16 - 30 April 2013 Mama's (Deel twee)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Pfff, kan wel janken vandaag. Ben zo ontzettend gespannen en last van die vervelende angsten.. Wou dat ik wat minder bang was om het fout te doen.. zit er ff doorheen.

Slecht geslapen, buikpijn, vermoeiende dagen met een zieke dochter, en vl die deze week na d'r werk zo goed als elke avond weg is.. Voel me ff heel zielig. Buh

Ga maar eens naar bed. Hopelijk niet weer een hele nacht piekeren..

2. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @frommel, dikke knuffel voor jou schat! Ik weet zeker dat je het kan!

@juul en pookie, lekker bijtijds naar bed dus :) ik ga ook zo hoor ;)

@hier, ik klets ook in een clubje hier op zp, we zijn inmiddels heel hecht met zn allen, en mu heeft eentje haar zwangerschap af moeten breken, ze is gister bevallen met 23 weken van een prachtige dochter.
    Zo verdrietig....maar wat zijn ze sterk....
    Heb net haar verhaal zitten lezen en zit hier echt nog even met een gigantische brok in mn keel en tranen in mn ogen en moet t denk ik even van me af schrijven
    Ik ga zo ook richting bed, en moet vooral niet vergeten morgenochtend even in een potje te piesen (goh, das dan toch alweer erg lang geleden ;))

Slaap lekker allemaal!

3. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even nog wat eten en dan duik ik mijn bed ook in. Iedereen heeft slecht geslapen vanacht lijkt wel. Wens jullie allemaal een goede nachtrust toe!

4. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Trusten! Reageer morgen!

5. geranium32

geranium32 Niet meer actief

Bfg: heb het verhaal in jullie topic gelezen. Jeetje wat erg! Idd brok in m'n keel en tranen in m'n ogen! In zo'n geval kun je zoveel aan elkaar hebben. Snap heel goed dat je dit van je af wil schrijven, echt heel heftig!

6. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat vreselijk! Bfg.. Kan me voorstellen dat je er zo verdrietig van bent. Omdat ik nu alles veel intenser ervaar probeer ik de drama's van anderen toch op afstand te houden en ik ga haar verhaal dus niet lezen. Ik kan er simpelweg niet tegen. Wel hoop ik dat ze dit verdriet kunnen dragen en delen. Je vergeet zoiets nooit.
    Voor jou een knuffel. En ook voor hun, maar ze hebben nu andere dingen aan hun hoofd dan in het aprilforum kijken.

Pfff. En wens ik net iedereen een goede nachtrust toe, ben ik zelf klaar wakker! Hoe kan dat? Ik heb krap 3 uurtjes geslapen afgelopen nacht! ... Morgen ben ik 26 weken zwanger. :)

7. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    Zwaai vanaf hier!
    Druk, moe enz!
    Vanavond weer bijlezen XX

8. geranium32

geranium32 Niet meer actief

Goedemorgen meiden!

Lekker op tijd weer! Ben alweer op m'n werk. Vanmiddag officieel nieuwjaarsborrel van de stichting waar ik voor werk, maar die ga ik maar eens overslaan. Begint pas om half 5 en ik moet naar zwangerschapsgym vanavond om 7 uur. Ik moet minimaal een half uur rijden naar huis en ik wil eigenlijk ook nog wel fatsoenlijk eten voor de tijd.
    Dus: ik kies lekker voor mezelf en ga naar huis! Vond m'n leidinggevende niet zo leuk....... nou, jammer dan! :D

Fijne dag allemaal!

@Bfg: hoe is het met je meid? Heb je een beetje kunnen slapen ondanks het verdrietige verhaal????

9. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Ik ben echt zo boos. Maandag zouden we gaan beginnen met de zolderkamerverbouwing. Krijg ik zondag om 20,00 uur een whatsapp van de klusjesman of hij misschien donderdag mag beginnen want hij had nog een andere klus die niet klaar was.
    Terug gestuurd dat hij moest bellen en telefonisch uitgelegd dat alles strak gepland is. Dus hij kon wat ons betreft dinsdag beginnen.
    Dinsdag krijgen we een mail om 07.30 uur dat er een goede vriend van hem overleden is en dat hij naar de begrafenis toegaat. En dat hij donderdag gaat beginnen. Rouwkaart had hij meegestuurd als bewijs. Teruggemaild dat het vervelend voor hem is, maar dat we afgesproken hadden dat hij zou bellen.
    Vandaag had ik vrij genomen om hem onder andere op te vangen. Krijg ik verdorie weer een mail. Dit keer van zijn vrouw. Dat hij er helemaal doorheen zit en dus echt niet kan komen werken. en als hij toch gaat werken dat het dan fout gaat. Hij belt ons vanmiddag.
    Dus ik belde mijn man op. hij boos, ik natuurlijk huilen. die klusjesman krijgen we niet te pakken telefonisch.
    Die kamer moet af deze week. Alle afspraken die daarna staan moet ik nu allemaal gaan verzetten. Ik schiet compleet in de stress want er is nog niks gedaan aan Lzrs zijn nieuwe kamertje, dus is er ook nog geen babykamertje.
    Pfff even van me af schrijven en vragen hoe ik het nu verder moet gaan doen.

10. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Geranium: slim dat je voor jezelf kiest. En jammer dan voor je leidinggevende

Bfg: heftig om zoiets van dichtbij mee te maken. Hoop dat je toch nog een beetje hebt kunnen slapen.

Frommel: dikke knuffel meis.

11. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    @ femmelepem, nou ja!! Wat een rare gang van zaken.. Ik hoop dat je snel een ander vind, misschien een familielid ofzo?

@bfg, gatsie! Hoop dat het je niet teveel bezig houd. Ik ga het niet lezen want zoiets blijft dan weer in m'n hoofd spoken..

@frommel, beter geslapen vannacht? Knuffel!

@ego, jippie weer een weekje erbij!

12. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    @iedereen: hopelijk beter geslapen dan de nacht hiervoor! Ik in ieder geval wel.

@Bfg: ik heb het ook gelezen.. Vreselijk, de keuze die de ouders hebben moeten maken. Eén van de juli 2011 kindjes heeft die afwijking en ondergaat over 6 weken de zwaarste operatie. Ik zou niet weten welke keuze ik gemaakt zou hebben :( Afschuwelijk.

@Fem: ohhh irritant! Tuurlijk lullig voor die klusjesman, maar daar zijn jullie niet mee geholpen! Probeer zo last-minute maar een ander te regelen..

@Elina: yeahhh dat betekent ik ook :D Nog 2 weekjes voor de 27-mijlpaal en het 3e trimester! Wihoe!

13. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    goedemorgen meiden

@fem, ik zet dan toch echt mn vraagtekens bij die klusjesman ;) ik hoop dat je gauw iemand vind dat het snel voor jullie oplost en die wel gewoon zijn afspraken nakomt! heel vervelend voor hem, maar rot op zeg, zo behandel je je klanten niet. ik hoop dat je nog niks betaald hebt aan hem.

@geranium, je hebt gelijk hoor dat je voor jezelf en je kleintje kiest! niks van je leidinggevende aantrekken, die snapt blijkbaar niet hoe t werkt als je zwanger bent...hoop daarentegen wel dat hij/zij een beetje met je mee wil denken over de vrijdag...

@elina en maartje, jeeej 25 weken! die polonaise voor maartje komt dichterbij ;)

@hier, ik heb wel goed geslapen gelukkig, dat lijkt hier voorlopig gelukkig sowieso nog geen probleem te zijn. ik vind het echt heel verdrietig, maar ik kan het gelukkig ook naast me neer leggen, ik blijf er gelukkig niet over nadenken...ja denk natuurlijk wel heel veel aan ze, en het raakt me diep dat absoluut, ook omdat je zelf natuurlijk een kleintje in je buik hebt en t idee om daar afscheid van te moeten nemen is ondraaglijk...maar ik kan hier gelukkig wel op een gezonde manier mee omgaan.
    ik hoef echter niet naar een begrafenis of crematie hoor komende tijd, dat zie ik niet echt goed gaan ;)
    maar sliep dus goed tot ik wakker werd om kwart voor 4 omdat ik moest plassen, en nog moed lag te verzamelen om op te staan, en toen t alarm van die lidl weeeeeeeeeer voor niks af ging...grrr...
    nou toen ging ik ook maar gelijk wat eten want mn maag knorde.
    gelukkig stopte t alarm dit keer na 20 minuten loeien, zelfs voordat de beveiliging aan kwam...
    maar serieus, als er straks echt eens iets aan de hand is reageert niemand erop ;)
    misschien toch eens contact opnemen met het hoofdkantoor, of dat ze geen stil alarm kunnen installeren en alleen een loeiende sirene wanneer er brand is uitgebroken zodat de bewoners boven de lidl op tijd hun huis uit kunnen...

verder vanmorgen langs de HA gereden met een potje urine, kreeg gelijk de uitslag mee, urine was schoon....
    HA-assistente zei ook gelijk dat ik zeker een stap terug moet doen met deze buiken en dat het echt belangrijk is om rust te nemen.
    ook hebben ze een fysio in de praktijk lopen dus ze gaat nog bespreken met de HA of dat misschien kan helpen voor wat extra ontspanning, zou t gewoon vergoed krijgen vanuit verzekering, dus daar word ik vanmiddag nog over gebeld.
    ook lever ik volgende week ook nog een keer een potje in voor een extra controle op blaasontsteking, gewoon voor de zekerheid.

dus ik loop zo maar weer even langs P&O, want heb al wel afspraak staan met bedrijfsarts, maar das pas 4 februari geloof ik....
    dus maar even vragen of anders een telefonisch consult volgende week mogelijk is ofzo.

morgen in elk geval pas om half 9 van huis weg i.p.v. half 8, kan ik even iets langer in bed blijven liggen. even kijken of dat helpt :)

fijne dag vandaag allemaal! x

14. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @skatje, nou idd...ik durf ook niet te zeggen wat ik zelf had gekozen...al snap ik wel waarom ze hiervoor hebben gekozen.
    ik vind het heel knap dat ze wat dat betreft voor het kind hebben gekozen en niet voor zichzelf.
    als je je bedenkt dat de oudste ooit met die afwijking op dit moment nog wel leeft en 20 jaar is (maar bij wijze van wel elk moment om kan vallen.....;))

zo wordt je wel weer even met beide pootjes op de grond gezet en is het helemaal niet zo vanzelfsprekend om een gezond kindje in je buik te hebben, laat staan om deze gezond op de wereld te brengen...

maar nu weer wat positievere berichten hoor meiden ;)

15. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ja precies, want de uiteindelijk wordt het hart omgebouwd naar een 1-kamerhart.. Lijkt me niet heel ideaal.

16. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Zo.. ben weer bijgeslapen..
    Wat zat ik er doorheen zeg! Thnx voor de knuffels!

@Alle moeie mama's; hopelijk hebben jullie lekker kunnen slapen vannacht!

@BFG, wat een verdrietig verhaal, heb het toch even gelezen. Wel mooi om te lezen hoe zij ermee omgaan, zo sterk! En wat een mooi meisje. Verschikkelijk om mee te maken. Wel goed dat je het ook naast je neer kunt leggen en goed geslapen hebt ;)
    Gelukkig dat je urine schoon was, wel goed voor jezelf zorgen nu! Rustig aan met die buik ;)

@missiemaartje, fijn dat de controle's goed waren. En weer een week verder! Fijn ook dat ze je nog wat langer in de gaten houden ;)

@Geranium, goed dat je voor jezelf kiest hoor!

Hier is dochterlief nogsteeds niet lekker, inmiddels wel met liters snot, een schor stemmetje en gekuch. Het komt er nu iig uit dus. Verder schommelt ze flink in temperatuur, is benauwd en erg hangerig/pieperig.. hou d'r dus nog maar wel ff in de gaten.

Had zelf ook niet veel plannen vandaag. Wou alleen wat huishouden doen, als m'n buik het toelaat. Morgen een drukke dag, dus zal m'n energie een beetje sparen..

Verder dus weer een hoop aan het piekeren/paniekeren hier. Maak me weer eens overal zorgen over. Heb ik niks verkeerds gegeten of aangeraakt? Zijn m'n handen wel schoon? Let ik wel goed op? Zal alles wel goed gaan met de kleine? Voel ik 'm nog genoeg? Zijn deze pijntjes en harde buiken wel normaal? Maak ik me niet te druk?

Pfff... om zot van te worden.. Kan de uit knop niet vinden..
    Probeer me maar af te leiden..

17. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Frommel; wat erg dat je zo aan het piekeren bent.. Probeer inderdaad lekker wat afleiding te pakken, ik ben er zelf ook flink mee bezig. Is lastig, maar je doet het super meid!

@ Bfg; fijn dat je urine schoon is, maar inderdaad echt rust nemen. Vreselijk voor je forumvriendinnetje. Ik heb het wel gelezen en ook de foto gezien. Dan ben ik toch maar weer extra blij dat zoonlief nog in mijn buik zit… Pfff lijkt me zo heftig. Dat zou ik echt niet aan kunnen denk ik.

@ Nachten; jep hier ook beter geslapen, gelukkig.. Misschien toch maar niet meer overdag slapen, wie weet helpt het!

@ Eline; proficiat met je 25 weken!! Hier ook gelukkig. Op naar de 26!

@ Fem; pff wat super irritant van die klusjesman. Ik zou echt een andere zoeken, ik kan daar zo slecht tegen.. Vervelend voor hem maar dikke kans dat ie de volgende keer weer niet komt en dan zit jij ermee. Maar meis, echt, je hebt tijd genoeg. Probeer niet te stressen, is niet goed voor de beeb. Snap het wel hoor, maar probeer je lekker te ontspannen!

@ geranium; veel plezier bij de zwangerschapsgym!! Ik vind het echt jammer dat ik zoiets niet kan doen, maar ja ik krijg bij elke inspanning harde buiken, dus da’s niks.

@ Minnie; zwaai terug!

@ Juul; alvast veel plezier het weekend!

@ woerdie; www.koningkaartje.nl is leuk en: www.geboortekaartjes.nl ook!

@ ego; gisterenavond toch maar even naar de bandrepetitie geweest. Beloofd aan manlief dat ik maar een uurtje zou blijven, terug zou komen als het niet goed zou gaan, en niet teveel zou zingen (in ieder geval ook geen uptempo nummers). Zo gezegd, zo gedaan en het ging super goed. Echt blij dat het goed ging, want dat is echt mijn afleiding/ uitlaatklep. Baalde dat ik niet langer kon blijven, maar een uurtje was ook lang zat en ik moet niks riskeren dus het was goed zo.

Volgende week echt een enorm drukke week dus moet nog maar eens kijken hoe ik dat ga redden. Vanavond weer voor het eerst een uurtje werken na de vakantie. En morgen zelfs 3 uur. Eerst maar eens kijken hoe vanavond gaat. Als ik harde buiken krijg, ga ik meteen mijn invalster bellen voor morgen. Gelukkig hoef ik alleen te zitten en te praten, dat scheelt dan weer haha.

Ik heb trouwens sinds vandaag enorme nesteldrang. Komt denk ik door de controle van gisteren. Want ook al was mijn bmm goed, krijg wel de kriebels hoor. 25 weken al vandaag! Ga vandaag mijn vluchtkoffer inpakken. Ook weer proefkaartjes voor het geboortekaartje besteld, geboortegedichtje uitgekozen, etc. De naam staat nu helemaal vast, de doopnamen ook. De peetooms (wij hebben er 2) zijn ook gevraagd.
    Nu nog de kleertjes uitzoeken, ledikantje in elkaar zetten, de meubels poetsen, versieringen voor op de muur ophangen, en nog een aantal dingen. Maar dat mag jozef allemaal doen haha. Heb ook zo de behoefte om het hele huis op te gaan ruimen, geen idee waarom. Maar dat doe ik maar niet ;)

Jozef werkt vandaag thuis, super fijn. Dan kan Niek ook gewoon thuis zijn en is het niet zo stil hier.

18. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Ohoh even een relletje veroorzaakt in het lounge gedeelte. Mensen vinden me harteloos en erg hard.
    Mmmm ben ik dat dan echt? Oke ik heb nog tijd genoeg en oke voor die klusjesman is het ook heel erg.
    Maar ik vind dat ik ook in mijn recht sta.

19. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @woerdie, je zou ook eens kunnen kijken bij kaartje2go.nl en belarto.nl
    die laatste zijn ook hoop boeken van die ze dus ook vaak bij drukkers enzo hebben :)

@frommel, nogmaals hele dikke knuffel! wou dat ik je kon helpen om je angsten wat weg te nemen...

@maartje, hoop dat t werken gewoon goed gaat, heb je toch nog wat afleiding erbij :)

@kaartje, wij hadden van de week weer schets ontvangen, we zitten nu echt heeeeeel dichtbij het definitieve kaartje! zo leuk!
    ze is nu de details aan het bijwerken (wanneer het even gaat) en ben erg benieuwd wat het resultaat zal zijn!
    vind het toch wel erg leuk dat we op deze manier een 100% uniek kaartje hebben, welke ook geheel naar onze smaak is!
    (dus niet een verkeerde boom of een verkeerd uiltje etc etc ;))

@hier, meisje is stuk rustiger vandaag, die is natuurlijk ook moe van haar avonturen van de laatste 2 dagen ;) maar gelukkig beweegt ze wel af en toe, en mn blaas heeft ze ook weer gevonden hoor ;)

20. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Frommel: heftig voor je lijkt me dat. Maar inderdaad je doet het super goed. En wat vervelend voor je dochter dat ze zo ziek is. Hopelijk knapt ze snel weer op.

Maartje: gelukkig heb je je lekker vermaakt gisteren tijdens de repetitie. Een uitlaatklep hebben is natuurlijk ook erg belangrijk voor je. Zeker als je daar wat van kan ontspannen.
    Fijn om te horen dat het verder goed met je gaat. Laten we met zijn alle hopen dat het ook zo mag blijven gaan en dat de kleine lekker tot 40 weken blijft zitten

Deel Deze Pagina