16 - 30 April 2013 Mama's (Deel twee)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @fem, ik heb t topic even gelezen...nou ik vind je reactie niet meer dan terecht hoor...
    laat ze lekker zeuren, anderen hebben altijd makkelijk praten.
    goed hij laat weten begrafenis, is erg, prima, heb je begrip voor door hem dan op donderdag te laten komen, en dan vervolgens meneer zit er doorheen op t laatste moment zou ik ook giftig van worden.
    zal ook nog wel even mijn ongezouten mening in t topic zetten anders ;) hihi

2. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    @ missiemaartje, ik vind het lasting om mn vluchtkoffer in te pakken, want meeste heb ik gewoon nodig; pyama; toiletspullen etc. Hoe doe jij dat? (is mn 3e ahum, maar net zo nieuw weer voor mij hoor)

@ Femm; Snap dat je echt alles af wilt hebben, maar probeer het een beetje los te laten, je hebt echt nog genoeg tijd...om je misschien gerust te stellen ;) Wij zijn nog maar net begonnen met de zolder...pas als die af is (duurt nog laaanng) dan pas beginnen met kamer voor nr. 2...en daannn pas komt de babykamer... tja ook ik vind het lastig, ben afhankelijk van anderen, maar alles komt wel af! Heus, geloof je me ;) :D

3. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Thx meiden ik ben nu ook wel weer wat rustig en ga zo het geboortekaartje regelen en effe de stad in. Kleertjesjacht voor nr 2.

4. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    @minnie, toevallig ben ik vandaag ook bezig met m'n vluchttas. Ik heb bij de kruidvat 2 nachthemden gekocht voor 4€ in totaal:) dus die gaan gewoon meteen de tas in. Tolietspullen doe ik wel op het einde, maar de kleertjes voor de kleine, wat eten en mijn verzekeringspasje zitten er al in;)

5. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hier WEER verkouden.
    Heb echt geen weerstand in deze zwagerschap.
    Sorry voor mijn ego bericht, Mira ligt in bed.. Dus ik duik er ook gelijk in! Manlief is zometeen thuis, dan kan hij haar gelukkig overnemen..

Kom vanavond even uitgebreid reageren!

6. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Hi meiden,

Ik ben weer goedgekeurd! De gyn liet terloops vallen dat ze nu weer van plan zijn me rond 38 weken, net als bij Janneke in te leiden....pff kreeg toch een brok in m'n keel....dan heb ik nu nog geen 3 maanden meer te gaan....ik weet dat ik daar over 2 1/2 mnd anders over denk, maar zou nu toch zo graag nog langer zwanger zijn....

7. geranium32

geranium32 Niet meer actief

Fem: had al ff in het topic gereageerd. Ik zou echt op zoek gaan naar een ander hoor! En trek je van die negatieve reacties niets aan! Ik zou hetzelfde hebben!

Hier: sinds een uurtje enorme buikpijn. Heb maar ff paracetamol ingenomen, kon echt niet meer! Ben blij dat ik vanmiddag naar huis kan!

8. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik ben d'r weer! Tussendoor wel bijgelezen, maar niet de puf/zin gehad om te reageren.
    Vandaag is de stukadoor boven begonnen met repareren en voorbereiden van de muren en plafonds en morgen gaat dan daadwerkelijk het mooie werk erop...:) Ben zo benieuwd hoe het wordt, helemaal zin in.
    Ben vanaf deze week 8 uur per week in de ziektewet, uren 'neem' ik wanneer ik het nodig vindt, aankomend weekend bijvoorbeeld neem ik op allebei de dagen 4 uur, dus hoef dan maar van 7-11 te werken. Lekker vooruitzicht en het bezorgt mij een hoop rust in mijn hoofd en lijf, en dat is het belangrijkste op dit moment.
    Pijn in bekken valt nu mee, merk echt dat ik meer rust kan nemen nu het werk boven nu richting opknappen gaat (ipv alleen maar slopen en leeghalen...:D) Zit gelukkig weer beter in mijn vel, en dat is voor manlief ook errug prettig!;)

@frommel: Dikke knuffel meis, lekker je ellende van de afschrijven, ik vind het goed helpen!

@bfg: Hè wat een naar verhaal, kan me helemaal voorstellen dat je er van onder de indruk bent en verdrietig.:(
    Collega van mij is bevallen met 25+ weken, kindje leeft, maar elke dag is spannend... Kindje wat naast hem lag is van de week vrij plotseling overleden, dus erg angstig allemaal... Zet je toch wel aan het denken vind ik, bah!

9. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @geranium, wat voor buikpijn???....

@moon, fijn dat je je weer wat beter voelt! en fijn ook dat er schot in de zaak zit met de kamers! kan me zo goed voorstellen dat het je wat rust geeft! (zo ben ik zooooo blij dat de muurschildering klaar is ;))
    ook heftig van je collega zeg :( vreselijk...wat dat betreft moet ik ook wel toegeven dat ik de dagen weg zit te strepen, elke dag dat ze in mn buik zit heeft ze weer meer kans om te overleven, terwijl er verder helemaal geen indicatie is dat ik veel te vroeg zou bevallen ofzo....(ja misschien als deze harde buiken aan blijven houden). vind het altijd zo vreselijk oneerlijk en gemeen als kindjes ziek zijn...en helemaal als ze nog zo inieminie klein zijn...zo hulpeloos...
    moet ik maar niet teveel bij stilstaan :)

@fem, idd maar niks aantrekken van die achterlijke reacties hoor in je topic, mensen lezen 9 van de 10 keer ook niet goed dus wat dat betreft...

10. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Moon; heftig voor je collega, ik weet er alles van. Al is die van ons met 30 weken geboren en had die natuurlijk een hele goeie kans, ieder kind is weer anders. Hoe oud is het kindje nu? Vooral die eerste week is zo belangrijk! Fijn dat je weer wat lekkerder in je vel zit.

@ Geranium; doe je wel rustig aan meid… Waar heb je buikpijn? Vervelend zeg! Hopelijk zakt het met een paracetamolletje.

@ mone; fijn dat je bent goedgekeurd. Kan me voorstellen dat je tegen het inleiden op ziet. Waarom hebben ze dat eigenlijk besloten?

@ Bloem; pfff balen is dat, geen weerstand. Ik herken het hoor, wij zijn ook zo vaak verkouden etc, maar vooral denk ik omdat we Niek hebben! We blijven elkaar aansteken. En het heerst enorm he. Beterschap!

@ Elina; heb je die bij het kruidvat gehaald ja, die nachthemden? Met lange mouwen?

@ Fem; veel plezier met shoppen, da’s altijd goed om je te verzetten haha. Ik ga niet zo heel veel kopen, maar wil toch wel een paar nieuwe setjes kopen voor ons spruitje. Is toch wel weer speciaal he. Waar ga je shoppen?

@ Minnie; uhm, ik ga gewoon mijn trainingsbroeken inpakken, wat shirtjes, pyama, etc. De belangrijkste dingen. Zal het hieronder ff opnoemen.

@ BFG; wat gaaf dat jullie bijna het kaartje af hebben!!

@ Ego; draaien jullie kleintjes zich ook vooral als je zit? Hier wel, krijg er meteen harde buiken van, heel irritant. Vanmiddag zette hij zich echt af tegen mijn buikwand, en ik voelde echt zo’n grote bobbel haha. Hij zit al erg hoog maar de gyn zei ook van ja je bent zelf ook niet zo groot, dus bij jou zit ie snel aan je ribben. Whaha, dat belooft wat!

Het gevoel voor de kleine is er nu trouwens echt 110 %.. ik durfde me eerst niet zo te binden, maar ben nu 25 weken en het gaat goed, dus ik durf er nu wel aan toe te geven. Geniet helemaal van het geschop!

Oh ik ben ff aant bedenken wat ik ga inpakken voor mijn vluchttas. Of ja vooral mijn tas voor als ik onverwachts word opgenomen.
    Willen jullie ff kijken of ik niks vergeten ben?

Voor mij:

- Bril
    - Toilettas (die pak ik uiteraard nog niet in)
    - Boek + tijdschriften
    - 2 pyama’s
    - Badjas
    - Sloffen
    - Ondergoed
    - Trainingsbroeken en leggings
    - Wat shirtjes korte mouwe + shirtje lange mouw
    - Sokken
    - Telefoon

Voor manlief:

- Trainingsbroek, ondergoed voor manlief (als hij moet blijven slapen)
    - Boek, tijdschrift

Overig:

- Paspoort
    - Verzekeringspasje
    - Geld
    - Oplader telefoon
    - Knuffeltje voor de baby
    - Fototoestel

Mocht ik wel a terme bevallen, pak ik een andere tas in haha. Maar deze is echt voor evt ziekenhuisopname.

11. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vergeet nog iets heel belangrijks: iets te eten!

12. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Ben weer terug van het shoppen. Gezeik met de klusjesman is opgelost. Toen ik hem belde, kreeg ik zijn vrouw aan de tel. Hij kon niet aan de tel komen want hij had een spoedklus. Broek zakte af natuurlijk.
    Andere gebeld begint morgen, is waarschijnlijk dinsdag klaar. Zaterdag en zondag werkt hij door.

Lekker geshopt voor mini en mezelf. Geeft altijd een goed gevoel.

En bedankt voor alle lieve reacties

13. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    @Maartje, ik zie niet op tegen inleiden, heb na Janneke gezegd dat ik er voor zou tekenen, en dat klopt nog steeds. Ik word ingeleid omdat Pieter met z'n schouder is blijven hangen, en ze het kindje dus niet te groot willen laten worden.

@Fem, fijn dat het opgelost is nu, idd vreemde klusjesman, maarre....nog veel raardere reacties in je topic :D

Zo en toen was ik het dus alweer kwijt....niet alleen m'n bekken verweekt geloof ik.....

14. geranium32

geranium32 Niet meer actief

Fem: nou ja, dat meen je niet!!!!! Wat een eikel zeg! Fijn dat je een ander hebt gevonden!

Buikpijn: zit weer in m'n onderbuik, net als vorige week. Alleen nu een stuk heftiger. Paracetamol heeft iets geholpen gelukkig. Herken de pijn wel van voor dezwangerschap, heb enorm gevoelige darmen. Dit voelt exact hetzelfde. Vanaaf gymmen en dan met een lekkere kruik op de bank!

15. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Zo ik heb ook eventjes tijd (en de laptop) om weer eens te reageren. Is toch lastig vanaf mijn telefoon..

26 weken alweer. Precies een half jaar.. Gek idee dat er over een maand of 3 een baby is. Ik moet er echt heel erg aan wennen.
    Ben ook zo benieuwd wie van ons het eerste 'aan de beurt' is!

BFG: wat een naar verhaal zeg. Heel verdrietig. Kan me goed voorstellen dat het je aangrijpt, zeker omdat je vrij intensief contact hebt. Ook al is het dan via een forum.

Fem: lastig he, dingen uit handen moeten geven en dat het dan misloopt? Gelukkig heb je nog iets anders kunnen regelen.
    Ik vind het ook maar lastig dat ik zo afhankelijk ben van anderen voor het kamertje. Als het aan mij lag, was het alleen al klaar geweest!!

Vluchttas ben ik echt nog helemaaaaaaal niet mee bezig. In mijn beleving duurt het echt nog megalang allemaal.
    Eigenlijk gek, want als ik op vakantie ga, ben ik al weken van tevoren aan het lijstjes maken en inpakken. Misschien moet de nesteldrang nog toeslaan?

Wat vervelend dat veel van jullie zo slecht slapen. Ik slaap echt als een roosje. Juist beter dan voordat ik zwanger was. Op mijn vrije dagen slaap ik gemiddeld tot 10 uur, half 11. En daar geniet ik maar van, want straks is dat wel over natuurlijk.

Wel heb ik van de week voor het eerst een flink harde buik gehad. Op dat moment realiseerde ik me dat ik dat gevoel al eerder had gehad, maar toen wist ik nog niet wat het was. Nu wel. Echt alsof er een volleybal in mijn buik zat! Gisteravond weer een paar keer. Vervelend, maar niet super pijnlijk ofzo.

Vandaag was ik vrij en ben ik even lekker wezen shoppen. Bij C&A is bijna alles met 50% korting dus ik heb even wat leuke dingetjes voor de kleine gehaald. Ok, en ook wat leuks voor mama natuurlijk ;)

Veel gelopen en daar was ik wel echt kapot van dus nu lekker even languit op de bank. Zo de keuken in, zuurkool ovenschotel maken. Zou ik gisteren doen, maar toen bleek de zuurkool die ik nog had over datum en geen zin om terug naar de winkel te gaan. Dus dat werd pizza voor vl en gebakken eitjes voor mij.

16. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @fem, dat meen je!!! Omg....fijn dat je een ander hebt en dat die lekker vlot aan de slag kan en dat hij zelfs het weekend door wil werken :)

@mone, op die manier kan je wel bewust afscheid nemen van het zwanger zijn toch? Tenminste, vriendin is vorig jaar ingeleid en zij vond het dus wel heel prettig dat ze dus heel bewust afscheid heeft kunnen nemen van de dikke buik enzo :)
    Vind t wel lief dat ze er rekening mee houden eigenlijk :)

@maartje, klimkt goed voor mij die vluchttas hoor, al zou ik last minute wel mn eigen kussen willen meenemen ;) ik ben echt zo'n tut die dr eigen kussen nodig heeft :D
    Maar moet zeggen dat ik me nog moet verdiepen in hoofdstuk vluchtkoffer ;) hihi

@amezen, lekker geshopt dus! Idd maar even met de pootjes omhoog dan!

@draaiende baby, ik voel t vooral als ik sta en laatste dagen ook als ik op mn zij gaan liggen, niet dat ik haar letterlijk voel draaien, maar voelt alsof ze niet lekker zit dan, voelt ff minder prettig en dan gaat ze blijkbaar naar fijne positie want dan voel ik niets meer ervan ;)

@buik, pfff nadeel als je laat op je werk komt, moet je erg ver weg parkeren....en met deze buik kan ik op t moment nog geen 100 m lopen en dan krijg ik enorm pijn in mn buik....t leek wel iets te helpen door mn buik soort vast te houden t laatste stuk naar mn auto :)

@hier, filmpje opgezet en heerlijk dutje gedaan ;) mini hield me niet eens wakker ;) ze is zeker moe van haar avonturen van gister en eergister zk rustig is ze vandaag :D, vind dat ook eigenlijk wel heel schattig :)

@maartje, fijn dat je nu zo geniet van jullie kindje!

@geranium, ik heb ook van die rotdarmen....denk wel ongeveer te weten welke pijn dus.....echt zo niet leuk, wel fijn dat de paracetamol iets helpt!

17. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Nee, ik vind je echt niet te hard. Die man is er al met allerlei excuses onderuit aan het komen en laat je er mooi mee zitten.

18. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Herkenbaar! Ik ben er net van af. Zucht, er is ook niets aan te doen grmbl :x Beterschap in ieder geval, en we hobbelen van verkoudheid naar verkoudheid :x

19. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    @frommel, knuffel! Hoe meer druk je voelt, hoe verder weg de uit knop is maar dat weet je vast al ;) Probeer te doen wat je psych zegt over eventuele oefeningen om de uit knop weer te vinden, hoe moeilijk dat ook is bij stress en vermoeidheid, en uiteindelijk wordt het een soort van automatisme.

@maartje, fijn dat de bandrepetitie zo goed ging. Nu niet overmoedig worden he (zei mama met een waarschuwend vingertje :D)

@vluchttas: ik heb hem nog niet gepakt. Heb hem zo vaak moeten pakken dat zowel ml als ik hem in 5 minuten voor elkaar hebben dus ik denk dat dit een last-minute wordt :D Krijg toch een geplande sectio als alles goed gaat dus dan heb ik een richtdatum.

20. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Juul en Bfg bedankt!!!

Verkoudheid: het is echt erg he. Ik ben ook al bezig met de 3e variant. Bloem en andere zeehondjes: beterschap

Vluchttas: Nog helemaal niet mee bezig. Maar ik denk dat ik hem zo rond week 35 klaar ga zetten.
    Wat er in gaat? Zelfde denk ik als hier al beschreven staat.

Voor de rest gewoon rustig aan. Heb alleen al heel de dag last van buikpijn. (ook al). Het zit aan de bovenkant en dan de zijkant. Net of een stuk darm daar verkeerd zit ofzo. Steekt bhoorlijk bij lopen. Maar als ik zit voel ik het niet echt. Zal wel stress zijn. Stress uit zich altijd bij mij in misselijkheid en last van de darmen. Nachtje goed slapen en hopelijk over.

WIDM: wie kijkt er ook? Ben een behoorlijke fanatieke kijker en vind het echt zo leuk.

Deel Deze Pagina