Hallo allemaal, Ik lees idd jullie berichtjes wel regelmatig , maar reageer nooit.. Pff, er wordt zoveel geschreven en merk toch dat ik niet altijd zin heb om te reageren.. Als jullie mij vd lijst willen halen vind ik dat prima.
Haha die kleine van mij komt er voorlopig echt nog niet uit haha die denkt ook jeeeetje wat een herrie joh met die zussen van mij daarbuiten hihi
Heb maar ff 2 voedings singlets en shirts besteld bij de H&M Ook gelijk ff bij de kids afdeling kijken, dat moet ik dus niet doen he...weer dingetjes besteld voor de zomer..ach zo makkelijk kan het toch weer terug sturen he
Alleen jammer dat ik vorige week een keer extra in het ziekenhuis zat daarvoor....:x maar wel fijn dat het niet onze klein meid is... Volgens mij verzachten ze de onderkant van de baarmoeder, maar krijg je er geen ontsluiting van, verweking weet ik niet...
33 weken dansje voor de 33 weken meiden! Ik houd het even kort want ik wil echt fff mijn bed in. Pretecho is dus weer niet gelukt. Hij ligt met zijn koppie nog steeds omhoog al is het wel iets lager dan de vorige keer. Waarschijnlijk lag hij de vorige keer in volkomen stuit en nu in onvolkomen stuit. In ieder geval lagen navelstreng, armpjes en beentjes gezellig door het beeld te zwaaien dus was er van het koppie niets te maken. 19 maart had ik gelukkig voor de afspraak bij de gyn een liggingsecho afgesproken en die gaan we dus waarschijnlijk wel nodig hebben. En nu ook maar eens kijken of de vlos of yogajuf een adresje kan aanraden voor moxa therapie. Ik wil toch echt wel dat hij nog draait en ik een poging mag doen tot "normaal" bevallen. @juul; dat ad mij ook zo kunnen overkomen hoor. Dit maakt je echt geen ontaarde moeder! En alvast gefeliciteerd met de verjaardag vanje dochter. Die mag dus volgende week ook echt naar school!
Ik hoop dat je er morgen zelf ook om kan lachen....dit vind ik geen geval van ontaarde moeder, maar meer van verweekt geheugen.....net als mijn brood incident van begin deze week....
@mone, kan gebeuren hoor! @pookie, balen zeg dat de echo niet goed lukte en de baby nog niet goed ligt. Ik heb gelezen dat moxa het beste al vanaf week 33 gegeven kan worden dus dat moet je ff checken.. @shirt.. Ik dacht eraan om een pyjama met knoopjes aan te doen tijdens de bevalling want als je een gewoon shirt aan hebt, hoe word de baby dan op de borst/buik gelegd?
Het gaat weer hard hier. Kan wel zien dat er steeds meer dames met verlof gaan Ik nog 6 dagen werken en dan mag ik me ook aansluiten bij de "verloffers" :-D 34 weken vandaag! Wat gaat het hard ineens! Vanochtend controle bij de VK gehad. Ik ben een beetje (te) veel aangekomen, dus ga nu toch maar een klein beetje letten op wat ik (vr)eet. Kleine was de laatste keer een beetje aan het indalen, maar ligt nu weer helemaal bovenin. Bij mijn beide zussen waren de kinderen niet ingedaald toen de vliezen braken, dus grote kans dat dat bij mij net zo is. Later thuis de intake van de kraamzorg gehad. Huis is toch goedgekeurd voor een thuisbevalling en bed hoeft maar een heel klein beetje opgehoogd te worden. Verder alles in orde. Kleding: Ik heb bij de Primark 2 pyjama's met knoopjes gekocht en had al eerder online een voedingsnachthemd gekocht. Tijdens de bevalling denk ik een lekker lang shirt. Pas een bij Kruidvat gekocht en heb daar ook wel wat van. Alleen nog even bedenken wat ik aan wil als ik naar huis ga na een eventuele ziekenhuisbevalling, maar daar heb ik nog tijd zat voor. Inmiddels heb ik alle kleertjes gewassen en ben ze nu op maat aan het sorteren. Man ik heb echt veeeeeel te veel, zeker in 50/56. Nou ja beter te veel dan te weinig toch?
Halloooo dames. Daar was ik weer. Gisteren was me laatste werkdag. Nu lekker verlof. Dus als het goed is heb ik nu wat meer de tijd om jullie gekwebbel bij te houden. Vanochtend weer bij de gyn op controle geweest. Nou wat een verademing was dat zeg. Ik was deze keer bij de verlos van de gyn. Dat ging echt stukken beter. Hele leuke vrouw, aardig, belangstellend, was op de hoogte. Kijk zo kan het dus ook! Ik heb mn bevallingsplan voorgelegd. Daar was ze erg over te spreken. Ze wilde er zelfs wat meer tijd voor uittrekken dus heeft ze voor volgende keer een dubbele afspraak gemaakt weer bij de verlos ipv bij de gyn. Zodat we alles uitgebreid kunnen bespreken. Deze ging ze inscannen zodat iedereen het kan zien. Ze begreep ook hoe belangrijk het voor me was, zeker gezien de vorige bevallingen. (Vorige keer ruzie over de bevallingshouding) Dus ik kwam er weer met een stuk beter gevoel vandaan. De kleine is trouwens al ingedaald. Lekker vlot voor een derde. Koppie netjes beneden. Ik was alleen niks bij gekomen, zelfs wat afgevallen. Beetje vreemd, heb ik nog nooit gehad. Zal wel te druk geweest zijn de afgelopen tijd. Het klopt trouwens wel, want ik weeg mezelf thuis ook iedere week, zonder kleding. Mijn man is nu in paniekstand. Hij heeft gehoord dat de bevalling niet ver weg is als je gaat afvallen (?). Nooit van gehoord maar ik ga me er zo ns in verdiepen. Ik heb wel vanaf t begin het idee dat deze eerder gaat komen, dus wie weet. Ben begonnen aan de babywas. Manlief gaat straks de zolder op om de wieg en het hemeltje etc. te pakken. Maar goed, dat waren mijn gedoetjes weer. Ga ik nu ff jullie bijlezen.
De bevalling gaat beginnen als je gaat afvallen?! Hihi ja misschien als je vliezen breken en je daardoor iets lichter bent Ik heb ook een lange nachthemd, dan doe ik die wel aan en als de baby is geboren omhoog. Haha zat daar al een tijdje aan te denken, hoe doen ze dat dan. Ben ook een echte leek!
@positiekleding, Ik draag al vanaf het prille begin positie broeken en die zitten nog steeds goed (34 weken). Voor het einde heb ik nog 2 positiejurken met ruime positiemaillots. @bevallings kleding, Voor de bevalling heb ik een ruim nachthemd van zeeman gekocht. Koste echt niks. @BV shirts, geen speciale shirts, wel dingen met knoopjes aan de bovenkant zodat je 1 borst kunt ontbloten. @ego/ groeiecho, De kleine is dus ondanks het dieet wel verder voor op schema gaan liggen. De vorige keer was het nog een week voor. Nu ruim 3 weken voor. Elke meting kwam boven de 37 weken uit (en ik ben pas 34 weken). De kans dat deze te vroeg gaat komen wordt dus wel erg groot. Maak me er wel een beetje zorgen om.
Bloemm; gefeliciteerd met je nieuwe huisje. Echt ideaal dat je gewoon in t zelfde gebouw kan verhuizen. En super dat jullie er zo in konden. Krijgt mini nu wel n eigen kamer trouwens? Geranium; succes met de laatste loodjes op werk. Lekker rustig aan doen en op tijd naar bed. Bij mij zijn de laatste dagen ook n beetje langs me heen gegaan. @ Eten; ik heb juist helemaal geen trek. Hiervoor had ik af en toe nog zin in chocolodae, stroopwafels of juist popcorn, chips etc. Nu eigenlijk helemaal niet meer. Zelf het avondeten gaat met moeite naar binnen en brood eet ik omdat het moet. Maartje; snap dat het heel vervelend is, maar is zo'n situatie is het eigenlijk geen wonder dat er spanningen ontstaan. Het is natuurlijk voor jullie allebei vervelend. En ook al is je vriend heel onredelijk, hij wordt natuurlijk ook wel zwaar belast met al het zorgen naast n baan. Gewoon erover blijven praten inderdaad, en probeer er allebei niet te zwaar aan te tillen. Het einde is in zicht! @lektieten; die heb ik (gelukkig) nooit en tot nu toe altijd voldoende melk. Dus het zegt echt niks! babyfg; vervelend meid, al dat vocht. Pff ik herken het gevoel wel hoor, je voelt je zo enorm en onhandig. Alles kost moeite. Gelukkig straks verlof inderdaad! Skatje; lijkt me toch wel zwaar hoor, ondanks dat het thuis is. Ik vind met me eigen dochter bezig zijn de hele dag, al zwaar tegenwoordig. :- @zwangerschapskleding; ik heb nog 1 broek voor buiten die ik pas. En 1 voor binnen. Dus die was ik dan maar iedere keer. @bevallingskleding; hier 2 mooie oma-nachthemden van de wibra met knoopjes van voren. Speciale bv-kleding heb ik niet, nooit gehad ook en ook niet gemist. Wel voedingsbh's. Die van Noppies bevalt me t beste. unexpectedmom; ja kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Maar als je kindje genoeg weegt is dat natuurlijk voor de start wel goed. Moest je geen insuline gaan gebruiken trouwens?
Ze waren er nogal makkelijk over. Eerst lag hij 1 week voor op de groei en toen zeiden ze dat ik me aan een dieet moest houden en zo snel mogelijk naar de dietist moest om te voorkomen dat hij nog verder voor ging lopen. Nu zijn we 3 a 4 weken verder, hou ik me aan het dieet maar loopt hij wel nog veel meer voor op de groei (ruim 3 weken) en lijkt het allemaal ineens niet meer zo uit te maken. Vind het heel raar, ben benieuwd wat de gyn er over gaat zeggen (nu was ik alleen bij de verpleegkundige).
Ik zou je wel adviseren om die groeieceho's een klein beetje met n korreltje zout te nemen hoor. Mijn schoonzus kreeg met 36 weken te horen dat haar baby gigantisch was, zou al op 40 weken zitten. Vervolgens hebben ze haar wel tot 41 en een halve week laten doorlopen en was het ineens niet erg meer. Eenmaal bevallen had haar dochter gewoon een normaal gewicht. En zulke verhalen hoor ik veeeeeeeeel vaker. Maar goed. Inderdaad maar afwachten wat je gyn ervan vindt. En als je je ongerust maakt, gewoon aan de bel trekken hoor! Ze zijn nou eenmaal niet altijd even pro-actief. En soms moet je als patiënt je even laten horen voor er wat gebeurd. Merk ik op me werk (als verpleegkundige) ook regelmatig helaas.
Dat vind ik dus zo raar he, dat het eerst zo'n probleem is en dat je allemaal artsen, verpleegkundigen, dietesiten enzo ziet en extra groeiecho's krijgt. En uiteindelijk maakt het dan niets uit. Ze zeiden me trouwens wel in het ziekenhuis dat ze na 34 weken geen groei echo's meer maken omdat de metingen dan niet meer betrouwbaar zijn. Dit was dus sowieso de laatste groeiecho. Hoe dan ook, ik vind het een rare gang van zaken. Eerst schreeuwen ze moord en brand en dan ineens halen ze de schouders op. Ze laten me trouwens sowieso niet langer lopen dan 40 weken trouwens.