16 - 30 April 2013 Mama's (Deel twee)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net ff uurtje gewerkt maar was echt geen succes. Bah ik baal ervan! Door de muziek gaat de kleine hele tijd hard schoppen en draaien. Gevolg.. Harde buiken! Niet leuk dus. Baal er echt van want ik vind het echt fijn om ff weg te zijn!!

Toch mn vervanger maar ff bellen.

2. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Maartje: wat balen zeg dat het uurtje werken niet goed ging. Maar wel goed van je dat je kiest voor jezelf.

3. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    *klop klop klop: Ik kan me niet herrineren wanneer ik voor het laatst verkouden was, maar ik was in ieder geval nog niet zwanger, dus minstens een half jaar geleden :D

@fem: Ik was wel nieuwschierig wat er te rellen viel, maar veel ophef over je klusjesman dus :D Tsjonge jonge wat een gezeik. ennuh groot gelijk hoor! communicatie via mailtjes en whats appjes hoort niet, simpel.

Moet eerlijk zeggen dat ik dat (drama) sowieso snel vind hier op ZP , dus behalve dit clupje lees/schrijf ik ook niet zoveel, denk soms al 'zucht' bij alleen de titels. Zal de enorme hoeveelheid vrouwen hier wel zijn, ben ik niet aan gewend in mijn mannenberoep :D

@maartje: jeetje wat vervelend zeg! Hopelijk trekken ze snel weer weg, maar dat betekend dus niet meer werken :(

@vluchttas: euhmm...dat komt ooit nog wel es denk ik :D

4. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fem, het klok al raar dat hij met verschillende smoesjes kwam. Als dat echt een goede vriend was geweest van 'm en dat was het probleem dan had ie (denk ik) allang gebeld en het netjes uitgelegd. Maar nu kwam hij telkens met wat anders... Dan twijfel ik echt wel of die overleden prsoon wel een goede bekende was... Misscchien niet meer dan een kennis. (Of denk ik dan te slecht? Maar ik vind het echt raar dat er telkens een andere reden kwam)

@vluchttas, Er staat hier vanaf het begin al een klein tasje klaar omdat ik zo ziek was dat er een kans was dat ik naar het ziekenhuis moest. Er zit niet veel in. Alleen een paar schone onderbroeken, pyjama, schone t-shirtjes en sokken. Geen toilet spullen, als ik uitgedroogt aan het infuus zou hangen hoefde ik die toch niet. (En ik heb altijd wel wat creme ed in mijn tas)

Voor later ga ik mijn tsje nog wel aanvullen met toiletspulletjes ( Koop gewoon dubbel en eventueel dan in van die mini's), babyspullen, nodige papieren, wat eten en drinken, boek/tijdschrift, en een setje schone kleren en ohja, fototoestel!

5. Annekeruiter85

Annekeruiter85 Fanatiek lid

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Hier nog geen vluchtkoffer klaar staan. Druk geweest met de babykamer en vooral om beter te worden.. Die vluchtkoffer komt vanzelf haha..
    Voor degene die moe zijn, sterkte.. Ik herken het heek goed, nu 1,5 week thuis gezeten ook ivm zware griep. Vanaf maandag weer halve dagen werken..
    Nog een vraag, tijdens het fietsen heb ik pijn op mijn schaambeen, net alsof het helemaal beurs is. Hebben jullie nog tips anders? V
    Gewoon bij zitten of lopen heb ik er geen last van.
    Over een half uurtje maar eens mijn bed opzoeken.. Toegeven aan mijn moeheid, man is de deur uit, dus lekker de avond voor mezelf!!

6. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    @vluchttas, die van mij is al vol en heb nog lang niet alles. Alsof ik een wereldreis ga maken...? Maar goed beter teveel dan te weinig

@maartje, hè bah rustig aan doen hè!!

@ ego, 1ste les zwangerschapsyoga achter de rug. Was enorm aan het twijfelen of ik wel zou gaan want ik heb vandaag best veel harde buiken gehad. Dus wilde het niet forceren maar om nou de 1ste les te missen is ook niet tof! Dus toch maar gegaan met in m'n achterhoofd ik gewoon stop als het teveel zou worden. Maar heb de hele les geen harde buik gehad:)

7. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb echt nog geen vluchttas :) Als de baby nu komt heb ik niks aan die kleertjes en zo.

Denk dat ik die over een week of 6 ga klaarzetten, dat zal toch wel vroeg genoeg zijn?? Vanaf wanneer wordt dat aangeraden eigenlijk..?

8. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @skatje, goede vraag :) ik lees even mee ;)

@fem, hoop niet dat je t erg vind maar heb t topic gemeld bij de beheerders en verzocht te sluiten, zag dat t inmiddels gebeurt was...maar misschien dat meer meiden erom gevraagd hadden hoor :)
    Aan de meeste reacties had je toch helemaal niks en t werd ook nog eens flink uit zn verband gerukt....
    Vind t gewoon fijn dat t nu opgelost is en ik hoop dat de nieuwe klusjesman zn afspraken wel gewoon nakomt, of in elk geval wat professioneler zn zaakjes regelt :)

@maartje, wat ontzettend klote zeg :( is t dan zo harde muziek (qua volume dan he) dat je ukkie er zo heftig op reageert?
    Moet zeggen dat mini nooit op muziek reageert naar mijn idee, maar dat komt misschien ook omdat ik t zelf dus niet meer kan verdragen behalve heeeeel rustige muziek...;) hihi

@hier, even een klaagmomentje hoor...
    Pfffff hoop echt dat deze harde buik gauw voorbij is! Ben m zoooooooo zat.....t zit in de weg, t doet zeer, t is vermoeiend, mn buik voelt zo zwaar aan en boven alles is t dus behoorlijk ongemakkelijk!
    Dan ook zo af en toe hier een daar en steek waarbij ik mezelf wel moet blijven vertellen dat at mn banden zijn anders ga ik me zorgen maken....
    Word er half kortademig van en mn longen hebben t al moeilijker
    Kortom, hopelijk is mn buik morgen weer normaal, maar anders toch alsjeblieft van t weekend??:)
    Sorry meiden, moest t echt ff van me afschrijven :)

@elina, wat fijn dat yoga zo goed ging! Misschien een optie om t thuis ook eens te doen?? :):):)

9. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier eigenlijk wel goed met de buik. Ik denk dat het de laatste keer toch van de spanning kwam, dat was niet mijn eigen spanning maar het gaat niet heel goed met een naast familielid. Wil er verder ook niet over vertellen op het forum. Maar met die hormonen trek je alles meer aan. Heb er in elk geval geen last meer van, hou me verder rustig :)

10. Meriam22

Meriam22 Bekend lid

5 feb 2008
    790
    0
    0
    hey meiden,

vluchttas is idd voorlopig nog niet nodig hoor met 37 weken raden ze aan om hem klaar te hebben staan. door de band genomen bevallen de meeste vrouwen zelfs te laat van hun 1e kindje er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.

Jullie zijn er allemaal wel vroeg bij moet ik zeggen met tassen voorbereiden ed. wij moeten zelfs nog aan de kinderkamer beginnen de spullen zijn besteld en komen over 5 weken en moeten nog behangen en schilderen maar beleef deze zwangerschap ook heel anders dan de 1ste toen lette ik op alles en moest alles ruim op tijd klaar zijn en staan en nu heb ik dat toch minder.

Harde buiken vervelend meiden probeer rustig aan te doen dan he. lekker even met een kruikje op je buik of onder de warme douche dat ontspant goed.

me meisje heeft trouwens haar eerste stapjes gezet goed he!!
    ze is nu 14 maanden ben echt zo trots hihi

ik ga me mandje opzoeken weltrusten meiden

11. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    #951 Moon83, 11 jan 2013
    Laatst bewerkt: 11 jan 2013
    Goedemorgen!

@maartje: kindje van mijn collega is nu een week of 3-4 geleden geboren, is nu dus zo'n week of 28-29 totaal.

@vluchttas: nog helemaal niet bij stilgestaan, binnenkort maar eens doen...:)

@Fem: Fijn dat je een andere klusjesman hebt gevonden die snel kan beginnen! Pak van je hart zeker!?
    En die reacties op het forum vind ik regelmatig erg overdreven en eenzijdig belicht, al die rondvliegende hormonen!! Moet je voor de gein het namentopic eens lezen, ze maken elkaar nog net niet af...:D

@Meriam: Applaus voor dochterlief!!!

Even een vraagje van huishoudelijke aard: Weet iemand een adresje voor goedkoop beddengoed? Ik schrik me de blubbers van de prijzen voor een lits-jumeaux-overtrek...:)

En dan nog een tip voor jullie: Bij Kruidvat kan je met je voordeelkaart een gratis avondkaart krijgen voor de Negenmaandenbeurs (donderdag of vrijdag avond van 18.00-22.00). Kruidvat - Negenmaandenbeurs - Intro
    Ik kreeg een mail om een gratis kaart uit te printen en je kan per voordeelkaart één gratis kaart aanvragen...
    Het is maar een idee...:D

Ow ja, en voor wie interesse heeft: de nieuwe lijsten van de SVB (kindernamen 2012) staan op internet...SVB - Kinderbijslag - Kindernamen top 20

Vandaag gaat de stukadoor dan het 'mooie' werk doen, ben toch zo benieuwd hoe het eruit komt te zien!
    Om 10.00 naar Cesar, verder weinig plannen.

Fijne dag allemaal!

12. Meriam22

Meriam22 Bekend lid

5 feb 2008
    790
    0
    0
    Moon83, Action daar haal ik altijd onze lits jumeaux overtrekken uit mijn hoofd gezegd 16 of 17 euro per set das tenminste nog een beetje schappelijk.

huishoudbeurs, ik twijfel nog normaal gesproken ga ik ieder jaar maar om nu een hele dag te slenteren met 30 weken zwangerschap weet niet of dat zo een goed plan is.
    avondkaart is voor mij niet interessant woon meer dan een uur reizen van amsterdam vandaan en om dan voor een avondje te gaan dat gaat hem niet worden.

zometeen beetje schoonmaken en vanmiddag werken.
    alvast een prettig weekend meiden

13. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Beddengoed koop ik op de zwarte markt. Ga er toevallig morgen weer heen!

En bedankt voor de tip over de hhb. Gelukkig heb ik de mazzel dat ik altijd gratis kaarten via mijn vriend krijg. Het bedrijf waar hij werkt is er goed vertegenwoordigd dus altijd wel een paar kaartjes te ritselen.

14. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    @bfg, tuurlijk kan je dan bewust afscheid nemen, nog een laatste foto van de buik etc, maar ik vind het zo geweldig om zwanger te zijn, dat altijd samen zijn, dat getrappel in je buik het is allemaal zo bijzonder....

@fem, tuurlijk ben je niet harteloos, toen hij zondag met jullie afsprak om dinsdag te beginnen moest hij al van de begravenis afgeweten hebben.....

@maartje wat balen dat het werken niet goed ging!

@hier ook nog geen vluchttas :D

@Elina, fijn dat de yoga zo goed beviel!

@bfg, wat vervelend al die harde buiken! Heb je alweer een afspraak met de bedrijfsarts?

@Meriam, wat goed de eerste stapjes!

15. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    #955 unexpectedmom, 11 jan 2013
    Laatst bewerkt: 11 jan 2013
    Wij hebben niet veel beddengoed maar gewoon een paar mooie, van goede kwaliteit. Die gaan langer mee en blijven ook mooi en het voordeel vind ik dat ze niet zo kreukelen dus je hoeft ze niet te strijken. Ik kocht ze in de uitverkoop bij v&d. De hema heeft ook een mooie kwaliteit, daar staat hotel op. Ook die kun je soms in de uitverkoop krijgen. Bij blokker heb ik ook wel mooie overtrekken gezien in de uitverkoop maar weet de kwaliteit ervan niet.
    Wij hebben twee jaar gedaan met maar 1 set, vanwege ruimte gebrek toen. Die ging dan in het weekend in de was en droger en daarna werd ie gelijk weer gebruikt. Is nog steeds prachtig na 6 jaar.

16. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    @bfg, vervelend dat je zo last hebt. Probeer het toch wat rustiger aan te doen..

@ego, vannacht van 3-6 wakker gelegen!! De baby zit vaak zo laag en bleef maar schoppen. Weet niet waar ze tegenaan schopte maar het was een berekend gevoel en af en toe echte pijnscheuten. Ze wilde ook echt niet slapen met gevolgd dat ik ook wakker lag.
    Tot voorheen lag de baby vaak hoog maar de laatste dagen juist helemaal laag. Hebben meer meiden dit??

17. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ligging baby: Bij mij ligt hij/zij steeds laag heb ik het idee. Ik word op zijn hoogst links en rechts navelhoogte geschopt, hoger heb ik nog nooit wat gevoeld, maar meestal is het onderin, begin al bijna te vrezen voor een stuitligging. De pijn die je omschrijft herken ik verder neit, vervelend!

@dekbedden: misschien is het tegenwoordig anders, maar die van de action waren vroeger superdun, ik had daar een overtrek van voor ons logeerbed, maar dat sliep echt niet lekker. Dan idd liever wat meer betalen. Wij gebruiken er eigenlijk maar 2, en die hebben we beide al jaaaaren, gaat idd lang mee :D

18. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Meriam; wat goed zeg van je dochter!!!

@ Elina; wat fijn dat het gisteren goed ging zonder harde buiken, fijn hoor!! Balen dat je vannacht zolang wakker lag!

@ Ligging baby; hmm geen idee offie hoog of laag ligt. Hij ligt in ieder geval precies zoals Niek op deze termijn, benen rechts boven en koppie beneden. Maar tis wel een woelerd.. regelmatig dat ik een flinke bobbel voel op mijn buik, zal wel zijn kontje zijn dan of zo haha. Hij zit nu ook echt al tegen de onderkant van mijn bh te schoppen. Dus vrij hoog. Maar dat kwam zei de gyn, omdat ik zelf niet zo groot ben.

@ 9 maandenbeurs; hier ga ik uiteraard niet, is te vermoeiend.

@ Anneke; geen idee wat die pijn zou kunnen zijn, ik fiets eigenlijk niet meer.. Misschien bandenpijn?

@ Unexpected; fijn dat het wel weer gaat met je buik.. Vervelend voor dat familielid van je. Knuf!

@ BFG; mwa de muziek staat niet echt hard of zo, maar ja hij staat dan wel de hele tijd aan. Meneertje hoort nogal veel muziek. Thuis staat er regelmatig wat op, en op het werk en met de band hoort ie natuurlijk ook vanalles. Maar hij gaat steeds enorm draaien dan, en da's geen fijn gevoel!

@ Draaien baby; ik snap nog steeds niet waarom het zo is, maar elke keer als ik op een stoel zit, niek eten te geven of zo, dan gaat meneer enorm draaien en krijg ik harde buiken, is echt zo'n vervelend gevoel!! Als ik zeg maar op de bank zit, onderuit gezakt, heb ik er geen last van.. Zou dat komen doordat ik dan opgevouwen zit of zo, dat hij dat vervelend vindt?

@ ego; hier een nieuwe laptop en tis echt ff wennen haha. Maar het was wel nodig! Heb de helft van mijn leerlingen kunnen verzetten naar volgende week, dus werk ik vandaag een uurtje en morgen een uurtje, dus da's nog te doen. Alleen dan zit ik dus ook op een stoel en gaat meneer de hele tijd draaien en woelen, waardoor ik harde buiken krijg. Toch maar eens kijken of dat nou ligt aan de muziek of aan het op een stoel zitten. Volgens mij van allebei wat. Maar goed, een uurtje is te doen. Dan kijk ik wel weer wat ik over 2 weken doe. Ligt beetje aan de situatie dan. Mijn collega kon in ieder geval niet invallen vandaag, jammer genoeg! Rest van de dag maar even op de bank.

Ga nu even wie is de mol terug kijken!!

19. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    @Maartje, heb je geprobeerd op een yogabal te zitten? Dan zit je automatisch wat rechterop, wordt ook vaak geadviseerd als je last heb achter een computer....

20. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @bedovertrek, als je ze echt goedkoop wil idd action of zeeman enzo :)
    moet zeggen dat wij ze altijd halen bij de hema :)
    bij de ikea zijn ze trouwens ook niet door, maar daar zit niet zo'n flap aan het uiteinde, dus dat vind ik maar niks :p (ja mijn deken moet vast liggen :D)

@unexpected, nooit leuk als er niet goed gaat met een familielid, daarom even een dikke knuffel voor jou

@elina, pff das me een lang eind om wakker te liggen :( hoop dat je een beetje bij kan slapen vandaag overdag :)

@ligging baby, ze ligt wel vrij normaal, maar soms schuift ze helemaal naar beneden, en dan vooral daar gaan zitten draaikonten waar je t minste ruimte hebt ;) ik zeg logisch :p

@mone, afspraak van 4 febr blijft staan en heb nu hier met P&O en mn baas afgesproken dat ik volgende week 5 uurtjes per dag werk (waarbij ik dan dus gebruik maak van die 2 ziekte uren + 1 uur extra pauze per dag), ik ga later beginnen (kan ik uurtje langer slapen) en dan even voor 1 week kijken hoe t dan gaat.
    als dat de oplossing is dan blijven we op die voet verder gaan, en zo niet zal ik terug moeten naar 4 uur, wordt mn ziekmelding aangepast en dan spreek ik de bedrijfsarts alsnog op 4 febr :)
    weet in elk geval dat ze volledig aan mijn (of nou ja, "onze") kant staat, wat dat betreft denkt zij echt volledig aan de medewerker en niet aan de werkgever :)

@hier, net weer flink stress op t werk, pfff, merk t gelijk weer..onrustig gevoel in mn buik en wat pijnlijke steken linksonderin, maar inmiddels weer wat gezakt en projectleider gaat erachteraan dus nu maar hopen dat het lukt...
    nu nog even de to do lijst maken voor de jaarafsluiting m.b.t. de resultaten en dan is t alweer bijna tijd om naar huis te gaan gelukkig :) en dan weekend!

Deel Deze Pagina