16 - 30 April 2013 Mama's (Deel twee)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan de hoeveelheid oplosmelk al in het zuigflesje? (heb ook kleine tupperware bakjes waar afgepaste hoeveelheden oplosmelk in kunnen). Neem je 1 flesje of 2 mee?

Nu in de tas:
    -verschoonmat
    -5 luiers
    -pak billendoekjes
    -billencreme
    -schone romper en kleertjes
    -spuugdoek
    -Hydrofieldoek
    -1 flesje
    -fles water 0,5 liter (?)
    -tutpopje

Er kan nog een 2e flesje bij. De speen past net niet. Ik kan de fles water ook in de gewone tas dragen. Daar zal ik ook mijn fototoestel in hebben. De verzorgingstas zit uiteindelijk in de gewone tas. Als iemand anders de baby gaat verschonen, geef ik dan gewoon even de binnentas mee.

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    De poeder kun je niet alvast in het flesje doen want dan kun je het water niet meer nauwkeurig afmeten ;)

3. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Bij de Hema hebben ze hele handige bakjes waar je de melk in kan doen. Nemen nauwelijks ruimte in en sluiten goed af. Water hoef je niet perse mee te nemen. Mag ook gewoon kraanwater zijn.

4. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ook kleine tupperware bakjes die goed afsluiten dus daar kan ik ook nog de poeder in doen (mocht t met de bv niet lukken en ik kv gaan geven).
    Heeft iemadn ervaring met hoe je afgekolfte bv meeneemt? Ik heb een isoleerhoesje voor een flesje. Moet je het daarin op kamer temp meenemen? *heeft duidelijk geen ervaring*

5. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Afgekolfde melk is een uur houdbaar op kamertemp. In de koelkast of gekoeld wat langer maar op zich hoef je dat niet mee te zeulen aangezien je gewoon vers kunt geven :D

6. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Hopelijk heeft iedereen een fijne kerst gehad!

Wij hebben het gezellig gehad, maar ben toch ook altijd wel blij als die drukte weer voorbij is..!

Ik heb van ml een mooie en handige luiertas gekregen:) Zie dat er op het forum al staat hoe ik hem kan vullen;)

Verder heb ik vandaag toch ook de uitnodiging voor de blije doos in mn brievenbus gehad!

7. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er zijn misschien momenten dat ik het niet prettig zal vinden om de borst te ontbloten of als vader met kind gaat wandelen dat er dan een flesje afgekolfte melk mee kan. :)

8. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook blij hoor dat de drukte voorbij is.

Vandaag beetje slechte dag, gisteren ook. Geen harde buiken of zo (vandaag wel beetje buikpijn, steken in mijn vagina, heel naar gevoel) maar maak me vooral heel erg ongerust.

We gaan nu meer richting de 26 weken (waarop het bij Niek zeg maar 'fout' ging) en aangezien ik nu 23 ben en het steeds dichterbij komt, maak ik me wel zorgen. dus heb flink wat huilbuien. Maar nu even the voice aan met een zak chips en dat scheelt al een hoop!

Elina, hoe is het nu met jou?

9. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Ingevroren in een flesje zou ik zeggen....

10. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah Maartje, knuffel! Goed dat je toch afleding zoekt. Probeer zoveel mogelijk te ontspannen, als deze te vroeg zou komen verander je daar niks aan met zorgen, en als deze op de juiste tijd komt heb je je voor niets zoveel zorgen gemaakt. Ik weet dat het vele malen makkelijker gezegd is dan gedaan. Schrijf hier je zorgen en je angst van je af, deel het met vrienden en familie en vervolgens: verwen jezelf met een ontspannings moment! Dikke knuffels en ik zal voor jullie bidden dat deze gewoon rond de 40 weken komt.

11. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Snap ik! Maar bv kun je dus maar een uur buiten de koelkast houden. En als ze heel klein zijn is de juiste temperatuur belangrijk. Met fv kun je dan een thermoskan warm water meenemen, maar met borstvoeding niet.

Dat is een 'nadeel' van borstvoeding, je kunt het niet aan iemand meegeven voor onderweg, tenzij je het in een koeltas doet en diegene kan het onderweg opwarmen. Het mag ook nog eens niet in de magnetron.

12. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je uitleg Skatje! Ok, kan dan dus het beste kv meegeven met thermosfles water.
    Andere situatie: mijn moeder gaat dagje oppassen, wil even wandelen, dan moet ze dus een flesje bv binnen een uur uit de koelkast geven? Mag dat dan gewoon zo afkoelen? Of is dat wandelen in combinatie met flesje bv gewoon helemaal geen optie?

13. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik heb meestal een paar extra luiers mee en wel een vol pak billendoekjes. En zo her en der nog een pak koekjes of een banaan of zo, wanneer ze iets ouder zijn.

14. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Koude melk vinden die kleintjes gewoon niet zo lekker :) Dus ik zou lekker gaan wandelen voor of na die fles.

15. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Oh hahaha mijn luiertas zit vol met een stuk of 5 (per kind, had er eerst 2 in de luiers) extra kleding voor beide (voor Aiden nu niet meer, alleen een schone onderbroek, maar in de overgang van zindelijkheid wel extra broek en zo), pak billendoekjes, pak snoetenpoetsers, fruithappen, lepeltjes, koekjes, rijstwafels, knijpfruitjes.. Eh en sloffen, slabbetje, speelgoed, mijn eigen portemonnee en make-up.. :p ;)

16. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Juul, er kunnen idd nog meer luiers bij. Heb jij nog schone kleertjes erin? En bij nader inzien is een heel pak billendoeken toch wel handig.

17. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lol, skatje misscien moet ik het maar omdraaien; mijn eigen spullen in de binnentas, en de baby spullen in de grote buiten tas. :)

18. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hehe hier wel een kindje dat het liefste half koude melk dronk hoor ;) Maar inderdaad over het algemeen vinden ze warm lekkerder!

@ Unexpected; thnx meid, lief van je. Tis inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan. Ik probeer het, maar omdat ik rust moet houden, ga je ook makkelijker piekeren. Goed, we gaan nu al richting de 24 weken, dus daar probeer ik me aan vast te houden.

Maar besef nu ook dat ik geprobeerd heb me minder te hechten aan het kindje. Zo van.. eerst maar eens zien of alles goed gaat. Maar nu hou ik al zoveel van hem!

19. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Hier bv wel altijd in de magnetron opgewarmd. De eiwitten zouden er kapot van gaan maar vond het nog steeds een betere optie dan kv. En ze hebben het er goed op gedaan :D

Anders zou je nog een flessenwarmer mee moeten sjouwen...

20. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Maartje wat vervelend, dikke digiknuffel!

Deel Deze Pagina