@geranium, 38.8 klinkt wel vrij hoog. Ik denk niet dat het in dit stadium veel kwaad meer kan, maar misschien kun je een paracetamol nemen tegen de koorts?
Toen ik ziek was had mijn vriend het een en ander opgezocht en die zei dat ik bij een temperatuur van boven de 38.5 contact met een arts moest opnemen. Weet zo gauw niet waar hij dat vandaan had hoor. Maar ik zou in dit geval dus zeker een telefoontje wagen.
volgens mij is het vooral in het 1e termijn, dat het de placenta kan beinvloeden maar dan pas bij 39.5 en hoger. Iig beterschap! ziek zijn is nooit leuk, en zo met de feestdagen en zwanger al helemáál niet.
Voor de zekerheid toch maar even de dokter bellen. Ok, ik zou het normaal ook niet doen op zondag, maar je bent nu wel zwanger! Kost je maar een paar minuten en dan weet je gelijk waar je aan toe bent.
Nee da's idd niks aan! Koorts is gelukkig gezakt maar die rugpijn is zo vervelend! Kan niet liggen of zitten! Kijk het even aan tot het eind van de middag, anders bel ik ff!
Ik heb altijd heel weinig spullen. Eigenlijk gewoon het kraampakket wat je van de zorgverzekeraar krijgt, en hydrofiele luiers en rompertjes, en ongeveer 3x mt 50 en 3x mt 50/55 kleertjes. En een beetje zeepvrije wasgel om de kleine te wassen en de spullen om het bedje op te maken, en 2 kruiken. Is wel logisch dat er meer op die van de prenatal staat, zij moeten natuurlijk nog dingen verkopen
Hier hetzelfde juul. Maar ook nog creme voor de baby en washandjes. En een badje op standaard. Billendoekjes vind ik zelf wel handig om erbij te hebben. Was ik ook erg blij mee toen ik vroeger oppaste op een babytje. Verder schijnt het wel heel verschillend te zijn wat je zelf pettig vindt. De een zweert bij billendoekjes bv, de ander niet.
@geranium, alleen in de 1e 5 maanden kan aanhoudende hoge koorts (dus idd boven 39,5 graden) gevaarlijk zijn, zou kunnen leiden tot een miskraam. Maar gewoon paracetamol innemen tegen de rugpijn en om de koorts te temperen en er is niks aan de hand Maar zoals altijd geldt, als je t niet vertrouwd, dan even bellen Beterschap in ieder geval! Het heerst verschrikkelijk! @hier, 2e laag verf op de muur en 3 hoeraatjes voor glasvezel behang, we mogen morgen nog een keer....gelukkig hebben we iets grotere emmer gehaald vandaag met zo'n 20 euro korting dus dat was weer mooi meegenomen Dan heel misschien de kerstdagen maar anders donderdag de schets op de muur zetten, ben erg benieuwd!!! Hoop echt dat t lukt!! Maar andere kant zo moeilijk is t niet , alleen ietsjes groter dan op papier Morgen in elk geval alvast de verf halen! Zin in En dan donderdag of vrijdag beginnen met de schildering zelf! En donderdag gaat ml met schoonpaps rest van de muren behangen, kunnen we die ook gaan verven Kan echt niet wachten tot ik met die roze aan de gang mag haha Moeten alleen nog even bepalen hoe breed de band wordt en hoe hoog ie precies komt te zitten, dus ik ga met tape de meubels op de muur zetten je moet wat als je de meubels nog niet hebt En morgenavond kerstavond! Jeej! Gezellig! Dus ml staat morgen te koken terwijl ik de koof in de grond zet Oftewel, ben alweer helemaal in mn hum verven werkt therapeutisch bij mij En nu weer even verder voor de poef
Heb toch maar de ha post gebeld. Moest gelijk komen met een potje urine. Die was gelukkig schoon, dus dat zit allemaal goed. Waarschijnlijk gewoon griep dus maar weer lekker op de bank nu. De ha vroeg wel of ik geen weeën had........ hoe moet ik dat nou weten?? Is m'n eerste kindje! Ach ja, vage man!
Denk ook dat je dat wel merkt als je weeen hebt. maar voorlopig doen we maar niet aan weeen hier in ons april forum.
@unexpected: Ik moet volgende week vrijdag terug komen bij de therapeute, als mijn rug dan nog zo'n pijn doet als ik op de grond mijn oefeningen moet doen ga ik dat zeker aankaarten. Leuk hoor dat je al zoveel spulletjes hebt gekregen! En je komt altijd wel van overbodige/overtollige spulletjes af, hier op het forum kan je dingen ook verkopen. Bij mij zaten er trouwens geen billendoekjes in de Felicitas-doos... @bfg: Fijn zeg dat de kleur blauw goed uitpakt, vind het altijd maar een gok, vooral op zo'n groot oppervlak! En wat gaaf zeg dat je je buik hebt zien bewegen!!! Ik merk wel dat de schopjes en bewegingen krachtiger worden en ik het steeds beter voel, maar mijn buik heb ik nog niet zien bewegen. Ik zal 'm in de gaten houden! Fijn dat je je zo happy voelt, houden zo! @Bloemmm: Lekker aan het gourmetten en cadeautjes uitpakken op dit moment denk ik, hoop dat jullie een gezellige avond hebben, maar dat zal wel lukken denk ik! @geranium: Beterschap!! Dat hoesten hebben we hier ook allemaal last van, ml, familie, vrienden, collega's... Goed dat je gebeld hebt en dat de HA je serieus nam! Toch weer een geruststelling lijkt mij... @Juul: Haha, die uitzetlijst van Prénatal is volgens mij ook langer dan strikt noodzakelijk... Fijn om het ook van een 'ervaringsdeskundige' te horen! Vandaag naar het voetbal geweest, verder weinig uitgevoerd vandaag, lekker relaxen! Alhoewel, mijn rug/heupen blijven enorm gevoelig en daarbij heb ik ook nog eens oorpijn gekregen... Wordt naarmate de dag vordert erger, alleen links. Kan daardoor niet doorslapen, liggend doet het nog meer pijn en PCM werkt nauwelijks... Denk zelf aan een oorontsteking, omdat ik ook flink veel slijm ophoest en wat verkouden ben. Hoop vurig dat ik morgen bij de HA terecht kan en dat ik er iets voor kan krijgen, want dit is echt niet grappig! Jammer, want op bovenstaande klachten na voel ik me verder goed en zit ik nog steeds op mijn blauwe wolk! Maar door weinig slaap wordt die wolk wel steeds een beetje grauwer Fijne dagen allemaal!
Moon, je hebt wel van alles nu, je rug al zo pijnlijk en dan ook nog oorontsteking! Bah en dat zo voor de feestdagen. Wens je heel veel beterschap! Groot gelijk om dat van die oefeningen te gAan aankaarten. Felicitas: raar dat je geen billendoekjes had. Ik heb wel gehoord dat ze in sommige winkels de bruikbare dingen uit de dozen halen voor eigen gebruik. Heel fout natuurlijk... Teveel spullen: ja kan het wel verkopen inderdaad maar ik denk eerder aan het goede doel. Een speen of eenvouidg tutpopje is misschien lastig verkopen. En vind het eigenlijk wel leuk om mensen die het niet breed hebben, arme kindertje oid ermee blij te maken. Met alle knuffels eigenlijk hetzelfde verhAal. Bloem zit nu al lekker kerst te vieren! Hier begint het morgenavond pas. (Gelukkig haha) Fijne kerst allemaal mensen!!
Pff wat een nacht hier. Ben zo moe. Kan gewoon niet slapen. Buik is enorm, echt.. Ga zo ff bijlezen maar over de weeen.. Ik wist ook niet wat weeen waren de 1e x hoor haha. En wist ook niet wat harde buiken waren. Verschil harde buiken en voorweeen is best lastig te onderscheiden!
@moon, ik gebruik in zulke gevallen physiomer neusspray, is gewoon een zoutoplossing. En werkt bij mij zeer goed om de boel even op te schonen daarbinnen... @Unexpected, ik zou zeggen voor het overtollige zoek eens op schoenmaatjes. vind ik zelf wel leuk, maar zijn alleen voor kleine dingetjes. Hier maar eens stofzuigen en nog even genieten van de rust voor het "circus" begint. Wel een gezellig circus hoor!
Hallo allemaal! Bedankt voor het medeleven en de tips, ga zometeen eerst maar naar de apotheek om neusspray en pcm te halen, kijken of we daar de kerst mee doorkomen. Mocht het niet helpen dan bel ik donderdag de HA alsnog, maar die gaat waarschijnlijk nu toch bovenstaande eerst adviseren, een AB-kiuur krijg je ook niet zomaar. Op 2 pcm heb ik vannacht redelijk kunnen slapen, dat is wel fijn. En overdag is de pijn minder dan 's avonds/ 's nachts. We gaan het beleven... Iedereen hele fijne kerstdagen, geniet van elkaar!
Moon: balen dat het nog niet beter gaat! Beterschap!!!! Felicitas: hier zat alles er gewoon in. Ik vond vooral de slinger van de fabeltjeskrant erg leuk! Hier: heb zo'n 12 uur geslapen vannacht en dat heeft me redelijk goed gedaan. Rugpijn en koorts zijn bijna weg, ben alleen hartstikke verkouden. Ach, als dat alles is!Ben allang blij dat het geen urineweginfectie of nierbekkenontsteking is! Nu dus maar lekker gaan genieten van onze laatste kerst met z'n tweetjes!