Ga jullie schamen! Haha, heerlijk toch dat je bijna nergens last van hebt! Volop genieten! Al ben ik stiekem ook wel blij als ik hier lees dat meerdere mensen last van buik/bekken/psyche/misselijkheid e.d. hebben. Ben ik in ieder geval niet de enige. (hoe onaardig dat ook klinkt!) Maar fijn dat het voor jullie anders is! hier inmiddels tijd aan het doden in het ziekenhuis voor de suikertest. Zijn er meer meiden die 'm krijgen? Het drankje viel me alles mee, al was ik vooraf al misselijk. De kleine is erg druk nu, vraag je je toch af of het door de suiker komt ; Nu ff wachten tot ik over 2 uur bloed kan gaan prikken.
@Honger: ik heb dat ook ja. Niet elke dag, maar in vlagen. Gisteren bijvoorbeeld. Er kwam een vriendin eten dus we aten wat later, maar ik had al honger dus voor het eten 2 kleine zakjes chips gegeten én een fruitreep. Daarna boerenkool met worst en toen 's avonds weer chips (schandalig, ik weet het). En toen ik in bed lag, had ik echt een rammelende maag. Heb er niet aan toe gegeven en ben gewoon gaan slapen, maar toch.. @Schoppen: mijn kleine meid houdt nu ook dagelijks dansfeestjes in mijn buik. Vooral 's avonds is ze retedruk. Gisteren heb ik voor het eerst echt heel duidelijk mijn buik zien bewegen. Wat een grappig gezicht! Maar als papa dan komt kijken of voelen, is ze ineens stil. Papa weer weg en ja hoor, daar gaat ze weer! Als een van de katten op me ligt is het helemaal erg, daar reageert ze enorm op! @Prikken: Geen suikertest hier, maar ik moet wel vanaf de 27ste week prikken ivm mijn negatieve bloedgroep. Ik krijg antistoffen toegediend ofzo? Moet me er eigenlijk nog even echt in verdiepen.
Dat honger hebben herken ik ook.. Had gisteren voor het slapen gaan nog maar een broodje gesmeerd want mijn maag was maar aan het knorren hahaha! Ach, moet kunnen! Ben daar niet zo moeilijk in hoor, honger is honger. Dan eet ik gewoon. @bfg; Nee, heb nog 2 dozen & wat kleine spul liggen. @frommel; kan me voorstellen dat je het fijn vind dat meiden je klachten herkennen. Ik denk altijd maar zo, het kan altijd erger. Heb ook last van mijn bekken, banden, liezen etc. Maar dat is niets vergeleken bij al die ziekenhuis opnames die ik bij Mira heb meegemaakt. Dus mij hoor je niet klagen
Hier weer een rustig dagje! Gisteren aardig wat gedaan. De kamer staat nu zo goed als leeg. Tenminste de helft van onze kamer natuurlijk haha. We hebben echt een grote kamer, dus dat gaat helemaal goed komen. Nog even wat aanrommelen en van de week verf uitzoeken!
Wij hebben gisteren de verf uitgezocht. Een van de kleuren heet 'Kadootje'. Alleen daarom al zou ik hem kiezen!
Uiteraard Een soort oud zachtroze is het. Als je erop Googlet, vind je wel een plaatje. Heb geprobeerd het bij te voegen, maar lukt niet (zit op mijn werk ) Ohja het is van Histor (Googlet wel zo makkelijk )
Hahahahahaha schitterend De hebben wij ook!! Die is zoooo lief (En exact dezelfde kleur als spul wat ik ga gebruiken om de poef te decoreren ) Wij gaan daar de roze band mee op de muur maken
Oooowh das een roze die wel mooi is! (als wij een meisje krijgen dan hoop ik maar dat ze niet al teveel van roze houdt, want die tint komt hier in huis niet voor, en zelfs de commode is lichtblauw ) @honger: Dat had ik de eerste 10 weken heel erg, goddank nu helemaal niet meer zo, op hier en daar een snaaibui na heb ik juist helemaal geen honger. Moet er echt om denken dat ik ontbijt enzo. Maar ja, dr zitten toch al 15 kilo aan inmiddels, dus ik wil niet weten hoeveel dat was geweest als ik wel honger had... Verder net als Amazen kwaaltjesvrij, ook mijn hormonen lijken niet op te spelen. (K zal het voor de zekerheid m'n vriend nog ff navragen, maar ik vind mezelf nog even stabiel als normaal ) Mijn moeder denkt daar overigens anders over, als ik via msn mijn ongezouten mening over iets geef, krijg ik steevast als reactie terug' owh, dat zijn zeker je hormonen' GRRRRRRRRRRRRRRRRRR Alsof ik normaal altijd lief en tactisch ben....(en na zo'n reactie spelen inderdaad wel mijn hormonen op jah, al zouden ze dat ook doen als ze had gezegd 'owh, wat ben je chagerijnig') Gister niet meer zo lekker paardgereden, borsten zaten goed ingesnoerd, maar ik heb nu ook een buikhouder nodig merk ik vandaag maar op zoek naar een stevige buikband, want als er geen sneeuw en ijs ligt, en ik me goed voel, ben ik nog niet van plan mijn hobby op te geven
Hier honger op de gekste momenten. Meestal kan ik niet meer in 1x eten hoeveel ik normaal at. Ik voel me al heel snel heel erg vol en dat gevoel ka de hele avond aanhouden. Maar dan ineens als ik in bed lig: hoger! Haha dan moet ik er echt uit om wat te eten.
@geboortekaartjes: we zijnj er wel uit maar ik ga vanmiddag toch nog even aan de echoscopiste vragen of ze helemaal zeker is van het geslacht, en dan doen we een proefdruk. @kamertje: Het kamertje van mijn zoontje is bouwkundig af, ml staat nu te schuren en te schilderen. Maandag komt de schilder om alles te doen wat verder nog niet af is, ik had geen zin om te wachten tot ml alles zelf klaar heeft, dan ben ik al bevallen @kleertjes, gisteren ook alle dozen meisjesspulle doorgekeken. Jeetje, ik heb gewoon 3 hele dozen met echte meisjeskleren t/m mt 80. Oh nee, 4 met alle babyspul erbij. Het is schandalig We wachten wel even of mijn schoonzusje een meisje krijgt, of mijn nichtje, en anders breng ik het denk ik naar de kringloop. Of naar de voedselbank of zo, dan kunnen zij het geven aan iemand die het nodig heeft. Ik vind het te veel werk om het op MP te zetten
Zo! Nu eerst een boterham! Bloedprikken zit erop! Hier ook vaak en veel trek. Ook als ik wel heb ontbeten En trek in ongezond voedsel ook nog! Chips, chocolade, pindakaas, jam en hagelslag... Probeer er maar niet teveel aan toe te geven, al lukt dat vaak niet echt maar ben nu wel begonnen met aankomen.. Wat ik wel grappig vindt is dat onze kleine na zon snaaibui altijd heel druk aan het rondtrappelen is.. Hij houdt net als zijn moeders van eten!
Nu ik eenmaal weet waar zwangere vrouwen trek in hebben (chips, hagelslag, mcdonalds, kroketten ed) snap ik waarom kinderen dat zo lekker vinden. Doet ze gewoon denken aan die fijne tijd in de baarmoeder. Haha Frommel, wanneer krijg je de uitslag? Volgens mij moet elke zwangere vrouw op een gegeven moment haar suiker laten prikken. Ik denk dat ik daar bij de volgende controle een brief voor mee krijg. Kleertjes, ik krijg nog steeds erg veel aangeboden. Pak het allemaal maar aan. Wel handig. Als de baby straks geboren is krijg je natuurlijk ook weer kleertjes. Misschien moet ik tegen die tijd maar laten doorschemeren dat ik al omkom in de kleertjes! Haha
@eten, oohhh ja chipjes, kruidnootjes (ook erg lekker ), en idd chocola! En daar hou ik normaal echt niet van, dus wat dat betreft is t echt een kind van dr vader hoor Maar ook pizza, broodjes frikandel (zooooooo lekker ), maar gelukkig wil madame ook gekookte aardappels enzo Zeker de eerste weken had ik daar zo'n enorme trek in! Ik probeer me zoveel mogelijk in te houden, maar als die schat van een man van me steeds chipjes meeneemt hihi @activiteit, uhh als ik moet plassen , als ik beetje dubbelgevouwen zit (komt madame natuurlijk in de verdrukking en dat ken natuurlijk miet ), uhh idd tijdens en na t eten helemaal hyper ("jeeeeeeeeej over een uur heb ik weer eten!! Feeeeeeeestjeeeeeee!") En soms ook gewoon zomaar geniet er echt zo enorm van! Vind t zo gezellig @suiker, toch alleen als ze t vermoeden??? Ik heb wel geprikt voor de 14 weken (dat moest), en was stiekem niet helemaal nuchter, maar waarde zag (rekening houdend met wat ik op had) er goed uit. @gewicht, uhhh geen idee, woensdag zullen we t weer weten Vind t eigenlijk niet zo leuk...haha @tumtum, als je maar voorzichtig doet bovenop t paard ben erg benieuwd of jullie jongen of meisje krijgen! Ik denk een jongen, maar ik zit er ook wel eens naast @hier, uiltjes af! Pfffff...alle uiltjes gingen goed, maar die baby uiltjes zijn echt vervloekt ofzo Nou...laat t maar zitten zo....anders blijft t mis gaan en blijf ik me ergeren en daar wordt t niet mooier van Dus zo even lunchen en een bak thee en een goede pauze dus, en dan t blauw van de achtergrond bijwerken en daarna hier en daar nog wat groen bijwerken, en dan moet de grasrand onderaan nog! Maar daar kan ik bij zitten Vandaag of morgen komt de schildering af! Nu t eind zo dichtbij is kan t me niet snel genoeg gaan
@Bfg, Goed hoor van je schildering! Ik zou er gewoon al geen fut voor hebben. (Om nog maar te zwijgen over of ik het zou kunnen). @eten; mini neemt het gewoon helemaal over. Hij/zij bepaald wat we eten, waar we trek in hebben etc . Mijn zorg nu is wel dat ik ineens bier lust. (Zat alcoholvrij in de babydozen) hahaha zal wat worden als die kleine van mij in de puberteit komt. Maar misschien houdt hij het dan ook op alcoholvrij. @suiker; Ik dacht dat ze sowieso erop prikken rond de 25 weken. Ach ik hoor het wel bij de vk. Ik neem daar alles gewoon aan en als ze me naar de prikafdeling sturen dan ga ik braaf. @schoppen; Ja mini schopt hier ook zoveel. Vooral rond middernacht is echt zijn feestuur. Dan gaat hij helemaal los; Draaien, schoppen, armpjes omhoog en naar opzij, knietjes optrekken en weer beentjes strekken, nog eens draaien, weer de andere kant op draaien... Echt geweldig om te voelen. Ik voel hem ook op andere momenten. Op hele gewone momenten over de dag. Soms is het alleen een kleine beweging, andere keren wat drukker. Maar vooral de nacht blijft favoriet bij mijn kleine mannetje. . <3
@jongen/meisje: Echt iedereen denkt dat we een jongen krijgen! Alleen al daarom wordt het vast een meisje kijken of we in februari nog een geslachtsbepalende echo kunnen laten doen als we in NL zijn @paardrijden: Ik doe heel voorzichtig hoor! Ik heb een 15 jarige ijslander, dus die is al wat wijzer, en bovendien niet zo groot. (ik denk soweiso niet dat ik nog op een normaal paard kan klimmen inmiddels) Het blijft natuurlijk een vluchtdier, maar ze heeft de afgelopen jaren allang bewezen niet bepaald schrikgevoelig te zijn, en bokken of steigeren heeft ze in de 7 jaar dat ik haar nu heb nog nooit gedaan. Het enige waar ik echt wel bang voor ben is uitglijden, dus ik rij niet meer als er sneeuw ligt, maar dat is net weggesmolten dus ik moet weer even een weekje profiteren, voor er een nieuwe lading valt! @ongezonde honger: Hmm....ik eet eigenlijk altijd wel jam, pindakaas en hagelslag op mijn brood, ook als ik niet zwanger ben....dat valt toch wel wat mee? er blijft voor mij anders weinig over, want ik hou niet van vleeswaar, en die eeuwige kaas komt me ook wel es de neus uit. chips, koekjes en snoepjes hebben we nooit in huis, want dan gaan ze op. Soms in een zwak moment gaat 1 van die dingen mee vanuit de supermarkt, en dan gaat het inderdaad gelijk leeg, dus dan is de rest van de week weer koekjes en snoepjes en chipsloos, werkt voor ons beide al jaren prima Ik neem wel veel vaker ijs mee nu ik zwanger ben, mijn vriends zelfbeheersing lijkt ook iets minder te zijn, nu ik dat soort dingen van mezelf mag, maar de laatste ben&jerrys beker was helemaal voor mij @suikertest, volgens mij wordt ik in wk28 geprikt, maar voor zover ik weet hoef ik geen suikerdrankjes te nemen? ze hebben bij de intake wel naar erfelijke ziektes gevraagd, maar volgens mij niet naar diabetes. Ouderdomsdiabetes zit wel in de familie, maar dat hangt niet echt samen met zwangerschapsdiabetes toch? @schoppen: idd als ik dubbelgevouwen zit, of op mn rug of buik lig het ergst, maar eigenlijk gaat het de hele dag wel door. En ik had eerst ook steeds enorme reactie als kat op schoot lag, rond de 14/15 weken al, maar gisteravond bleef hij/zij doodstil...terwijl poes als een konijn met haar achterbeen op mijn buik aan het stampen was, dat was ook nieuw...nu al een haat/liefde verhouding tussen die 2 geloof ik.
@roze; mooie kleur inderdaad!! @bfg; ben zo benieuwdddddd @prikken; hier krijg ik de volgende controle weer een verwijsbrief mee om te prikken.. Bah bah bah, zie er zo tegenop! Ik ga weer aan de slag in de kamer! Hoop dat mijn pakketjes zo ook nog komen hihi
Amezen, de spulletjes zijn bij je afgeleverd! Grappig dat mijn man jou vriend nu heeft gezien. Hahaha