Het online shoppen heeft mij geinspireerd. Maar ben uiteindelijk bij de Zara uitgekomen. Voor babybroertje maar ook voor grote zus. Ik kom eigenlijk alleen in Spanje bij de Zara en daar slaag ik altijd heel goed voor Y. Hopelijk passen deze kleertjes dus ook goed. Broeken durf ik niet aan maar een legging moet best kunnen met ons smalle grietje. Nu alleen nog wachten tot het bezorgd wordt, bij H&M is dat altijd zo'n drama. Dan zit je na weken nog te wachten op items. Hopelijk is de Zara daarin beter.
@babyfg; Rustig aan en slaap lekker. Wie weet ben je wel de volgende, al hoop ik voor je dat het alleen nog maar indalings weeen zijn.
Zit er even doorheen hoor, was echt een k*t dag vandaag.. Even gekopieerd van mijn FB; Ik geloof dat ik vandaag 10 jaar van mijn leven kwijt ben.. Na heerlijk een paar uurtjes buiten te hebben gespeeld en gewandeld kwamen we thuis en viel Mira volop op haar pols, met haar lichaam er boven op.. Gillen en krijsen! Ik geloof niet dat ik ooit zo bang ben geweest.. Gelijk mijn vader, Sam en een taxi gebeld (dan mis je dus een rijbewijs!) en naar de huisarts gegaan.. Die zei dat we z.s.m. moesten komen.. Daarna gelijk door naar de EHBO om foto's te laten maken, omdat het volgens de huisarts wel eens gebroken kon zijn.. De hele weg heeft ze snikkend tegen me aan gelegen.. Bij de röntgen foto wil ik naar binnen lopen; "Uh, mevrouw.. U mag niet naar binnen met u buik" Sta je dan voor de deur op je kind te wachten ;( Godzijdank was mijn vader er en kon hij met haar naar binnen... Gelukkig is haar pols niet gebroken, maar gekneusd.. Ze is nu aan het slapen met een zetpil die we de komende dagen mogen geven.. Mijn arme arme Mira.. Mijn moederhart doet er nog steeds pijn van.. Heb alles gelezen, maar echt geen puf om te reageren.. Dus iedereen een dikke knuf die het nodig heeft!!! Morgen ben ik er weer.. Heb net gedoucht, even een kopje thee drinken en mijn bedje in.. "Helaas" wilt ze altijd alleen in haar eigen bedje slapen, had haar nu graag bij me willen hebben
Ja hoop t ook!! Ze mag nog wel even blijven zitten! Ookal heb ik veel t gevoel dat ik uitgewrongen wordt van binnen, maar vooruit Voel nog wel de harde buiken door de pcm heen, maar ze volgen elkaar niet heel snel op ofzo...net 2 in een halfuur Ben wel echt doodop, dus kruip zo lekker t bedje in (of nou ja kruipen...bed staat al op klossen ) en hoop dat ik beetje goed slaap En dat de harde buiken/weeen voorlopig niet meer terug komen.
@bloem, aaaach gut t arme kind!!, en jij natuurlijk ook!! Dat lijkt me idd flink schrikken en geloof echt dat t je aan t hart gaat! Hoop dat mira zich gauw beter voelt en weinig last zal hebben van dr pols!
Ja het was vooral dat ik niet mee naar binnen mocht.. Dan helpen je hormonen ook niet mee natuurlijk, stond echt te huilen voor de deur En een mitella om haar kleine armpje.. Echt bah, voel me er nog steeds helemaal slecht door..
@bloem knuffel voor jou en mira hopelijk heeft ze er niet te veel last van. kan me goed voorstellen dat je enorm schrikt en dat je dan ook nog niet met haar mee mag is helemaal niet fijn
Arme Mira en moeder natuurlijk. Gelukkig zijn die kleintjes nog heel flexibel en breken ze niet zo snel iets. Maar wel verschrikkelijk als ze zo' n pijn hebben. En heel naar dat je niet mee de rontgen op mocht. Hier nog steeds een ziek meisje, hoe meer de dag vordert des te zieker wordt ze. Ze heeft ook bijna niets gegeten vanavond en wilde alleen maar naar bedje. Zometeen maar weer ff voelen hoe de temperatuur is.
Bloemmm: las het net op fb, arme mira en arme mama! Lijkt me vreselijk dat je zelf niet mee mag op zo'n moment. Hoop dat je toch een beetje kunt slapen vannacht. Sterkte meis!
@moon gefeliciteerd met jullie zoon daan hopelijk mag hij snel mee naar huis @bloem knuffel altijd vervelend als er iets met je kind is, hopelijk heeft ze er niet al teveel last van. @bfg doe rustig aan hopelijk zijn het oefen of voorweeén Wel raar dat de eerste baby al geboren is benieuwd wie de volgende zal zijn. Wij hebben morgen gesprek in het ziekenhuis met de anestesist voor de keizersnede dus ook erg spannend nog even en wij zijn allemaal bevallen Hier staat de vluchtkoffer ook al klaar en nesteldrang is ook al zeer aanwezig Sorry als ik iemamd vergeten ben kan het echt allemaal niet bijhouden
Hallo allemaal, even snel vanuit het zh. Daanligt sinds vanmiddag aan de beademing, omdat hij niet zelfstandig kon ademen en daardoor een paar keer een ademstilstand heeft gehad. Ook krijgt hij nu morfine en dormicum om rustig te worden, het is nogal een driftkikker... hij is de oudste/grootste op de IC, dat klinkt voor ons wel hoopvol. We kunnen niks anders dan afwachten, probeer jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden. Het hele bevallingsverhaal houden jullie tegoed!! Liefs, Moon
Heftig moon. Heel veel sterkte en hopelijk mag hij snel van de beademing af. Hoe gaat het met jullie?
Mamas met zieke kindjes... Knuffel Mamas met harde buiken en voorweeen ook! ik vind t wel erg gek dat hoe meer jullie ze krijgen, hoe minder ik ze heb. Zou ik ze doorgegeven hebben? Hihi
@moon, heftig zeg!! Hoop dat hij gauw van de beademing af mag!!! @maartje, ik denk t hihi @hier, buik is op zich weer rustig, nog wel zeurend been (maar zit ook vol vocht dus neem t m niet kwalijk ), en na 1e keer plassen vannacht 3 krampen gevoeld, en net na t plassen eentje. En hongerrrrrrrr, dus ben even eierkoek aan t eten, maag maakte me een partij herrie We hebben heel lief aan dr gevraagd of ze nog even 2 weken wil blijven zitten, of ze dat nog even volhoudt voor ons, en sindsdien zijn eigenlijk de harde buiken (of weeen dus eigenlijk) gelukkig gestopt hihi, op hier en daar een losse na dan Goed, eierkoek weer op, mini is wakker en weer lekker onderin bezig....dus ik kruip t bedje weer in en ga weer even verder slapen
@bfg, lief hoor dat mini zo goed al probeerde te luisteren @moon, ooh ik hoop dat hij inderdaad snel zelfstandig gaat ademhalen! @pookie, ook al een ziek kindje,beterschap! @bloem, al van de schrik bekomen? En hoe voelt Mira zich? @na een paar ,voor mij goede nachten, weer eens een slapeloze nacht gehad. Het voordeel is wel dat ik de nacht erop dan meestal beter slaap. Dus daar gaan we dan maar voor
Moon: gefeliciteerd meid! Ik hoop dat Daan snel aansterkt! Goh.. de eerste baby... ongelofelijk! En dan te bedenken dat ik over 2 weken zeer waarschijnlijk ook een kleine man in mijn armen heb. Pfff. Bloem: wat naar zeg, als je meisje zoveel pijn heeft. Moet er niet aan denken. Lekker verwennen! Zieke kindjes: ook hier al bijna een week een ziek mannetje. Ene dag diarree, dan weer verkouden, dan weer hangerig... Verlof: alleen vandaag en morgen nog werken en dan verlof!!!! Amezen: snap hoe je je voelt. Zit er zelf ook goed doorheen. Kan niet wachten tot ik klaar ben met werken. Verder hier alles redelijk. Mijn lijf lijkt me soms echt tot rust te roepen, lang lopen, fietsen of staan... het zit er allemaal niet meer in. Het zijn echt die laatste lootjes nu!
Moon: klinkt heftig hoor meis. Hopelijk mag Daan snel van de beademing af. Fijn om te weten dat hij de grootste is daar op de IC. Bloem: ik las het op FB. Meid, wat zul je geschrokken zijn. Hopelijk heeft Mira goed geslapen. Ik snap overigens dat je niet mee naar binnen mocht. Maar als ik daar werkte had ik je mee laten gaan en je achter het loodglas gezet, Ik laat moeders ongeacht of ze zwanger zijn of niet ALTIJD mee komen, (ben rontgenlaborant).
Goeiemorgen! Ik zie dat er niet meer babies zijn geboren vannacht @Moon, klinkt heftig hoor! T is natuurlijk ook best snel gegaan ineens, anders hadden ze op dat termijn waarschijnlijk nog longrijping gegeven? Maar een driftkikker klinkt wel goed, lekker pittig dus! grappig trouwens Isaa dat je er zo achterkomt dat jullie elkaar gewoon kennen @Bloem: Aaaawh wat zielig! arm arm meisje, en idd als je dan ook nog eens niet snel weg kunt omdat je geen vervoer hebt kan ik me voorstellen dat je je vrij machteloos voelt! @bfg, ga jij de volgende worden??? nog ff die weeen weghouden hoor! @ego: Gister voorlichting gehad over de eerste dagen na de geboorte in het ziekenhuis en met borstvoeding enzo, was wel interessant, maar ik weet al bijna niets van babies, blijkt alles wat ik wel weet hier dus ook nog eens compleet anders te zijn! Ik moet me toch ook maar eens in het zweeds in gaan lezen, en dan moeten we ons eigen plan maar wat trekken ofzo. Maar zelfs de wiegje richtlijnen zijn hier heel anders. Zo bestaan kruiken hier niet eens, en moet je een kussen hebben voor de baby. Niet een normaal kussen maar een speciaal kussen, niet te dik, maar ook zeker niet te dun. En eigenlijk moet je je kind gewoon in je eigen bed hebben liggen, tenzij je dronken bent of daar echt geen plaats voor hebt. En in dat laaste geval moet je toch echt een co-sleeper of een open ledikant naast je bed hebben staan zodat je baby je iig kan zien en ruiken en horen. En de dekbedjes die in Nederland volgens mij echt not done zijn tot 2 jaar, heb je hier wel gewoon. nou ja, we zien het wel. K heb een wiegje, en wel kruiken, en geen kussen en gewoon een wollen dekentje. Ze slaapt er vast niet minder om Owh ja, en jullie hadden het steeds over vitamines toch? daar beginnen ze hier ook niet mee na de geboorte, later pas. Al krijgt de baby wel gelijk een vitamine K injectie.
Moon, gefeliciteerd! Ze geven kindjes aan de beademing meestal dormicum om ze rustig te krijgen, geintubeerd moeten ze namelijk stil liggen. Wat je zegt, het is nu gewoon agwachten hoe snel hij het oppikt, en hopelijk mag hij snel mee!