

Ik neem sowieso 4 weken voor die tijd, want ik wil langer met de baby zijn :) (mits het allemaal lukt natuurlijk he).

2. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Juul: absoluut!!! Maak me eventjes geen zorgen meer :)

3. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
  4. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Fijn Fleurop van her goede nieuws!

5. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @maartje: Bedankt voor de Zeeman-tip:)

@Fleurop: Wat een goed nieuws meid, top! Met een gerustgesteld hart de feestdagen in!:)

Ben een beetje bijgetrokken, ben gisteren vroeg naar bed gegaan en heb redelijk goed geslapen. Dromen jullie ook zo veel? Ik word er helemaal gek van, heb de meest bizarre dromen en wordt dan ook regelmatig wakker 's nachts. Zo zijn onder andere Nick en Simon al bij mijn bevalling geweest...:$ En ik ben niet eens fan!

Nu lekker 3 dagen vrij, zin in! Morgen naar de Cesar-therapeute, ben benieuwd welke oefeningen ik nog meer moet gaan doen.

Goed weekend allemaal!

6. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fleurop, wat een goed nieuws! En dat nog voor de kerst ;) geniet nu lekker van de feestdagen zonder zorgen en natuurlijk nog meer van de zwangerschap!

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Fleurop super!!!!!!

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Daar is 1 uitzondering op, die ik heb gehad met mijn dochtertje. Als je bevalt voordat je verlof eigenlijk inging heb je 16 weken naderhand. Ik beviel met 33+1 dus was nog niet officieel met verlof maar ZW, en kreeg toen 16 weken naderhand.

9. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Fleurop wat een super goed nieuws. Lekker gaan genieten nu

Ego: net bij de verloskundige geweest. Toevallig bij degene die ook mijn bevalling gedaa heeft. Alles was tiptop in orde. Kleine was heel druk dus hartje moeilijk te vinden, maar we hoorden hem constant tegen de doppler aan trappen. haha,

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Haha ja, een bekend zwangerschapskwaaltje! En ik rust er niet echt van uit of zo. De meest bizarre heldere dromen. Ik heb wel eens een hele nacht gedroomd dat ik aan het lopen was, doodmoe werd ik er van :D

11. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier valt het dromen nog wel mee. Heb vanacht gedroomd dat mijn haar heel droog en pluizg was. Beetje stom onderwerp maar ook weer niet heel erg. Heb in het begin van de zwangerschap wel nachtmerries gahad. Gelukkig is dat over.

Jullie al druk bezig voor de kerst? Morgen weer naar de winkels, verder met cadeautjes kopen en boodschappen doen. Gelukkig heb ik al veel in huis.

12. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Zo hehe weer helemaal bijgelezen ;)

@fleurop, mooi! Goed om te horen dat t er nu gewoon hartstikke goed uit ziet!

@vlindermama, jeej! Hoop dat t nu wel goed mag blijven gaan!

@shoppen, gok ergens in februari dat ik eens ga shoppen voor ons meisje :D
    Kan t nu tenslotte ook nergens laten ;).....

@hier, even nieuwe broek gekocht net, was eigenlijk op zoek naar een jeans rokje, maarja....als alleen de h&m positiekleding verkoopt heb je niet zoveel keus ;) maar de broek zit gelukkig heeeeerlijk en maakt een hoop goed ;) rokje ga ik terug sturen, vond m vanmorgen nog steeds net ff wat te strak zitten :)
    Dus morgen nog aantal winkels af voor de laatste cadeautjes en dan maandagochtend boodschapjes doen en dan zijn we helemaal klaar voor de kerst :)
    Maaaar nu ga ik de oven aanslingeren want heb hongerrrrrrr :D

@dromen, ik lig eigenlijk gewoon zwaar in coma dus geen idee wat ik allemaal droom :D, nou heb ik altijd al een heleboel fantasie en soms droom ik lucide, maar dat heb ik eigenlijk al heel lang niet meer gehad ;)
    Ben wel benieuwd of t lukt :)

En morgen beginnen met de muur! Hehe! Eindelijk! Achtergrondkleur gast de muur op! En morgen ook gelijk even verf halen voor de schildering :)

13. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Dat is dan toch geen uitzondering, je kreeg in totaal 16 weken...:(
    Maar dan nog niet aan te raden, we houden die wondertjes gewoon allemaal tot minimaal 37 weken binnen! :)

14. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ook wel eens gehoord van iemand die beviel de dag nadat haar verlof inging. Zij had ook lekker lang. Gelukkig niet met 31 weken al bevallen maar met 36. Toch is ook dat aan de vroege kant. Eerder dan 37 weken mag de mijne niet eruit!

Hij is trouwens weer lekker druk. Ben net helemaal neergestort op de bank. Heb een uur geslapen. Mini vindt dat natuurlijk het juiste moment om lekker druk te worden. Zie de linker kant van buik op en neer gaan. :D

Na de feestdagen gaan wij aan de babykamer. Of eigenlijk meer vl die aan de babykamer gaat beginnen. ik kan echt niks meer tillen en doen. Rugpijn bij de minste inspanning. Dus ik ga dan lekker op bed, en van daaraf aanwijzingen geven. "Nee lief, dat bedje iets meer naar links." " Schat, je vergeet een plekje schoon te maken rechts." Etc

15. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @unexpected, hahaha ik zeg goed geregeld ;)
    Ik moet ook maar even afwachten in hoeverre ik kan schilderen, maar heb ook stress en drukte gehad op t werk laatste tijd dus dat zal ook niet meehelpen aan mn buik enzo....maar nu lekker vakantie dus weer ff terug naar mezelf :)
    En kerst! Jeeej! Bijna!

@bevallen, ach...ik heb vanaf begin vermoeden dat ze zich iets eerder komt laten zien, tot nu toe is mn gevoel juist geweest, maar hier valt toch niks over te zeggen.
    En ze mag best voor de 36 weken komen hoor, liefst natuurlijk iets langer blijven zitten, maar als ze eruit wil wil ze eruit.
    Ben zelf ook 5 weken te vroeg geboren en met mij is ook alles goed gekomen ;) (zit dan wel beetje krakkemikkig in elkaar maar verder is er niks aan de hand :D)
    Dus ik maak me dr niet zo druk om eigenlijk :)

Alleen schrok net weer eventjes....heeeeeeeeeel lang niet gehad, en net opeens klein beetje roze verlies bij t afvegen???
    Zolang t geen bloed wordt of ik heel erge krampen krijg is er niks aan de hand toch? (Ff checken)
    Al valt er over die krampen ook niets te zeggen want die darmen doen namelijk echt niet gezellig, heb er constant erge buikpijn van :(

16. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Roze is niet erg bfg!

17. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @mone, nee dat dacht ik al :) ff checken voor mn eigen gemoedsrust :)
    Dan maar hopen dat t bij roze blijft en dat t niet opeens wat anders gaat worden....

Kruipen jullie kindjes ook regelmatig helemaal tegen je buikwand aan?
    Onze meid doet t zo vaak dat ik haast niet beter weet :D, vind t vooral vreemd wanneer ze zich goed verstopt :D
    (Maar zichzelf laten zien op een echo is dn weer een ander verhaal ;) dan speelt ze verstoppertje :D)

18. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Bfg, beetje roze kan ook door vrijen komen en kan geen kwaad.

@baby tegen buikwand, ik voel en zie mijn kleine nu regelmatig heel duidelijk langs de buitenkant bewegen. Zo grappig is dat!

@stress, niet teveel doen in de vakantie. Laat je maar gewoon verwennen nu. Het is lastig om toe te geven maar het is voor je kind en lichAam het beste.

19. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Nog een aantal meiden met vakantie lees ik. Hier ook heerlijk 2 weken vrij. En manlief ook.

@ verlof: 1e hier met 38 weken geboren had toen net 2 weekjes verlof. Daarna nog 14 weken + vakantie. Heerlijk! Nu probeer ik ook weer tot 4 weken van te voren door te gaan. Sowieso neem ik na mijn verlof nog 3 weken vakantie op. Lekker de hele zomer thuis.

Vanmiddag even prenetal doos halen en even rondlopen prenetal hearts is een tijdje terug hier geopend maar was er nog niet geweest.

Fijn weekend en fijne kerst alvast allemaal!

20. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Een een zwaai van mij!
    Mira en ik zijn stront verkouden..
    Dus druk druk druk hier... Hoop dat ze snel beter is!

Deel Deze Pagina