16 - 30 April 2013 Mama's (Deel twee)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ja, maar de controles zijn hoe dan ook nodig..
    Hier is het ook een hele taak om er te komen haha.. Vooral met Mira! Al vind die het erg leuk om daar te spelen :D
    Maar met jou pijn etc. is het natuurlijk logisch dat het veel energie van je vraagt.

Mira gaat zo even naar bed! Die is niet erg gezellig.
    Hoop dat ze gaat slapen, kan ik ook even! Was vannacht wel 173717x wakker :D Lig niet bepaald lekker meer helaas..

2. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Zo, ook onze kleine meid haar vruchtwater en bloedtoevoer zijn goed gekeurd...maar de groei wordt volgende week pas gemeten, want idd mevrouw dat heeft weinig zin om dat elke week te doen....maar heb een uur kunnen wachten met 2 ongeduldige kinderen voor ik werd geholpen, want het echo-apparaat was elders.....

3. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    @frommel, hoe hoog is je suiker? Gaat het met je? Wat zijn de vervolg stappen? En natuurlijk dikke knuffel!

@Maartje, de controles zijn idd zinloos zolang er niets is.... :D fijn dat ml zo lief is vandaag, en ja hier is zl ook niet te genieten als mama niet lekker in haar vel zit, hoe erg ik ook probeer dat niet te laten merken....

4. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Hi Madizon, hoe gaat het met jou?

5. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Nuchter was goed, (4.7) maar 2 uur na het drankje te hoog (9.4).
    Vk heeft net gebeld, is dus zwangerschapsdiabetes en wordt overgedragen aan de gyn. Wordt maandagochtend verwacht. En van daaruit waarschijnlijk naar diabetesverpleegkundige en dietist. Verder weet ik het allemaal niet.. Maar ze achtte de kans klein dat ik nog terug komt bij de vk.. Behalve voor nazorg..

De gyn waarmee ik maandag een afspraak heb is volgens mij dezelfde waarmee ik nogal een nare ervaring had na m'n MA in mei.. Zie er enorm tegenop..

En verder wil ik alleen maar janken.. Slaat allemaal ff in als een bom..
    Daarnaast voel ik me sowieso wiebel, want was ook nog eens niet goed geworden in de wachtruimte, een uur na het drankje. De rest van de ochtend dus bij de verpleging gezeten..

Buhh.. Moet zo ff goed janken..
    Weet ook niet wat het allemaal inhoud voor de baby en voor mij..
    Het overvalt me allemaal ff..
    Srry voor mn ego post..

6. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Dikke knuffel Frommel, en lekker even een potje janken! Lucht altijd op! Wel fijn dat je direct terecht kan, wel jammer van de gyn...maar probeer er niets van aan te trekken, uiteindelijk weet je toch niet wie er bij de bevalling naast je staat...

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    He wat balen zeg Frommel :(
    Gooi het er maar lekker uit!!
    Dikke dikke knuf!

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Standaard is 46 maar ik klets er altijd een heleboel bij op ;) Je krijgt extra voor een sectio, als je psychische problemen hebt gehad (en ik heb een depressie gehad en krijg dus op basis daarvan een hele klap extra) en als je BV geeft krijg je ook extra.

En het is erg raar om de datum al te weten...hij staat ook gewoon in de agenda....erg vreemd :D

9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Tuurlijk ben je hier even wiebel van! En als je echt opziet tegen de gyn moet je gewoon even je afspraak over laten zetten naar een andere gyn. Ik heb ook zo mijn voorkeuren in het zkh en herplan altijd de boel als de gyn me niet aanstaat.

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    @mone, grrrr. Lekker dan om je op controles die je toch al zo onzinnig vindt zo'n tijd te laten wachten met twee kinderen en dan niet eens een groeiecho of zo te doen! Is er geen kinderopvang in jullie zkh? Dat is er bij ons wel en maakt het leven altijd net even een tikje makkelijker.

11. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ik krijg standaard 49?
    En niet meer omdat ik BV geef.

Raar hoe alles overal zo verschilt..

12. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Wat zijn die getallen waar jullie het over hebben :p

13. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Hmm het zou niet mogen verschillen want ze werken allemaal volgens het landelijk indicatieprotocol kraamzorg.

Ik krijg wel extra vanwege de psychische achtergrond en 2 kinderen onder 4 (ten tijde van de intake). Ik had die intake zo gepland dat hij vandaag was en volgende week vrijdag wordt mijn dochtertje 4 :D

14. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Het minimum aantal uren kraamzorg bedraagt 24 uur, berekend vanaf de dag van de geboorte. Wanneer de kraamverzorgende specifieke assistentie heeft verleend tijdens de bevalling (partusassistentie), dan tellen deze uren in dit geval niet mee. Het maximum aantal uren kraamzorg bedraagt 80 uur, verdeeld over maximaal 10 dagen. Wanneer jullie in aanmerking komen voor het maximum aantal uren, dan tellen de uren voor partusassistentie overigens wél mee. De verloskundige beoordeelt vervolgens of kraamzorg op de 9e of 10e dag (nog) nodig is . Datzelfde geldt wanneer er een ziekenhuisopname heeft plaats gevonden, ook die uren worden - op indicatie van de verloskundige - in mindering gebracht op het totaal aantal uren kraamzorg
    Het standaard aantal uren kraamzorg volgens het Landelijk Indicatie Protocol is overigens 49 uur.

Bron: KRAAMZORGUREN? Op hoeveel kraamzorguren heb je recht

15. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Frommel: Das schrikken! loopt jullie zoontje ook al veel voor dan?

@bfg, Ik heb ff op je gestemd voor buik van de maand, zag je foto toevallig staan:D

@maartje: Pestbuien zijn toegestaan, je zo nu en dan ff afreageren kan hoe onredelijk ook, toch ook wel heel fijn zijn :D

@mone: fijn dat je weer goedgekeurd bent!

@kraamzorg: 0 uren hiier :(

16. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    ego:

Mijn allerliefste tegenligger bedacht op de valreep nog even dat ie een nieuw pak wil voor zijn presentatie en feest komende dinsdag. GRRRRR!

Das een dure aanschaf, en dat moet wel goed passen en niet last minute nog 'eventjes' gekocht worden. bovendien opperde ik maanden geleden al een nieuw pak, en toen kreeg ik steeds geen reactie, dus ik dacht dat ie daar niet meer voor ging.

magoed, om te voorkomen dat ie straks met een reteduur niet goed passend pak thuiskomt, vanmiddag maar even naar de stad om hem onder toeziend oog te laten winkelen. En ik heb m ook al laten beloven dat ie als niet iets moois vind wat goed past, hij t gewoon bij z'n oude pak laat. De grapjas!

17. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Tumtum; Is er helemaal geen kraamzorg daar?!

Kraamzorg; Oh daar hadden jullie het over :D :D
    Hier ook (standaard) 49 uur, en ook geen extra uren of BV!

18. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Volgens mij niet, maar ik ben ook een lastige, zou mijn kinderen daar ook niet (zomaar) achterlaten als het er wel was.... Zou eerst alle papieren willen zien....

19. Woerdie

Woerdie Bekend lid

17 aug 2012
    839
    0
    0
    @frommel... hele dikke knuffel!!!
    idd omzetten als je je er niet prettig bij voelt!!
    iK HEB ME ZELFS LATEN OVERPLAATSEN NAAR EEN ANDERE GYN IN EEN ANDER ZIEKENHUIS;)

sterkte meissie xx

20. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @tumtum, bedankt!

moet idd nog even vraagje stellen in mn handtekening ;) maar kreeg natuurlijk weer de melding dat er teveel tekens stonden, omdat ie hier erg raar om gaat met alle codes.....
    dus kijk zo wel even op de ipad, dan zie je ook alle codes staan ;)

@maartje, gelukkig is ie weer lief voor je! snap dat t voor hem ook niet makkelijk is, maar kom op zeg...suck it up....of ben ik daar nu wel erg hard in? ;)....ben misschien ook wel beetje onredelijk hoor ;) (hormonen enzo :p)

@frommel, dikke knuf! dat is zeker even schrikken!! hoop dat je gauw meer weet en dat de gyn ook meevalt eigenlijk! en anders idd gewoon een andere vragen hoor! jouw lijf...

@kraamzorg, hier ook 49 uur...en mocht t nodig zijn kunnen t meer uren worden

@hier, gesloopt pfff...gelukkig houdt mini me wel goed gezelschap, maar ze doet me tegenwoordig ook wel steeds meer pijn aan de onderkant :( toch minder prettig....

nog 2 weken....en toen werd ik geboren....ik zweer het ik doe een vreugdedansje als ik de 36 weken haal hihi
    mn schoonmams heeft als geboortedatum 28 maart of 8 april gezegd, ze heeft vaak wel gelijk dus ben erg benieuwd :D
    28 maart zou dus eigenlijk net 1 dag te vroeg zijn (36 weken en 6 dagen ;))

maar gewoon t idee dat ze over 4 weken geboren mag worden (thuis)!! bizar!! :$

morgen verjaardag van neefje, hij is 2 geworden deze week...zie er eigenlijk wel tegenop :( al die drukte....ik kan daar echt helemaal niet meer tegen :(...verder natuurlijk wel hartstikke leuk hoor, maar zal morgen wel weer flink afgedraaid zijn ben ik bang...

en vanavond even stukkie sturen en dan hobbelteigetje ophalen!!!zooooo leuk!!

maar goed, fijn weekend allemaal! en als ik iemand ben vergeten *sorry*

Deel Deze Pagina