16 - 30 April 2013 Mama's (Deel twee)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monica076

monica076 Actief lid

18 jun 2008
    267
    0
    0
    koerier
    druten
    goedemorgen allemaal de laatste klusloodjes zijn hier aangebroken nog 1 weekend en dan is het hopelijk helemaal klaar
    en dan aftellen naar de bevalling

2. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Ohhhhh, ik lees allemaal lekkers wat ik niet mag! Haha..
    Naja, nog 5 weekjes saai eten, en dan na mn bevalling maar een keer goed zondigen ;) Gelukkig is er zonder zwangerschap ook geen diabetes ;)

En 5 weekjes, want de kans is nu wel heel groot dat ze me met 38 weken al gaan inleiden. Natuurlijk afhankelijk van hoe de groei nu verder gaat.. Maar hij is al best flink .. Maak trouwens net zo lief die 40/42 weken vol hoor.. Als hij er maar gezond uitkomt.

Hier net nuchter gemeten (4.7) en ontbijt gekregen. Nu er zo ff achteraan wanneer ze nou precies opnieuw willen gaan prikken, wordt geloof ik makkelijk vergeten.. Was ook een beetje een gedoe net, volgens mij had ze het nog nooit gedaan ;)

En dan vanmiddag de diabetesverpleegkundige.

Ik trek het wel redelijk, helpt ook wel dat ik een hele aardige verpleegkundige had gister, dan voel ik me toch iets meer op mn gemak. Hopelijk valt de dienst van vandaag ook mee...

Maar gynaecologen zijn toch een apart soort mensen hoor... Ken nu de meeste gynaecologen hier (al van eerder) en blijft lastig communiceren. Goede oefening voor mn assertiviteit. Maar leuk is anders ;)

Nou hopen dat mn dag een beetje vlot gaat. Hoop toch echt morgen weer thuis te zijn bij mn meisjes ;)

Fijne dag allemaal!

3. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    @frommel; goed dat je wat gaat wennen, maar inderdaad thuis is altijd beter.

@geranium; jeetje 1 kg per week. Dat is best veel denk ik. Goed dat je onderzocht wordt.

@monica; Het kluseinde is voor jullie dus in zicht. Gelukkig hier ook komend weekend. Dan is het hier alleen nog maar herinrichten en heel veel opruimen.

Mcfluffy; helaas manlief had er geen zin in! Schandalig, hij heeft ook niets over voor zijn zwangere vrouwtje;)
    Dan morgenavond na de yoga zelf maar langs rijden.

4. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    pffff tis dat ik niet mag rijden, anders was ik vanmiddag meteen naar de mac gereden!

Gelukkig vanavond frietjes eten hihi, nu al zin in.. Erg he?!

Ging gisteren op de weegschaal en het viel mee haha. Nog steeds 8 kilo erbij, ik ben tevreden! :D

5. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    Zooo netjes hoor maar 8 kilo
    Ik durf er niet meer op te gaan staan.. Laatste keer al 15 kilo...
    Maar jaaaaa komt wel weer goed

6. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    *klaagmodus aan*

Omg... Staat volle beker melk op tafel...kat wil eruit drinken dus ik jaag m weg..hoppa hele beker om over het kleed en de tafel..
    Kleine wil natuurlijk nieuw drinken: wil je het laatste beetje yogi? Ja wilde ze wel.. Volle beker..laat ze 'm uit dr handen vallen O-VE-RAL yogi door de hele woonkamer... Adem in adem uit.. Normaal niet vreselijk maar wel als je manke nelis bent zoals ik.. Nou op handen en knieen opruimen..je kan je voorstellen hoe ik verga van de pijn nu.. Zo niet leuk :(

*klaagmodus uit*

Verder gaat t goed hoor hahaha :D :D

7. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Zo Maartje dat is zeker netjes, 8 kilo. Zeker gezien jouw 'mobiliteit'.
    Ik zat bij de laatste controle op exact +10. Vanaf nu gewoon lekker niet meer wegen ;)

8. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @minnie, oh kan t me heel goed voorstellen hoor! bah!

@maartje, hahaha ik kan ook zo naar eten uitkijken :D:D:D en eet ook erg graag ongezond ;) terwijl ik aan t begin van de zwschap juist zo'n behoefte had aan gekookte aardappels en groente...;):D

@mcflurry, kitkat, lion?? ik ken alleen die met smarties :D:D die vind ik zoooo lekker :D maar wel heel machtig op de een of andere manier....misschien toch maar eens langs de mac voor een mcflurry ;) hihi

@geranium, dacht dat op t eind 1 kilo per week nog best acceptabel was, maar misschien wel meer echt op t eindeind zeg maar. goed dat je t wil laten checken hoor!
    ik ben ook meer van t zekere voor t onzekere :)

@frommel, en, hebben ze weer geprikt? fijn dat je gister zo'n lieve verpleegster had :) en hoop ook dat je snel weer thuis bent bij je meiden!

@hier, lijkt verbetering in te zitten qua keelpijn enzo! *klopt heel hard af*, dus dat is fijn!
    kan ik misschien toch gewoon mn laatste week op t werk helemaal af maken :) voelt toch fijner :)
    in principe is t nu nog een kwestie van mn tijd uitzitten, maar heb gelukkig een rotklus bedacht voor mezelf ;):p (die ook nog eens nuttig is, dat dan weer wel ;))

9. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @gewicht...hier al over de 20 kilo erbij, dus wat dat betreft...
    ik reken inmiddels maar op een totale toename van rond de 30 ;)

10. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hoooi meiden!
    Hier nog de laatste kleine dingetjes naar beneden halen en opruimen.
    Morgen zijn we helemaal klaar. Vind het best netjes!
    Binnen 4 dagen verhuist en alles op zijn plek :D
    Voel me zo fijn hier, we zitten niet meer op elkaars lip.. Al hebben we allemaal nog een beetje een vakantie gevoel in huis. Het is eigenlijk een beetje te mooi (=groot) om waar te zijn. Maar het is nu echt van ons!!!

Ik zat op +8 vorige week. Zal wel weer maximaal +12 kilo worden op het einde.. Dan ben ik tevreden. Dat was er bij Mira zo af :D

11. geranium32

geranium32 Niet meer actief

Frommel: en, heb je al wat meer duidelijkheid???? Balen dat de communicatie met de gyns zo stroef is. Hoop voor je dat je morgen idd lekker naar huis kan!

Bfg: ik heb geen idee of die 1 kg per week normaal is. Ik eet verder normaal en doe niks geks, dus daar kan het niet aan liggen! Maar ff afwachten nu.

Hier: vanochtend mooi op tijd naar het zh gegaan om te prikken. Was gelukkig nog rustig dus was binnen 10 minuten aan de beurt. Daarna ff lekker ontbeten bij paps en mams en na 2 uurtjes weer terug voor de tweede prik. Heb geen uitslag gekregen, die hoort de vk. Vaag hoor, ze nemen een buisje bloed af en dat wordt onderzocht in het lab. Ik had eigenlijk verwacht dat het een soort vingerprikje zou zijn waarna ik meteen mijn glucosewaardes zou weten. Niet dus! Dus nog langer in spanning zitten! De vk heeft gezegd dat ze me zouden bellen als er iets aan de hand was. Dus als ik niets hoor is het goed. :( Heel vreemd dat het overal zo anders gaat!

Nog even aan het werk geweest voor school en zo ff lekker genieten van het zonnetje!

12. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Dus...ik ging naar de winkel voor brood.....heb voor 60 euro aan boodschappen....kom thuis....geen brood gekocht.....grrr je zou die hormonen toch.....zo maar Pieter halen en dan naar de bakker, dan kan ik het toch niet vergeten...toch?!

13. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    @gewicht, hier nu op 12 kg, en dat is voor mijn doen heel netjes, bij de andere kwam ik uit op 20 kg, en dat red ik niet met nog 5 weken te gaan....

@bfg, fijn dat er verbetering in zit!

@weer, tjongejonge het lijkt wel lente :) echt heerlijk, hier al 2 dagen met alles open!

14. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    @frommel, en hoe gaat het ermee?

@geranium, hebben ze ook geen indicatie gegeven wanneer de vk het weet? Volgens mij duurt zoiets echt geen dagen....

15. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Gewicht; ja ik had ook verwacht dat het meer was, aangezien ik al bijna 2 maanden plat lig.. Een maand geleden was het ook 8 kilo haha dus ik denk dat de baby flink eet, van mama hihi.

Trouwens, bij Niek was ik ongeveer 15 kilo aangekomen, in 30 weken!! Das gewoon het dubbele bij minder weken zwangerschap. Maar ik was van te voren 30 kilo afgevallen dus mijn lijf sloeg alles op. Ook ik at toen helemaal niet zo heel raar ofzo.. Nu had ik nog overgewicht van mijn vorige zwangerschap, dus die 8 kilo is dan netjes geloof ik!!

Na mijn bevalling moet er in ieder geval minstens 20 af... Oeps, best veel weer! Maar goed, 30 kan ik ook dus 20 moet te doen zijn. Veel wandelen lekker met de kleintjes.. Heb ik zo'n zin in nu ik dit mooie weer zie!!! Komt helemaal goed :D

@ Mone; whahahaha dat had ik eerst zooooo vaak.. Maar ook al voor mijn zwangerschap.. Alleen heb ik daar nu een goed excuus voor, voor die vergeetachtigheid ;)

@ Geranium; ik zou gewoon vd week even naar de VK bellen of ze uitslag heeft. Ik vind dat altijd zo debiel: als het goed is hoor je niks.. Ja uh hoelang moet je dan gaan zitten wachten?

@ Bloem; super fijn dat jullie bijna klaar zijn. En dat het lekker groot is. Toch wel een vooruitgang! Heeft gewoon zo moeten zijn.

@ BFG; behoefte aan aardappels en groenten? Oh bah hahaha. Vooral in het begin met mijn misselijkheid kon ik echt geen aardappels/groenten/vlees verdragen. Ach ja, na mijn zwangerschap weer lijnen, komt helemaal goed. Weer een voordeeltje van geen borstvoeding geven ;) Kan ik er meteen mee beginnen!

@ Minnie; oh wat een feest daar haha. Irritant is dat .. Nou is ons menneke nog zo klein dat hier niet vaak iets mis gaat en hier geen huisdieren dus ook daar geen gedoe mee ;) Alleen ons menneke kan sinds kort tijgeren dus moeten we nu wel meer achter hem aan. Ofjah, we... Papa hihi.

@ ego; waaaaa lente!! Heb zo'n zin om naar buiten te gaan. Helaas nog even wachten maar wat ben ik blij dat ik in de winter heb gelegen, en niet in de zomer of zo.. Pff dan zou ik het echt niet uithouden.

Hier gaat het verder goed. Buikje is rustig. Enorme buikpijn, kan nog steeds amper een stap zetten, maar goed hij zit nog binnen dus het zal allemaal wel meevallen qua verweking (al denk ik wel dat het dat is namelijk, alleen meten ze vanaf nu niet meer). Stel je voor.. a.s donderdag al 33 weken, jeuj, en dan weer een nieuwe mijlpaar.. Ongelofelijk! Onze spruit voel ik niet meer zoveel maar dat schijnt bij deze periode te horen. Voel hem wel bewegen hoor, woelen en af en toe een harde por. Maar echt heel veel schoppen doet ie niet meer. Zal wel een stuk minder ruimte hebben nu.

Ben zo benieuwd naar hoe hij eruit ziet.. Zo verliefd hihi. En moet zeggen dat ik mijn motivatie weer helemaal gevonden heb, nu ik over die 32 weken heen ben.
    Vriendinnetje van mij was vorige keer met mijn termijn vandaag bevallen, dus we appen ook steeds elke dag van oh nog zoveel dagen en dan ben ik over jou termijn! haha. Tis maar wat je leuk vindt ;)

16. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    ff snel.. Mag naar huis!
    Alle controles waren goed vandaag, en heb uitleg gekregen van de diabetesverpleegkundige, dus mag nu de komende 2 dagen thuis prikken om mn suikerwaarden in beeld te krijgen... :)

17. geranium32

geranium32 Niet meer actief

Mone: erg he dat vergeten! Ging gisteren boodschappen halen voor het avondeten kom ik zonder vlees thuis! Gromgromgrom! Maar heb geen idee hoe lang het duurt. Ze hebben niks gezegd. Gok dat als er iets ik het uiterlijk donderdag hoor.

Maartje: ja heel debiel! Was de vorige keer ook al zo. Nou ja, ga er van uit dat ze voor het weekend wel bellen als er iets is! Fijn dat het nog rustig is in je buik! Bijna de 33 weken gehaald!!!

Frommel: wat fijn dat je naar huis mag! Heerlijk!

Gewicht: eeeeeeh +15 kg nu ongeveer....... gok op uiteindelijk +20 kg dus mag ik per week nog 1 kilo aankomen!

18. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Fijn dat je naar huis mag frommel!

Jaaaa lente!! Wat een heerlijk weertje vandaag.
    Vriendje en ik gaan zo naar een 2dehands box kijken en dan even kijken of ik wat baantjes kan zwemmen in t extra verwarmde bad:)

Inderdaad alweer bijna 33 weken maartje, super goed!

@gewicht, uhh iets van +12 tot nu toe..? Maar m'n lichaam is niet veranderd, behalve m'n buik natuurlijk:)

19. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Btw, al de hele dag de neiging om naar de Shell te rijden voor een witte Magnum! Maar tot nu toe heb ik me kunnen bedwingen;)

20. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Frommel, wat fijn dat je morgen naar huis mag!

Deel Deze Pagina