16 - 30 April 2013 Mama's (Deel twee)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Woerdie: wat fijn! En toch altijd weer leuk om even te spieken he? :D

Unexpected: ik vind het nog steeds heel bijzonder, het idee dat ik oven een paar weken een dochtertje heb! Het moeder zijn is al bekend natuurlijk dus dat heb ik niet meer zo. Ik weet zo ongeveer wat ik kan verwachten van de bevalling en de tijd erna, dat scheelt denk ik wel.

Hier: maagzuur! :x En verder een hoestende dreumes. Zo sneu! Hij wil slapen maar het lukt hem gewoon niet.

En dan nog een oppaskindje dat zichzelf NIET kan vermaken. Hij is nu net uit bed, heeft een schone luier en net een bak banaan achter de kiezen en toch blijft hij zeuren en zaniken.. Wil alleen maar op schoot. Tja, dat kan, maar ik heb er zelf ook 2 rondlopen en je moet toch een beetje delen.. Ben blij als ik over 6 weken verlof heb en dat hij pas weer terugkomt als hij 1 is geweest.. Pffff.

2. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    snelle zwaai :)

hier 1e babywasje gestreken :) en alles hangt/ligt nu in de kasten!
    weer een stapje dichterbij!
    nu nog t gekleurde spul ;) hihi

3. Woerdie

Woerdie Bekend lid

17 aug 2012
    839
    0
    0
    Oooh skatje...
    ze is zooooo mooi! <3
    Ben helemaal in loooove
    En ze ligt eindelijk met der hoofdje naar beneden :) ook weer een mijlpaal,bijecho in t ziekenhuis lag ze nog overdwars...hoop dat ze zachies gaat indalen ;)
    Nu word het echt tijd voor mijn tukkie!
    tot strakkies

xxxx

4. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zit trouwens weer even in het topic met vage en duidelijke zw testen. Het is zo snel gegaan! Alsof het gister was dat ik in spanning met die testen zat en er 8 deed omdat ik het echt zeker wilde weten. haha. Wilde ze ook bewaren die testen maar heb de meesten inmiddels weggegooid. Alleen de MvM en 2 kruidvattesten heb ik nog. Die gaan waarschijnlijk ook de prullenbak in als ik eenmaal mijn kleintje in mijn armen heb. :D Sorry meiden, ik zit echt in een 'het is zo bijzonder dat ik over een paar weken moeder word' bui. En een 'het is zo snel gegaan die maanden' bui. zucht, hormonen... haha

5. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh pfff hier is het de 2e, maar ik vind het nog steeds een heel gek idee dat ik voor de 2e keer mama word, en dat die spruit in mijn buik niet Niek is.. Ja heel gek om te omschrijven maar ja! hihi.

Ben een sollicitatiebrief aan het schrijven. Ik wil vanaf september ander werk gaan doen, een vaste baan zoeken. Een paar weken geleden stond er in het krantje een vacature voor tandartsassistente. Ervaring en opleiding niet vereist. Dus hup, solliciteren. Lijkt me super leuk. En als ik geen baan vind voor die tijd, ga ik weer studeren. Wat precies geen idee...

6. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik vind het ook heel speciaal.. Je weet nu wel wat je kan verwachten, maar het spannende is er zeker niet af! Het gaat mij ook veel te snel.. Was er bij Mira ook veel bewuster mee bezig, dan heb je natuurlijk ook veel meer tijd :p

Alle goede echo's en nieuwe weken; Jeej!!!!

Controle was helemaal goed vanmiddag. Beebje is ingedaald! Mira mocht ook helemaal mee doen met voelen en het hartje apparaat vasthouden.. Ze vond het geweldig :D Beebieeeee Beebiee gilde ze steeds.. Zwemmen was ook erg geslaagd! We kregen dr niet uit het water haha..
    Nu even wat te eten maken, weet nog niet wat.. Wil iets makkelijks maar lekkers haha.. Vanavond lekker een filmpje kijken met lekkers op de bank met manlief. Volgende week gaan we uit eten en naar de film. We willen eerst die groeiecho gehad hebben :D

Eet smakelijk alvast meiden!

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb trouwens nog een heel zakje met Mira's zwangerschapstesten! En een heleboel foto's ervan.. Kan er geen afstand van doen hihi.. Heb ze van mini ook bewaard!

8. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    Unexpected, ik heb precies hetzelfde hoor.. ook al is het de derde, ik vind het heel spannend. En kijk er zoooo naar uit :D

9. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja he, ook al weet ik dat het gebroken nachten gaan worden ik kijk er zo naar uit dat ik hem vast kan houden in mijn armen. En dat ik hem kan zien!

Hij is trouwens druk aan het trappelen nu. Soms is het net alsof hij wat meer ruimte probeert te maken. Volgens mij is het best een pittige.

@bloem, fijn dat alles weer goed is. Ligt die van jou dan ook al met het gezichtje naar achteren toe? Of kunnen ze die kant nog omdraaien als ze al ingedaald zijn?

10. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Bij gebrek aan een buddy doe ik het even zelf.
    Ik lig/zit nu in het ziekenhuis. Vlos vond een cervixmeting nodig. En gyn wilde ook nog een CTG. Cervix was 50 mm, prima dus maar Ctg niet zo. Er is een regelmatige activiteit te zien en nu moet ik ff blijven. In ieder geval tot 21:00 dan worden er nieuwe metingen gedaan.
    Tot later dus.

Ik voelde geen bijzondere dingen tijdens CTG dus ben wel eat verrast.

11. Woerdie

Woerdie Bekend lid

17 aug 2012
    839
    0
    0
    Heel veel sterkte meis!!!
    Hopelijk vinden ze niks geksen mag je gauw naar huis!!
    Dikke knuffel ik brand zo een kaarsje voor je!!

xxxx

12. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    oeh pookie, schrikken dan! helemaal als je niks verwacht!!
    Sterkte meis en we horen het wel hoe en wat!

13. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Oh nee he Pookie!!!!
    Was je al de hele dag in het ziekenhuis? Als ik dat had geweten was ik even bij je langs gelopen.. Arme jij!!
    Hoop dat straks de CTG goed is, duim keihard voor je!

14. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Sterkte Pookie! Hoop dat dadelijk alles goed is!

15. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Snelle zwaai, vooral voor pookie! Hoop dat alles goed is!

Hier ben ik moe en een beetje beurs. Wel gaan werken vandaag maar alles doet nu zeer, en ik ben een beetje emo. Ik heb nog even naar de poli gebeld en die wilden me direct zien, maar toen ik aangaf dat ik de baby goed voelde en geen harde buiken of bloed had, en morgen een echo en gepland bezoek had, kon dat zo lang wel wachten. Maar ik schrok er wel een beetje van. Misschien ben ik wel veel te laks of zo....:(

16. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Oeiii Pookie! Schrikken meid! Ben benieuwd of je straks naar huis mag!

17. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Pookie, sterkte!! Hopelijk gaat alles goed en mag je toch naar huis!

18. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Ik ook!

Bloem, ik liep om half 4 richting poli gyn voor de cervix meting. Ik had nog wel in de wachtkamer gespiekt maar geen buitenlands ogende vrouw gespot.
    Half 5 zat ik dus aan het CTG voor een half uur dat uiteindelijk 1,5 werd.
    Met dus volgens de arts wel een regelmatige activiteit van mijn baarmoeder:(
    Voor mijn gevoel waren het "gewone" harde buiken door de beweging van baby broertje.
    Maar we zullen het zometeen wel zien.

19. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is dat toch met al die kindjes? Mijn dochter slaapt de laatste weken ook zo onrustig. Iedere keer wakker s nachts; huilen, schreeuwen. Gelukkig gaat ze daarna wel slapen, maar iedere nacht 4 keer eruit gaat je ook opbreken......
    Het middagdutje is ook een ramp laatste tijd. Ene keer nog geen uurtje en dan ineens slaapt ze wel 3 uur lang, moet ik haar gewoon wakker maken. :(

Nou zo zie je maar he. Dat soms kleine aanpassingen je werk veel dragelijker maken. Ik heb sinds een week of 3 een extra uur pauze. We hebben altijd al een uur omdat we van 8 tot 5 werken. Dus dat is nu 2 uur pauze waarin ik lekker naar huis kan. Scheelt zo ontzettend veel voor de bekkenklachten!
    En super je aankopen. Dat is nog eens leuk shoppen. ;)

Inderdaad een beetje raar verhaal zo allemaal bij elkaar. Niet echt een logische samenhang zeg maar.....

20. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Pookie, we hadden gezwommen dus ik was precies half 4 in de wachtkamer.. Jammer! Had het leuk gevonden je te zien.
    Maar nu even hard duimen voor de ctg!!! Denk aan je.

Deel Deze Pagina