Gelukkig nieuwjaar!!! Wij hebben het vannacht tot 3 uur volgehouden, vandaag een rustig dagje bank gehangen... @Mira: Onze box ligt in onderdelen op zolder, we gaan eerst de huiskamer anders indelen en dan kan de box naar beneden. Maar ik wil alles ook zo snel mogelijk klaar hebben hoor, dus die nesteldrang is me totaal niet vreemd... @shahrazed: Cesar (en Mensendieck) is therapie gericht op houding en stabiliteit, ze geeft me voornamelijk adviezen over hoe ik dagelijkse dingen het beste kan doen en hoe ik mijn bekken/rug het beste kan ontspannen. Maar een bekkenfysio is natuurlijk ook hartstikke prima! @Elina: Fijn dat je nu wekelijks langs kunt komen en dat je met iemand gaat praten die je kan helpen met je angsten om te gaan. @Bloemmm: Hè jeetje, wat een naar einde van het jaar zeg, gecondoleerd meid, dikke knuffel! @geranium: De pijn die je voelt bij draaien is hoogswaarschijnlijk bandenpijn, ik heb het ook en het hoort er (helaas) gewoon bij... @Fem: Lastige situatie met je s-ouders, wel fijn dat jullie erover hebben kunnen praten. @bfg: Hoe is het nu met je buik? Kan me wel voorstellen dat je misschien iets te druk bent geweest de afgelopen tijd, toch een stapje terug doen misschien? Fijne avond allemaal, het 'gewone' leven gaat morgen weer beginnen!
Tuurlijk kun je het kolven! Vers gekolfde melk is tot 5 uur buiten de koelkast houdbaar, dat kunnen ze ook gewoon koud drinken als ze dat lusten. Verder is melk uit de koeling of vriezer een uur houdbaar als het opgewarmd is. Dus voor onderweg is gekolfde melk uit de koeling alleen handig als je het ergens tussendoor kunt opwarmen en zo. Ik vond dat altijd onhandig en ging dan liever voor de live voeding. Maar ik zou zeker je kindje vanaf een week of 6 wel elke 2 dagen of zo een fles geven. Die kleine van mij was namelijk een flesweigeraar tot 10 maanden en daarvan word je niet heel blij. Dan zit je dus wél vast aan je kind! Ik heb de fout gemaakt om na 1x de fles te denken 'mooi hij kan het' en toen 3-4 weken later kon ik mooi de boom in met die fles.
Je baby krijgt een ritme, en dan zit er afhankelijk wanneer, en hoe, 2 a 3 uur tussen voedingen. Alleen op regeldagen kan het zijn dat ze de regelmaat helemaal omgooien, maar dan kan je wat geven voor de deur uit te gaan (onafhankelijk van hoe kort/lang daarvoor je wat gegeven hebt) als je het nog begrijpt
Nou het was zowaar nog enigszins gezellig vanmiddag. S mams liep uit zichzelf al naar buiten om te roken! Was wel een beetje verbaasd! Dus viel 100 % mee! Bv: ik wil ook graag bv geven, dus heb ook even meegelezen. Vind het wel heel spannend hoor! Fem: goed dat jullie erover gepraat hebben! Buikpijn: ga er ook gewoon van uit dat het bandenpijn is aangezien ik verder geen klachten heb!
Zo, de nieuwjaarsdrukte weer gehad. Was wel heel gezellig. Vandaag bij de schoonfamilie geweest. Zo ontzettend gezellig. Mijn schoonfamilie voelt ook als eigen familie gelukkig. Dus ben daar erg blij mee. Maar nu wel erg moe omdat het met o&n 3:00 geworden was. Heb er rode ogen van en een buik die helemaal strak staat en pijnlijk is. Even een kopje thee nog drinken en dan lekker naar bed.
Wow! 3:00! Maar even lekker bijslapen dan Hier storte ik om 22.30 wel al in, en heb met veel moeite middenacht gehaald. Wou natuurlijk wel ff proosten en vuurwerk kijken. Maar ben om half 1 gaan slapen... Kreeg van de moeheid ook weer meer last. Vanacht erg slecht geslapen. Weer flinke buikpijn/rugpijn/krampen, en een hele nare druk van onder. Word er inmiddels een beetje wanhopig van.. En ook opnieuw bezorgd of er echt niks mis is... Ga zo even urine inleveren bij de ha.. Niet dat ik echt verwacht dat het een blaasontsteking is, maar moet het maar weer uitsluiten.. Wil zo graag weten waard het vandaan komt, want blijf me er toch druk over maken. Zeker omdat ik nu zo goed als niets doe... Kan het niet nog rustiger aandoen..
Gordemorgen meiden! He wat balen weer Frommel Hier komt iemand vandaag naar onze kinderwagen kijken. Zal hoogstwaarschijnlijk afscheid moeten nemen van mijn roze kar.... Haha, heb het er best moeilijk mee moet ik zeggen Diegene komt helemaal uit eindhoven en de prijs is al afgesproken(gelukkig voor de prijs dat ik zelf wou), dus weet wel zeker dat ie 'm meeneemt! Doei mijn lieve wagen hahaha...
@frommel, vervelend dat je er zoveel last van hebt...idd maar even uitsluiten dan! @bloem, jee wat een reactie , lekker uitgebreid hihi ben wel blij dat jij dezelfde klachten hebt, stelt me toch wel iets gerust @nesteldrang, ik wil wel dat t af is, dat wel en de studeerkamer moet uitgemest en opgeruimd worden voor ons meisje komt kijken want anders gebeurt t weer niet en ik erger me er groen en geel aan (al maaaaaaanden), kan echt je kont niet keren in die kamer (verzamelplaats voor grofvuil...maar loopt de spuigaten uit inmiddels....) Maaaaar vrijdag gaat ml ledikant en box ophalen bij zn zus! Zij gaan vandaag t nieuwe bed voor ons neefje ophalen en t staat toch maar in de weg op zolder bij hun dus wij parkeren t zolang in de gang tot we t in elkaar kunnen zetten Zit alleen te twijfelen....box al wel gelijk in elkaar? Ben 20 januari jarig en vier dat weekend ook mn verjaardag en ga boxkleed en boxzak enzo vragen, en nu hebben we ruimte zat hoor...maar zouden jullie m alvast in elkaar zetten of even wachten tot na de verjaardag? In februari volgen in elk geval ook de commode en kledingkast maar misschien al in januari Moet alleen wel t kamertje klaar zijn wat betreft de muren anders kunnen wij t weer nergens kwijt Maar kan niet wachten tot alles staat! @bv, zie t wel tegen die tijd of t gaat, hoe t gaat etc...wil in elk geval wel ermee gestopt zijn als ik weer ga werken... En ga zeker binnen 6 weken flesjes aanbieden! Of nou ja, dat mag de papa doen dan @tijd, ik vind t opeens zo snel gaan! hebben jullie dat ook?? Serieus...maandag weer werken voor t eerst, en per 9 maart met verlof (en zit te overwegen om 1e week maart vrij te nemen haha) dus welgeteld nog 2 maandjes die voorbij gaan vliegen! En begin nu toch de zenuwen te krijgen dat ik wil gaan winkelen om alles maar in huis te hebben (handig zo'n verjaardag ga ook zeker cadeaubonnen vragen ) (Kan nu alleen nog niks kwijt das onhandig.....) @buik, gister heel rustig gedaan maar t heeft niets geholpen hoor. Mjaah dan heb je ook een nachtmerrie 's ochtends vroeg en heb je dus spontaan een harde buik door de stress Maar die zakte gelukkig weer af toen ik zelf ook eindelijk weer wat gekalmeerd was. T zal wel een groeispurt zijn waar ik t meeste last van heb (buik heeft wel weer sprongetje gemaakt namelijk! Vorige week kon ik de lagere regionen nog goed zien , maar sinds deze week lukt dat toch niet echt meer helemaal geweldig ) @hier, vandaag oogwit van de uiltjes nog een keer doen, 1x was helaas niet dekkend en daarna kerst inpakken () Fijne dag meiden!
Het ligt er een beetje aan hoe je er in staat. BV geef je op verzoek. Maar daar zitten gradaties in. Ik heb altijd als stelregel gehad dat er 2 uur tussen de voedingen moesten blijven zitten, anders krijg je van die 'grazers' die maar een paar slokjes drinken en een kwartier later weer komen. Dus daar kun je de boel redelijk op afstemmen. En voor de rest voed ik ook buitenshuis, en ik geloof alle BV mama's hier. Dan ben je niet aan huis gekluisterd en hoef je helemaal geen rekening meer te houden met voedingstijden. Ik vond het juist wel makkelijk, er hoefde helemaal geen luiertas mee. Een luier en wat doekjes in mijn tas, leuke sjaal om de nek en gaan maar Vwb het huilen om eten in bv de supermarkt: dat kan natuurlijk ook met een flessenkind. Als ze honger hebben gaan ze huilen. Nu roepen ze altijd dat BV babies geen spenen mogen hebben maar ik ben niet zo van de verboden. Als jij geen gehuil wilt en een supermarkt of zo, en de voeding even wilt rekken, geef je toch lekker een speen? Ik merk wel uit je bericht dat je zoekt naar de regelmaat. En ik moet eerlijk zeggen, met BV moet je wel iets meer 'loslaten' zeg maar. Je kunt niet zien hoeveel je kindje drinkt dus je moet er maar gewoon een beetje op vertrouwen, en regelmatig laten wegen bij het CB. Maar echt vaste etenstijden en hoeveelheden krijg je pas als ze aan de vaste voeding gaan. Dus het vraagt wel meer vertouwen en flexibiliteit van de mama (niet mijn sterkste punt trouwens, dat loslaten )
Ja hoor. Wat ik nu ga zeggen is vloeken in de BV kerk, maar mijn man gaf soms 's avonds nog een flesje afgekolfde melk met Nutriton na, want 's avonds heb je niet zo veel melk. En dan kwam hij 's nachts maar 1 keer
Urine weggebracht, kreeg op de fiets terug weer flinke krampen in buik en rug, dus thuis er meteen achteraan gebeld... Maar urine was weer schoon. Verloskundige gebeld en nogmaals mn klachten verteld.. Kan vanmiddag om 13.40 langskomen..
Wat vervelend en wat raar, ik ben blij dat je geen blaasontsteking hebt maar waar die ijn dan vandaan komt? Fijn dat he straks even langs kunt komen.
Frommel: fijn dat je even langs kunt komen! Succes! Nesteldrang: begint hier wel te komen. We zijn begonnen met het kamertje leeg te halen en de stucadoor komt volgende week om te kijken wat er moet gebeuren. Hopelijk eind januari alles af!!!!! Hier: buikpijn blijft aanhouden. Heb echt rustig aan gedaan en dat helpt niets. Heb het nu ruim 4 weken en ben er wel klaar mee eigenlijk. Moet dinsdag naar de vk voor controle en weet eigenlijk niet zo goed of ik tot dan moet wachten of toch even zal bellen voor de zekerheid. Wat denken jullie?????
Even snel tussendoor allemaal een gezond, gelukkig en voorspoedig 2013 gewenst! Hier nog aan het genieten van een paar daagjes vakantie!
Ik ben nooit vaker gaan wegen bij cb...(die van mij waren toch altijd te licht...) en zolang de baby blij is (op de normale regeldagen, groeisprongetjes, buikkrampjes, etc na) gaat het gewoon goed. En idd min 2 uur tussen voedingen (tenzij het mij beter uitkwam) enne ik heb nog nooit rare blikken gekregen met voeden, heb zelfs een keer in een volle trein een voeding gegeven (wel met doek erover natuurlijk) en kreeg geen gekke blikken of opmerkingen
En dat is dan weer per persoon afhankelijk...hier sliep zoonlief met 6 weken de nacht van 23 - 6u door...dus de avondvoeding deed het goed bij mij dochterlief was een ander verhaal, maar die sliep/slaapt heel licht, en nu blijft ze in d'r bed en slaapt dan weer verder, als baby was dat wat lastiger, maar ze wilde dan ook geen borst 's nachts....