16 - 30 April 2013 Mama's (Deel twee)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woerdie

Woerdie Bekend lid

17 aug 2012
    839
    0
    0
    hoop dat t afgezakt is!
    dikke knuffel Xxx

2. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    en nog een goedemorgen ;)

even een klaagmomentje hoor...

kon vannacht amper lopen van de pijn in mn heup (waar ik op gelegen had), terwijl ik toch keurig met mn kussen sliep.
    gisteravond weer zo'n vervelende buik, en die is helaas nog niet over.
    ons meisje was wel nog erg actief vanmorgen, ze lijkt nu tot rust gekomen, misschien is dat ook wel de reden :)
    maar met lopen doet wederom mn buik erg zeer, dus ik loop vandaag maar zo min mogelijk denk ik ;)

3. Annekeruiter85

Annekeruiter85 Fanatiek lid

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Hier goed geslapen..vervelend van alle harde buiken, succes!
    Ik zelf gelukkig nog niet veel last van harde buiken. Ons meisje ligt heel hoog, waardoor ik helaas wel veel last van maagzuur heb..ze is lekker actief en voel haar regelmatig trappelen, een slaapritme heeft ze nog niet, voel haar de hele dag door..'s nachts is ze wel rustig, althans word er nog niet wakker van!

4. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Unexptexted; hoe is het meid? Ga eens ff gauw bellen jij als je het nog steeds hebt!

5. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Unexpected: oei niet fijn! Hoe is het nu? Ik zeg ook gewoon bellen hoor!

6. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedanlt meiden. Het gaat gelukkig weer. Op een gegeven moment ging het weer over. Ik schrok er wel van. Deed niet echt heel erg pijn ofzo, maar meer vanwege de regelmaat. En dan vooral ook 's nachts.. Dan wil je helemaal geen gedoe! Maar gelukkig gaat het weer. Heb binnenkort weer afspraak bij vk dus dan zal ik al mijn kwalen braaf melden.

Bfg; jij ook al wakker 's nachts. Wat naar voor je meid! Misschien moet je dit ook eens met je vk bespreken? Knuffel

7. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @unexpected, gelukkig weer afgezwakt! zou toch nog wel even bellen om je vk op de hoogte te brengen hoor...

hier 's nachts wakker als ik moet plassen ;) meestal slaap ik daarna gelukkig wel vrij vlot weer in :)
    tenzij ik honger heb...dan moet ik er weer uit om te gaat eten ;)

8. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    @buik, Ons kleine mannetje kan echt nog alle kanten op. Een van zijn hobbies is met z'n hoofd of voetjes heel hard naar beneden te drukken, wat inderdaad naar aanvoelt..
    Maar hij ligt ook vaak tegen de bovenkant of de buikwand aan te drukken. Heb hem zelf toch liever boven voor m'n gevoel ;) En heb ook het idee dat ik wat moeilijker begin te lopen, maar waggelen hoop ik nog niet!

Heb ook flink wat vet van mezelf, maar toch vind ik een harde buik wel goed te onderscheiden. Buik voelt dan best onprettig en strak aan (van binnen).

@Geranium, lekker zeg, ff nog met z'n tweeen een weekendje weg!

Zwangerschapsyoga, hier ook gister de eerste les gehad. Was wel fijn. Al merk ik toch al dat m'n buik het niet overal mee eens is.
    Sommige oefeningen voelde absoluut niet lekker van onder,(en dan ben ik bang dat ik iets forceer) en dan zat het mannetje ook nog eens naar beneden te trappen..
    Hoop toch dat ik alles een beetje mee kan blijven doen tot het eind.. Voelde me een beetje krakkemikkig..

@unexpetectedmom, gelukkig zijn ze weer vanzelf gezakt! Maar begrijp dat dat schrikken is! Misschien toch ff de vk op de hoogte brengen?

@bfg, vervelend die buik! Hoop dat het wat afzakt voor je!

en dan ga ik ook ff klagen. Heb echt verschrikkelijk geslapen vannacht!:x
    Had zo'n last van mn rug/benen/heup/bil en kon echt geen manier vinden die wel lekker lag.
    Vraag me af of het door het bewegen bij yoga komt dat ik ineens zo'n last had.

Verder al sinds gisteravond een beurs/zeurend/menstruatieachtig gevoel van onder.
    Weet niet wat het is.. blaas? darmen? baarmoeder? banden? Ga d'r dan ook nog eens over liggen piekeren..
    De kleine man voel ik wel goed en is erg actief :) Hopelijk is het gewoon iets wat erbij hoort.
    Maak me gewoon snel zorgen..

Nou, rustig aan maar vandaag. Heb ook nog een klein meisje wat nogsteeds flinke koortspieken heeft.
    Dus was toch al niet van plan heel veel te doen ;)

9. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    @slechte slapers: Ik had al in week 10 ofzo zere heupen, eerst opgelost door 't bed aan mijn kant wat zachter te maken met 2 slaapzakken, maar inmiddels hebben wij onze logeermatrassen bovenop onze eigen matrassen neergelegd.

Je zakt er helemaal in weg! normaal zou ik het vreselijk vinden, maar mijn heupen vinden het heerlijk, en mijn buik ook! Lig nog steeds wel eens uren wakker nadat ik moest plassen, maar dat komt meer door een snurkende vriend en een vervelende kat op het voeteneind. Ik lig dan ondertussen verder wel heel erg lekker. Mijn vriend vind een tijdelijk extra extra exta zachte bed ook wel prima geloof ik, dus we liggen op gelijke hoogte. Als een voedingskussen niet meer werkt, vind ik een extra zacht topmatras wel echt een aanrader voor de heupen!

@frommel: menstruatiepijn klinkt een beetje als een groeiende baarmoeder? ik heb t soms ook heel lichtjes.

@unexpectedmom: gatsie wat eng zeg! gelukkig ist weer beter nu!

@hardebuiken: misschien zijn de mijne moeilijk te herkennen omdat ze maar heel licht zijn ofzo. Ik krijg geen echte krampen, maar voel het wel eens samentrekken. En tijdens het lopen krijg ik dus ook wel eens een heel zwaar gevoel daar beneden, maar ik denk dat dit dan toch de baby is en niet een harde buik. Als ik stil ga staan en er over na ga denken is't vaak alweer weg. Dat samentrekken voel ik vooral duidelijk als ik gewoon rustig zit of lig, maar ik voel de baby ook niet bewegen als ik zelf in beweging ben, dus ik ben er dan ook gewoon een stuk minder bewust mee bezig.

10. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hier ook heel slecht geslapen vannacht!
    Ga zo als Mira erin ligt ook even een dutje doen.
    Iedereen die het nodig heeft een knuffel!!

Super leuke keuken trouwens Woerdie!
    En fijn dat het afgezakt is unexpected! Als je het niet vertrouwd altijd bellen he.. Vooral als er regelmaat in zit. Wil je absoluut niet bang maken, maar zo begon het met 31 weken bij mij. Helemaal geen pijn, maar wel met regelmaat harde buiken. Een warme douche zorgt er meestal voor dat het afzakt.. Als het erger wordt zijn het echte weeën zeiden ze tegen mij in het ziekenhuis. Maar fijn dat je niets meer hebt!!

11. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bloem, dat klopt wel, als het erger wordt door in bad te gaan.. Maa rbij Niek toen werd het ook eerst rustiger na het in bad gaan, en ging het daarna weer aan de gang en waren toch echt weeen.. Dus als het hetzelfde blijft na in bad gaan ook bellen hoor.

12. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je bloem voor je uitleg. Het is mijn eerste en weet dan ook niet goed of ik me "aanstel" of dat er echt wat is. Maar maak me dan wel stilletjes zorgen. Ik hou het in elk geval in de gaten en zal het de vk melden.

13. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @unexpected, ja gewoon even bellen hoor om t te vertellen, dan weten ze er maar vanaf en kunnen ze je misschien ook nog advies geven en/of op zn minst vertellen dat je je geen zorgen hoeft te maken en wanneer je dit wel zou moeten doen...

Ik ga vanmiddag in elk wel mijn buiken aankaarten, want heb ff gegoogled op harde buiken, en heb toch t idee dat t bij iets anders is ;) maar wat geen idee
    Veel kwaad zal t niet kunnen denk ik want ons meisje is erg druk :)
    Ze is nu weer even rustig, die is natuurlijk ook moe na 24 uur bijna non-stop rondtrappelen in mama's buik ;)

14. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, hier weer controle gehad. Ze vertelde dat de baby enorm goed gegroeid was ( en ik dus ook haha ). Eigenlijk zou ze maar tot 24 weken meten (baarmoedermond) maar ze wil het toch een paar weken nog in de gaten houden.

Hij was nog steeds prima, maar wel een 0,5 cm korter dan 2 weken geleden. Hij is nu 3 (ben begonnen met 4). Als ik op 2,5 kom, word ik opgenomen. Maar zover is dat nog niet gelukkig. 3 cm is gewoon nog normaal. Maar krijg al wel de kriebels, dat wel! Nou morgen weer een weekje erbij en dan op naar de 26 weken!

15. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @maartje, fijn dat alles goed was! Em fijn dat ze toch nog even blijven meten!! Ik ga gewoon voor je duimen dat je ukkie tot zeker week 37 blijft zitten :):)

@hier, in principe goedgekeurd, bloeddruk goed (115/65), gewicht goed (weer +1,5 a 2 kg), buik en bm goed gegroeid (bm niet hoger gekomen, maar dit keer de breedte in gegaan :D)
    Kon goed kloppen dat ik soms last heb van mn ribben, alle organen moet tenslotte ergens heen ;)
    En ik voel dr ook meedeinen als ik loop, heeeeeel apart gevoel vind ik t :D
    Wat betreft mn buik...t zijn wel degelijk harde buiken, en moet morgen eerst even urine inleveren bij de ha om blaasontsteking uit te sluiten, of dus om ab ervoor te krijgen.
    Harde buiken zijn opzich niet erg, als ze dan maar wel weg trekken, en heb deze nu al sinds gistermiddag dus dat vonden ze absoluut niet goed klinken.
    Als t geen blaasontsteking is moet ik de arbo arts dus weer bellen....en dus nog minder gaan werken ;)....zijn nog maar 2 maandjes...maar goed, wat moet dat moet, wil ook niet dat ze te vroeg komt omdat ik eigenwijs ben :)

Nu heel even tosti's laten zakken en dan naar yoga, ml brengt en haalt me das wel prettig :)
    Hoop dat t beetje wil lukken met mn huidige buik ;)

16. Woerdie

Woerdie Bekend lid

17 aug 2012
    839
    0
    0
    Lieve meiden,

dringend gezocht...leuke sites voor geboortekaartjes ideeen!
    Wil zsm bij een drukker gaan kijken maar wil ook eerst inspiratie opdoen!
    Wie heeft ideetjes?

xx

17. geranium32

geranium32 Niet meer actief

Woerdie: google eens op geboortekaartjes! Heb ik ook gedaan! Geboortekaartjes.nl is bijv wel leuk!

18. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Hoi! Even snel vanaf de bank, ik ben helemaal stuk van het werk van de laatste dagen.....word gestraft voor 2 weken vakantie :) Maar vrijdag lekker een weekendje weg met het werk van ml!

19. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Het eerste is waar helaas. En ik was ook panisch voor naaoden etc maar als het kinderuit moet dan moet het.
    En eigenlijk is de ks mij uiteindelijk heel erg meegevallen. Nu heb ik toch wel de bibbers voor een eventuele " echte" bevalling.

20. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Zo dat was weer een hoop bijlezen van de afgelopen dagen.
    Ik sluit mij voor de rest bij Juul aan. Ben moe!!!
    Gelukkig morgen de laatste werkdag van de week.
    En nu lekker vroeg naar bed, over een minuutje of 10 tenminste anders is het wel heel vroeg.

Deel Deze Pagina