Leuk mone dat jullie ook een fotoshoot hebben. Wij hebben woensdag een fotoshoot! Ben ook benieuwd wat voor foto's het worden. Ceremoniemeester gaat vooral op de dag zelf veel regelen maar tot die tijd hebben wij het meeste te doen
@ Mone; ja 2 maanden al.. lang he. Vind ik ook wel hoor haha. En in het begin hoor je dan nog wel eens wat van mensen. Nu na 2 maanden amper wat. Uit het oog uit het hart of zo..Het verbaasd me sowieso, de hoeveelheid interesse. Ik heb een paar goeie vrienden die regelmatig wat laten weten, maar bijvoorbeeld de vrienden van manlief en mijn collegas.. We horen er niks van. Net alsof het bij een 2e allemaal normaal is zo.. Maar goed, dat zullen jullie bij de 3e nog wel erger hebben. Ook met kraambezoek. Ik vind dat zo apart!! @ Mone2; leuk, een fotoshoot! Met zijn 2tjes lijkt me inderdaad ook veel fijner. En wie weet is dit je laatste zwangerschap! (of niet, hoeft natuurlijk niet) maar zeker nog ff van genieten hoor. Bij jou ook misschien al over 2,5 week hihi! @ BFG; Super veel plezier met de fotoshoot, dat zijn toch wel super leuke dingen he! Vervelend dat je zo slecht hebt geslapen en dat mini zo raar doet soms Ik heb het ook hoor. Vooral als ie dan met zijn hoofd iets aan het doen is, of met zijn handen. Lijkt het net alsof hij een hand uitsteekt daar of zo haha. Auch Hoe is het trouwens met je kies? @ Elina; yeah weer een goeie nacht! Hier ook 2 redelijke nachten achter elkaar, scheelt toch een hoop he. Ik kan echt slecht tegen slecht slapen dus dat wordt nog wat als kleintje er is hihi. Heel veel plezier met het bezoeken van de trouwlocatie en feestlocatie. Wat voor iets heb je uitgezocht? @ Moederkind centrum; hier ook! Zo fijn.. Een luxe suite en manlief mag uiteraard blijven slapen. Mocht ie alsnog in de couveuse moeten, mag je 6 dagen blijven (in Veldhoven is dit 1 dag wat een verschil!) En gewoon wc, badkamer alles op je eigen kamer. In Veldhoven moest ik de gang op, vond ik niet altijd even leuk. Moest je je weer aankleden en zo midden in de nacht (hekel aan hehe). @ Geranium; pfff vervelend zon nacht.. Kan me voorstellen dat je er niet zoveel zin in hebt om het te vieren, maar kom op meid.. Volgende verjaardag ben je lekker mama! Probeer er toch van te genieten, maar dat komt vanzelf wel toch als je cadeaus krijgt hihi. @ Frommel; duim duim, ik duim voor je mee! Super leuk zon fotoshoot en hoop echt dat ze tijd heeft. En ach, je hebt wel wat andere dingen aan je hoofd gehad, dus maakt niet uit als het last minute is. Als ze maar plek heeft! Hoe gaat het nu inmiddels met je? Oh las dat je je kledingkast gaat opruimen, dat moet hier ook nodig gebeuren haha. Staat bovenaan mijn lijstje! Heb je al een begin gemaakt? @ Shahrazed; genoeg te doen dus hihi. Ach, wel allemaal leuke dingen toch?! @ Butterfly; he bah, groeit de baby niet meer zo goed? Hopelijk is het een foute meting geweest en trekt het alsnog bij.. En die harde buiken zijn ook niet prettig, ik weet er alles van Hoe ben je er nu onder? Snap wel dat je je zorgen maakt. @ Amezen; Niet zo streng zijn voor jezelf he. Ook lekker relaxen hoor hihi. Nou nog even en je hebt verlof, dan kom je verplicht hier elke dag kletsen. @ Woerdie; mis je meisje!! Hoe is het met je? @ Bloem; Nog proficiat met je 36 weken! Ik vind het echt zo fijn voor je dat je nu zon andere zwangerschap hebt. En dat zonder iets anders te doen he dan de vorige keer. Echt fijn! En idd de kwalen zijn niet fijn maar jij weet hoe het kan zijn als het niet lekker gaat, dus goed dat je het zo positief blijft benaderen. Btw.. leuk dat shoppen hihi. Mis ik wel hoor. Nouja, ik shop gewoon online hehe. @ Juul; heel veel plezier bij de voorstelling, waar is dat ergens en hoe laat? @ ego; nou, de nestelrdang is begonnen. En dat is hier niet zon goed teken haha. Bij Niek kreeg ik het 1 dag van te voren lol. We moeten echt nog wel wat doen en dan te bedenken dat mini er binnen 3,5 week gaat zijn . Aaaah ik word echt zenuwachtig als ik eraan denk! Gelukkig wel een goeie nacht gehad, of jah goed is bij mij redelijk. Moet dan wel veel plassen en zo, maar viel toch redelijk snel weer in slaap. De rust is weer wedergekeerd in mijn buik maar kleintje slaapt nu ook dus das prettig. Gisteren nog maar even snel in bad geweest en een poging tot het scheren van mijn benen gedaan maar het lukt echt niet meer Baal er van, want manlief wil het ook niet doen. Mijn benen misschien wel maar andere dingen niet haha. Watje. Ach.. ze zullen er vast niet zo naar kijken hoop ik.. Verder afgelopen week weer enorm getwijfeld over wel of geen borstvoeding.. Ik vind het zo lastig.. Manlief probeert me over te halen om toch weer borstvoeding te gaan geven, maar ik had eigenlijk al besloten flesvoeding te doen. Ik vind dat er zooooveel meer voordelen zitten aan flesvoeding. En bovendien heb ik gewoon vervelende ervaringen ermee. Maar dat kwam omdat Niek nog zo ontzettend klein was, het lukte niet en ik werd er enorm gestressed van. Ik ken mezelf en denk dat ik dat dan deze keer weer ga hebben, zo van: oeh als het maar lukt en zo. Maar van de andere kant is dit misschien wel de laatste keer dat ik het kan proberen . Lastig lastig!!! Ik geloof dat er hier vooral borstvoedingsmeiden zitten he? Vanmiddag maar eens aan de slag met mijn vluchttas (opnieuw inpakken) en manlief een lijstje geven met wat ie allemaal nog moet doen deze week. Kraamzorg zei dat je met 36 weken klossen onder je bed moet hebben. Geen idee hoe dat werkt aangezien ik dat de vorige keer niet hoefde, maar misschien toch maar eens even informeren aangezien ik donderdag alweer 35 weken ben Nou heel verhaal maar komt goed.
Hoi maartje, druk druk druk hier. Kom tijd te kort! Dus weinig tijd voor zp helaas. Maar denk wel aan jullie allemaal!
Groetjes terug! En alles gaat goed met d'r! Ze moet alleen waarschijnlijk van de week wel weer bijkomen van een weekend met d'r neefje en nichtje! Mijn zoon is echt een zwaan kleef aan bij haar, wijkt niet van d'r zijde, als hij wakker wordt gaat ie ook naar haar toe en vraagt niets meer aan mij maar alles aan haar lekker rustig voor mij
Hier weer terug van het theater, met een enorm vermoeid meisje van 4 Ze was helemaal van de kaart toen 'Koning Koos' op het podium kwam want "hij is echt" Zo schattig! En allemaal zingen en dansen en olifanten nadoen en zo. Hilarisch. Maartje, vwb fv vs bv, je kunt het alleen voor je zelf beslissen. Ik zou er ook niet te veel over stressen nu al, leg je je zelf alleen maar druk op. Mijn nichtje heeft de eerste direct fv gedaan, bij de 2e vroeg de kraamverpleegkundige of ze toch niet eens wou aanleggen en toen dronk hij direct zo goed dat ze 4 mnd bv heeft gegeven. Het is wel zo dat je nu verder bent dan bij Niek en dat het met prematuren echt een 'hell of a job' is om ze aan de borst te krijgen en dan moet je wel een overtuigd lid van de BV maffia zijn Dus je ervaring met Niek is niet te vergelijken. Ik zou zeggen, stel de beslissing uit, haal alles in huis voor fv en kijk waar je je goed bij voelt als de kleine er is.
@maartje, wat Juul zegt! Ik heb beide kinderen 1 jr bv gegeven (maar ben niet van de bv maffia hoor ) maar ook nu heb ik een flesje en twee pakjes fv....onder druk gaat het me zeker niet lukken en ik ben zelf met fv grooooot geworden dus dat is een goede optie.
Juul, vorig jaar ben ik met Pieter naar plop geweest in het theater...nog steeds heeft hij het erover! Maakt echt een enorme indruk op die kleintjes!
@geranium: Gefeliciteerd met je verjaardag, hopelijk heb je een fijne dag! @Elina: Leuk zeg, trouwlocatie bekijken! Wat voor locatie is het? Kasteel, gemeentehuis of iets heel anders? @bfg: Hoe was de fotoshoot? En dat van dat draaien herken ik wel, ukkie draait wel eens om zijn as en dat is echt niet prettig! @Mone: Ik wil ook naar Blijdorp! (Lees: OLLIE!) Heb de kaartjes liggen, wellicht dat we volgende week gaan. @Maartje/bv: Ik ga bv proberen, als het niet lukt of als ik het niet fijn vind stap ik over op fv. Lijkt me mooi om mee te maken en goed om te proberen, maar het is geen 'moeten' voor mij. Je kan het toch proberen en fv achter de hand houden? Straks krijg je spijt... @ego: Gisteren naar de crematie van een fysiotherapeut van mijn werk geweest, hij is maar 58 jaar geworden, vreselijk! Mooie uitvaart, helemaal in zijn stijl. Rest van de dag weinig gedaan, was er best een beetje van ondersteboven. We zijn gisteren dan ook niet naar een verjaardag gegaan, ik kon me er echt niet toe zetten en ukkie was zo vreselijk druk in mijn buik dat het gewoon zeer deed! Nu zitten we lekker op de bank voetbal te kijken, lazy sunday!
@bv, ik zal me er inderdaad niet te druk over maken maartje. De situatie is nu heel anders en wie weet ervaar je de bv nu heel anders? En als je het alsnog niet fijn vind stap je gewoon over! De ceremonie vindt plaats in het koetshuis. Dit is een locatie die speciaal voor trouwerijen bestemd is. Beetje tussen kasteel en gemeentehuis sfeer in! Het feest vind plaats in een leuk restaurant die we hebben afgehuurd. De grote dingen staan nu wel vast maar we moeten nog goed kijken naar de invulling van de dag met het tijdschema, voeden van de baby enz. Ook moeten we nog versieringen, de ringen, bloemist, kapster/visagist en dat soort dingen. Al met al best een hoop wat erbij komt kijken. En ik ben iemand die graag de controle houd en dus alles wel goed geregeld wilt hebben
@elina, onze zoon was al wel wat ouder toen wij trouwde, maar bij ons hebben de buren de zorg voor een dagje gedaan. Hij was er wel bij, maar ik hoefde niet op hem te letten....vond ikzelf erg prettig. Ook als de kleine bv gaat huilen tijdens de ceremonie...wilde ik niet dat er goede vrienden of familie weg moest...en slaapjes en voeding is lastig te plannen, en je zal zien dat als je er rekening mee houd dat de kleine speciaal voor jullie dag er een ander idee op na houdt...
Hier een goeie vriendin van oma qua oppas op de bruiloft... Ik vond het echt ideaal. Borstvoeding/flesvoeding; pff ja ik vind het enorm moeilijk.. Ik wil eigenlijk wel VOOR de bevalling een keuze maken, al gaat dat wel lastig zijn. Tis denk ik vooral dat ik twijfel nu door het gedoe met Niek (idd zo van misschien krijg ik wel spijt als ik het niet probeer...) en omdat Jozef het ook wel graag wil. Maar goed, ik moet het voor mezelf doen en niet omdat een ander het wil.. Ik heb Niek denk ik een paar keer aangelegd toen hij thuis was, maar meer uit noodzaak (omdat ik geen melk bij had bijv). Het lukte toen echt goed, en ik was helemaal trots. Als ik daaraan denk, denk ik van ja ik ga het nog eens proberen! Maar als ik weer denk aan die ontzettende lektieten, borstontstekingen, kolven, niet mogen drinken, niet weg kunnen zonder te moeten kolven etc, niet mogen afvallen, snachts er zelf steeds uitmoeten ipv dat manlief het ook kan doen, en nog 100 van dat soort dingen... Dan denk ik weer heel gauw, nou doe toch maar flesvoeding! Haha ja ik ben altijd zo besluiteloos trouwens hoor, manlief wordt er gek van
Oh trouwens.. tis wel waar wat Juul zegt.. prematuren aan de borst krijgen, zie het maar eens te doen.. dat kost echt enorm veel energie, ik ging er zelf bekant aan onderdoor.. Het was echt niet te doen. Heb dagen lopen huilen. (best zielig eigenlijk voor mezelf hihi). En natuurlijk is de situatie heel anders. Ik heb altijd tegen Jozef gezegd... Mocht ie voor de 36 weken geboren worden, ga ik kolven. Voor het kindje. Gewoon omdat ik hem dat wil meegeven. Omdat ik niks anders voor hem kan doen. Maar ja.. dikke kans dat ie nou rond die periode of misschien wel later geboren wordt, tja...
Ja, ze heeft het er echt al de hele middag over, en dat ze het morgen op school in de kring gaat vertellen, echt schattig!
Maartje, ik wilde eerst ook flesvoeding geven, Maar ben toch omgegaan voor de borstvoeding. Heb het nog nooit gegeven, maar wil het toch graag proberen. Ik denk als je geen keuze kunt maken, zou ik het toch eerst proberen en als het dan niet lukt ofzo overgaan op flesvoeding, weet niet of je anders spijt krijgt en je hebt het dan toch geprobeerd? Maar het is natuurlijk je eigen keuze
@geranium nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! @Meiden met fotoshoot veel plezier! @Maartje ik heb jou ook gemist!!! Heb een ontzettend drukke week gehad,mezelf beetje voorbij gelopen ! Ontzettend moe en harde buiken als gevolg ... Sinds vanmorgen onwijs ongesteldheidspijn...gelukkig geen regelmatige krampen ! Deze week lekker rustig aan baby kamer zga klaar...alleen nog soppen en dweilen ik heb gisteren eindelijk mijn tab gekregen en zit er trots op te spelen nu hihi ! Donderdag echt jarig...en feestje met schoon familie...zaterdag zijn min ouders en zus met gezin lekker geweest,was gezellig... Een dikke knuppel voor iedereen met kwaaltjes enslecht slapen Liefs, xx
Mijn lektieten waren bij Janneke echt veel minder, borstontsteking en kolven...tja....drinken wel gedaan, vnl net na de voeding een beetje als ik wat wou....afvallen na 6 weken met weight watchers begonnen (kun je aangeven dat je bv geeft), de kleine ligt naast ml en ik hoef m'n bed niet uit, hij verschoont ook tussendoor ....en het is ook een heerlijk moment het voeden zelf
Hihi kun je afvallen met weight watchers tijdens de bv ja? Hoe werkt dat dan... Krijg je dan niet te weinig binnen? Qua borstontstekingen... Zal dat wrs wel minder zijn aangezien de borsten leger zijn bij live voeden als bij kolven.. Dus das t punt niet denk ik. Minnie waarom ga je toch bv geven?