@anneke, Welkom terug! Nog gefeliciteerd met je huwelijk! Fijn dat alles goed gaat met jullie meisje! @Elina, herkenbaar hoor dat gepieker! Heb ook veel te veel tijd om handen (ook rustig aan door de harde buiken en pijnklachten). En dan ga ik piekeren.. Over de raarste dingen.. Leuk! die reacties op de foto! Ben ook zoooo verliefd <3
@frommel, geweldige foto!!! doet me denken aan beeld dat wij even te zien kregen bij de geslachtsbepaling van ons meisje, lag ook zo dubbelgevouwen te slapen , heb toen foto van de voorkant en dan zie bovenin nog een voetje zweven echt schattiger kan gewoon niet! snap helemaal dat je verliefd bent! @hier, ben zooooo nieuwsgierig naar ons meisje! ze is al de hele ochtend bezig, ze zit/ligt/hangt gezellig te spartelen al de hele ochtend is echt voor t eerst dat ik het zo vaak heb gevoeld 's ochtends! alleen toen ik naar de kantine liep opeens wel heel erg buikpijn, echt in t midden van mn buik, dus t was geen blaas en/of maag o.i.d......ook na t plassen liep t nog niet beter.... zittend voelt ook niet geheel prettig, maar lopen is echt een ramp... neem aan dat dit er gewoon bij hoort???
Mooie echo frommel! @Anneke welcome back en van harte! @controles, ml gaat hier alleen de echo afspraken mee, bij de eerste wel het eerste trimester veel meegeweest, maar dat kwam vnl omdat we een mk daarvoor hadden.
@controles, ml gaat altijd mee wij kunnen ook altijd wel na werktijden terecht eigenlijk, en anders moeten we, of hij in dit geval nu, iets eerder van t werk weg
waauw frommel, wat een gave foto! snap dat je helemaal verliefd bent! @controles: hier is man alleen meegeweest naar de echo's. de praktijk is alleen open tussen 8 en 4, dus altijd afspraken onder werktijd, en bovendien heeft ie daar verder niet echt iets te zoeken gehad tot nu toe. mijn bloedprikken en bloeddruk controleren issie niet voor nodig. En ach, zolang ik nog genoeg beweging voel zit ik voor alle komende controles en hartjes luisteren ook niet echt in spanning, dus dat kan ik ook wel alleen af @bevallingsverhalen: Ik heb geen naaldenfobie, sterker nog: kom maar op met die dingen, die halen de PIJN weg, ik heb wel een pijnfobie namelijk De tandarts ben ik al 4 jaar niet geweest en daar kom ik pas weer als ik onder narcose behandeld kan worden zodat ik niets hoef te voelen en al die akelige machines niet hoef te horen. Wat betreft bevalling: Doe mij die ruggeprik maar! Ik hoef niet zo nodig alles heel bewust mee te maken
Yeah net gebeld voor pretecho, kunnen woensdag al terecht!!! Manlief vindt het niet nodig maar ik wil het heel graag dus hij ging akkoord hij wil wel graag mee. Dus 16e januari al. Kei leuk, heb er echt zin in!!
Mijn man gaat ook niet altijd mee naar controles, simpelweg lukt dat niet met zijn werk..naar de echo's gaat hij wel altijd mee. Verder vinden mijn moeder, schoonmoeder zussen het ook leuk om mee te gaan, dus dat is ook gezellig, zo ga ik nooit alleen! Wat betreft het piekeren, herkenbaar.. Je gaat over van alles nadenken, maar heb er vertrouwen in dat het goed komt!!
@ bevallingsverhalen, die sla ik even over ben bang dat ik hier anders ook over ga piekeren en elke bevalling is anders dus ik kan me hier beter niet teveel op focussen. Je weet toch niet hoe het gaat lopen! @controles, tot nu toe ben ik 1x alleen geweest. De andere keren was mijn vriend erbij. Maar nu ik elke week ga vind ik dat ook niet nodig. Is toch vaak alleen maar de standaard controle. Natuurlijk gaat hij wel mee met de echo's @maartje, dat is snel dat je terecht kan!
Haha nou mijn bevallingsverhaal staat er niet in geuren en kleuren hoor En ze waren allebei prima te doen, vrij standaard denk ik. Frommel: wauw mooi hoor die foto! Hier volgende week vrijdag, met 26 weken, kan niet wachten! Controles: hier gaat mijn vriend meestal wel mee, maar ook alleen omdat hij werkloos is want anders zou hij daar echt geen vrij voor nemen. Alleen wel voor de echo's en zo. Anneke: welkom terug! Als je wil, kan ik je weer in de lijst zetten, linkje staat in mijn handtekening. Ego: lekker met de kids en man naar ballorig geweest in Arnhem. De scholen zijn weer begonnen en mijn oppaskindje heeft nog vakantie dus lekker misbruik gemaakt van de vrije dag. Wel 3x die stellage ingeklommen met die kleintjes en dat vond mijn bekken toch niet zo'n strak plan. Dus nu auw. Maar ja, dat had ik kunnen weten natuurlijk.
@ elina; ja snel he! Ik geloof dat hij een extra plekje gemaakt had, omdat ik dus zei liefst rond 26 weken ivm evt zh opname.. Maar ik vond het ook snel!! Echt fijn! Tis wel veel geld maar bij Niek echt spijt van, dus nu ga ik toch doen! En das voor mij ook wel iets om naar uit te kijken!
Whihiiii spatje Precies Maartje, weer wat om naar uit te kijken. We mogen onszelf best wat meer in de watten leggen!
Haha, ja soms verandert mijn iPad automatisch de woorden zonder dat immer erg in heb.. Zo heb ik laatst mijn man enorm laten schrikken, ik stuurde hem een berichtje waarin ik het woord misschien had neergezet, waarbij mijn iPad dit veranderde in miskraam, nou manlief hing 10 seconden later aan de telefoon, was zich doodgeschrokken..
Uhm.. Volgens mij heb ik echt een baby die nooit slaapt... Hihi! Hopelijk slaapt ie wel als ie geboren is!!!
Hahahaha... Spatje Hier inmiddels weer koorts, benauwdheid, snot en hoesten bij dochterlief. Arme kind kan er niet van slapen.. En ik dus ook niet dus liggen we maar wat te kletsen en knuffelen in bed. Hoop alleen niet dat ze me aansteekt, maar dat voorkom je toch niet... Jammer genoeg Vanavond om 19.00 yoga. Ben erg benieuwd en heb er zin in. ..
ff vraagje: Ik heb het idee dat ik sowieso vrij laag draag, maar af en toe voel ik bij elke stap die ik zet iets hards, helemaal als ik mijn benen extra hoog optrek zoals bij traplopen. Ligt de baby dan helemaal onderin, dat ik die voel? of heb ik dan een harde buik ofzo? Ik probeer dan wel eens mijn buik af te tasten met mijn handen, maar ik kan niet goed hetzelfde voelen als wat ik voel als ik een stap neem en mijn benen dus optil. Het is ook niet altijd zo, maar ik vraag me wel af of ik dan elke keer tegen de baby aanschop, of dat mijn baarmoeder dan gewoon hard is Hebben jullie dat ook wel eens?
@tumtum, onze meid ligt ook regelmatig zo laag, voelt beetje ongemakkelijk Ze komt ook wel eens knuffelen met mn buikwand, heel lief hoor, maar voelt echt zo niet prettig.... Als ik dan rechtop sta voelt t heel plaatselijk echt kei en keihard, en verder niet Dus als ze dichtbij buikwand ligt kan ik ook altijd goed voelen waar ze ligt (links of rechts) En met benen optillen enzo zit t idd beetje in de weg Al moet ik toegeven dat dat wijdbeens tegenwoordig toch wat soepeler gaat Maar ja ik herken t wel Zelf vind ik harde buiken erg vermoeiend...mn buik voelt dan gewoon onwijs zwaar en "moe" aan, en voelt gewoon in alles niet prettig En is idd hard