16 - 30 April 2013 Mama's (Deel twee)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik ga languit op de bank en doe niets meer :D

2. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ geboorte aangifte en erkenning. Je vriend mag ook geboorte aangifte doen als hij het kind niet erkend heeft. Hij kan dan alleen niet als vader aangifte doen maar doet aangifte als 'een persoon die bij de bevalling aanwezig was'. Iedereen die erbij was kan aangifte doen. Die mensen worden verder niet op de geboorte acte van het kind geregistreerd omdat ze (wettelijk) niets van het kind zijn. Ook de eigenaar van het huis waar je bevalt mag aangifte doen (bijv als je bij je ouders wil bevallen, dan mogen zij aangifte doen.

Mocht je vriend je kindje erkent hebben en jij overlijdt net na de bevlling (en je hebt dus nog geen gezag geregeld) dan wordt er eerst gekeken of je kind erkent is door een vader, die kan dan als hij dat wil het gezag krijgen toegewezen door de rechter. (Ik ga ervan uit dat je vriend dan ook ja zegt en voor z'n kind wil zorgen natuurlijk). Als degene die de baby erkent heeft niet voor het kind wil zorgen/ gezag ed.. Dan kijken ze naar de volgende gegadigde en dat zouden dan de ouders of broers/zussen van de moeder zijn. Dan heeft de man die de baby erkent heeft alleen betaal plicht voor de zorg van het kind.

3. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ego, druk geweest met babykamer. Er komt toch altijd meer bij kijken. Dan wil je toch weer dingen anders/ beter :D. Het is voor onze kleine prins. :)

4. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @juul, jeetje das behoorlijk schrikken!! Voelt ze zich nu weer wt beter??

5. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Juul wat vreselijk! Succes, hopelijk heeft ze niet teveel last meer!

6. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ unexpected; en schiet het een beetje op met het kamertje?

@ Bloem; lekker op de bank, hier ook! En alweer 26 weken, wat gaat dat hard bij jou ;)

@ Minnie; succes ook met het klussen!

@ BFG; ook al een drukke dag morgen zo te horen!! Succes!

@ Frommel; wat leuk van de echo!!

@ juul; pfff inderdaad erg zeg, hoe is ze eronder?

@ Amezen; jammer dat jullie meid zich niet goed wilde vertonen. Wanneer ga je terug?

@ kaartje; hier ook mee bezig maar nog niets leuks gevonden hihi.

@ Geranium; pfff over 10 weken al verlof!! De tijd gaat super snel. Besef me nu pas dat ik ook alweer naar de 25 weken ga.. Bij Niek was ik over iets meer dan 5 weken bevallen.. Das echt zo’n raar idee!

@ pretecho; twijfel heel erg of ik dat moet doen.. Bij Niek niet gedaan door de omstandigheden zeg maar. Maar stel dat dit de laatste is, wil ik er niet achteraf spijt van hebben… Wat vinden jullie?

@ bellypaint; hetzelfde als hierboven. Twijfel nog heel erg!

@ ego; ik besef nu pas dat ik richting die 25 weken ga.. Pff wat gaat het snel!! Het gaat goed hier, is rustig. Gelukkig!

7. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    ahh Juul wat erg, schrikken dan he! pfff!

@kaartje, ja idd lekker snel gegaan zo, maar ja als je m allebei leuk vind enz. prima toch? :)

@pretecho; hebben het bij 2 meiden wel gedaan, maar moet eerlijk zeggen dat er niet zoveel heel veel te zien was, op dat moment vond ik het altijd erg leuk natuurlijk, maar nu doe ik het niet. Het is zo vreselijk duur hier. We hebben dan wel met 16 weken een pretecho gehad, dat heb ik bij de andere 2 weer niet gedaan (dus ze word niet achtergesteld ofzo :p ;) )
    Maar als je twijfelt maartje, zou ik het doen hoor, anders krijg je inderdaad spijt!

8. geranium32

geranium32 Niet meer actief

Bfg: het ouderlijk gezag gaan we sowieso ook regelen dat komt wel goed!

Juul: he bah wat vervelend! Sterkte!

Hier: buikpijn wordt weer erger. Misschien toch teveel gedaan. Maar even lekker een ktuikje erop!

9. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Weten jullie nog dat ik een paar weken terug zooo boos was op de ANWB omdat ze mijn abonnement niet wilden terugzetten?

.... Ik heb gewoon mijn zin :D Zijn die zwangerschapshormonen toch nog ergens goed voor! Muahahahaha!

Omg dan ben ik best wel een bitch geweest denk ik :)

10. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Oh Juul! Lees het nu pas, wat rot voor je meisje! Schrikken zeg!

11. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    @Skatje; You go Girl!! Hahaha
    @Minnie; Wij hadden bij Mira ook niet echt goed beeld gehad. Maar dat kwam doordat ze steeds met haar gezichtje in mijn placenta lag (mocht zelfs nog 3x kosteloos terug komen!) Bij deze zwangerschap hebben we 50% korting op alle echo's die we bij haar laten doen. Dus voor het geld hoef ik het gelukkig niet te laten haha.. Ben benieuwd wat of we dit keer wel alles goed kunnen zien.
    @Maartje; Ik zou het doen, maar ik ben dan ook gek op echo's haha.. Dus aan mij heb je niets.

Welterusten meiden!!!

12. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Juul: jeetje wat schrikken! Hoe is het nu met je kleine meid?

Skatje: jeeej! Zijn doe hormonsters toch ergens goed voor! :D

Prectecho: ik zou het absoluut doen! Vind het elke keer were magisch om naar binnen te gluren. Ze lag er dan wel niet mooi voor om een goeie foto te maken, maar je ziet 'live' toch altijd genoeg om van te smelten.
    Zelfde geldt voor bellypaint en zwangerschaps (dikke buik) foto's. Ik wil het allemaal doen. Deze zwangerschap gaat me geweldig af, ik kan alles en wil er voor de volle 200% van genieten en dat vastleggen. Wie weet blijft het hier wel bij, dan ben ik blij dat ik daar straks tastbare herinneringen aan heb.

Weet even niet meer wie het vroeg, maar ik ga 9 februari terug. Dan ben ik ongeveer 30 weken.

Gaan er trouwens nog meer van jullie naar de 9 maanden (en huishoud)beurs? Ik ben tot nu toe een paar keer op de HHB geweest en dan heel snel even over de 9 maanden, maar denk dat ik het dit jaar andersom ga doen ;)
    Hopelijk krijg ik weer kaartjes van mijn vriend zijn werk..

13. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Goedemorgen!

@dochtertje: ze klaagt wel af en toe een beetje ove rpijnn. Ze werd vanmorgen wakker en vroeg wanneer haar mond geen pijn meer zou doen, maar wou geen tabletje, dus heel erg pijnlijk zal het niet zijn. Ze heeft al wel weer gegeten, dus het gaat al wat beter. Ik heb gisteren op de bank nog wel een paar traantje gelaten hoor, rothormonen, gewoonlijk kan ik hier veel beter tegen :)

@pretecho, hebben we nog nooit gedaan. Maar ik krijg zo veel echo's (ik weet het, luxe positie) dat het denk ik geen toegevoegde waarde zou hebben. In het zkh, met de beste apparatuur, ik zie mijn kind zo ongeveer elke 4 weken ;)

14. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @juul, gelukkig gaat t al iets beter!! Enne, lekker die traantjes laten rollen hoor ;)

@pretecho, ja wij doen m wel! Al begon ik wel te twijfelen omdat we straks 3 groeiecho's krijgen met 28,31 en 34 weken.....maar we willen toch wel graag nog in 3D zien :):) en op dvd dus leuk om later terug te kunnen kijken!

@bellypaint, zou even aan mn vriendin moeten vragen of t kan en of ze t wil doen :) andere vriendin zou daar dan foto's van maken, maar desnoods kan ml dat natuurlijk ook doen ;)
    Zit me al rot te verzinnen om wat voor plaatje dat dan zou moeten zijn ;)

@foto's, ja die mogen niet ontbreken! Maak sowieso wel bijna elke week foto met mn telefoon, en toen dus met kerst weer even iets bijzonders :) in principe zouden we fotoshoot doen, maar kost ook weer 100 euro geloof ik.....maar vriendin wilde t ook doen (met mijn camera haha), dus denk dat we eerst maar gewoon dat doen en als ze anders niet gelukt zijn kunnen we altijd nog naar fotostudio ;)

@hier, ik heb serieus de hele nacht lang 1 droom gehad...de wekker ging vanmorgen en ik was er zo verrot van dat ik de wekker maar uurtje verder gezet en nog ff een uurtje kon slapen, droomde natuurlijk gewoon verder ;)
    Was in elk geval lekker chaotisch met 3 verhaallijnen door elkaar :D

@skatje, krijg jij ook extra groeiecho's of vind je vk het niet nodig?? Bj mij zeiden ze dat t eigenlijk niet nodig was omdat ze inmiddels vastgesteld hadden dat een SUA niet in verband staat met een groeiachterstand, maar omdat t nog werd geadviseerd door gynaecologen doen ze braaf dus 3 echo's ipv eentje met 30 weken

15. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    @pretecho, eerst wilde ik heel graag en pretecho laten maken. Maar nu ik mijn kind zo duidelijk voel elke dag heb ik er veel minder behoefte aan. Die pretecho's zijn toch weer even 100 euro en de komst van een baby is al duur genoeg! (Babyfoon, borstkolf, pureer/stoom apparaat, geurloze luieremmer, en ga zo maar door). Ik heb dus ook twijfels of ik het wel zal doen..

16. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Bfg: ik krijg waarschijnlijk helemaal geen echo meer. Ja met 26 weken een pretecho maar dat is voor de leuk. Alleen bij twijfel laten ze een extra groeiecho maken. Maar ws dus helemaal niet. Vind het wel raar hoor, ook omdat de navelstreng vast zit aan het uiteinde van de placenta, wat ook nog eens in verband kan worden gebracht met groeiachterstand. Een vriendin van mij had ook een SUA en die werd meteen overgedragen aan de gyn, mocht niet meer thuis bevallen en werd ook doodgegooid met extra groeiecho's. Weet dat het niks hoeft te betekenen maar ik zou wel graag weten waar ik aan toe was.

17. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @skatje, en als je er nou om vraagt bij je vk met t hele verhaal erbij, dat je je zorgen maakt en dat je t graag even zou willen weten rond 30 weken?
    Of anders eens een gyn inschakelen? Zowel de echoscopiste in t zkh als de gyn in t EMC brachten advies uit naar vk voor extra groeiecho...

18. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Is een (groei)echo bij 30 weken niet standaard dan? Bij mij wel..

19. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hier heb je normaal geen 30 weken echo.
    Mits ze iets willen controleren.. De groei bijvoorbeeld.
    Of in mijn geval de placenta. Die zat echt minimaal (millimeter werk) bij de uitgang. Ze ging er vanuit dat dat nooit zo zou blijven omdat de baarmoeder omhoog groeit en de placenta dan ook meegaat.
    Maar ik mocht nog wel een keer komen met 32 weken als ik dat wilde, nou mijn best :D Kan ik mini nog een keertje zien.. Haha

@Skatje; Ik zou aangeven dat je wel wilt dat het gecontroleerd wordt. Misschien luisteren ze daar naar? Hier wel in ieder geval.

20. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ik blijf het bijzonder vinden dat het overal anders werkt hoor.

Deel Deze Pagina