16 - 30 April 2013 Mama's (Deel twee)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden, wat zijn jullie vroeg!

Iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar! Dat we allemaal in april gezonde kindjes in onze armen mogen houden :)

2. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Iedereen een heel fijn en mooi nieuwjaar! Dat iedereen maar een gezond kindje op de wereld mag zetten!!

@fem, zeker een vervelende situatie met je schoonouders. Het zal moeilijk zijn om het bespreekbaar te maken, maar is denk ik toch de enige manier.

@maartje, m'n buik is gisteravond en vannacht rustig geweest:) dus hopen dat dit weer even zo blijft. En ik inderdaad ook nog 2 dagen tot de 24 weken!

3. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @bloem, gecondoleerd...bah sterkte meid!

@2013, ook wij (bfg-man, mini en ik) wensen iedereen een waanzinnig nieuwjaar, een jaar van goede bevallingen en prachtig mooie gezonde kindjes die geboren worden!

@hier, of t nou komt omdat de muurschildering (te)veel van me vraagt of dat er weer een groeispurt bezig is?
    Ik heb constant een hele zere buik en onwijze pijn in mn liezen. Vooral met (op)staan en lopen heel erg last van, en uiteraard draaien in bed etc...
    Ook veel wat hardere buiken, of t echt harde buik is weet ik niet, in elk geval wel erg gespannen en dan voelt ie ook zwaar en een soort moe...dan gaat ie "zeuren"
    Alleen is t dit keer 's nachts niet overgegaan dus hij voelt nog steeds niet fijn.
    Zolang ik zit of lig heb ik er verder weinig last van, maar wat ik me dus afvraag...
    Zijn t nou idd weer mn banden of vraag ik gewoon even teveel van mn lijf op t moment? (En heb ik dalijk vakantie nodig om te herstellen van deze? ;):p)

4. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    @Fem, jammer dat het zo lastig gaat met je sfamilie. Ik zou als ik jou was de verwachting bijstellen. Als je geen verwachting hebt kun je ook niet teleurgesteld worden! En idd wel even luchten wat je op je lever hebt (in overleg met ml, het zijn toch zijn ouders, en hormonsters enzo...) en ook daar geen verwachting bij proberen te hebben....hoe lastig ook...

@Elina, fijn dat je buik weer wat rustiger is!

@bfg, wat vervelend de harde buiken/bandenpijn....ik heb (tot nu toe) nooit echt bandenpijn gehad, dus het is voor mij heel lastig om je te adviseren....dikke digiknuffel!

5. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bloem, gecondoleerd

Fem, wat vervelend van je s-fam. Misschien inderdaad dingen eens uitpraten maar wel in overleg met je man. En probeer er verder zo min mogelijk van aan te trekken, hoe moeillijk het ook is. Ik sluit me verder aan bij Mone, niksverwachten van ze om teleurstelling te voorkomen.

Elina, fijn dat je buik weer rustiger is. Doe maar lekker rustig aan nu.

Bfg, misschien indderdaad een beetje te druk geweest met het schilderen en de feestdagen. Als je een beetje rustiger doet en de pijn trekt weg dan weet je dat je je te druk geweest bent.

Nieuwjaarsknuffel voor iedereen die het moeilijk heeft, pijn heeft, ziek is, vervelende (s)familie heeft!

Hier: wij gaan lekker even wandelen. Ik ben zo blij dat de knallen nu over zijn!! Hahaha

6. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Gecondoleerd bloem; wat een naar einde van het jaar.

Nu allemaal op naar gezond en vreugderijk 2013!

7. geranium32

geranium32 Niet meer actief

Aan het wachten op de s familie. Die komen voor de nieuwjaarsborrel. Het is de eerste keer dat ze hier samen komen sinds ik zwanger ben en de eerste keer dat schoonmams naar buiten moet om te roken. Zal mij benieuwen of dat een strijd wordt...... Tja, het is ons huis dus ze moet zich maar aanpassen. Zie er wel een beetje tegenop eerlijk gezegd...... We zullen zien! Fijne dag allemaal!

8. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Bloem, gecondoleerd!

9. mammavandrie

mammavandrie Actief lid

26 nov 2010
    167
    2
    18
    iedereen gelukkig nieuwjaar!

@bloem gecondoleerd!

@fem wat vervelend van je s-familie hopelijk helpt het om erover te praten succes!

@elina fijn dat je buik weer wat rustiger is en je vaker op controle mag komen.

@bfg wat vervelend hopelijk komt het doordat je wat teveel hebt gedaan.

hier vandaag lekker rustig dagje.

10. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Lijkt mij dat ze daar toch zeker niet moeilijk over gaat doen!? Idd jullie huis :)
    Ik stuur trouwens mn mams en stiefpaps bij hun thuis nog weg uit de woonkamer als ze willen roken :D, afhankelijk van t weer gaan ze buiten staan of onder de afzuigkap :D
    En hier scheelt t dat we sinds we de sleutel hadden buiten roken dus dat is nooit een omschakeling geweest ;)
    Nou ben ik gestopt in de 1e week dat we t wisten en ml is nu ook gestopt :) maar die rookte steeds nog maar 1 of 2 sigaretjes op een dag dus dat viel reuze mee :)

@pijn, tja echt minder worden...als ik stil zit of lig voel ik t dus niet, maar ik hoef maar te bewegen en t is weer zover, maar goed. Mn buik is niet hard meer :)
    Voor t zelfde geld zijn t mn darmen die alles even flink in de war schoppen ;)

11. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Aan alle meiden wil ik een super fijn en gezond nieuwjaar toewensen.

Iedereen bedankt voor de reacties.

We hebben het er vandaag over gehad. We hebben veel dingen met elkaar uitgesproken. En volgens mij zijn we aardig duidelijk geweest.
    We hebben het erg vriendelijk gehouden en hebben niet gewezen naar elkaar. Wat mij betreft had het veel harder gemogen. Maar dat is nu eenmaal hun manier van omgaan met elkaar.
    Sommige dingen blijven voor mij eeen beetje wringen zoals de opvoeding van ons zoontje. Ik bepaal de regels en daar wordt niet vanaf geweken. Klinkt heel hard maar wij weten uit ervaring dat mijn zoontje die keiharde regelmaat nodig heeft anders gaat hij snachts lopen vervelen en mogen wij er 10 keer(zonder te overdrijven) er uit voor hem.
    Zij willen dat hij vaker komt logeren. En voor mij hoeft dat nog niet zo.
    Maar goed zij zijn weer tevreden naar huis gegaan en wij hebben ons zegje gedaan.

12. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    Oke ff serieus...ik begin gewoon te twijfelen of ik toch niet bv wil gaan geven.... ik weet het niet... heb dus 2x flesvoeding gegeven...prima... maar dit is de laatste keer...
    Dus onder de ervaren bv-mama's mijn vraag is: als je bv geeft ben je dan niet heel erg aan huis gekluisterd? En dan bedoel ik, als je flesje geeft dat weet je eigenlijk precies wanneer de kleine moet eten zeg maar. Maar met bv niet. Stel ik heb net eten gegeven en we gaan even naar de supermarkt en daarna nog even naar de speeltuin. Tuurlijk kan je daar zitten om eten te geven maar ik vind het ook leuk om met de kindjes te spelen in de speeltuin...of dat ze in de supermarkt begint te huilen om eten wat dan? ik wil niet zo'n melkfabriek worden dat bij elke keer als we even rustig ergens zitten er gelijk weer gedronken moet worden...snappen jullie wat ik bedoel?
    Hopelijk kunnen jullie mn vraag beantwoorden

13. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    Goed van je Femm dat het uitgesproken is!

14. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Minnie, ik twijfel ook dus ik luister even mee!

15. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Minnie: de meeste bv kindjes hebben echt wel ook gewoon een ritme van rond de 3-4 uur een voeding, dus daar kun je goed rekening mee houden. Anders kun je ook vanaf het begin af en toe kv aanbieden zodat ze dat ook lusten, voor noodgevallen onderweg.

Ik heb het nooit als vervelend ondervonden dat er niet dagelijks vaste tijden voor de voedingen waren.

16. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    Ok dankje
    Ook vind ik het belangrijk dat mn man en kids soms flesje geven .. Dan kan je dat gewoon kolven toch? Om dan kv te geven vind ik ook weer zo...k weet niet... Maar ik moet over 1,5 week naar vk...dan ga ik t er ook eens over hebben...

17. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb ook heel erg last van nesteldrang hoor.. Haha
    Wil ook het liefst alles NU klaar hebben.. De box komt eind Januari. Anders had ik 'm vast ook al gezet hoor :p

Ach, wat schattig :D

Vind dit maar een vage opmerking zoals de andere meiden al zeiden..
    Dat hoeft echt niet altijd.. Ik had flinke weeën, om de 5 min.. maar ze hebben het toch kunnen rekken tot week 37, alhoewel ik natuurlijk gewoon weeënremmers had gekregen..
    Wel fijn dat je nu om de week mag komen! Ik blijf voor je duimen meis, weet hoe onzeker het je kan maken.. maar blijf positief!!! Hoe moeilijk dat ook is.. Ik probeerde op mijn lichaam te vertrouwen, want meer kan je gewoon niet doen.. Knuf!

Ik zou ook hartstikke trots zijn als ik jou was, ik doe het je niet na!!!
    Super leuk :D

Ook even een dikke knuffel voor jou Frommel!

Fijn dat je man een dag in de week thuis mag/kan zijn!
    Scheelt vast een hoop.. Lekker rustig aan doen, en dit kindje blijft lekker zitten hoor tot minimaal 37 weken!! Komt helemaal goed.

Fijn om te lezen meis!

Nee hoor, ik herken alles wat je schrijft.. Vooral deze week heb ik er veel last van, zolang het niet pijn doet geen zorgen maken en zo veel mogelijk rusten.. Want ook ik heb er geen last van als ik gewoon languit op de bank lig :D Het kan inderdaad ook een groeispurt zijn hoor!

En? Hoe is het gegaan?

Ik herken de dingen die je hiervoor schreef wel een beetje.. alleen ben ik daar heel makkelijk in, ik verwacht gewoon niet zoveel van ze.
    Het heeft toch geen nut en vervolgens ben ik me alleen maar aan het druk maken.. maar goed dat jullie erover hebben gepraat en natuurlijk ook fijn dat jullie je zegje hebben kunnen doen!

Dat is echt per kind anders.. Ik denk niet dat iemand je een goed antwoord hierop kan geven..
    Het is ook hoe jij ernaar kijkt.. Ik dacht dat ik echt het typje borstvoeding geven was.. Maar ik voelde me dus wel echt een melk fabriek... maar dat kwam puur doordat ik geen productie had en Mira wel om de 20 minuten wou drinken.. Ik had laatst nog even in het schriftje gekeken waarin ik bijhield hoe laat ze voor het laatst had gedronken en ze kwam zonder grap wel 15 keer in de nacht :p
    Maargoed, nogmaals; ik had geen productie.. Dus een goed voorbeeld ben ik niet..

Ik twijfel gelukkig ook niet, ben alleen bang dat ik me bij de eerste voeding schuldig zal voelen.. maar ik weet dat dit voor ons de beste beslissing is.

18. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Bedankt voor al jullie lieve berichtjes meiden!
    Voor de tweede keer in twee weken iemand kwijt.. Vond het erg moeilijk! maar het gaat wel weer. Fijn om te lezen dat jullie zo mee leven.

Nou ik ben ook weer bij, had jullie enorm verwaarloost.. dus had genoeg te lezen en schrijven haha!
    Lang leve de laptop die het zo af en toe nog doet, want op de tablet was het echt geen doen :p :p

Hier gaat voor de rest alles goed, Mira heeft gisteren door het vuurwerk heen geslapen en was zoals altijd pas 10.00 wakker vanochtend (slaapkop!) dus niets te klagen :D
    Heb net als BFG ook last van mijn buik en liezen.. maar zolang ik rust is er niets aan de hand, dus ga gewoon de komende dagen zoveel mogelijk rust pakken. Zal ook wel komen door alle stress de komende dagen natuurlijk..

Ik zal jullie in ieder geval niet meer verwaarlozen, beloofd :p :p

19. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    En allemaal nogmaals een gelukkig nieuwjaar!
    Dit wordt het jaar van onze wondertjes♥!

20. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    ...als er nog afspraken zijn die op de lijst kunnen, kunnen jullie dat even in het andere topic zetten!
    Ik help vanaf vandaag Skatje ook weer :D

Deel Deze Pagina