16 - 30 April 2013 Mama's (Deel twee)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Fijne feestdagen gehad meiden?? :D

2. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ja hoor, heerlijk.
    Kerstavond volgens traditie diner bij een vriendin gegeten met als dresscode steevast trainingspak en sloffen ;)

Gisteren bij de schoonfamilie gezellig gegeten en cadeautjes gekregen en vandaag zijn vriend en ik gezellig samen gaan babyshoppen :D
    Matrasje gekocht, voetenzak voor de wagen, mobile en nog wat klein spul.
    En ik heb mijn lief een hele mooie stoere papa-luiertas gegeven.

Vraagje trouwens: hebben jullie aerosleep matrasjes of 'gewone'? Ze weten dat aerosleep wel overtuigend te verkopen, maar heeft het nou daadwerkelijk meerwaarde??

3. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb wel een aerosleep..
    Vond het toen een fijn gevoel om er een te hebben..
    Ookal is er niets over bewezen etc.
    Gewoon doen wat je gevoel zegt! Ik ben nu bij de tweede helemaal niet bang. En weet niet of ik met het gevoel dat ik nu heb de aerosleep zou aanschaffen. Vind het alleen heel fijn dat mijn matrasje zo schoon blijft en het voelt voor mij erg hygienisch..
    In het wiegje gebruik ik 'm niet. Als mini overgaat naar zn ledikantje gebruik ik de aerosleep van Mira wel! Dan is zij waarschijnlijk al over naar een peuterbedje.

4. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Goedemorgen meiden :)

@feestdagen, druk maar erg gezellig en wat zijn we verwend!:$
    Gister nog een hele gave luiertaart gekregen, in de vorm van een nest op een paal (of boeket hoe je t ook wil zien ;)) met een ooievaar erop met baby aan zn snavel.
    De ooievaar is helemaal te gek, de "baby", aan zn snavel hing in een hydrofiel, en de baby zelf was een luier met sokjes als muts en een spuugdoek als wikkeldeken ;)
    Zaten schoentjes bij en 2 rompers en nog een lepeltje en vorkje (van teigetje! Ha!)
    En nog 2 hydrofielen, en natuurlijk een heeeeeeeeeeeeeeeleboel luiers!

@amezen, klinkt heerlijk in trainingspak en op sloffen :D, mag ik vanvond gelukkig weer ;) eindelijk weer gewoon een avondje thuis! Ben er wel erg aan toe moet ik zeggen!
    Zit nu alleen nog te bedenken of we pizza laten komen of dat we een patatje gaan halen ;)

@matras, ik heb me nog niet in een winkel laten informeren, (en niet zo raar dat ze aerosleep willen verkopen....zijn t duurst he tenslotte), maar heb al wel van vriendin en schoonzus gehoord enzo en dat heeft mij doen besluiten gewoon een koudschuim matras te halen, en ipv 80 euro ervoor betalen bij de babydump haal ik m wel bij de ikea voor 40 euro. Kan ik van die andere 40 euro mooi andere dingen halen.
    En als onze meid een buikslaper blijkt te zien kunnen we altijd nog een aerosleepdekje kopen en die op t bedje leggen.
    Wiegje lenen we van ouders van zwager (of nou ja...moeder dus eigenlijk tegenwoordig ;)), en geen idee wat daar in ligt, maar dat zullen we gebruiken. Alleen nog wat andere lakentjes kopen en een nieuw stofje voor aan de wieg, maar gelukkig weet mn schoonmams precies hoe ze dat laatste moet doen :)
    Ook binnenkort maar even achteraan gaan :) maar voor nu vraag ik er nog even niet naar...:)

@hier, moe...pfff...maar goed :) lekker vakantieeeeee :)
    Straks verf halen en dan beginnen aan de schildering!!! Nou ja...eerst nog even technieken testen op papier om te zien of t wordt zoals ik t wil :D

Fijne dag allemaal!

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Hallo dames!

Hier eerste kersdag bij schoonfamilie geweest, en de tweede bij mijn ouders. Heel gezellig, en gewoon lekker een halve dag, dan blijven de kinderen ook nog gezellig ;)

@matras: wij hebben een gewone, geen aerosleep. Maar ik moet zeggen dat ik me nooit helemaal heb laten voorlichten in babywinkels en zo, ook niet bij de eerste, en gewoon alles van mijn zus heb overgenomen. En qua babykamertje liggen de kinderen in het oude ledikantje van mijn man, met mijn oude commode en de kledingkast die mijn moeder als baby heeft gehad. Allemaal heel schattig redelijhk antiek eiken, en dan met cremekleurige lakentjes en zo er in, dus heel neutraal. We hebben er toen dus alleen een nieuw matrasje in gedaan.

Oh, en ik heb net even de verloskundigenpraktijk gebeld om me aan te melden. Schandelijk laat, maar ik vergeet dat steeds bijna. Dus dames die ook bij de gyn lopen: vergeet niet dat je je bij een verloskundigenpraktijk moet aanmelden voor de nacontroles, want de gyn komt niet aan huis! En ik merk dat de gyns het regelmatig vergeten te melden dat je dit moet doen :D

6. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    Goedemorgen!

Zo op naar oud en nieuw! haha :D

Aerosleep hebben wij ook, ik vond het ook vooral lekker dat als bv je kindje spuugt dan trekt het gelijk in de aerosleep, in de honinggraadstructuur en ligt het er niet zelf in.
    En inderdaad als je met je neus in de aerosleep ligt en je ademt dan kun je gewoon ademen.

Wij ziijn hier de babyfoon aan het uittesten hahaha lachen joh.
    Kindjes naar boven gestuurd, ik zei: nu moet je boven gaan huilen als een baby, lachen natuurlijk.
    Maar hij doet t.. 30,- bij de kruidvat gehaald.

Fijne dag nog vandaag!
    XX

7. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Aerosleep: Daar had ik tot 5 minuten geleden toen ik het hier las nog nooit van gehoord, ik voel me nu al een ontaarde ouder :D

Schoonmoeder knapt hier de familiewieg op. Ik geloof dat ze zelf ook al een halve babykamer ingericht hebben inmiddels, ze was dieren aan het verfen de laatste keer dat ik haar sprak, beats me wat ze uitspoken maar we zien het vanzelf. Een babykamer bij hen is wel nuttig, ze hebben 3 zonen, die waarvan de middelste met 8 jaar de kortste relatie heeft, dus wij zijn waarschijnlijk het begin van een babyboom daar de komende jaren :D

@kerst: die was lekker relaxed, nu weer aan de slag.

@babyfoon: Wij wonen op 1 verdieping, dus in huis is dat bij ons niet nuttig, maar ik dacht misschien is het wel handig om er toch 1 aan te schaffen zodat ik ook eens buiten met de paarden aan de slag kan, en baby gewoon kan laten liggen slapen, of om even voor korte periodes een babyfoon bij de buren te droppen als ik heel kort weg ben ofzo, maar dan heb ik vast een hele dure nodig met heel sterk bereik. De paddock en wei zijn toch al snel 200/300 meter denk ik.

8. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier gewone matrasjes gekozen. Voor de wieg en het ledikantje. Alles hebben we al in huis. We gaan langzaam aan het kamertje doen en dan kunnen we het eindelijk inrichten en alle babyspullen die we al hebben kunnen dan in de kasten in zijn kamertje. (Nu staat het echt overal!)
    Nu eerst maar gaan schilderen. (Als we er aan toe komen want we zijn zo lekker rustig aan het doen vandaag)

Met kerst liet ik zien wat we allemaal gekregen hadden aan kleertjes, luiers, speeltjes en slabben etc etc. Mijn moeder was helemaal verbaasd dat we al zoveel hadden! En dat al voordat hij geboren is! Zal blij zijn als ik al die tassen en dozen in het kamertje kwijt kan :)

Iedereen veel plezier met babyshoppen en de kamertjes klaarmaken!

9. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb alleen een aerosleep voor de reiswieg. Ik vind t maar een irritant ding. Mijn kids hebben nooit gespuugd en heb er nooit wat aan gehad. Ben blij dat ik hem niet voor het ledikant heb hihi!

10. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    haha mooi he hoe iedereen andere ervaringen heeft, dat is juist zo leuk.

Zo gaat dat met alles, aerosleep, borstvoeding, flesvoeding, wel of niet buik slapen, enz enz.

Ik vind dat altijd wel leuk, iedereen is weer anders :D

11. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Juul; is dat altijd ja, dat de verloskundige de nacontrole doet, ook al ben je in het zh onder behandeling? Want als dat zo is, moet ik ook wel even gaan bellen denk ik! Maar toen bij Niek, hadden wij geen couveuse nazorg, wel een paar uurtjes kraamzorg maar de verloskundige is toen maar 1 keertje langs geweest, en heeft niet eens controle gedaan. Dus vraag me af wat nodig is.

@ Babyfotograaf; wat leuk dat jullie zoveel gekregen hebben met kerst! Proficiat trouwens met je vriendinnetje!

@ matrasje; hier ook geen aerosleep. Vind het niet zo nodig. Wij hebben voor Niek nu een simpele van de ikea gekocht. Voor de baby hebben we dan wel een specialere/duurdere maar vraag het me af hoor of het zoveel scheelt. Niek is echt een buikslaper, maar maak me daar niet zo druk om. Baby gaat trouwens meteen op zijn eigen kamertje, niet bij ons in de wieg of zo. Hebben we bij Niek ook zo gedaan en ging super goed!

@ hier; vandaag het ledikantje opgehaald. Hihi wordt steeds meer af! Alleen hebben we 1 muur groen geverfd, en daar wil ik eigenlijk nog iets op hebben. Maar schoonmoeder had al aangegeven dat we 2 schilderijtjes krijgen van haar, dus da’s wel leuk! Alles nu voor het nieuwe kamertje van Niek gratis gekregen, dus zijn we wel echt blij mee. Zeker nu ik bijna niet werk, scheelt dat financieel toch wel!

Straks weer op controle in het ziekenhuis. Ben benieuwd! De afgelopen week erg rustig geweest, vandaag weer wat meer last. Maar heb het idee dat de kleine weer in stuit ligt en op mijn blaas aan het schoppen is. Ik moet echt elk uur naar het toilet snachts, super irritant. Dus vandaar weer even wat minder. Maar goed, ik krijg weer een spuit en dat is nu 9 dagen geleden, dus het is weer nodig!

12. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @Amezen: Wat vervelend van het maagzuur zeg, helpt de Omeprazol wel?

@bfg: Ben toch zo benieuwd naar de muurschildering, succes ermee!
    Wat leuk, een kerstkindje voor je vriendin! Collega van mijn man is ook gisteren vader geworden van een meisje.
    Die luiertaart klinkt echt enorm leuk zeg!

@Minnie: Wat een mooi cadeau heb je gekregen zeg van ml! Sweet!

@pookie: Helemaal niet jaloers hoor, dat je in Barcelona zit...;)

@matras/babyfoon: Matras krijgen wij bij het ledikant erbij, van koudschuim geloof ik... Aerosleep ben ik nog niet over uit, eens wat meer in verdiepen...:D
    Babyfoon wil ik wel aanschaffen, maar zit nog te dubben of we er een met of zonder camera nemen... Zijn er hier mama's met ervaring? vast wel...;)
    En wij willen de kleine ook gelijk op zijn eigen kamertje laten slapen, naast ons bed is erg weinig ruimte en ik ben bang dat ik geen oog dicht doe van alle geluidjes... De babykamer is gelijk naast onze slaapkamer en we slapen altijd met de deuren open, dus ik denk dat ik de kleine we ruim op tijd kan horen...:)

Zo te lezen heeft iedereen fijne kerstdagen gehad, wij hebben het ook prima gehad. Ik heb beide kerstdagen gewerkt, 1e kerstdag zijn we lekker met zijn tweetjes thuis gebleven en 2e kerstdag hebben we mijn sm en haar vriend en ml zijn oom en tante over de vloer gehad. Gezellig!

@ego: Net bij de VK geweest, alles was in orde. Bloeddruk 105/55, mooi laag dus maar ik voel me er niet zo lekker bij. Moe en snel duizelig. Maar ja, beter dan een hoge bloedduk!
    Morgen weer naar de Cesar-therapeute, last van mijn rug blijft, kan de oefeningen ook niet goed uitvoeren omdat ik niet op de grond kan liggen (doet teveel pijn links-onderin mijn rug). Benieuwd wat ze morgen zegt.
    Verder blijf ik verkouden en hoesten, mijn linkeroor zit nu bijna 1 week dicht, doet gelukkig geen pijn meer maar is wel heel irritant. Ach ja, kleine kwaaltjes, gelukkig geen ernstige dingen!

Ik ga naar mijn werk, fijne dag allemaal!

13. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Dat had ik met mijn dochtertje hetzelfde, maar met mijn zoontje was ik na 2 dagen al thuis. En toen is de vlos nog 3x langs geweest om te kijken of de BM goed kromp, en heeft een aantal hechtingen van de KS doorgeknipt en zo. Eigenlijk de standaard dingen die een vlos doet ook bij 'gewone' bevallingen en die je anders in het zkh krijgt als je langer moet blijven

De aanmelding bij de vlos staat los van de aanmelding voor kraamzorg, daar had ik bij mijn zoontje nog 6 dagen van (want een dikke indicatie geregeld ivm sectio, BV en voorheen psychische problemen :D). Dus ik had 2 dagen zkh, 6 dagen kraamzorg en gedurende die 6 dagen kwam de vlos ook nog 3 keer langs. Bijna een gewone kraamtijd, heerlijk!

14. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ juul; oh oke! Ik neem aan dat ik dat niet hoef te regelen dan. Als je te vroeg bevalt moet je automatisch langer blijven in het zh. De controles werden dus gewoon dagelijks uitgevoerd door de verpleegkundigen. Misschien eerst maar eens afwachten of ik nu wel langer uitdraag!

Pfff vandaag gaat het echt een stuk slechter. 1,5 week weer rustig geweest maar nu enorme druk. Vanochtend wat harde buiken en nu met lopen weer flink wat spanning. Kan ook groei zijn of van de drukte. Kindje schopt daar lekker overheen.

Net controle gehad en alles was goed. Bmm 3,5 cm dus perfect. Krijg nu mn spuit weer.

15. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ah bah, klinkt niet lekker zeg!

Ik had bij mijn dochtertje wel aangemeld bij een praktijk voor vlos, maar toen we langer in het zkh moesten blijven verviel dat automatisch. Bij mijn zoontje was het ook niet zeker dat ik zou voldragen maar toch voor de zekerheid aangemeld. Ik zou, als ik jou was, gewoon eens overleggen in het zkh of je je bij een vlos aan moet melden voor nacontroles. He, je lijf kan je zo maar verrassen en a terme gaan ;) (Ben in een positieve bui vandaag :D)

16. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    @Maartje, aanmelden kost niets...hier komen ze dan idd de nacontrole en de hielprik doen.

@aerosleep, ook hier geen ervaring...

@kamertje, de kleine komt strakjes eerst gezellig bij ons liggen, broerlief heeft dat geruime tijd vol gehouden, zuslief veel korter, die werd continue van ons wakker....dus toen was het tijd voor haar eigen kamer. Ben benieuwd, ze zeggen dat nummer 3 meestal op de eerste lijkt....

Verder hier nog 1 muur verven in de woonkamer, en dan is die helemaal geverfd, en deze vakantie, naast de jaarlijkse zorgverzekeringscheck ook lekker winkelen voor de inrichting (salontafel en kleed, evt een sidetable)

17. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Grappig dat dat overal anders is. De vk is hier nog wel geweest toen de baby was geboren maar vroeg mij zelf of ze mij nog moest controleren of niet. Hoefde van mij niet, kraamzorg had steeds gekeken en ik had nergens last van.

De hielprik werd geregeld vanuit het consultatiebureau.

18. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Voor alle nieuwsgierigen ;)

Vandaag 2 uur aan t schilderen geweest, en ben eigenlijk wel heel blij met en trots op t resultaat :)
    De andere boom die nog moet is nog beetje groter en heeft wat meer takken dus als ik verstandig ben ga ik die verspreiden over 2 dagen werk ;)
    Morgen alleen nog ff bij die grote zijtak een correctie aanbrengen, ben nog niet tevreden over dat bochtje, dus die ga ik nog ff aanpassen maar dat komt morgen dus pas :)

Morgen komt mn moeder ook helpen, maar ben op t moment nogal een controlfreak :$:) dus hoop dat t gaat ;)
    Laat r van te voren op papier zien hoe ik t wil hebben en dan moet ze t maar zo doen anders pak ik de kwast af :D

De uiltjes worden pas op t laatst geverfd ;)

@vk nazorg en alles, tja...kan er niet echt over meepraten :)

19. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk bfg!!

20. Woerdie

Woerdie Bekend lid

17 aug 2012