16 - 30 April 2013 Mama's (Deel twee)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    Thnx Juul, en het is niet eens dat ik percee regelmaat wil, maar meer dat ik nog zo onzeker ben, hoe werkt het? Hoe gaat het dan? Ik ben zo flesvoeding gewent en ben natuurlijk alweer een hele tijd baby-af... dus het is meer dat is een beetje onzeker ben over hoe dat nou moet enzo.
    Maar ik denk bijna wel zeker dat ik om ben hoor... ik heb er met meerdere over gepraat en heb me opgegeven voor een borstvoeding info avond in het ziekenhuis. Maar het is gewoon erg nieuw voor mij en nieuwe dingen vind ik altijd een beetje eng :)

Het interesseert mij trouwens niks als de baby even moet huilen in de supermakt hoor, wat mij betreft (als ik dat dan goed kan ;) ) geef ik het midden in de supermarkt boeiend, maar ik ben nog zo onervaren en zit vol met vragen.
    Dus ben begonnen met een lijstje :D

2. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    He Frommel wat vervelend nou weer...

Babyfotograaf, ik heb de box neergezet :D Het is leuk meubelstuk en ik vond het wel leuk, word zo echt allemaal zo :)

3. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @frommel, hoe was t bij de vk?

@minnie, haha nou heb zo'n vermoeden dat ik m vrijdag in elkaar ga zetten :D

4. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    hihi ja toch, is toch leuk :D

5. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Controles bij de vk waren allemaal goed. Buik was na een halfuurtje douchen ook gelukkig wat rustiger, maar nog wel heel gevoelig. Ze heeft ook inwendig onderzoek gedaan, dat was ook in orde.. Geen ontsluiting oid ;)

Dus zit nu weer met een kruikje op de bank. Rustig aan doen, en als het erger wordt gewoon weer bellen. De vk heeft ook geen verklaring waarom het me zo'n zeer doet, behalve dat sommige vrouwen nou eenmaal meer last hebben. Dat het voor mij dr blijkbaar bij hoort..

Nou, daar vertrouwen we dan maar op..
    Het kereltje is nu druk aan het bewegen ;)

6. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn frommel, rustig aan he!

7. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Frommel, fijn dat alles goed is! En hoe lastig ook, maar lekker rustig aan doen!

8. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    #568 unexpectedmom, 2 jan 2013
    Laatst bewerkt: 2 jan 2013
    @frommel, fijn dat alles goed is!

@nesteldrang, babykamer en spullen; De nesteldrang begint hier ook te komen. Van het weekend gaan we de babykamer doen. Ondertussen heb ik al naar de zwitsal producten staan kijken. Kan niet wachten tot de kamer klaar is en de zwitsal, pampers en rompers klaarliggen voor zoonlief. Ik wil alles zo snel mogelijk helemaal klaar hebben liggen alsof hij elk moment kan komen. Ik pak nog net niet het kraampakket al uit hahahaha :D Hij moest eens weten hoe zijn mama staat te popelen om hem te ontvangen. :D Zijn wagen staat ook al klaar alsof we elk moment kunnen gaan wandelen met hem. Hormonen... :D :D

9. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    @frommel, fijn dat alles goed was bij de vk! Misschien is het ook even weer een groeispurt? En inderdaad, de een heeft eerder last dan de andere!

@nesteldrang, ik heb er ook enorm last van de laatste tijd. Heb de vluchttas grotendeels ingepakt. Vanmiddag nog slofjes gekocht en 2 mutsjes besteld op internet, waarvan 1 met de naam erop! De babykamer schiet ook al op, muebels staan ondertussen. Heb vanmiddag een hele lijst gemaakt met wat er nog gekocht en gedaan moet worden. Ook ik wil alles zo snel mogelijk af hebben!

10. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Mijn nesteldrang beperkt zich tot de huiskamer die geupdate moet worden :) we hebben al een kleed besteld, en we zijn in discussie over de nieuwe salontafel :D

Maar goed in principe hebben we alles, behalve een wiegje / cosleeper en een naam :D
    Alhoewel ml de kleine al een naam geeft die ik ook erg mooi vind, en het voelt heel goed, alleen de tweede naam vind ik lastig met deze naam...

11. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Whehe hier ook nesteldrang. Binnenkort onze vluchttas inpakken, je weet maar nooit he!

Alleen kan ik dus niks. Mam was hier om te poetsen vandaag, das altijd fijn! Volgende week ergens krijgen we t ledikantje van mn ouders. En verder wil ik nog wat versieringen voor de kamer van Niek. En wil ik de kleertjes uit gaan zoeken. Heerlijk om al die kleine kleertjes weer te zien. Pff wat heb ik zin om ons menneke te zien!

Alleen uh niet nu al!

Morgen 24 weken. Elina, onze 1e mijlpaal!!

12. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Ohh ik krijg de kriebels van jullie...
    Heb behalve een wikkeldoek en een pakje nog helemaal niks in huis gehaald.
    Heb de spullen van dochterlief in de opslag staan, maar geen flauw idee wat daartussen zit en wat daarvan bruikbaar is (ander geslacht, ander seizoen)
    Begin wel de drang te voelen om alles op orde te krijgen.. Wil ook nog best wat dingetjes doen in huis (kasten uitruimen, ruimte creëren) mja, of dat gaat lukken weet ik niet met alle buikpijnklachten e.d.. wordt waarschijnlijk alleen maar meer naarmate de weken vorderen...

Heb nu wel eindelijk een uitzetlijst gemaakt.. moet toch nog best wat.. Wachten ook nogsteeds op onze laptop (die opnieuw voor reparatie is).. maakt het toch wat makkelijker om dingen te regelen/bestellen..

Vergeet ook steeds om de advocaat te bellen (mijn vrouw moet zoonlief adopteren, en das wel zo makkelijk als alle papieren straks voor de geboorte ala klaarliggen) en moet nog ff kijken voor een borstvoedingsavond, en misschien een infoavond van het ziekenhuis.. En zal nog wel vanalles vergeten..

Zaterdag hebben wij de 4d pretecho! Heel veel zin in.. Ben dan 25 weken, bij dochterlief hadden we de mooiste beelden met 27 weken, maar de echoscopiste adviseerde in mijn geval iets eerder. Ben benieuwd!

13. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi, ja inderdaad, kan niet wachten tot hij er is, maar ook niet nu al! Hij mag pas vanaf 37 weken komen. Voorlopig moet hij gewoon binnenin zijn (ongeduldige) mama blijven zitten.

14. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff idd!

Hier vanmiddag een keer ff snelle boodschap gedaan en ik zit nu alweeer met harde buiken, grr! Mijn lijf kan niks hebben zeg! Heb het maar niet tegen manlief gezegd anders mag k vanavond niet naar de bandrepetitie hehe. Toch maar ff proberen maar fijn is het niet.

15. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Same here. Wij zijn trouwens ook al uit de naam. En vanavond in 10 minuten tijd een geboortekaartje uitgezocht, de vrouw dacht dat we helemaal gestoord waren. "Maar wilt u de boeken echt niet even mee naar huis?" :D

We zijn nog bezig met het timmeren boven op de kinderkamer, morgen komt de schilder schouwen. Mijn nesteldrang laat enorm af weten, als de baby te vroeg komt mag hij toch nog niet mee dus tijd genoeg voor het kamertje ;)

16. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Elina Vervelend die onzekerheid. Maar gelukkig dat je verloskundige je serieus neemt en dat ze het even nagekeken heeft. Soms kan het ook gewoon hoor; veel harde buiken vroeg in de zwangerschap. Zonder dat er iets ergs aan de hand is. Maar fijn dat je nu wekelijks mag komen om te checken.

@Bloem; gecondoleerd met je opa.

@ femmelepem Moeilijke situatie met je schoonouders. Dat met de vruchtwaterpunctie zou ik wel uitpraten. Als ze er niks over wilden horen, dan wilden ze er niks over horen. Dan daarna niet gaan zeuren. Maar die hulp die je verwacht en niet kwam; zou ik zo laten. Mensen kunnen nou eenmaal geen gedachten lezen en soms komt het gewoon niet bij ze op dat je ze misschien nodig had.

@minnie; ik heb bv nooit als belastend ervaren als in minder vrijheid. Ik werd juist panisch van het idee wat je allemaal mee moet nemen als je de fles geeft en hoe je dat dan op gaat warmen en waar etc. Ook borstvoeding kinderen komen in een schema. Dat kun je ook n beetje sturen. En dan geld hetzelfde als andere kindjes; je leert het ritme van je baby kennen en weet het als geen ander. En mocht je een keer te lang in de speeltuin zitten; je borsten heb je altijd bij je. Ik ben geen planner, en het is altijd prima gegaan. Wat dat betreft vind ik het zelf ideaal en juist heel makkelijk. Vooral omdat je weinig spullen hoeft mee te slepen en op te warmen.
    Ik sluit me verder aan bij Juul; krijsende baby's in de supermarkt kan altijd en ik gaf ook gewoon n speentje. En als je wil kun je inderdaad afgekolfde melk geven s avonds en het in de fles wat aandikken zodat ze langer slapen. Heb ik zelf nooit gedaan maar als dat helpt om het vol te houden is er niks mis mee. En mijn zoontje sliep met 2 maanden door op de borstvoeding, dus dat kan ook nog.
    Extra wegen heb ik ook nooit gedaan, als ze genoeg plassen vond ik het wel prima.

@frommel; vervelend die pijn steeds. Ik herken het wel n beetje. Heb ook veel harde buiken en voelt niet prettig. Heb soms het idee dat ik een baksteen in me buik heb en lopen begint ook zeer te doen. Maar had ik de vorige zw ook, alleen dan wat later in de zw. Dus voor mij is t iets wat er een beetje bij hoort.

@oud en nieuw; ik heb het vuurwerk niet gehaald. Vanaf 22:00 mezelf zitten pushen dat ik het best kon. Om 22:30 maar opgegeven en voor 23:00 was ik KO. Wel een paar keer wakker geworden en wakker gelegen, maar dat hoort erbij voor mij tegenwoordig.

@nesteldrang; ik ben me man gek aan het maken met gezeur over waarom dit kopje hier staat en dat bordje daar. En op zn flikker geven als ie de badkamer niet uitgedroogd heeft. Ik heb hier laatst serieus staan janken omdat dochterlief mn pas gedweilde vloer met hagelslag bestrooid had en er daarna doorheen was gaan banjeren. :)
    Maar denk ook omdat het komt omdat het huishouden me gewoon echt moeite kost. Als het dan nog n keer moet ben ik 'not amused'. Heb wel de erge neiging dat alles geordend, netjes en schoon moet zijn. Ieder pluisje op de vloer irriteert me mateloos en van de chaos in de kasten van zoonlief word ik gewoon onrustig (terwijl ik dat echt moet loslaten; hij is tien en moet nu toch echt ZELF leren opruimen).

Qua spullen heb ik wel shop-aandrang maar nog niet veel mee gedaan. Behalve wat kleding (4 pakjes 50/56) heb ik nog niks gekocht. Ik wil eerst de kamer af hebben.
    Ik moet ook de spullen van mn dochter nog uitzoeken. Die staan op zolder en ik heb momenteel geen trap waardoor ik nu de zolder niet op kan.
    Geboortekaartje ben ik ook nog niet achteraan geweest. k Heb nog niet eens gekeken.......

Ik ga trouwens morgen starten mer fysio dus k ben benieuwd. Ik ga waarschijnlijk roepen dat ik het mn vorige zwangerschap al had moeten doen.

17. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben ook niet van het poetsen hoor. De nesteldrang gaat tot het klaar hebben van alle spullen. Extreem gaan schoonmaken en poetsen lukt me gewoon niet omdat ik nog steeds heel moe ben en veel rug, heup, been en bil pijn heb.

Emotioneel ben ik nu ook aan het afzakken. De baby geeft me veel vreugde maar er komt ook veel pijn en verdriet weer boven. Het zal ongetwijfeld door de hormonen komen maar ik zit er wel mooi mee. Ik weet niet of dit weer snel gaat over waaien of dat ik hier toch maar werk van moet maken. Ergens zit ik er ook niet zo op te wcahten om alles op te rakelen en uitte kouwen.

Sorry meiden, even heel ego zeur verhaal.

18. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ja, herkenbaar.. Hier ligt alles ook maar door elkaar, wil het ook zo snel mogelijk klaar hebben allemaal. De babypark bestelling (met alle grote spullen) komt eind deze maand. Dus tot die tijd moeten we nog even de hele kamer wit verven, zodat het schoner is in de kamer..
    Weet niet wat de vorige huurders hebben gedaan, maar een deel van de muur is letterlijk geel geworden!! Ik vind de tijd trouwens ook super snel gaan....

Als je je echt zorgen maakt zou ik inderdaad even bellen!
    Ik denk dat je dat zelf het beste aanvoelt.. Ik zeg altijd meer beter een keer teveel dan te weinig. Maar ik herken je klachten hoor, en hier niets aan de hand.

Lekker vakantie.. Thuis of ergens anders? :D

Moet ik ook nog doen, heb er geen zin in :p

Fijn dat je gerust gesteld bent en dat er niets aan de hand is meis!

Haha, op de een of andere manier vond ik die Zwitsal dingetjes ook zo leuk!!! Wou zo graag dat mijn commode kwam om ze erop te zetten..
    Nu ben ik die dingen zat en doe ik ze liever in de laa'tjes.. Hahahaha

Jeej 24 weken! Fijn he die mijlpaal, vond dat ook heerlijk.. op naar de 30 weken meiden!!!!!!!!!!!!

Lekker van je afschrijven hoor meis.. Je bent helemaal niet ego!
    Moet kunnen, daar zijn we voor :D *KNUF*

19. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Nou mijn roze Stokke is vanmiddag verkocht..
    Moest wel even slikken hoor, was zo dol op die kar!
    Maargoed, mini in een knalroze kar... dat kon ik 'm echt niet aandoen!
    Haha, Mira heeft nu even een buggy.. Eind deze maand komt mijn nieuwe Stokke.. Kan niet wachten!
    Ook alle andere spulletjes levert Babypark dan.. Dus moet echt even opschieten. Heb nog genoeg kleding uit te zoeken van Mira, die moeten dan nog op MP....
    Heb nog een knalroze speelkleed van Tiny Love en een klamboe - speelgoedzak - en bed set in het roze.. Moet ik allemaal tevoorschijn halen! Heb er gewoon echt geen zin in :p

Qua kleding heb ik al een kast vol geshopt..:):)
    Ja weet het, ben echt erg.. Moet alleen nog lekkere zachte pakjes voor thuis, pyjama's rompertjes en dat soort dingen.. maar echt kleding heb ik al heel veel... lang leve de zomer en wintersale! Hihi :D

20. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    @bloem gecondoleerd meis

@Nieuwjaar. Wij willen ook iedereen een mooi gezond en liefdevol 2013 wensen.

@hier heb het erg druk lees wel mee en probeer ook te reageren maar lukt dus niet altijd.

Deel Deze Pagina