16 - 30 April 2013 Mama's (Deel twee)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Elina fijn van de goede echo!!!

Hier gaat het inmiddels ook weer goed/beter.
    De huisarts heeft een mini klisma voorgeschreven en na 4 uur huilen was het haar eindelijk gelukt.. Het is nu wel knalrood bij haar billetjes, dus pijn heeft ze nog wel..
    Hoop dat ze zo lekker haar avond eten gaat eten!
    We hebben ook nieuwe medicatie, dus ben benieuwd..
    We hebben al zoveel geprobeerd.. Heel sneu!
    Qua voeding of medisch is er niets aan de hand.
    Hoop zo dat deze medicatie helpt!

Ze ligt nu al een tijdje zo zielig bij me.

2. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @bloem, ach gosh arme meid :( hoop dat de medicijnen willen helpen!!

@unexpected, hihi nou he nogal ;)

@skatje, okee :)

3. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    aaahh arme Mira... beterschapsknuffel!!

Oh erg he Skatje, herkenbaar...soms ff gewoon niet nu hahaha
    Gelukkig word het arme schaap opgehaald.

4. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bloem, beterschap voor Mira! Arme kind. Hoop dat ze er weer snel bovenop is.

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Wij hebben een GO en dat heeft 2 nadelen:
    1. Je moet je vakantie samen met de GO plannen (want zij heeft ook recht op wettelijke vakantiedagen, en anders betaal je terwijl je niet brengt)
    2. Ze kan ziek worden en dan moet je iets regelen. Ons GOB kan wel achtervang regelen als ze langdurig ziek wordt, maar ze is in de 3 jaar dat we er zitten geloof ik nog maar 3 keer ziek geweest dus in totaal een keertje 3 dagen wat zelf regelen.

Ik vind het flexibeler en gezelliger dan een KDV, en ze helpt ook echt mee met de opvoeding van de kinderen omdat je er goede en simpele afspraken mee kunt maken die niet verdwijnen in een stuk overdracht. Dus voor ons wegen de nadelen echt op tegen de voordelen!

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ja, zo ook hier. Mij GO had een MK gehad en moest nog wat nagesprekken doen, dan heeft ze haar buurvrouw als achterwacht voor een paar uurtjes, en overlegt dat keurig met alle ouders.

7. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar die buurman of buurvrouw, Ik neem aan dat dat niet iemand is die de juiste papieren heeft gehaald, mag dat dan ineens wel?

Zelf zou ik niet zo snel de buren van mijn GO laten oppassen. Dan liever mijn eigen buren, die ken ik tenminste!

8. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Dat is je goed recht, maar ik heb een vraagouder die zelf niemand heeft die incidenteel kan oppassen. Normaal ga ik ook echt mijn buren niet vragen, maar het was maar voor een half uurtje. Die mensen hebben niet de juiste papieren, maar ze hebben zelf ook kinderen en passen regelmatig op mijn kinderen, dus het zijn wel luitjes die ik vertrouw. En het is niet te doen om een achterwacht te hebben, vlakbij, die alle papieren heeft én plek voor 3 van andermans gastkinderen. Dus dan regel je in overleg met de ouders iets.

9. Woerdie

Woerdie Bekend lid

17 aug 2012
    839
    0
    0
    Gelukkig niks geks dus!
    knuffel! en veel plezier xxx

10. Woerdie

Woerdie Bekend lid

17 aug 2012
    839
    0
    0
    Aaahhh t is zonde!!!
    Dikke knuf...
    xxx

11. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @Bloemmm: Hoe is het nu met jou/jullie?
    Wat naar voor je dochtertje dat ze niet kan poepen, sterkte ermee!

@Fleurop: Ach gossie, poes naar het asiel! Maar als poeslief agressief reageert op Sam is dat denk ik de enige oplossing.
    Heb zelf 2 katten dus ben heel benieuwd hoe zij gaan reageren.
    Hoop niet dat ik voor dezelfde keuze kom te staan als jij!

@Woerdie: Ik ben benieuwd hoe je muurschildering uiteindelijk wordt post je dan wel een foto?

@bfg: Die kleine meid zorgt gewoon hartstikke goed voor je, want je plas ophouden is vragen om blaasontstekingen...;)

@frommel: Nog gefeliciteerd met jullie dochtertje!!

@unexpected: Sommige mensen hebben echt totaal geen respect voor een ander of enig gevoel van medeleven...Ongelofelijk!
    Laat ze maar kletsen, ik vind dat je een prachtige keuze hebt gemaakt! En volgende keer zeggen: Dat gaat je geen bal aan!

@Minnie: Ook al van die ondoordachte opmerkingen! Een collega van mij heeft 1 zoontje van 4,5 jaar, hij heeft sinds zijn geboorte een nierafwijking en is regelmatig ziek. Het gaat over het algemeen heel goed met hem, maar ze kiest er bewust voor om géén tweede te willen, maar veel mensen blijven maar vragen 'wanneer de 2e komt'. Alsof het een misdaad is om 'maar' 1 kind te 'willen'...:$

@Elina: Gerustgesteld dus, fijn hoor! En over 4 weken weer spieken naar je kleintje!

Heb alles bijgelezen maar niet de puf om op iedereen te reageren, sorry!
    Heb veel pijn in mijn rug/bekken en benen, en mijn banden werken ook niet echt mee. Daardoor slaap ik ook heel slecht en ben ik dus doodmoe én prikkelbaar...:(
    Morgen gelukkig één dagje vrij, hoop dat ik wat kan slapen zometeen.

Sorry voor mijn klaagberichtje!

12. Woerdie

Woerdie Bekend lid

17 aug 2012
    839
    0
    0
    Lieve meiden!

Is er iemand van de omgeving hellevoetsluis????
    Ben vandaag aan t bellen geweest voor zwangerschapsyoga...
    2 meiden aan de foongehad,eerste klonk erg aardig etc..tweede juf belde yterug en die begon die andere juf tebenadelen...dus weet nu niet zo goed meer wat ik moet doen.
    Mijn gevoel zegt de eerste (12lessen waarvan 2partnherlessen voor 82.70) die andere is 10lessen waarvan 1 partnerles voor 100euro...
    Wie kan me helpen haha
    Fijne avond allemaal xxxx

13. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb geen ervaring met een GO.
    Ben zelf wel een pedagogische medewerker, maar als ik zou moeten kiezen zou ik voor een GO gaan. Maar dat is iets persoonlijks natuurlijk he.. Goed inlezen en kijken wat bij jou (jullie) past.

Bedankt voor de beterschap wensen!

14. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hebben jullie ook zo'n last van jullie liezen??

15. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    @bloem, gaat het al wat beter met de kleine meid? Geen last van m'n liezen, wel van m'n banden wanneer ik in bed omdraai en m'n heupen wanneer ik te lang op 1 zij lig!

@woerdie, ik ga vanaf januari yoga doen in Barendrecht, maar dat is een beetje te ver weg van hellevoetssluis denk ik!?

@go/opvang, ik denk dat ik ook voor go zou gaan als ik moest kiezen. Gelukkig hebben wij helemaal geen oppas nodig! De 2 dagen dat ik werk, werkt ml vanuit huis dus mag hij oppassen;)

16. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Miratje slaapt! Gaat gelukkig een stuk beter!
    Ik heb ook wel last van mijn banden, maar ook mijn liezen doen heel erg pijn. Morgen maar eens vragen of dat normaal is.
    Had er bij Mira niet zo'n last van.. Doe met moeite een legging aan bijvoorbeeld! Uitdoen is al helemaal drama.

17. Woerdie

Woerdie Bekend lid

17 aug 2012
    839
    0
    0
    Nog druk aan t schilderen...als ie klaar is krijgen jullie der
    Primeur! :)

18. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Skatje, ja voor zo'n korte tijd moet je wat en als ze inderdaad ook wel op jouw kinderen passen... Maar met papieren bedoelde ik ook dat het tegenwoordig zo streng is, toch?

19. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Als diegene heel lang en regelmatig op je oppaskinderen past, is dat wel handig. Voor 1x een half uurtje in.. maanden.. is dat niet zo erg. De GGD heeft mij nog noooooit gecontroleerd en die komt ook nooit onaangekondigd.

Als ik straks met zwangerschapsverlof ben, dan heb ik wel gewoon vervanging. Hetzelfde voor vakanties, dan regel ik een vervanger met de juiste papieren.

20. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bloem, hier ook iemand die moeite heeft met leggings aandoen, maar ook sokken en schoenen. Heeft vooral te maken met dat ik buikpijn krijg als ik voorover buk, dan raakt de buik knel ofzo. Heb sowieso meer buikpijn de laatste tijd. Gewoon midden op mijn buik, beetje van links naar rechts.

Fijn dat je meisje nu slaapt.

Deel Deze Pagina