16 - 30 April 2013 Mama's (Deel twee)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb houte letters voor het kamertje, die gaan we pas ophangen als hij er is. Pas liet ik de kamer zien aan vrienden en lagen die letters er nog. Dus ik heel snel weghalen! Haha

Je hebt ook gelijk, bloem, met dat doekje hoor. Het is misschien gewoon het idee dat mijn mooie nieuwe spulletjes stof staan te happen straks. Al het textiel blijft voorlopig wel echt in de kast en het plastic zit ook nog om de matras. Nog een maand of 3 te gaan dus nog tijd zat om het plastic weg te halen en de bedjes op te maken.
    Ik moet alles ook nog wassen. Wassen jullie de dekentjes ook voor?

@bloem, zo zie je maar weer, men roept zo snel dat lichamelijke klachten (HG, vroege weeen ed) tussen de oren zitten. Tja, dat tussen de oren wordt denk ik ook wel eens overschat.

2. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik was wel altijd alles, kleertjes, beddengoed, handdoeken, hydrofiele etc etc.. Vind ik en leuk en lekker fris :p

Ik ben ook benieuwd naar alle kamertjes!!!
    Ga ook zeker foto's voor jullie maken :D

Bleh.. Krijg morgen weer een verwijsbrief voor het bloedprikken.
    Bah bah bah bah *stelt zich aan*
    Heb een naaldenfobie :p

3. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @bloem, nou als je naaldenfobie heb is t echt geen aanstellen hoor :) hoop dat t meevalt voor je!
    Heb zelf gelukkig 0 problemen met naalden, ben dan ook al van klein af aan lek geprikt voor allerlei testjes e.d. ;)
    (En nee piercings en tattoo's ook 0 moeite mee :p)
    Maar ik heb wel eens periodes gehad moest ik om de haverklap bloed prikken, dus ben erg blij dat ik er tegen kan :)

@iedereen eigenlijk, thnx! Ben er echt zo blij mee! Sta helemaal verliefd in t kamertje als ik daar sta :D, en ik moet echt elke dag even naar binnen stappen :) en nu alle zooi van de vloer is en t steeds echter wordt wordt dat alleen maar leuker ;)
    Nu nog wachten op commode en kledingkast enzo :)
    Ik ga trouwens ook alles wassen hoor :)

@kamertjes, ik ben ook erg benieuwd bij iedereen!

@juul, leuk valkenburg! Maar die grottentochten lopend en zwanger, oei....vond t al vermoeiend toen ik niet zwanger was ;) hihi
    Hoop ook dat de actie van je zoontje eenmalig was en niet dat ie buikgriep heeft ofzo....

@hier, nog even een aflevering kijken en dan richting bedje, stort opeens helemaal in :) en nog even koekjes eten want heb honger ;) hihi *slecht*

Slaap lekker alvast allemaal!

4. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb dan wel een tattoo *bloos*
    Ik denk dat ik meer een medische vorm van naaldenfobie heb.. Kan dat ook? Haha
    Want mijn tattoo vond ik reuze meevallen!

5. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik ga zo ook mijn bedje in!
    Trusten meidennnnn

6. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Reken je tot beddengoed ook de dekentjes? Ik heb gehoord dat die minder mooi worden van wassen. Voor de rest gaan alle lakens, kleertjes, spuugdoekjes, hydrofielen ed sowieso in de was. Twijfel alleen of de dekens ook moeten..

Sterkte Bloem met prikken. Heb er zelf gelukkig geen last van. Iedereen heeft wel iets, jij je een naaldenfobie, ach het kan veel erger.

7. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    Blleaagh ff stoomafblazen!

Mijn schoonfamilie komt begin maart met 8 personen langs voor een week. Wij wonen op 50m2 dus dat past sowieso niet, dus huisje huren. Maar zijn ouders willen wel graag hier slapen, nou ja, prima. Nu is het feit dat ze met z'n 8en komen ons gewoon medegedeeld zonder overleg, en of ik dan wel een huisje kon zoeken. Was hier al een tikkeltje geïrriteerd over, maar flink wat aan het zoeken geweest en diverse 6-8 persoons huisjes gevonden, maar in ons dorp was eigenlijk alleen maar 4 persoons. Had ik vanmiddag een mailtje van schoonmoeder, dat ze even overlegd had, en dat ze toch wel het liefst in ons dorp willen dan, en hoeveel mensen er dan bij ons kunnen logeren, en of ze evt logeerhuisje van de buren kunnen huren.

Dus ik mail terug, max 2. Wij hebben geen logeerkamer meer en in het logeerhuisje passen maar 2 mensen. (we hebben in de woonkamer ook een slaapbank, maar daar spendeer ik tegenwoordig zelf halve nachten, en bovendien is dat mijn werkruimte, die wil ik niet een week kwijt)

Krijg geen reactie op mijn mail maar 's avonds wordt mijn vriend gebeld. Hoeveel mensen er bij ons kunnen slapen, mijn vriend is wat liever dan ik, maar hij wist van mijn mailtje en geeft dus ook aan van 2, we hebben geen logeerkamer meer.

Nu ik op bed lig word ik steeds bozer. Er moet toch een huisje gehuurd worden, en de 6 persoons zijn echt niet duurder dan de 4 persoons, en ook in ons dorp was wel een 6 Persoons. Ik snap totaal niet waarom ze nou zo nodig met meer mensen hier willen slapen, en voel het me behoorlijk opgedrongen worden. Helemaal omdat als ik dus niet het goeie antwoord geef, mijn vriend dan maar benaderd wordt. Ze komen voor mijn vriends verdediging hierheen, maar dat is hun eigen keuze, niet omdat ze allemaal uitgenodigd zijn. Aaargh, ik hoop toch niet dat ze in mijn kraamweek weer bedenken dat het leuk om massaal tegelijk langs te komen!

8. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoooo Tumtum, wat bijdehand van ze! Jij loopt dan op het laatst en hoort dan zwverlof te krijgen ipv even een huis vol met logees! Bah, wat een egoistische mensen. Sorry, mag dat misschien niet zeggen maar ik vind dit echt niet normaal. Laat ze met z'n allen gewoon in een 8 pers huis gaan... Jullie hebben al zo weinig ruimte en als je dan op het eind van je zw loopt kun je niet nog even een handje vol gasten gaan lopen verzorgen en verdragen in je kleine woninkje. Vind dit echt not done van ze.

Als ik een van die vrienden/fam zou zijn zou ik in een hotel/huisje gaan zitten en je vragen of ik wat voor je kon doen zodat jij het rustiger aan kan doen.. Ipv mezelf uitnodigen met fam bij jou (kleine) thuis.

9. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Tip is wel dat nieuwe meubeltjes even moeten luchten, vond het echt stinken, en dat duurde even :)

10. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    @bfg, leuke naam :D en wat een mooi kamertje!

@kamertje, helaas van mij geen kamertje foto's, de kleine komt namelijk de eerste maanden gewoon bij ons op de kamer.

@wassen, ik heb de neutral al in huis gehaald, en ik was alles, ook de dekentjes, en ja ze worden minder mooi, maar ik vond het idee ze ongewassen op bed te leggen niet erg aanlokkelijk. Je weet ook niet wie er in de winkel al aan heeft gezeten, en hoe lang ze daar al liggen, wellicht even op de grond gelegen....

@pookie, fijn zo'n archief!

@tumtum, ze zijn zeker bezig met zijn verdediging en vergeten dan even dat jij dan hoogzwanger bent....wat een verhaal, kun je er wel bij hebben toch met al die hormonen :D

11. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vandaag weer wat gekalmeerd :D

Mijn eigen familie zou niet eens op het idee komen om zichzelf met zoveel mensen bij ons thuis uit te nodigen, maar ja, mijn moeder weet ook wel dat zowel zij als ik binnen 2 dagen stapelgek zouden worden :D

Ben vooral boos omdat het de zoveelste keer al is dat we gewoon overrompeld worden, en er maar wordt verwacht dat het allemaal maar kan. En als het aan mijn vriend ligt kan het ook allemaal wel. Hij is het op zich wel met mij eens, snapt dat ik het niet wil, maar zal echt zijn ouders niet duidelijk te verstaan geven, dat is dan weer aan mij, met als gevolg dat ik de grote boze schoondochter ben, en vervolgens dus achter mijn rug om een ja uitlokken van mijn vriend...(ok, ik word weer boos).

Als het al nog een keer ter sprake komt, ga ik dit keer toch echt mijn ongenuanceerde mening ventileren, fijn te lezen dak niet de enige ben die dit te ver vind gaan, Ik begon me al heel ongastvrij te voelen :D

12. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik vind het ook te ver gaan Tumtum.
    Hier zou ik in zo'n situatie helaas ook de boze schoondochter zijn, ben ik wel vaker.. Dus ik begrijp absoluut wat je bedoeld haha!
    Hier zou ik ook echt niet op zitten wachten!

@Unexpected; Ik heb alles van Koeka, dat wordt niet lelijker door het wassen.. Heb voor Mira's ledikantje hele goede dekens van Babypark, die blijven ook heel mooi. Maar heb er ook 1 van de Prenatal, die wordt inderdaad lelijker na het wassen. Maar ik zou toch wassen, hoeveel mensen zullen die dingen in hun hand hebben gehad in de winkel?

13. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Mijn abbo was weg! :(
    Nou ja, ff nieuwe :p

Tumtum: Ik zou ze ook lekker met zijn 8-en in een huisje laten gaan! Een week je schoonouders in huis! Worst nightmare!!!

14. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @tumtum, ik word gewoon boos als ik je verhaal zit te lezen, de brutaliteit!! zomaar ervan uitgaan dat ze wel even kunnen blijven slapen. ik zou ze zonder pardon met zn allen een huisje/hotel in bonjouren, niemand die blijft slapen (anders krijg je daar weer scheve gezichten over ;))
    aan mij zouden ze ook een goeie gehad hebben hoor, rot op :)
    kom zeg, je bent dan hoogzwanger en wil dan heus ook je rust kunnen pakken wanneer JIJ dat wilt en niet wanneer t hun eens een keer uitkomt.
    :):):)
    of ben ik nu net zo'n erg hormonster? ;) haha

@hier, hmmm geloof dat ik dan toch 2 verschillende soorten harde buiken heb, kan dat uberhaupt wel??

1: hele buik keihard, buik voelt zwaar alsof ik een baksteen mee moet slepen, is zwaar vermoeiend, want trekt niet snel weg maar blijft rustig hele avond zo, en sta er ook vrolijk weer mee op. voel overigens geen regelmatige samentrekkingen of iets dergelijks, meer 1 grote constante kramp. volgens vk was dit harde buik.

2: plaatselijk (voornamelijk onderbuik) verkrampt, doet me een partij zeer soms en lopen wordt dan echt waggelen, deze trekken wel redelijk vlot weer weg gelukkig want is ook echt geen pretje. is dit dan ook een harde buik?

15. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    #1075 frommel, 14 jan 2013
    Laatst bewerkt: 14 jan 2013
    BFG, leuk dat panoramabeeld. Is al een heel kamertje zo hé! Weet nog toen we bij dochterlief het kamertje eenmaal af hadden ik er elke avond ff ging rommelen. En ik was nieteens degene met nesteldrang! hahaha
    Helpen de kruikjes een beetje met de buiken?

Geranium32, herkenbaar hoor, die emo-buien! Af en toe ook wel lekker om ff aan toe te geven!

Juul75, Welkom terug, fijn dat je zo van je weekendje hebt kunnen genieten :)

@kamertjes, zal ook eens een foto maken van onze kamer. HEt is natuurlijk wel dochterliefs kamer die een beetje aangepast wordt zodat onze knul er straks bij kan, dus niet allemaal meer gloednieuw, maar vind het ook wel leuk om 'm ff te showen ;)

tumtum, kan me voorstellen dat je niet op zoveel logees zit te wachten zo aan het einde van je zwangerschap. Zeker niet als jij dan ook nog alles moet gaan zitten regelen! Zou het wel aangeven hoor! Je bent straks hoogzwanger, tijd om jou te ontzien en lekker te cocoonen thuis op de bank ;)

@wassen, hier ook begonnen. Ik was wel ALLES. Inclusief dekentjes en zelfs knuffels. Ik reageer zelf heel snel op wasmiddellen en andere chemische dingen die ze in nieuwe spulletjes stoppen (zoals stijfsel!) krijg er metteen uitslag van, dus wil voorkomen dat ons kindje hier ook metteen op reageert! Was vanwege die allergie sowieso alles al net Neutral, en doe dan geurbuiltjes van zwitsal in de lade's. Mmmm
    De reden dat ik nu alles al was is omdat het maar uit de weg kan zijn. Straks zit alles lekker opgeruimd en klaar in de lade's, en daar gebeurt er echt niet meer zoveel mee hoor!Plus dan kan dochterlief er ook alvast aan wennen dat ze de helft van alle ruimte moet gaan delen.

@hier, kan wel weer janken. Het is zoiets stoms, maar ben er erg verdrietig van: Ik had bij de hema een setje gekocht (Vestje, mutsje, slofjes) van gebreid katoen. Van deze lijn. Vestje Jongen
    Heb het net koud, met dehand gewassen (terwijl er zelfs staat dat het in de machine mag met 40 gr.) en het mutsje is gewoon helemaal ontrafelt (gat van 2 bij 3 cm) en het vestje laat ook los in de shoudernaad (breisteek ontrafeld)..
    Niet leuk. Zeker niet als je tjokvol hormonen zit.

Zit nu te twijfelen of ik contact op moet nemen met de HEMA.. Heb natuurlijk geen bon meer.. De slofjes zijn nog heel (mja, voor hoelang?) en het koste toch bij elkaar zo'n 35 euro..

Pff..

16. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Frommel; das geen porum zo nartuurlijk he. Natuurlijk meteen terug gaan!!

17. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @frommel, zou zeker even contact opnemen met ze!! even naar de klantenservice bellen, zullen dan ongetwijfeld meer klachten over zijn geweest!
    hoop dat ze iets voor je kunnen doen...

18. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Jullie hebben gelijk natuurlijk, kan niet de bedoeling zijn dat kleertjes zo snel stuk gaan. Helaas heb ik de assertiviteit van een doperwt, laat dit soort dingen meestal maar.. En zeker in deze staat (hormonen) zit ik waarschijnlijk al aan de telefoon te huilen voor ze opgenomen hebben.. Waarom ik dit nou zo erg vind... haha.. Misschien laat ik vrouwlief maar ff bellen als ze thuiskomt, die is daar net wat beter in ;)

Even een ander vraagje, wat kopen jullie voor jullie aprilkindjes qua kleding? Kopen jullie bijvoorbeeld een jasje voor uit het ziekenhuis? Veel lange mouwen of ook veel korte mouwen?

Ik heb van dochterlief vooral warme dingenop wat mouwloze rompers na.(verder lange mouwen rompers, wat lange mouwen t-shirts, lange broekjes, wat vestjes en veel zachte/dikke/gevoerde pakjes (ook van die velourspakjes) waarvan ik vooral van dat laatste denk dat het veel te warm is voor april.. Kopen jullie ook echt al korte mouwen shirts?

En hoeveel van welke maat?

Dochterlief is van december 2010, dus die lag dik ingepakt... April is natuurlijk een stuk wisselvalliger..

19. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Sneeuwt het bij jullie ook?! Ben er helemaal verbaasd over.. haha

20. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    Terug gaan hoor Frommel! Is hartstikke veel geld 35,- maar al was het 5,- dit hoort niet!

Mijn jongste is van Juni en die had bijna alles met lange mouw, ze kunnen nog niet zo goed hun temperatuur op peil houden. Sliep zelfs met 2 kruiken!
    Maar ik had wel veel zomerjurkjes en dan met romper lange mouw eronder. Ik denk als het écht heel heet is dat ze dan pas zonder mouw oid kunnen. Ik heb gewoon een dik jasje voor als ze uit ziekenhuis komt (soort gebreid jasje, maar heb ook nog echt dik jasje (van oudste van oktober)
    Snap je het nog haha, zou van maatje 50 geen korte mouw kopen, maar 62, 68 wel hoor, dan is het hoogzomer...

Deel Deze Pagina