16 - 30 April 2013 Mama's (Deel twee)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Het probleem is dat het een kies is die je ziet.. Dus daar zit ik niet echt op te wachten. Daarnaast weten ze dus niet zeker dat het van die kies komt, ik kan het niet zeggen omdat de pijn zo uitstraalt. De kiezen ernaast zijn ook al behandeld, dus ja.... Waarom het nou nog steeds pijn doet? Heel irritant in ieder geval..

Gewoon met een lepeltje!

He wat balen dat je je zo voelt meis!!! Dikke dikke knuffel

Haha, ja.. zou een stuk beter zijn.
    En dan voor je gaat slapen uitspugen in een glaasje water..
    "Hé manlief" Hahaha

Ik hoop dat het thuis goed zal gaan lieve lieve maartje.. Ik duim keihard voor je, elke dag! Voel je je goed bij het naar huis gaan?

Gelukkig ben je weer opgeknapt!!! Fijn dat je er weer bent..
    Weet alles van uitdrogen helaas.. Heb er bij Mira meerdere keren door in het ziekenhuis gelegen. Wat kan je je daardoor beroerd voelen he!!!
    Nu lekker thuis de laatste loodjes uitzitten... Hopelijk wordt je niet meer misselijk!!

Wat spannend dat je dochter morgen begint op school!!! Ik weet zeker dat ik dat ook heel spannend zou/zal vinden :D
    En jammie chinees :)

2. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    @juul; leuk zo'n wendag op school, maar het is altijd de vraag wie er meer moet wennen. Mama of kind?

@bloem;Succes morgen maar weer bij je eigen tandarts.brrrrrr

Zo glaasje melk zit er weer in, eens kijkenof ik weer kan slapen.

3. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    Goedemorgen!

Balen Amezen. denk dat wel allemaal wel eens zo'n dag hebben, blegh, lekker in je bedje blijven toch!

Nou lekker dat je naar huis mag Maartje!! Mini brengt wel wat spanning en sensatie met zich mee hoor hihi, niet alleen voor jullie, ik zit ook steeds, oeh hoe zal het gaan, of zit het er nog in haha

Unexpected wat fijn dat het een goede ervaring was in het ziekenhuis en dat het weer beter gaat met je!

oohh spannend Juul!! Hoe vind je dochter het zelf? Heeft ze er zin in?

Nou school is weer begonnen, dus straks de oudste naar school brengen, naar de fysio, vanmiddag naar de vk.

Ik heb echt sinds een week nu zo'n last van m'n rug, hebben er meer last van?
    Ik heb natuurlijk al maanden mn BI, maar nu komt dit er bij, lekker hoor pffff hoort er natuurlijk wel bij, laatste weekjes... ;)

Fijne dag, tot strakkies! xxx

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Papa is mijn dochtertje nu aan het wegbrengen. Ze had er zo'n zin in! Helemaal met een roze rugtasje en met een broodje en een bekertje diksap....en gymschoentjes :D

Ik ben benieuwd hoe het gaat. Heb zelf niet zulke goede herinneringen aan school dus probeer het niet te projecteren op mijn dochtertje, maar ik ben doodnerveus. :) Vandaar ook dat ml haar maar even brengt, geeft een stuk minder stress voor haar. Nou ja, we horen straks wel hoe het ging. En haar kennende vond ze het helemaal super.

5. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ze vind het vast geweldig op school Juul!:D
    Wat spannend zeg, balen dat jij minder leuke ervaringen aan school hebt!!

6. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Vervelend van je rug Minnie, dikke knuf!

7. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @juul, ah spannende dag dus hihi! ze zal t idd vast goed naar haar zin hebben!

@maartje, vind t ook maar vreemd dat ze zo uiteen lopen die ziekenhuizen qua beleid. maar je eigen omgeving lijkt me sowieso fijner dan een ziekenhuiskamer. ik blijf duimen hoor! we gaan gewoon voor die 37 weken!

@bloem, bah die rotkies ook....hoop dat ze wel de oorzaak kunnen vinden en dat je gauw geen last meer hebt ervan!

@vitamines, we horen t tegen die tijd vast van de kraam, en t is zo gehaald dus wat dat betreft :)

@unexpected, fijn dat je weer thuis bent! en bah zeg stevig virus had je te pakken. brrrr. nu goed naar je lijf luisteren he ;) en fijn ook dat je een positieve ervaring hebt met het ziekenhuis!

@rug, ja wel eens last van, maar gelukkig niet al te veel....

@harde buiken, die daarentegen...zaterdagavond nadat ik hier dus had getypt ben ik gaan timen en ze waren regelmatig....maar het hield geen uur lang aan gelukkig en 's nachts nergens last van gehad (of in elk geval niet gemerkt ;)) en gister ook geen harde buiken gehad gelukkig. gister wel een zeurbuik, en die heb ik vandaag ook, maar zolang t niet "doorzet" prima.
    morgen voor een groeiecho weer naar de vk dus ga t dan wel nog even gelijk aankaarten, want voel me toch niet prettig bij die harde buiken met regelmaat (duurden steeds rond een minuut en kwamen elke 3/4 minuten namelijk). dus liever wat geruststelling van haar hihi

@babyshower, jaaaa die was gister! mn vermoedens waren juist! ;) erg leuk! maar ook erg vermoeiend ;) had ik niet zo verwacht eigenlijk, maar t was ook wel erg druk om me heen (en ik kan al vanaf begin zwschap niet zo heel goed tegen drukte :)). ben echt gruwelijk verwend :$ hihi :)

@tumtum, vergeet t elke keer, dus nu wel hele late reactie, maar jeeej een meisje!! wat leuk zeg!! gericht shoppen!

@werk...nog 2 weekjes.....nog 8 daagjes....en gelukkig meer soort halve dagen dan hele dagen met mn 5 uurtjes, maar de tijd kan me nu niet gauw genoeg voorbij gaan! ben er zo aan toe...en ben t hier zo beu...geen hol te doen dus zit echt letterlijk mn tijd uit te zitten ;)
    goed, ik ga maar weer eens even theetje halen :) lekker :)

8. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    @bfg: Ik heb een paar bladzijdes in dit topic overgeslagen toen ik in NL was, dus veel eerder had ik het toch niet gelezen :D

@bloem: Hoe ist nu met de pijn dan?

@Maartje: Spannend hoor, vandaag weer naar huis. Nou hopen dat het rustig blijft! Kan me voorstellen dat je er helemaal gek van wordt!

@Juul: Ook spannend, zo'n eerste schooldag :D het lijkt me ook wel een momentje, dan worden ze ineens wel heel groot denk ik!

@ego: Ik moet een speech gaan houden volgende week voor mijn vriends verdediging. Ben nog een beetje Toos inspiratieloos :( Hij krijgt wel een heel leuk kadootje van zijn collega's, een superdeluxe hikedraagzak met stalen frame, kan onze mini tussen de 0,5 tot 4 jaar in ongeveer, ideaal, kunnen we lekker blijven hiken, daar gaat ie erg blij mee zijn :D

Verder vandaag een bijeenkomst bij de verloskundige als voorbereiding op de bevalling en daarna. Ben benieuwd. Vorige week de introductie gemist want toen waren we in NL, en volgende week missen we ook weer. Volgens mij krijgen we vandaag de bevallingsinfo, en de laaste bijeenkomst borstvoedingsinfo, dus de belangrijkste onderwerpen pakken we wel mee. Ben benieuwd of ik nu wel of niet een ziekenhuis mag kiezen, wij wonen precies tussen 2 grote steden in.

9. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    @bfg, je vermoedens klopte dus. Leuk! Ik vond het ook wel vermoeiend hoor terwijl ik zelf weinig had gedaan. Maar wel super leuk! Rustig aan doen met de harde buiken!

@juul, benieuwd hoe je dochtertje het ervaart. Ze zal vast met hele leuke verhalen thuis komen:)

@maartje, hopelijk gaat het nog steeds goed?! Snap dat het nu wel erg vervelend begint te worden, ziekenhuis in en ziekenhuis uit. Hopelijk nu even thuis uitrusten!

@bloem, je blijft maar tobben met die kies zeg! Gaat het nu weer beter?

@unexpected, fijn dat je je weer beter voelt. En dat de ervaring in het ziekenhuis ook positief was. Is toch altijd ook wel erg belangrijk!

@hier, gister weer wezen kijken voor trouwringen:) we hebben heeeele mooi gezien, maar helaas was de prijs ook erg mooi!! We gaan nu kijken of we ergens anders vergelijkbare ringen kunnen vinden.we weten iig nu wat we willen:). Daarna nog even wezen eten bij v&d maar op een gegeven moment kreeg ik weer harde buiken. Maar gelukkig verdwenen ze thuis snel. Heel raar, de laatste tijd kan ik vaak wel even iets doen zonder harde buik. Tot een paar weken terug kon ik niet eens de was ophangen en het begon al! Je zou toch zeggen dat het andersom zal zijn. Dus ik mag niet klagen.

10. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    @BFG; Idd even aankaarten bij je vk. Het vervelende van regelmatige harde buiken/weeën is dat ze iets kunnen doen met je bmm. Maar dat hoeft niet altijd! Dus goed in de gaten houden. En leuk, ook al een babyshower!!
    @Tumtum; Met paracetamol gaat het wel.. Heb vanmiddag om 15.45 een afspraak en ga niet weg voor het helemaal opgelost is. Ben er echt helemaal klaar mee nu.
    Succes en veel plezier bij de bijeenkomst!

11. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Leuk, trouwringen Elina! Hoop dat jullie ongeveer dezelfde kunnen vinden! En fijn dat je nu ook wat dingen kan zonder harde buiken!

12. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @elina, mn schoonzus en zwager hebben uiteindelijk vorig jaar hun ringen besteld in Duitsland, geheel via internet eigenlijk geregeld (ze kregen pasringen opgestuurd en die moesten ze terugsturen), maar helemaal perfect! en scheelde geloof ik de helft van het geld...

@bloem, ja nou ja precies, en heb af en toe echt zo'n raar gevoel onderin (zal vast bij t indalen horen) dus ik wil het wel even aankaarten ja, voel me er toch niet helemaal prettig bij :)
    de "normale" harde buiken vind ik niet zo erg, maar vond t zaterdag echt niet leuk....

en gelijk heb je dat je niet eerder weg gaat voor t opgelost is! :)

13. Woerdie

Woerdie Bekend lid

17 aug 2012
    839
    0
    0
    @ Bloem: Succes en sterkte met je kies!!

@Juul: hoe was t wennen op school?

@verder: sorry *zeef*

Hier lekker een weekendje in Belgie bij mijn eigen ouders gewesst!
    Redelijk lekker geslapen en bijgekomen van alle stress en ellende van afgelopen week!
    SO zijn een weekje op wintersport dus dat is ook wel ff lekker eigenlijk! :)

Morgen officiele laatste werkdag voor mijn verlof begint...leidinggevende wil nog ff bakkie met me doen voor ik naar huis ga ben benieuwd! ;)

Vrijdag nog bij de gyn in t andere ziekenhuis geweest (over laten plaatsen ivn gedoe ander ziekenhuis) echo gehad en ons meisje doet t prima...:D over 2weken wil de gyn groeiecho (niet gezegd dat ik madie al gehad heb :p ) gnagnagna
    Dan nog uitgebreid bloed laten prikken en dan nog x op co bij gyn en als alles goed is kan ik gewoon bevallen met verloskundige
    Placenta lag al stukje verder van de uitgang dus dat was ook ok! :D

9maandenbeurs was wel leuk maar veel en veels te druk...
    wel wat leuke aanbiedingen weten te scoren met flinke korting!

Ik ga hier in huis nog wat rommelen en dan kom ik strakkies weer ff kijken!

dikke knuffel voor iedereen!

xx

14. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @Maartje: Hoe is het meis?

@unexpected: Hoe gaat het thuis?

@Juul: Hoe was de eerste wendag voor je dochtertje op school?
    Kan me voorstellen dat het spannend is!

@Bloemmm: Succes bij de tandarts!!

@Minnie: Balen van je rugpijn, kan je er niet zo goed bij hebben lijkt mij, bij de BI...:(

@bfg: Wat leuk zeg dat je babyshower inderdaad gisteren is geweest! Lekker verwend, zo hoort het!:)
    Hier doen we er niet aan, maar wordt toch wel verwend door familie, vrienden en collega's...:D

@Elina: Onze trouwringen komen van Dora:
    Dora Trouwringen
    Hier hebben ze ook een budget-collectie (maar ja, budget voor wat betreft goud en diamanten...;))
    Je kunt ringen ook aan laten passen naar jouw smaak, wij hebben bijvoorbeeld de mannenring iets breder laten maken en onze ringen in geel/wit ipv rosé/wit goud gekozen.
    Misschien kan je hier ook ideeën opdoen?

Zo, moet nog 7 dagen werken, hihi, hoe bedoel je aftellen?;)
    Morgen een dagje vrij.

15. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Hier nog 3 halve werkdagen te gaan, die vliegen vast om.

@ bfg; grappig zo'n babyshower maar ik kan mij voorstellen dat het wat druk is.

@bloem; succes zometeen bij de tandarts.

@juul; vervelende schoolervaringen die wil je zeker niet overbrengen op je kind. Maar ik denk zeker wel dat de stap vaak groter is voor de ouders dan voor de kleuter.

@elina; trouwringen, zeker duur. Wij hebben uiteindelijk zolveren vriendschapsringen gekocht. We houden allebei niet van goud en manlief wist niet of hij wel zou kunnen wennen aan een ring. En ik ben mijn ring alweer een tijdje kwijt, ik moest hem ook heel veel af doen op mijn werk dus waarschijnlijk is hij daarbij een keer verdwenen.

Beginnen jullie allemaal ook wat zenuwachtig teworden voor de bevalling? Ik in ieder geval wel.
    Ik vraag mij zo af of het dit keer wel spontaan gaat gebeuren en of het zonder ks lukt. En in dat geval hoe lang ik in het zh mag/ moet blijven.

Eerst morgen maar de 3d pretecho dan zien we hopelijk een beetje of dit ook een ukkie gaat worden of dat het dit keer wel een reuzenbaby wordt.

16. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    @wennen op school: ze vond het hardstikke leuk. Was ook wel te verwachten maar ja, moeders met slechte herinneringen en hormonen en zo :) Ze is alleen een beetje hyper en wou dus niet slapen tussen de middag (ze went alleen de ochtenden nu) dus zit helemaal kapot naast me op de bank ;) Ze heeft nu al weer zin in morgen. Mama zal er ook wel aan wennen ;)

17. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @pookie, nou zenuwachtig niet...eruit moet t toch hihi. Ben wel siort benieuwd hoe t zal gaan en ik hoop natuurlijk dat t een goede ervaring zal zijn!

@juul, fijn dat ze het leuk heeft gehad!

@woerdie, lekker zeg al verlof!

@moon, haha hier ook nog 7 dagen werken :):):)

@hier, nou goedgekeurd bij de tandarts en ook bij de fysio voor mn nek (whiplash), doe ik dus weer goed :)
    Was alleen heeeeeeeeeeel erg toe aan een dutje, en daar heb ik dus helaas geen tijd voor gehad :( ben nog helemaal gesloopt van gister :)

18. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Pookie; super veel plezier morgen bij de 3d echo!!

@ Bevalling; hier nog niet bang.. Zal toch binnenkort wel een keer gebeuren en laat het maar gewoon over me heen komen. Heb alleen dus wel nare herinneringen aan de vorige keer dus hopelijk gaat het deze keer in mijn eigen ziekenhuis wel gewoon prima.. De gyn zei afgelopen week heel lief: we slepen je er wel doorheen, komt allemaal goed. Hopelijk heb ik dan ook iemand die ik ken hehe. Hopelijk haal ik donderdag gewoon, dan hoef ik in ieder geval niet in Veldhoven te bevallen.

@ Woerdie; fijn dat het leuk was in belgie! Morgeno officiële laatste werkdag oeh.. wat komt het allemaal dichtbij he!

@ Bloem; hoe is het nu met de pijn?

@ Elina; Wat leuk, dat jullie met de trouwringen bezig zijn. Wij hebben er best veel geld aan uitgegeven, maar manlief heeft em nooit om (en we zijn pas 5 maanden getrouwd). Daar heb ik dus wel spijt van. Maar goed, soms doe ik hem wel om dus dan heb ik 2 goude ringen haha. Ook niet erg !

@ Tumtum; hmm een speech, daar ben ik ook niet goed in haha. Moet ie lang zijn?

@ BFG: hm harde buiken met regelmaat zijn inderdaad niet prettig.. Ook al zakken ze af. Goed dat je het gaat aangeven, je kunt het maar beter even zeggen he. Wat leuk dat je verwend bent op je babyshower!

@ Minnie; knuffel meissie, vervelend dat je zo’n last hebt van je rug. Nog even volhouden!

@ Unexpected; fijn dat je weer thuis bent meis.

@ ego; hier inmiddels thuis.. Heel erg fijn maar had meteen mot met manlief hehe. We moeten onze weg weer een beetje vinden nu maar dat komt wel weer goed. Hij heeft enoooorme nesteldrang, zit steeds te panieken om alles wat we nog moeten regelen en ik heb daar totaal nog geen zin in. Zeker niet als ik dan net thuis kom. Feit dat ik daar nog geen zin in heb, wijt ik maar aan dat ik nog niet ga bevallen hihi.
    Niek was alleen de hele dag heel huilerig, voor dat mannetje ook niet niks. Maar ook dat komt goed. Heb trouwens enorme buikpijn sinds vanochtend, kan nog geen stap zetten zonder pijn dus ik blijf maar in bed. Behalve voor het plassen dan. Maar vanochtend was mijn baarmoedermond gewoon nog 1,9 cm dus alles van de laatste dagen heeft niks gedaan gelukkig. Nu eerst weer uitkijken naar a.s donderdag 32 weken. Dan op naar de 33! Woensdag weer controle in het ziekenhuis maar moet even kijken hoe het gaat. Want dat is altijd zo’n enorme onderneming!

En op die afspraak doen ze echt niks. Even bloeddruk meten, en dan naar de gyn. Gyn vraagt: hoe gaat het, meet mijn buik ff op en dat was het dan. Verder helemaal niks. 5 minuten dan sta ik weer uiten. Ik vind het dus echt een onzin afspraak. Maar goed, misschien ligt dat aan mij.

En zo.. lekker frietjes eten!

19. geranium32

geranium32 Niet meer actief

Maartje: fijn dat je weer thuis bent!

Pookie: hier ook al wel wat spanning hoor! Komt natuurlijk ook omdat het de eerste is, maar denk dat het altijd wel spannend is! Veel plezier bij de echo morgen!!!

Bloemmm: hoe was het bij de tandarts?

Hier: viel best tegen vandaag weer werken. Morgen gelukkig vrij. Ze komen alleen wel de vloerbedekking leggen in de slaapkamer. We gaan dus vannacht kamperen in onze eigen slaapkamer! Gelukkig komt paps morgen helpen!

20. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    @Tandarts; Ging goed meiden! Nu hopen dat het echt echt echt voorbij is.. Want het is gewoon niet zeker dat het van deze kies komt. Er zit ook een gigantisch gat in mijn verstand kies en die moet er na de bevalling direct uit.. Ben ooit eens met Sam meegeweest toen zijn verstandkiezen eruit moesten! Horror! Dus ik knijp 'm enorm.
    @Bevallen; Nee, ben niet bang ofzo.. Maar hoop wel dat het wat minder lang duurt dit keer :p qua ziekenhuis, gyn, verpleegsters had ik enorm veel geluk bij Mira.. Kijk er daarom ondanks de 27 uur weeën heel goed op terug. Al hoop ik ook gewoon met de vk te kunnen bevallen.. Alle gyns zijn zo veranderd, ken de helft niet. Al boeit dat je op dat moment niet veel :D

Dikke knuffel voor alle meiden die 'm nodig hebben!
    We zijn er bijna! Spannennnddddddddd

Deel Deze Pagina