16 - 30 April 2013 Mama's (Deel twee)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammavandrie

mammavandrie Actief lid

26 nov 2010
    167
    2
    18
    hoi dames,

hier weer ff een berichtje van mij.
    ik heb een klein beetje terug gelezen maar het is niet allemaal blijven hangen sorry.

ff ego...
    ik slaap nog steeds slecht,buik zit ook behoorlijk in de weg nu met zitten staan en in bed vaak last van de bovenkant van me buik en me rug.
    en ben al een paar dagen niet helemaal lekker.

ik heb iets gelezen over de svb namenlijst.ik heb ook even gekeken de naam is 20 x gegeven valt nog mee dus.

ik wil heel graag naar de negenmaanden beurs maar weet niet of dat gaat lukken zoals het nu gaat na een ochtendje op pad te zijn geweest fluit me lichaam me echt terug.dus hier word het maar op het laatst beslist ben ik bang.

we hebben wel een afspraak voor een 3d/4d echo gemaakt 23 januari dus een leuk vooruitzicht.

ik las ook iets over de vluchttas hier ook nog niet aan begonnen eerst nog wat pyama's enzo halen.ik moet een paar dagen in het ziekenhuis blijven krijg een geplande sectio.

ik hoop dat voor de rest met iedereen alles goed gaat op wat kwaaltjes en ongemakken na.

2. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat werken betreft; ik weet t ook niet. Het is eigenlijk ongekend rustig op werk. Heb echt veel drukkere periodes meegemaakt. Maar tis een soort van dat ik denk van 'ik moet goed slapen want ik moet morgen werken' en dat het dan daardoor juist niet lukt of zo.

@dekbed ik dacht ga ook n keertje kwaliteit halen, dus dekbedhoes + bijpassende (voor zoonlief dus fel turqoise) matrashoes gehaald. Maar vind em eigenlijk niet echt fijn. Na heleboel keer wassen en in de droger is de stof nog heel stug. Geeft enorm af en kleurvast is ie ook niet. Ik heb serieus beddegoed van de Zeeman die er na 4 jaar beter uitziet. Beetje vreemd. Van de Action heb ik trouwens ook gehad, maar daar kun je idd bijna doorheen kijken en na 4 keer in de droger vallen de gaten erin.
    Tegenwoordig koop ik nieuwe sets vaak bij de Wehkamp als ze n keer leuke aanbieding hebben. Wij hebben ook n groot bed omdat me man heel lang is. En die 2:10 maten hebben ze bij Zeeman etc. niet.

3. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je al zo lang verkouden bent zou k maar ns een allergie testje bij de huisarts laten doen. Ik was op een gegeven moment ook anderhalf jaar 'verkouden'. Bleek hooikoorts + stof-allergie. Ik gebruik normaal het hele jaar door medicatie, maar dat mag tijdens de zwangerschap niet.
    Zo'n test heeft tijdens de zwangerschap geen zin trouwens want je immuunsysteem staat dan op n laag pitje. Maar zou het zeker doen als je eenmaal goed en wel bevallen bent.

4. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Zucht. Hormonen + een (luidruchtig thuiskomende)dronken partner.
    Rara, wat krijg je dan..

Moet snachts ook geen ruzie uit willen praten.. Mja, ben nou eenmaal een vrouw...
    Lig nu klaarwakker, terwijl die dronken laaf van me op de bank ligt te snurken..

We hebben allebei een beetje last van de spanningen. En elkaar.
    Gelukkig vindt ik dr wel weer lief als ze slaapt. Hoop zij mij ook nog wel.

5. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Hier astma, hooikoorts en heb al meerdere keren gebeld dat t maar niet over gaat...
    Enige wat ik te horen krijg is 'ja dan volgen de griepvirussen elkaar gewoon op, je pikt overal een staartje van mee. Pas als je hoge koorts erbij krijgt weer even bellen'
    En was vroeger ook non stop verkouden, maar dat is dus een paar jaar weg geweest, en toen kwam t weer terug...;)
    Overigens was t wel minder geworden toen ik rookte :D ook zoiets stoms :D

En ik gebruik nog wel mn astma medicijnen trouwens, de onderhoudsdosering dagelijks :) pas in heel hoge doseringen (die je niet binnen krijgt) zou t misschien schadelijk kunnen zijn.
    Maar heb ook even geprobeerd zonder op t begin, maar dat ging niet goed, dus op advies van de HA ben ik ze weer gaan gebruiken :)

6. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @frommel, oooo zo herkenbaar!! Mijn vent presteerde t echter om "maak t niet zo laat" om half 5 nog niet naast me te liggen in bed.
    Ook niet op de bank in de woonkamer, nee hoor die was nog bij vriend thuis daar waren ze geland vanuit de stad...
    Kan je vertellen dat ik toen ook niet zo lief was :)
    En andere keer ook zoiets, idd die hormonen helpen niet erg mee he ;)
    Ik kan dan vervolgens ook niet slapen voor t uitgesproken is, maar dat ging bij ons gelukkig wel enigszins, in elk geval in zoverre dat ik genoeg gekalmeerd was en dus weer kon slapen.
    Maar de boodschap dat ik not amused was was bij m aangekomen, en hij begreep t gelukkig ook nog.

Natuurlijk vind ze je nog lief :) weet zeker dat t weer goed komt bij jullie *knuf*

7. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @hier, gedroomd dat ons meisje was geboren, hartstikke leuk maar ook hartstikke onrealistisch want madame kon gelijk kruipen en overal op klimmen enzo ;) ghehe ja denk t ook wel.....
    Alleen toen kwamen we in de kinderkamer want ik was alle visite kwijt, staan daar mn ouders en schoonouders de muurschildering met water te bewerken :$ "dan wordt t mooier"
    Nou ben nog nooit in mn leven ZO hysterisch geweest!:$:x
    Pfff was blij dat ik mezelf kon vertellen dat t een droom was en ik per direct wakker was.
    Pffff, moest echt even kalmeren hoor hierna, dus heb me omgedraaid met kussen en al en hand op ml zn schouder gelegd (kalmeert me altijd als ik m aan kan raken :D) en toen weer verder geslapen en gelukkig niet meer gedroomd over de muurschildering die verziekt wordt!
    Hihi...goeeed....denk dat we bij deze hebben besloten dat iedereen met zn poten van die muur af blijft :)

8. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    @bfg whihi je hebt ook al van die heftige dromen! Een rubberen kruik zag ik toevallig bij de kruidvat liggen.. Ik heb ze ook, blijven inderdaad wat langer warm en zijn heerlijk!

9. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @elina, mooi kruidvat dus! Ga ik strakjes even langs :):):) hoef ik gelukkig niet de stad in ;)
    Ja heb afgelopen dagen helemaal niet gedroomd, en nu komt t dus ff goed terug ;) hihi

@hier, trouwens gister helemaal aan me voorbij gegaan dat ik gister alweer 26 weekjes was! Gaat zo snel opeens :$

10. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Dromen: Ik heb laatst ook gedroomd dat ons kindje geboren was, en het kon gelijk al praten! Ik weet niet meer of het nou een jongetje of een meisje was, maar mijn eigen teleurstelling en onthutsing dat we dat eerste hele prille stadium hadden overgeslagen weet ik nog heel goed. daarnaast was ik bevallen bij mijn ouders thuis, midden in de rommel want ze waren aan het verhuizen. Was ook maar wat blij toen ik wakker werd!

Fijn weekend allemaal!

11. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook enorm last van dromen..

Ik droom steeds dat we ons kindje noa noemen en dat ik daar spijt van heb. Hoe ik daarbij kom? Geen idee want ik vind de naam noa niet eens mooi. Of in ieder geval niet voor ons kindje. En toch heb ik jet al 3 x gedroomd dat ie noa heet. Raar!!

Verder droomde ik in het begin heel heftig, dat Jozef doodging etc. Zon dromen kan ik echt niet tegen!!

12. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kon er echt niet mee zitten als man de hele nacht ging stappen met vrienden. Hij deed het niet elk weekend, dat scheelt. Hij bleef dan bij een vriend die in het centrum woont op de bank slapen. Want midden in de nacht stomdronken over straat naar huis vond ik niks. Mijn mannetje deed dat braaf hoewel hij liever na het stappen naast mij kwam liggen. :). Maar dit werkte gewoon veel beter. We hebben dus ook nooit ruzie gehad.. Lekker. Maar tijdens mijn zwangerschap zou ik misschien anders reageren als hij de hele nacht zou willen stappen. Ik weet het eigenlijk niet.

Frommel, knuffel voor je. Kan je vrouw als ze een keer gaat stappen niet ook ergens blijven logeren, zodat jij wel gewoon een goede nachtrust hebt? Ze vindt je vast nog wel lief, jullie zijn toch niet voor niets met elkaar getrouwd! Soms heb je even een mindere tijd, spanningen enzo, maar dat gaat wel weer over.

13. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben 100 pagina's volgekletst!!!

14. geranium32

geranium32 Niet meer actief

Kletsen: we gaan echt hard! Op naar deel 3!

Dromen: af en toe hele heftige dromen die de hele nacht doorgaan. Van de week ook, droomde over één of andere alien die alles op z'n weg op at. Wakker geworden om naar de wc te gaan en vervolgens zo weer verder dromen waar je gestopt was! Heel irritant! Nog niet over de bevalling gedroomd eigenlijk.

Frommel: he bah. Hebben jullie het al uitgepraat?

Hier: er wordt flink geboord en getimmerd op de babykamer! Ik blijf maar wijselijk beneden en ben aan het werk gegaan voor school. Kon ik mooi wat achterstallig werk doen. En vanavond met moeders uit eten en daarna naar de theatervoorstelling van Derek Ogilvie. Wel spannend, de vorige keer pikte hij m'n moeder eruit! Zal nu wel niet nog een keer gebeuren, maar goed.

Ego: vandaag een beetje (boel) emo. Kan de oorzaak hier niet neer zetten, aangezien er bekenden op dit forum meelezen, maar zit er echt ff doorheen. Gelukkig is vl superlief en komt hij tijdens het klussen regelmatig even bij me kijken of een knuffel brengen. Hij weet waar ik mee zit en snapt me helemaal! Niets met z'n ouders hoor, dat gaat gelukkig iets beter de laatste tijd.
    Nou ja, straks even lekker de stad in had ik bedacht. En daarna misschien een duik in de badkuip (als de heren ten minste klaar zijn boven).

15. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @geranium, aahh knuffel voor jou hoor!

@hier, krijg ik gewoon bericht van beheer dat er meldingen zijn geweest omtrent mn gebruikersnaam!? Dit zou reclame zijn!? Of ik t ff wil wijzigen.....
    Iemand suggesties? Ik ben echt inspiratieloos (vandaar ook deze naam, was enige wat ik kon verzinnen ;))

16. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is toch niet je website ofzo. Het is je hobby, babyfotograaf. Beetje onzin dat mensen er over klagen. Maargoed, je MOET het dus veranderen? Wat dacht je van BFG, of Babyfg, Of baby-graaf ?

17. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Nou ik laat mijn ideeen erover maar achterwege ;) heb mensen hier ook wel eens in de ban zien gaan namelijk ;)

Ja had zelf ook al aan BFG zitten denken, of simpelweg "inspiratieloos" of "plaatjesmaker" ;)

Echt geen idee :D

18. Annekeruiter85

Annekeruiter85 Fanatiek lid

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Slapen gaat bij mij gelukkig nog goed, ons meisje is vooral overdag actief en 's ochtends als ik wakker wordt, heerlijk wakker worden zo!!Heb mijn slaap ook hard nodig! Ook geen rare dromen nog tot nu toe.. wel allerlei gedachten of we het wel kunnen, maar goed dat zijn geloof ik heel normale angsten..
    Zijn jullie al bezig met het geboortekaartje en hoelang van te voren moet je dat eigenlijk besteld en af hebben? En zijn jullie al uit de naam? Wij wel, we noemen haar al een tijdje bij de naam en we vinden de naam steeds leuker worden!

19. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @anneke, geboortekaartje is nog in de maak ;) maar zijn wel dichtbij definitief ontwerp :) en naam hebben we al heel lang maar noemen haar expres niet zo tegen elkaar, ik ben namelijk zo iemand die zich verspreekt ;):p

20. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ja herkenbaar! Heb ik ook zo af en toe last van haha..
    Maar hij zit meestal heel hoog, voel hem al bij mijn ribben joh!

Hier houdt mini er ook niet van als er iets tegen mijn buik aan zit/ligt!
    Had ik bij Mira helemaal niet, is wel grappig.. Haha hij gaat helemaal tekeer tegen de tablet of een boek inderdaad.

Beddengoed; Ik heb van overal wat eigenlijk :D Maar wil straks 2 nieuwe voor de kraamweek.. Haha, zag een leuke bij Ikea en de Hema.
    Vluchttas; Jullie zijn vroeg!!!!! Ik had 'm bij Mira pas met 34 weken klaar staan en dat was puur omdat ik daarvoor in het ziekenhuis aan de weeënremmers had gelegen... als alles goed gaat begin ik er dit keer ook pas rond de 35 weken aan hoor.
    9maandenbeurs; Ben er nog niet over uit.. Huishoudbeurs vind ik sowieso helemaal niets!
    Naam; Onze naam is maar 5keer gegeven dit jaar :D Dus dat valt mee.. Zijn tweede naam is wel een hele populaire naam, maar wordt dan ook niet zijn roepnaam.. dus dat maakt me niet zoveel uit :p
    Iedereen die het nodig heeft een dikke knuffel!
    Dromen; Hier ook nog zo af en toe.. Bleh!

Nou ja zeg? Waarom zou dat een rare gebruikersnaam zijn?!
    Vind het maar vreemd..........

Deel Deze Pagina