16 - 30 April 2013 Mama's (Deel twee)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb serieus mijn luierzakjes (2 dichte pakken) weggepleurd. Ik had ze van de action. Ook roze/paars en geparfumeerd. Ik werd zoooo misselijk elke keer van die dingen! Als ik iets viezer vind ruiken dan een poepluier, is het een poepluier met zo'n weeïg parfumluchtje, blehhhh!

2. geranium32

geranium32 Niet meer actief

Skatje: kan me voorstellen dat je daar boos om bent! Zou des duivels zijn op hem!

Maartje: jippie! De 32 weken zijn binnen!!!!!! Snap ook wel dat het bij ml een beetje teveel wordt soms. Merk ik hier af en toe al! Bij jullie is de situatie natuurlijk een stuk heftiger!

Luieremmer: heb van kennissen zo’n Sangenic geval gekregen. Geen idee of het praktisch is, zo niet dan gaat hij rechtstreeks naar buiten en komt er een “gewone” emmer.

Pookie: verlof!!!! Lekker meid, geniet ervan!

Juul: da’s wel balen ja, dat hij zo naar huis gaat. Kun je dus nog een keer terug!

Bloemmm: fijn dat alles goed was bij de vk!

Ego: heb een enorme ***dag gehad. Ik moest buiten lopen in de pauze en toen ik terug kwam had ik een gemiste oproep en een voicemailbericht op m'n telefoon. Vaag herkende ik het nummer, dat bleek dus van de vk te zijn. Dus gelijk de kids aan het werk gezet en gezegd dat ik even moest bellen. Eerst maar eens de voicemail geluisterd en daar schrok ik behoorlijk van! Blijkbaar waren ze toch niet helemaal gerust over de groei voorsprong die onze junior heeft en hebben ze ons vandaag met z'n allen besproken. In dat overleg is besloten dat ik i.p.v. de liggingsecho met 35 weken een extra groeiecho ga krijgen met 36 weken. En dat staat dan even doodleuk op je voicemail!!!! :(
    Gelijk teruggebeld natuurlijk en daarin vertelde ze nog een keer hetzelfde als dat in mijn voicemailbericht stond. Uiteraard gelijk gebeld met het echobureau voor een afspraak, maar dat duurt dus no 3 weken! :$ Eerder was volgens de vk ook niet zinvol, dan was er nog niet genoeg verschil te zien of zo.
    Het zat me toch niet helemaal lekker, dus ik heb vanmiddag teruggebeld naar de vk om nog wat meer uitleg te krijgen. Gelukkig kreeg ik toen heel duidelijk uitgelegd waarom ze dit doen. Het is een voorzorgsmaatregel om de kleine in de gaten te houden. Ik hoefde me absoluut geen zorgen te maken, want verder was alles goed. Het is gewoon voor de zekerheid. Maar ja, het komt wel even als donderslag bij heldere hemel, want vorige week bij de controle was er niets aan de hand.
    Toen ik thuis kwam uit m'n werk kwam alles er even uit, dus even flink lopen janken. Helaas was vl er niet, maar gelukkig waren mijn katten er om me te troosten :) Nu wel weer rustig hoor, maar het moest er gewoon even uit! Nu dus maar afwachten hoe het verder gaat!

3. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    @bfg, wij hebben een diaper champ, erg blij mee. Gaat ook een gewone vuilniszak in :) en ik verwacht na de kraamperiode ook veel beneden te verschonen en dan gaan ze meteen de kliko in..

@Maartje, jippie 32 weken! Nu op naar de 33! Lastig dat jullie elkaar irriteren, maar als ik ml was had ik je ook liever in het ziekenhuis gezien, niet omdat ik je niet thuis zou willen hebben (want tuurlijk missen hij en Niek je) maar omdat ik dan zeker ben dat met jou en de kleine alles goed gaat. Ook als de bevalling begint, ik zou me zorgen maken hoe dat zou moeten als ik op m'n werk ben en jij thuis met Niek en de bevalling begint, hoeveel tijd heb je dan om te zorgen dat ml thuis jou ophaalt en dan in het ziekenhuis zit...je lichaam weet ondertussen namelijk wel hoe het werkt....(lees mijn eerste bevalling duurde 10 uur, de tweede 2 uur). Dus....lang verhaal kort, dat jij thuis bent zal meer zorgen voor hem inhouden... :D

@haha, ml mag hier ook elke dag doordeweeks opstaan voor z'n werk (ik voor de kinderen) en in het weekend blijf ik meestal liggen....

@geranium, lekker dat ze zo'n bericht op de voicemail achterlaten....wel fijn dat je nu weet dat het voor de zekerheid is, en wie weet willen ze dan ook zeker niet overtijd laten lopen (positief gezien :))

En toen was ik het weer kwijt.....

4. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mone; ik snap het precies hoor hoe je het bedoelt.. en ik ben in 1,5 uur bevallen (had toen wel van te voren al 2 cm ontsluiting dus dat scheelt wel iets, ik bedoel.. ik ga echt niet in 5 min bevallen). Dus ik snap het heel goed van hem.

Maar het zou wel fijn zijn als hij me gewoon een kusje zou geven, blij zou zijn om me te zien en dat ook te zeggen, ipv dat ie alleen zegt: moet jij niet boven liggen?

Maar goed da's typisch jozef... die maakt zich dan in zijn hoofd zo'n zorgen, dat ie de positieve dingen dan even niet ziet.

Ik vind wel dat we met elke mijlpaal blij moeten zijn. Hij denkt meteen dat ik meer ga doen nu ik 32 weken ben, maar das echt niet zo. Hij moet me ook wel vertrouwen daarin.

5. Woerdie

Woerdie Bekend lid

17 aug 2012
    839
    0
    0
    dikke knuffel voor iedereen!
    slaap lekker...

xx

6. Woerdie

Woerdie Bekend lid

17 aug 2012
    839
    0
    0
    iedereen vroeg gaan slapen gisteren?
    goedemorgen meiden...
    zo o pad met vriendinnetje...
    eerst lekker ontbijten bij Hema!
    fijne dag allemaal!

7. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    Goedemorgen !

Skatje ik snap je helemaal hoor, ik zou ook echt pissig zijn!!!!
    Mannen kunnen echt soms zo een plaat voor hun kop hebben he.;)

Geranium, schrikken inderdaad als je dat op je voicemail hoor, gelukkig is het nu goed uitgelegd en word er goed naar gekeken... beetje van de schrik bekomen?

Ik ga zo voor de laatste keer naar mn werk (werkte natuurlijk al heel lang niet echt meer, maar ging toch 2x p.w langs om mn gezicht te laten zien enzo) dus vandaag voor het laatst dan begint mn verlof!

En...... ik had nog heel veel vakantie dagen over, dus hoef nu 5 augustus pas weer te beginnen!!!!!! Ipv 29 Juni
    Joepie :D:D

Nou ik gaat op weg naar de fysio en dan werk en dan zie ik jullie later weer ;)

8. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Goeiemorgen dames!

Hier vroeg op voor de glucosetest. Heb net mn drankje gehad, en moet nu even 2 uurtjes tijd doden voor ik weer moet prikken. Drankje viel opnieuw mee maar nu wel flink misselijk/maagzuur.. Achja, hopelijk zijn mn waardes gewoon goed, dan hebben we het weer gehad ;)

Verder ben ik gisteravond op de weegschaal gaan staan en schok me eens hoedje. Ben nu weer zwaarder als toen ik positief testte.. (eerst afgevall en) Ben ineens aan het aankomen.. Hoort er natuurlijk helemaal bij, maar was ff schrikken dat ik er nu ook aan moet geloven.

En de kalender liet me ook al schrikken.. Het is ineens maart! En we weten allemaal wat er na maart komt.... Whoaa!

9. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Jaaaa 1 maart! Volgende maand zijn/worden we allemaal (opnieuw) mama!!

10. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    haha oh wat erg ik bedoelde kliko ,maar zat op mijn iphone.....:D:D:D:D

11. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik moest zo lachen! Heerlijk :D

Jaaaaaaaa vandaag begint de meteorologische lente!!! En volgende maand baby!!! Woehoe! *kickt februari* dikke doeiiiiiii!

Straks het stapelbed en de matrassen voor de boys ophalen, morgen in elkaar zetten. Zin in!!

12. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Jaaaa, ik vond die 1 maart op mijn telefoon ook best eng vandaag!!!!!! :D :D :D Maar ook weer super spannend.. Ik ben zo benieuwd hoe hij eruit ziet!!!!!! Dat hebben jullie vast ook :D :D
    Ben vooral ook heel benieuwd hoe Mira het straks vind.. Ze zegt wel steeds; "Beejbie, beejbie kom! Pelen" (spelen) tegen mijn buik.. Haha
    En iedereen op straat moet ze even vertellen dat mama een baby in haar buik heeft.. Haha

@Geranium; He dat is schrikken meis! Hadden ze beter even kunnen vragen of je terug wou bellen en dan kunnen vertellen.. Maar gelukkig nemen ze het wel serieus en willen ze er nog een keer naar kijken. Lekker vanuit gaan dat alles gewoon goed zit en heel logisch dat het er gisteren allemaal even uit kwam. Dikke dikke knuffel!

13. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    En morgen staat mijn banner gewoon op 34 weken (!!) dat betekend dat Mira er over 3 weken al was!
    Dat zegt natuurlijk niets, maar toch:$:$ Wat is de tijd voorbij gevolgen....

14. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Goedemorgen!

Tijd vliegt echt wel....ik vind het zo raar dat ik gisteren al de intake op de POS heb gedaan en de datum is nu al definitef, 18 april krijg ik mijn zoontje! Hoe snel..... Gelukkig eerst nog even maart ;)

Net intake gehad van de kraamzorg, 63 uur gekregen en er mogen straks nog 10 bij voor de sectio. Heerlijk, ik had de vorige keer ook 8 dagen een kraamhulp.

Maartje, knuffel voor dat het zo zwaar is en een beetje lastig gaat met Jozef.

15. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    @bloem, het lijkt wel of jij steeds sneller gaat!

@maartje, ik begrijp ergens ook wel dat je man je liever in het ziekenhuis wilt hebben. Jullie hebben toch aardig wat heen en weer gereisd en hij zal ook wel bang zijn wanneer de volgende keer is... Het is voor jullie beide geen makkelijke tijd. Maar hij kan je natuurlijk wel even een kusje geven en iets liefs zeggen. Een klein gebaar is vaak veel waard!

@ego, gister was er geen yoga dus ik dacht ik ga een keer zwangefschapszwemmen. Nou we waren nog geen 10 minuten bezig en ik was al kapot! Scheen ook een andere vrouw geweest te zijn die les gaf, normaal was het een stuk relaxter.
    Heb nu ook wel wat last van m'n buik, ik denk m'n banden ofzo..

16. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ja, ik ben natuurlijk ook met Pookie samen de eerste van onze topic.. Maar ik weet uit ervaring (mei mama's) dat dat echt helemaal NIETS zegt haha.. Straks gaan we toch allemaal door elkaar heen bevallen :p

@Juul; Wha! Een datum! 18 april!!! Jeetje wat leuk om daar nu naar toe te leven :D

17. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Juul: wat spannend!! Jij weet het gewoon al!!
    Is ook mijn uitgerekende datum, maar ik denk zomaar dat onze prinses nog wat langer blijft zitten..

Bloemm: wat lieffff van Mira! *smelt*

18. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Sjips.. Mn suiker is te hoog :(

19. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Oh nee he Frommel.. Wat houdt dat nu in?

20. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Frommel; oei... veel te hoog?

@ Bloem; jij gaat inderdaad met de dag sneller hahaha. Ik besefte me gisteren ook dat misschien over 3 weken de eerste april baby er al zal zijn.. Al ben ik er vanovertuigd dat ik de eerste ga zijn, en hij gewoon in maart komt ;)

@ Elina; balen dat je zo'n last hebt van je banden.. Je groeit natuurlijk nu ook erg hard!! Hihi, echt raar, ik loop gewoon al 2 weken langer rond dan bij Niek, heb deze termijn nog nooit meegemaakt.

@ Juul; waaaaaaaaaaaa 18 april, wat een mooie dag!! (weet niet waarom maar ik vind het een mooie dag hihi). Hihi super cool dat je het al weet. Lijkt me wel erg vreemd trouwens!
    Je krijgt trouwens wel veel kraamuren zeg!! Hier is dat maar.. 45 of zo kan dat? Ik weet niet wat standaard is.

@ Minnie; hoe was het bij de fysio??? Veel plezier op je laatste dag!

@ maart; nu het maart is, ben ik echt enorm vrolijk. haha werkt echt psychisch bij mij, dat de lente er aan komt! Bovendien klinkt maart toch al een stuk dichter bij april dan februari he! Ons kindje wordt wrs een maart kindje!! Leuk leuk. Ik ben zelf ook van Maart.

@ Verlof; ik vind het echt eng dat iedereen nu langzaamaan verlof krijgt hihi... cool cool. Heb ik dat toch ook weer meegemaakt!!

@ Woerdie; kus kus!!!

@ Geranium; pffff kan me voorstellen meid dat je daar van overstuur was.. Het was voor de zekerheid, maar waarom? Dat ie te zwaar zou zijn of zo? (ik ben er niet echt in thuis sorry).

@ Unexpected; hoe is het met jou meis

@ ego; nou, manlief is de hele dag al super lief voor me hihi. En wat doe ik.. ik snauw en kat hem alleen maar af. Gelukkig kan hij het hebben en neemt ie mijn bui niet over (wat ook nog wel eens is). Hij heeft het echt niet verdiend, maar poeh wat was ik chagrijnig vanochtend. Nou gaat het wel weer hihi. Onze Niek was ook al de hele dag chagrijnig hehe.

Met mij gaat het verder wel. Moet snachts veel plassen, en da's behoorlijk irritant als je pijn hebt. Want heb dus nog wel redelijk wat pijn, maar dat gaat wrs niet meer over tot de bevalling.

Vandaag 32 + 1. Jeetje, stel je voor dat ik die 33 haal.. Wie weet komt het allemaal echt wel goed. A.s maandag weer controle. Maar ik vind die controles zooo onzinnig. Ben ik de enige die dat vindt? Bedoel ze meet mijn buik even op en verder is het: ja goed gegroeid, bloeddruk is goed. Tot volgende week. En daar moet ik dan enorm veel moeite voor doen met veel pijn, om in het ziekenhuis te komen. Mja het zal moeten.

Deel Deze Pagina