16 - 30 April 2013 Mama's (Deel twee)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Frommel/ hema, ik zou ermee naar de bali gaan en het laten zien. Voor zover ik weet is de hema altijd wel redelijk en zoiets zullen ze zelf vast ook niet willen. Dus gewoon gaan of laat je vrouw anders gaan of nEem iemand mee.

Frommel/april kindje, Hier dezelfde gedachte. Het kan nog echt heel koud zijn of juist al heel warm in april. Maar omdat ze hun temp nog mindergoed kunnen reguleren heb ik toch rompers met lange mouw, een lekkere warme broek voor als hij uit het zkh komt, een warm vestje en mocht het echt koud zijn kan daar nog een t-shirtje onder. Voor in de maxicosi heb ik een fleecedekentje speciaal voor de maxicosi. En natuurlijk mutsjes en warme sokken. Voor thuis heb ik dan ook nog wel warme kleertjes in het begin (lange mouwen en lange broeken) ook gewone katoenen boxpakjes (lange mouwen ook). In maat 56 heb ik ook rompers korte mouw. Heb ook veel gekregen. Ik denk dat het best goed komt allemaal. Als je naar buiten gaat geef je hem gewoon een warme deken. :)

2. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @kleertjes, ja zat t me ook wel af te vragen, maar zeker op t begin gewoon met lange mouwen hoor :):)
    Idd voor de zomer nog wel wat erbij hebben met korte mouw, wánt daar hebben we echt nog niks van :D, al moet je ook voor de zomer lange mouw hebben, want laten we eerlijk zijn, hoe vaak is t hier nou 30 graden?
    Wij hebben de koeka voetenzak met flanellen voering voor in de maxi cosi (en als t tegen die tijd nog past ook voor in de buggy), dus die is sowieso voor uit t zkh (tenzij t opeens 30 graden is ofzo ;)), en ga nog wel vestje kopen in maatje 62 denk ik, heb je er iets langer wat aan :)
    Maar weet nu nog niet eens wat t geboortepakje wordt :D haha

@hier, wederom met 100 m lopen onwijze buikpijn, zijn dat dan mn banden die ff vervelend doen??
    Zaterdag in de stad gelukkig geen last van gehad dus heb t ook niet altijd :)

3. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    Lastig bfg... Ik heb het ook wel eens..dan moet ik echt mn buik vasthouden...weet niet...denk toch banden...

4. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    haha, volgens mij hoor ik bloem op de achtergrond bij de assistente van de vlos.
    Ik moet even doorgeven dat ik GEEN blaas ontsteking heb, maar waarom verdorie dan wel zoveel druk en harde buiken?

*edit* schijnt erbij te horen dat dat vroeger gebeurd bij een 2e.
    Rustig aan doen is het advies..........lekker dan, er moet nog wel gewerkt worden:p

5. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Pookie, ja je hebt bij een volgende in de regel meer harde buiken, en eerder....en....jippie veel meer voorweeeen..... :(

6. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff hou maar op haha... Ik zit alweer in bad met een enorm gespannen buik. Niek was vannacht wel minstens 10 x aant spoken dus heb hem er een paar keer uit bed getild. Tegen beter weten in. Vanochtend bezoek en om 12 uur even een vergadering waar ik echt maar heeeel klein stukje voor hoefde te lopen maar dat was schijnbaar al te veel.

Had enorm veel gepland deze week (voor mijn doen). Een verjaardag, ons zoontje zijn verjaardag, pretecho, en nog een vergadering. Heb al wat dingen weggestreept.

Is toch achterlijk dat mijn lijf niet eens een wandelingetje van 3 min kan hebben??!!

7. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb net een zo ontzettend mooie voetenzak gezien voor in de maxicosi! Maar wel 75,- euro (petit bateau). Denk dat ik die eens even na ga maken maar dan wel met mijn eigen stofjes. :)
    Ik ga echt helemaal los voor mijn kind, kleertjes maken doe ik nog niet maar ik moet me inhouden om niet voor elke maand nieuwe gordijntjes te willen maken, nieuwe waskussenhoezen ed. Er zijn zulke leuke stoffen te krijgen! Hij krijgt in elk geval een mooi zelfgemaakt boxkleed. :) nu ik er zo over nadenk wil ik toch ook graag kleertjes maken.. Maar hij heeft al zoveel kleertjes voor de eerste maanden! Nooit gedacht dat ik zo los zou kunnen gaan. :D

8. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Even snel zonder te lezen;
    Controle was helemaal goed! Bloedprikken viel ook mee :D
    Hoofdje zit voor nu netjes naar beneden en hij trapte zo hard dat vk zo zijn voetje vast had :D Was echt heel grappig!!!

Ik kom vanavond even lezen en reageren!

9. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Pookieeee hoorde je me tegen Mira praten?? :D
    De assistente zei dat ze zo bij je terug zou komen als ze klaar was met afspraken maken, was jij dat??? :D

10. Woerdie

Woerdie Bekend lid

17 aug 2012
    839
    0
    0
    meiden..ff heeeeel erg ego!
    mijn zusje ligt momenteel te bevallen...spannend!
    t is hun tweede en ik mag peettante zijn,...ben zo benieuwd wat t is!
    ik hou jullie op de hoogte!
    Xxx

11. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    #1091 MissCandy, 14 jan 2013
    Laatst bewerkt: 14 jan 2013
    @woerdie, oohhh spannend!!

@frommel, nou dat is lekkere kwaliteit. Had ze ook gezien maar weet nu dat ik het dus niet koop. Ik zal ook zeker een klacht indienen want dit kan echt niet!

@maartje, hè bah weer last van je buik. Stom hè hoe snel je lichaam ergens op kan reageren:( probeer iig je rustmomentjes te pakken tussendoor!

@bloem, fijn dat alles goed was!

@tumtum, ik zou ook zeker niemand in huis nemen hoor! De manier waarop al...! Hou ook helemaal niet van mensen die zondaar ergens vanuit gaan. Plus dat je tegen die tijd hoogzwanger ben en je dan ook je rust nodig hebt.

@ego, vriend heeft net een darmonderzoek gehad in het ziekenhuis. Hij heeft al een tijdje last van z'n darmen. Maar gelukkig hebben ze niks raars gezien. Dus vandaag zorg ik voor hem, de laatste tijd was dit altijd andersom;)
    M'n buik is de laatste tijd redelijk rustig, nog wel harde buiken maar niet meer de hele nacht door:)
    Morgen de eerste keer naar haptonomie, ben zo benieuwd of het ontspannend voor me werkt!

12. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @maartje, heh bah :( t ging net weer wat beter met je buik....goed op jezelf passen hoor, ukkie moet nog even lekker blijven zitten :)
    Maar echt enorm k*t zeg dat iets kleins al gelijk teveel is.....

@bloem en pookie, haha :D

@woerdie, spannend!!!!!!!!!!!!!! Hoop dat jullie niet al te lang in spanning zullen zitten :)

@minnie, buik vasthouden helpt idd wel iets ja :) zullen dan idd de banden wel zijn :) *gerustgesteld*

13. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Even een update vanaf ons klushuis: De stukadoor is klaar, de kamers zijn prachtig geworden! Op dit moment zijn er 4(!) mensen boven bezig met laminaat leggen, hopelijk ligt vanavond alles erin en kan het bed weer op zijn plek. Dan kunnen we na een nachtje op de grond hopelijk weer in ons bedje slapen, dat is wat beter voor mijn heupen geloof ik...:) Al met al verloopt alles gelukkig voorspoedig.

@bfg: Wat wordt je kamertje mooi meid!

@kamertje: Ik wil echt zo snel mogelijk dat alles af is, ik baal als een stekker dat ik nu zelf zo weinig kan doen! Gelukkig deelt manlief mijn mening en doet hij flink zijn best!:D

@Juul: Zie het helemaal voor me: jij met je zwangere buik al kruipend door de grotten van Valkenburg:D...Gekkie! Kan me voorstellen dat je nu spierpijn en last van je rug hebt!

@Woerdie: Ow wat spannend!! Hoop op een voorspoedige bevalling voor je zusje!

14. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ woerdie; oeh spannend!!! Leuk dat je peettante mag worden!

@ bloem; fijn dat je het bloedprikken hebt overleefd hihi

@ elina; fijn dat ze niks raars gevonden hebben. Hier een man met een maagprobleem, moet ook regelmatig overgeven maar hebben ze ook nooit wat gevonden.

@ afscheiding; miss beetje rare vraag haha. Heb echt sinds paar daagjes ineens veel afscheiding en vraag me af of dit normaal is?

15. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ moon; jaaa leuk dat het al opschiet!

16. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik zou absoluut terug gaan, bonnetje of niet!
    Dit hoort natuurlijk niet.. Ze zullen er vast wel iets aan doen.

Lekker je vrouw laten bellen meis! Want dat kan echt niet hoor.

Mira (1 mei geboren) had echt van alles wat en heb ook alles wel nodig gehad. Dus dat heb ik dit keer weer gedaan.. Heb dus mouwloze, korte mouw en lange mouwen rompers en hetzelfde met shirtjes. Heb ook vestjes en jasjes.. Zeker uit het ziekenhuis naar huis had ze echt wel een jasje aan (en lange mouw kleertjes) en lag ze in haar voetenzak van de maxi cosi! Ze kunnen zichzelf natuurlijk heel slecht warm houden de eerste dagen.. Mira is net als mij erg warmbloedig, dus wij moesten wel opletten dat ze het niet TE warm had.. Het is per kind zo anders.

Ach meis :( Wat vervelend!!!
    Gaat het inmiddels al iets beter? Dikke knuf!!

Wat spannend en leuk!!!!!!!! :D

Gelukkig was er niets aan de hand! Zo'n darm onderzoek kan heel naar zijn.. Een vriendin van me heeft het een keer gehad. Hoop dat je vriend snel weer opknapt! Gelukkig zijn je harde buiken al een stuk minder!

Jeej! Dat gaat snel! :D

Ja ik heb het ook Maartje!!! Sorry voor de details; maar het is echt spierwit en loopt er ook uit als ik loop en opsta.. Bleh :p
    Maar hoort erbij zei de vk vandaag!

17. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ bloem; ja en het ruikt ineens ook heel anders. Heel apart.. Maar het hoort erbij dus? Waar ligt dat dan aan, weet je dat?

18. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh en het gaat wel, alleen enorme steken in mn doos hehe

19. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Even een vraagje meiden..

Wij hadden in 2011 bij de mei mama's allemaal een Buddy!
    Dan wisselde we nummers uit en als de bevalling begon lieten we elkaar dat weten...
    Dan kon de buddy dat hier melden :D
    Het was ook wel fijn als één van de buddy's bijvoorbeeld in het ziekenhuis lag met vroegtijdige weeën, of gewoon even langs moest komen voor een CTG.. Dan kan je het natuurlijk niet altijd even snel hier melden, dan kan je buddy dat doen!

Ik weet niet of jullie dat leuk vinden om te doen, maar ik denk vraag het toch even. Ik vond het op zich wel heel leuk! Bij Mira had ik 27 uur weeën en kon niet steeds op het Forum natuurlijk.. Dan stuurde ik even een Whatsappje naar mijn buddy en wisten we van elkaar hoe het ging :D
    Nu vind ik dat bijvoorbeeld nog steeds heel leuk om terug te lezen hier op het forum.. Hoe dat dan precies die dag was gegaan! Hoe laat de vk kwam, we naar het ziekenhuis gingen etc. etc.

Als jullie het leuk vinden wil ik het wel regelen en in onze lijst een apart lijstje met de buddy's maken! :D Als jullie het niet willen ook gewoon zeggen hoor! Dan houden we het lekker zo.

20. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Het ruikt bij mij alleen niet anders! Dus dat zou ik niet weten..
    Die steken daaronder heb ik ook haha.. Ze zei alleen dat dat niet erg was en het erbij hoorde, dus waar het aan ligt? Zou het niet weten :D

Deel Deze Pagina