16 - 30 April 2013 Mama's (Deel twee)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Meiden even snel een berichtje van mij..
    Mijn opa is vannacht overleden. Ben al de hele dag in het ziekenhuis.
    Ga zo naar huis om te slapen, ben doodop.

Allemaal een fijne jaarwisseling.
    Ik kom later even uitgebreid..

2. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bloem; gecondoleerd meissie

@ elina; ik vind het een rare uitspraak: de bevalling zal dan snel volgen maar omdat je er dan zolang al last van hebt, zal dat wel niet? Huh?

Maar goed, afgezien van dat. Fijn dat je gerustgesteld bent. Maar meid, als je er nou zon last van blijft hebben, zou ik als ik jou was even met je huisarts overleggen of je niet naar de gyn kan.

Want toch vind ik het niet normaal hoor dat je er zoveel last van hebt.

Knuf meissie

3. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Elina; ik heb je ff een pb gestuurd...

4. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hè Bloem wat naar :( Gecondoleerd meid..

5. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ah Bloem, wat naar. Gecondoleerd..

Meiden ik wens jullie allemaal alvast een fijne jaarwisseling. Op naar 2013, het jaar waarin wij onze kindjes gaan ontmoeten!!!!

6. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Elina, fijn dat de vk je even gezien heeft! Hier inderdaad al 2 keer hetzelfde gehoord, dat ik ervanuit kan gaan dat het goed gaat omdat ik er al een tijdje mee loop. Maar... Bij verandering van klachten of als ik me zorgen blijf maken, mag ik altijd bellen.. Tot nu toe heeft ze na mijn omschrijvingen van de klachten geen reden gezien tot verder onderzoek (ook nog nooit inwendig gekeken). Het kan er volgens haar echt bij horen (zeker als je wat angstiger bent omdat je dan misschien wat meer let op alles wat je voelt... en je sneller zorgen maakt waardoor je ook weer sneller harde buiken krijgt enz..) en zij maakt zich geen zorgen .. Hou me daar maar aan vast..

Mij helpt het ook wel om te lezen dat meerdere mensen dezelfde soort klachten hebben hier, misschien niet allemaal in dezelfde mate.. maar dan kan ik er wat beter op vertrouwen dat ik misschien gewoon dezelfde dingen heb, maar er iets meer last van heb. (overgevoelig ben) en bij mij werkt het ook wel zo dat als ik me er druk over maakt ik er meer last van krijg...

Hoop dat het je zal helpen om over je angsten / zorgen te praten. Wellicht wordt het dan ook wat minder.. Weet dat het heel moeilijk is op je lichaam te vertrouwen,
    zeker als je zoveel last heb. Zou fijn zijn als wek straks iig over de 28 weken heen zijn.. Of liever nog de 37 weken.. Maar het komt vast goed!

7. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Bloemmm, wat verdrietig.... Gecondoleerd! En sterkte!

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    @bloemmm, gecondoleerd, wat verdrietig en veel sterkte!

@elina, ik sluit me aan bij maartje en vind het ook maar een rare uitspraak van je VK

@hier, ben de hele dag al misselijk want heb een oliebol te veel op bah :)

Allemaal een goed uiteinde, voorzichtig met het vuurwerk, succes met de oudejaarsloterij (maar de hoofdprijs gaat al naar mij hehehehe:D) en tot in het nieuwe jaar!

9. geranium32

geranium32 Niet meer actief

Bloemmm: gecondoleerd met het verlies van je opa!

Lieve allemaal

Vanaf deze kant wil ik jullie een hele fijne jaarwisseling wensen en een gelukkig 2013!

Dikke knuf!

10. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    @bloem, gecondoleerd en sterkte!

@frommel, mij helpt het inderdaad ook te lezen dat ik niet de enige ben met deze klachten. De verloskundige kan me vaak wel even gerust stellen maar als die harde buiken weer zo vaak komen ben ik weer heel angstig:(
    Gelukkig mag ik altijd bellen en wanneer het erger word moet ik bellen! Ik kan niet wachten tot de 28 weken! Al is 24 weken ook wel een beetje een mijlpaal, want vanaf dan geven ze weeënremmers als blijkt dat je weeën hebt en zou ik in het sophia kinderziekenhuis kunnen bevallen en heeft het iig een kans.maar goed, dat moet je ook niet willen natuurlijk. We gaan er vanuit dat we de 28 weken halen

@missiemaartje, je hebt pb!

11. geranium32

Elina: jouw klachten zijn heel herkenbaar! Heb nu ook al een week of 4 pijn in m'n buik en geen idee waar het vandaan komt. Als ik snel omdraai in bed of me buk wordt het erger en ook voelt m'n buik vaak hard aan. M'n blaas is in orde want dat is vorige week mog gecheckt. Volgende week weer controle dus dan maar even overleggen! En als ik het niet vertrouw zal ik zeker jouw voorbeeld volgen en bellen! Sterkte in ieder geval en hopelijk heeft de vk je gerust kunnen stellen!

12. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Tja meiden, nu heb ik echt even jullie hulp nodig.

Ik probeer het kort te houden, maar dat zal moeilijk zijn.

Het begon allemaal na de geboorte van mijn zoontje. De bevalling was loeizwaar, mede door een ruggenprik die niet goed zat en door de vacuumpomp die niet goed uitgevoerd is. Na de geboorte ben ik een jaar!! bezig geweest met herstellen daarvan. Een jaar bezig geweest om met pijn te leven, om alles een plekje te geven, om weer mezelf te vinden. In dat jaar heb ik gelukkig heel veel hulp gehad van mijn man en mijn ouders. Zo mocht ik bv in het begin niet eens mijn zoontje uit of in bed leggen en dat hebben mijn ouders gedaan voor me. Autorijden heb ik ook lange tijd niet gekund, dus reden mijn ouders elke keer 45 min heen en terug om mij te helpen.
    Mijn schoonouders wonen ook 45 min van ons vandaan, maar die zijn geen enkele keer langs gekomen om te helpen. Er is nooit gevraagd aan mij hoe ik me voelde of hulp nodig had. Toen smoeder aan haar arm geopereerd was, stond ik er voor haar. Ik heb aangeboden om te helpen, om te poetsen, om langs te komen met mijn zoon. Terwijl zij te klagen dat ze 2 maandjes thuis moest blijven.
    Toen raakte ik zwanger van nummer 2. Dolblij waren we. Zij ook. Ik ging voor een combinatietest. daar kwam een verdikte nekplooi uit. Dat vonden ze heel erg en ze hebben ook wel met ons meegeleefd. Voor ons kwam de ene slecht uitslag binnen na de andere. Het zag er niet goed uit. Tot het moment van de vlokkentest. Plotseling zagen de gyns geen aanwijzingen meer voor de vlokkentest. Als de uitgebreide combinatietest goed was, mochten we het zien als oke. Die was goed gelukkig. Gesprekken met de gyns volgden. de ene was blij, de andere was niet gerustgesteld. Dus werd er gesproken over een vruchtwaterpunctie. Oke wat moet dat moet en die zekerheid wilde ik ook hebben. Toen we dat vertelde over de vwp werden we voor gek uitgemaakt. Alles was toch goed en waarom waren we zo onzeker? We hadden hun al gek genoeg gemaakt met de verhalen over de vtest en ze hadden er niet van geslapen en we moesten er nu maar over op houden want het was klaar...En de rest van de familie hebben ze verteld dat alles goed was.
    We hebben de vwp wel laten doen, verteld wanneer die was en voor de rest er niet meer over gehad.
    Op 5 dec waren ze hier en vroegen ze naar de echo. Die was goed. En de uitslagen van de vwp? Ja ook goed. Hoe lang we dat al wisten? Een kleine week. Helemaal boos en verontwaardigd waarom we niks hebben laten weten.

Nu moeten we morgen daarnaartoe. Nieuwjaar en manlief voelt zich schuldig want ze hebben al zolang niks gehoord van ons en traditie en blabla.
    Maar ik wil dat het uitgesproken wordt. Vraag ik nu zoveel van ze? Dat ze geen belangstelling in ons getoond hebben tijdens de vwp? En dat ik nooit hulp heb gekregen wanneer ik het nodig had?
    Mijn ouders rijden elke keer op en neer voor ons om hulp te bieden. Dat mag ik toch ook van hun verwachten?

en o ja toen hun dochter bevallen was waren ze daar constant. Ze passen daar minstens een keer in de week op en zijn er altijd wanneer zij hulp nodig hebben. Ze wonen dan ook in dezelfde stad.

Sorry voor het toch nog zo lange verhaal. Ik wil gewoon weten of ik verkeerde ideeen heb of te hoge verwachtingen?

13. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Bloem gecondoleerd met het verlies van je opa

Elina: ik kan me je gevoel wel voorstellen. Alleen ik heb het iet meegemaakt. Het is vreselijk om constant in onzekerheid te zitten. Dat je het gevoel hebt dat je niet kan vertrouwen op je eigen lichaam. Ik hoop heel erg dat de spanningen in je buik verdwijnen en dat het nog een beetje een zorgeloze zwangerschap kan worden. Voor de rest kan ik alleen maar zeggen, schrijf van je af en deel je gevoelens met ons. Bij twijfel inderdaad gelijk je vk bellen.

14. Woerdie

Woerdie Bekend lid

17 aug 2012
    839
    0
    0
    @bloem gecondoleerd Xxx knuffel

15. Woerdie

Woerdie Bekend lid

17 aug 2012
    839
    0
    0
    Fijne en veilige jaarwisseling allemaal!
    Xxxx

16. geranium32

Fem: hier een vergelijkbare situatie met schoonouders. Snap helemaal hoe je je voelt. Het ligt echt niet aan jou!!!!! Het probleem ligt bij hen. Hele lastige situatie hoor! Heb ook nog geen manier gevonden om ermee om te gaan. Ik probeer gewoon normaal te doen maar dat kost soms erg veel moeite. We laten het voorlopig maar op z'n beloop, praten heeft toch geen zin hier. Heel veel sterkte meid!

17. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    Bloemm wat erg...gecondoleerd...

Femm; herkenbaar en toch zie je dit vaak. Gelukkig zijn het niet jouw ouders die zo doen toch? Maar voor je man wel zo vervelend... Hopelijk komen jullie hier uit... Als je er zo mee zit zou ik het zeker uitspreken en uitpraten met ze! Succes X

Leuk hoor kindjes samen op een kamer pffff veeels te vroeg wakker... Nou ja ff doorzetten..

Fijne nieuwjaarsdag iedereen xxx

18. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    Femm weet wel heel goed hoe je je voelt hoor en zoals geranium zegt ik laat het ook vaak maar zn beloop ... Moeilijk... Maar misschien helpt praten bij jullie nu wel?

19. Woerdie

Woerdie Bekend lid

17 aug 2012
    839
    0
    0
    Goede morgen!
    Ik wens iedereen alle moois en goeds voor 2013, dat het nieuwe jaar een liefdevol jaar vol gezondheid mag worden waarin al jullie dromen werkelijkheid werden en waarin heel veel mooie, gezonde en lieve beebjes geboren mogen
    Worden!
    Fijne dag vandaag
    Liefs,
    Woerdie en man :)

20. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allemaal de beste wensen meiden! Hebben jullie een leuke avond gehad? Hier lekker op tijd te bed haha! Ik was me toch moe!

@ fem; tja lastig met je familie.. Ik zou wel vertellen hoe je je voelt hoor meis. Wie weet hoe ze reageren! Mensen kunnen vaak niet omgaan met vervelende dingen en houden zich dan op afstand. Maar leuk is het niet. Dikke knuf voor jou!

@ elina; hoe is het nu? Je buikje weer wat rustiger? Zal je zo weer even pb sturen maar thnx voor je info over de ffn test!

@ ego; nou, onze natuurlijke wekker was vandaag heel vroeg. Normaal rond half 9, nu wassie een uurtje vroeger. Manlief ligt weer even in bed. Nog 2 dagen.. En ik ben 24 weken. Kijk er echt naar uit, is echt een mijlpaal hier! En dan gaan we uitkijken naar de 27 weken!! Vooralsnog hier lekker rustig zolang ik weinig doe. Morgen moet manlief weer gaan werken en daar kijk ik wel tegenop. Gelukkig mag hij een dag in de week thuis gaan werken om voor ons te zorgen. Moeder en schoonmoeder zijn regelmatig in de buurt maar wil ze ook weer niet tevaak hier hebben. Dus das even afwachten!

Deel Deze Pagina