Speelt er nog iemand trouwens hier candy crush op facebook? Heb een nieuw spelletjes-fbaccount aangemaakt http://www.facebook.com/renee.spelletjes?ref=tn_tnmn Dus wie het speelt: voeg me toe
Skatje wat lief!! En je zelfgehaakte mutsje is echt heel leuk. Ik ben echt benieuwd hoe de eerste foto' s van de april baby's gaan worden.
Hè bah Amezen, wat vervelend voor je. Ben benieuwd wat de gyn. Morgen zegt. Frommel nog steeds niet boven water?!
Hier ben ik... ben de hele dag op pad geweest! Hadden een hele fijne gynaecoloog vanmorgen. Heb ook wel het idee dat de groeiecho klopt; heb er 3 gehad en de metingen zeggen steeds hetzelfde. Hoewel de groei echt wel te groot is, loopt hij nu wel volgende de curve, en dus is er gelukkig vooralsnog geen reden om al in te grijpen. Maargoed, hij moet natuurlijk ook niet zo door blijven groeien. Dus nu over 2 weken weer een echo. Meer duidelijkheid kon ze gewoon niet geven.. Manneke ligt wel al een klein beetje ingedaald. Bloeddruk was in orde. Bedacht me achteraf dat ze niet met de doppler heeft geluisterd.. maar misschien was dt omdat ik al een echo had gehad? Zal vast prima zijn, kereltje beweegt ook lekker vandaag.. Had wel gevraagd of ik dan volgende week op een gewone controle mocht komen, en dat kon gewoon. Loop toch liever niet meer 2 weken zonder controle rond. Was toch best onder de indruk dat hij bij de metingen op 38, 39.5 39.4 uitkwam.. mja, ze maken zich er volgens mij een zorgen over, dus probeer ik dat ook maar niet te doen... Moest wel laagdrempelig bellen, als ik m minder voel of me zorgen maak.... Heb daarna klossen in huis gehaald en we zijn nog naar de stad geweest voor een vestje/jasje voor uit het ziekenhuis.. Daarna bij de diabetespoli geweest.. en nou ben ik helemaal gesloopt, dus ga maar ff plat
Ik gebruik het pakne dat ik bij de meiden ook heb gebruikt, vind m nu niet geweldig meer maar meer sentimentele waarde dan he... En daarbij komt t gelijk onder de bloed en bah dus zodra ze thuis is lekker in bad en dan pak ik de "leuke " kleertjes.
Mozzarella mag toch gewoon???? Dat heb ik iig de hele zwangerschap gewoon gegeten met tomaatjes en pesto!!
Mozzarella mag volgens mij gewoon hoor, net als feta. Ik heb het ook gewoon gegeten Ik ben zo lui vandaag..! Vanavond m'n laatste les yoga, benieuwd of er weer iemand is bevallen..
Oh ik las dat je dat alleen warm mocht... Hier ook voorweeen bah...ofjah krampen af en toe. Niet constant gelukkig
Oh ja heb net de voedingshempjes binnen. Had maat m besteld maar kreeg steeds een mail, werd steeds later en later..nu pas eind april, ja doei te laat. Nu wel maat L binnen, nou prima beetje ruim maar moet ook niet strak zitten
@Zora; beterschap voor je peuter, en succes met de laatste loodjes op werk! @Pookie; leuke kleertjes! Ik heb inderdaad ook alles in zakjes gedaan. Had ik ergens gelezen en wel een handig idee! Heb er ook opgeschreven wat het eerste pakje en wat het reservepakje is. @Amazen; nou wat vervelend ineens. Hoop gedoe weer. Gelukkig dat je gelijk al morgen terug kan. Niet teveel zorgen maken hoor! In de overdracht staat dat je echo onder de curve was. @frommel; wat een vermoeiende dag zeg! Gelukkig dat je een leuke gyn had en dat er nu goed gekeken wordt. Fijn dat ze het in de gaten houden en verder maar niet al te veel zorgen maken... Wordt dan waarschijnlijk dus wel eerder bevallen voor jou. @minnie; bij mij wilde de kraam pas de volgende dag de baby in bad doen. Dus ik doe wel een leuk eerste pakje aan. Heb nu erg veel foto's van dochter in het pakje waarin ze mee naar huis kwam. @me. Ik kom net bij de verloskundige van de gyn vandaan. Bevallingsplan besproken. Ze vond alles erg reel en geen probleem, goed plan. Vorige verlos was ook positief dus ik zie nu weer met goede moed uit naar de bevalling. Ze vertelde dat er nu op de afdeling ook een lactatiekundige rondloopt die een half jaar geleden begonnen is. Die heeft al heel wat protocollen etc. aangepast. Dus dat vind ik een fijn idee. Daarna wilde ze nog even op de echo naar het vruchtwater kijken en een CTG doen, want baby bewoog niet genoeg naar haar zin. Maar de echo en hartfilmpje waren prima. Dus ik ben ook weer goed gekeurd.
Ging eerder een beetje mis geloof ik met buddy bericht plaatsen. Dus weet niet helemaal of het gelukt is. Voor de zekerheid dus nog een keer: Buddybericht: Daan doet t goed. Heeft nog wel morfine. Beademing weer een beetje afgebouwd. Einde buddy bericht. Sorry beetje kort allemaal. Doe mijn best om t door te geven maar ben zelf nog steeds ziek. Dus af en toe wat traag.
Fijn dat je weer goed gekeurd bent sharazed!! Unexpectedmom, Beterschap meis! @ hier...pfff ben aan t eten koken. Whoppa meteen weer harde buiken en ben gewoon buiten adem van het staan...en dat moet bevallen
Ben nog steeds wel lichtelijk verbaasd (maar ook blij) dat ik al een cm ontsluiting heb....heb voor mijn gevoel nog helemaal geen echte activiteit gehad...
Ben geen arts maar: Dat de fundus 1.2 nx+ is betekent dat ze uitwendig je baarmoeder heeft gevoeld en die te laag vond. En dat ze daarna een echoscopie heeft gedaan (maar dat wist je al) en dat die iets onder de groeicurve is. Dus eigenlijk staat er niets in dat je niet al wist, en ze gaan waarschijnlijk weer een echo maken en je vertellen dat je rustig aan moet doen en daarna een week later of zo weer een groei echo maken. Ze zullen eventueel je navelstreng met een doppler tijdens de echo doormeten om de doorbloeding van de placenta te meten. Maar er is niet zo veel aan te doen. Ze schrijven rust voor als de groei wat achter blijft, maar daar is ook niet van bewezen dat dat heel erg help. Maar rust kan nooit kwaad! Ik zou als ik jou was gewoon vragen of het kindje erg achter is in groei, en of ze iets kunnen zien waar dat door komt. Maar vaak is er geen oorzaak te vinden, of kunnen ze er met deze termijn niet veel aan doen. Dus neem je rust, en probeer je niet te druk te maken, want er is niet veel aan te doen. Vraag na hoe groot ze je kindje nu inschatten, en of dit invloed heeft op waar je moet gaan bevallen (ik weet nie of je thuis wilt of in het zkh). Wel vervelend zeg, daar zit je niet op wachten!
Pfff zit ff in bad. Heb zoveel last van die buik. Heel zeurend en af en toe een kramp. Baby zit enorm hoog maar wel ingedaald. Hij duwt zijn kont en benen ook echt onhoog voor mn gevoel. Stomme is dat je niet weet wat normaal is. Over 2 weken ben ik in de normale termijn en het zal blijken of het.allemaal is maar het blijft een gok.
Hier terug van de gyn. De echo was goed, kindje ligt iets voor op de groei. Ik word zo melig van al die echo's e ken alle echoscopistes, vooral bij het meten van de hoofdomtrek bleek hij nogal een dikke kop te hebben en toen zei ik: "Gelukkig dat het een sectio wordt". Co-assistenten moeten altijd een beetje aan mijn gevoel voor humor wennen, ze zijn nog zo jong en serieus Bloeddruk was wonderbaarlijk, onderdruk van 75 dus de gyn zei dat ik er wel 2 weken tussen mocht laten zitten. Nou, helemaal fijn, heb ik weer meer tijd om bij de garage te zitten Ik heb wel aangegeven dat ik gisteren harde buiken had en een beetje menstruatie achtig gevoel in mijn rug, maar hij was het wel met me eens dat ik daarvoor niet vaker op controle hoef of hoef te kijken of ik al ontsluiting heb. Als de mini eerder komt en ik echt weeen krijg bel ik gewoon even en dan we een weer eens een spoedsectio voor de verandering Ik voel me weer helemaal lekker, dat dagje lamzakken in bed gisteren heeft geholpen.