16 - 30 April 2013 Mama's (Deel twee)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hè Maartje! Das niet de bedoeling! Dat kindje mag er echt nog niet uit hoor!!

2. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Hier ff de sneeuw in geweest met dochterlief. Kreeg d'r natuurlijk niet meer mee terug! En vond het lopen alleen al best zwaar in de sneeuw.. voelde ik goed van onder zeg maar.. Dus haar mee tillen was ook geen optie. Heb d'r nu heel onverantwoord omgekocht met een hamkaas croissant en een pakje wicky..

Maargoed, wel weer lekker thuis dus, en nu met een zere buik op de bank...

Had een verkeerskleed besteld voor dochterlief (die gek is op auto's) en die kwam net binnen. Had 'm eigenlijk niet verwacht met dit weer... maar verheug me nu al op het samen crossen straks ;)

Eerst maar hopen dat die buik wat rustiger wordt ;)

3. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, ik ben thuis.. De ergste tranen zijn gelaten.

Qua meting.. Ze doet eerst altijd een redelijk snelle meting. Zit een bochtje in je bmm en als ze in 1 x met dat lijntje doortrekt zeg maar, krijg je een getal. Normaal zit die bij mij op 3 a 3,5. Daarna doet ze een heel nauwkeurige meting, en dat getal is altijd hetzelfde.

Nu zat ze dus op 2,3. Nauwkerige meting rond de 3 cm. Maar ze zei duidelijk dat ie korter wordt en dat er wel verandering te zien was. Ik zit nu op het randje, qua opname. Zodra het rommelt, of als ie dinsdag met de controle korter is, dan word ik opgenomen en krijg ik longrijping.

Dus het is nu afwachten wanneer ik weeen/harde buiken krijg zeg maar..

4. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Pfff ik zit er een beetje doorheen. Wij hebben een kat van bijna 3. En die piest in huis. Het is nu zo erg dat ze meerdere malen per dag de gang volzeikt.

Net voor kerst hebben we haar laten checken en uit haar plasje bleek dat ze blaasgruis heeft/had. Dus pijnstillers gehad en speciaal voer. Dit krijgt ze nu 3 weken, dus pijn heeft ze niet meer. In de gang hebben wij tapijttegels en die halen we dus weg als ze erop gepiest heeft. Op een gegeven moment was 80% van de tegels weg, dus gewoon koude betonnen vloer. Daar zeikt ze niet op, vindt ze niet lekker of zo. Dan gaat ze gewoon op de bak. Dus we dachten dat het misschien weer de goede kant op ging. Tegels terug, en gelijk weer feest.

We willen haar plas nog een keer laten checken, maar dat beest vertikt het om op de bak met speciale niet-absorberende korrels te piesen.

Maar ze heeft het eigenlijk altijd gedaan. Vooral op de babyspulletjes. De deuren van de kamers houd ik sowieso al krampachtig dicht. En eigenlijk ben ik er nu heeeeelemaal klaar mee! Want ze deed het ook ZONDER blaasgruis.

Maar ze is zooooo ontzettend lief! Komt gewoon bij de kinderen op schoot liggen, ligt het liefst de hele avond naast ons op de bank.. Ze doet ook geen vlieg kwaad! Was ze nou maar gewoon een kutkat, dan was het niet zo moeilijk. De oudste hebben we al voorbereid. In mijn hoofd blijf ik zoeken naar mogelijkheden, maar in mijn hart weet ik dat ze weg moet. Zeker met een nieuwe baby op komst. Als die kat zo stressgevoelig is, zit ze hier niet op haar plek met 3 kleine kinderen en een huis vol oppaskids.

Weet niet waarom ik er jullie mee lastigval, maar wil gewoon even mijn ei kwijt.

Dit is het topic dat ik lang geleden een keer geopend heb:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/282436-kat-weet-niet-meer.html

5. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Maartje, wordt erg spannend nu voor jullie dus.
    Hopelijk houdt je buik zich nog even rustig, elke dag is er 1!

En wel fijn dat ze het goed in de gaten houden en snel ingrijpen
    (met opname en longrijping).

Rustig aan doen maar! We duimen voor je dat je nog lekker ff thuis mag blijven!

6. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Maartje, dikke knuffel! Hoop dat ze de kleine man nog een tijd binnen kunnen houden!

Skatje, dat is ook niet leuk! En kan me voorstellen dat het aan je hart gaat, dit zijn altijd lastige beslissingen.

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Jeej!!!!! Gefeliciteerd!!!!!!!
    Wat is ze ver van je vandaan zeg, maar je zag vast wel al foto's gezien hebben :D

Fijn dat je vanuit huis kan werken!

Oh jammie High tea! Ben ik gek op :D
    Veel plezier!!

Heb je al overlegd met Geranium of ze Whatsapp heeft? :D
    Gelukkig ben je niet boos meer meis, je had ook absoluut gelijk!

Oh nee he ook dat nog! Is het inmiddels gelukt met de auto?

Nou lekker binnen blijven inderdaad! Hoop dat je Yoga redt vanavond!
    Wel jammer als je niet kan gaan.

Veel plezier!!

Gelukkig was alles goed en zijn jullie weer goed gekeurd!
    En bleh verkeerd prikken, mij had je kunnen oprapen hoor!!! Ben als de dood haha.. Gelukkig ging het gisteren gelijk goed.

8. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ach arm meisje! Maar wel hartstikke actief van je hoor, ik loop al met moeite 3 minuten naar de Fysio haha! Mira roept trouwens ook de hele tijd au au au buiten, au hand, au neus, au voet zei ze zelfs :p haha.. arme kindjes.

Wat gaaf zeg! Fijn dat je het zo leuk hebt gehad! :D

Haha, ik ben jaloers.. Mira vind sneeuw niets! Die roept de hele tijd bah bah bah!!! Dus hier niet gezellig even door de sneeuw.. En ach omkopen mag zo nu en dan :p

Ik vind het zo naar en vervelend... Ik wil gewoon nog steeds hopen dat je de 37 weken redt!!!! Wat zou dat fijn zijn... Ik duim en bid voor je, dat weet je *KNUF*

Ik heb helemaal geen verstand van katten, maar kan me voorstellen dat je hier enorm mee zit! Lekker van je afschrijven.. Hoop dat jullie de beste oplossing vinden! Ook een knuf voor jou!

9. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    De fysio ging goed, heb het binnen een paar weken er wel uit gemasseerd zei ze.. dus daar vertrouw ik dan op!
    Heb alle boodschappen in huis en ben bezig met een lief schattig meisje *ahum* die het vertikt om te slapen, tegen alles nee zegt, slaat, schreeuwt.... Heb al 10247635872 keer tot 10 geteld :D
    Hoop nu toch echt dat ze even gaat slapen, ze is namelijk niet gezellig zo..

10. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Vind het heel naar voor je Maartje! Ik hoop echt dat het voorlopig stabiel blijft. En als je opgenomen word, hoeft het nog niet zoals bij Niek te lopen. Door rust kan je het soms nog heel lang uithouden met een verkorte bmm dus daar gaan we gewoon vanuit!!
    Sterkte ermee!

11. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @maartje, neeeeee dat nieuws hoopten we nog lang niet te zien hier :( ik hoop dat je voorlopig dan op de 3 cm blijft en de weeën voorlopig weg blijven!!
    hele dikke knuffel voor jou!!

@skatje, :(:(:( kan me je verdriet zo goed voorstellen......ik mis mn katjes zo verschrikkelijk :(
    dikke knuffel voor jou!! ik hoop dat jullie een goed huisje voor haar vinden

@tumtum, oohhh ik wil zoooooooo graag een keer naar Lapland!! maar zoooo duur :(

@hier, was gestopt met sneeuwen, zonnetje scheen, bijna uur :)$) gewandeld, nu wel harde buiken overigens...
    en camera lekker meegenomen, heeft me wel even goed gedaan hoor zo lekker buiten! nog steeds koude benen maar die warmen wel weer op ;) helaas niet ook hele witte bomen :( dan is t plaatje voor mij echt helemaal perfect! vind t zoooooo mooi om te zien! en vind t ook wel leuk om er doorheen te banjeren :D maar zodra t die blubberzooi is en alles glad gereden is ben ik er ook wel klaar mee ;)
    hoop dat de wegen zo blijven als ze nu zijn, of verbeteren, dan is t morgen in elk geval niet zo'n probleem om op kantoor te komen :)

hierbij t mooiste plaatje :), gewoon, omdat een witte wereld toch wel mooi is om naar te kijken ;)

12. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Mooi BFG!

Meiden, is het bij iedereen gelukt met de Buddy's?

13. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Oh nog vergeten: Woerdie gefeliciteerd! Leuk zeg!

BFG: mooi hè? Ik loop amper nog een paar 100 meter helaas, dan kan ik bijna niet meer lopen van de bekkenpijn.. Het is zo ineens komen opzetten, had er tot ruim 20 weken 0,0 last van en nu opeens super veel last. Bleh.

14. geranium32

geranium32 Niet meer actief

Unexpected: balen dat je nog zo laat wakker was! Hier trouwens ook hoor, maar dat was de schuld van vl. Die is verkouden en vreselijk aan het snurken!

Woerdie: gefeliciteerd!!!!! Wat leuk!

Tumtum: lekker hoor, 1 maart al met verlof! Ik ga pas 2 weken later! Fijn dat je weer goedgekeurd bent!

Bfg: hier heeft het ook de hele dag gesneeuwd! Idd verstandig dat je niet bent gegaan! En hoe was je wandeling?

Skatje: wat vervelend van jullie kat! Heb er zelf ook 3 rondlopen en dat gaat eigenlijk wel goed *klopt af*. Maar snap je gevoel, zou het ook vreselijk vinden om 1 van mijn monsters weg te moeten doen! Sterkte met je beslissing.

Maartje: heel veel sterkte met alles! Zal ook een schietgebedje voor je doen dat alles goed komt!

Bloemmm: wat ben je druk geweest!!! Maar erg leuk idee!

Sneeuw: heeft ook zo z'n voordelen. Mijn 2 uur durende cursus van vanmiddag gaat niet door, dus ik ga mooi naar huis. Heb er vanmorgen ook bijna een uur over gedaan ( normaal 30 minuten). Ga ik thuis m'n nakijkwerk wel doen!

15. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    He meiden,
    Oef veel bladzijdes terug lezen :D
    Ben laatste paar dagen niet zo lekker/happy/last van mn lijf/ ff dippie dus.
    Maar goed, komt allemaal goed en is voor een super super goed doel!

Buddy's : Jaa leuk!! Hadden we de vorige keer ook, dus met wie word ik gematched?

Woerdie, wat leuk!!! Gefeliciteerd!!

Skatje wat erg van je kat :( wij hebben er 3..en 1 ervan begon ook ineens, zo'n vieze lucht zeg. Ben toen als een gek met dettol alles gaan boenen, toen is het gestopt *klopt af*
    Maar moeilijk hoor...

Jeetje Maartje spannend allemaal hoor!! We bidden allemaal mee voor je..

Skatje, dan kunnen wij elkaar een hand geven...die kl*te bekkeninstabiliteit... Ik ben altijd heel positief hoor, maar vandaag heb ik echt zo'n dag dat alles stom is... Wil lekker spelen in de sneeuw met de kindjes, maar manke mama die kan niks.. maar ja...komt goooeedd

16. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Buddies: Geranium had what's app, dus gelukt!

@Kat: Erg vervelend, en lastig om achter te komen wat er nou is, het kan door zoveel dignen komen. Wij hebben er ook eentje gehad die vaak onzindelijk was maar o zo lief. Ze was echter wel vanaf kitten aan al ongeneeselijk ziek, een auto immuumziekte die voor nierfalen en harfalen zorgde, na 3 jaar prednison uiteindelijk in laten slapen. Op het laatst stonden er 5 kattebakken in huis, maar ze ging op allemaal niet, ze voelde het denk ik ook niet goed meer aankomen/had geen kracht om snel genoeg bij de bak te komen. Je schrijft dat ze blaasgruis heeft maar nu niet meer. Staat ze nog steeds op dieetvoer doen? Blaasgruis blijft alleen weg als ze op speciaal voer blijven. Onze 10 jarige kater staat nu 8 jaar op dieetvoer, en heel soms doet ie het in de gootsteen in plaats van de bak, dan ist doorgaans weer mis, ondanks speciaal onderhoudsvoer.

Ik neem aan dat je verder alle vieze luchtjes op de plek waar ze het doet ook al geprobeerd hebt?

Succes met je keuze. In een huis met kinderen en oppaskinderen al jarenlang zo'n probleem hebben, dat houdt een keer op denk ik.

En speciaal voor babyFG vanaf het balkon toch nog een witte boom:D :

Bijgevoegde bestanden:

• balkon.jpg
      balkon.jpg
      Bestandsgrootte:
      31,9 KB
      Weergaven:
      48
  17. Woerdie

Woerdie Bekend lid

17 aug 2012
    839
    0
    0
    Dikke knuffel voor Maartje! Ik hoop dat je kleine beebje nog een poosje blijft zitten!!!
    Wat rot zeg... :(
    xxx

18. Woerdie

Woerdie Bekend lid

17 aug 2012
    839
    0
    0
    Sterkte met je buikje!
    Ach af en toe omkopen moet toch kunnen,was voor je eigen bestwil ;)

XXX

19. Woerdie

Woerdie Bekend lid

17 aug 2012
    839
    0
    0
    @skatje:sterkte met de kat...
    hier t zelfde probleem gehad,kat was jaoers op hond...plaste alles verrot...nu staat kattenbak in de gang met zijn mandje en eten en drinken en hij mag niet meer onbewaakt in de huiskamer en dat gaat gelukkig prima...*klopt af*
    blijft moeilijk!
    Succes en ook voor jou een knuffel xx

20. Woerdie

Woerdie Bekend lid

17 aug 2012
    839
    0
    0
    @BFG:super mooie foto:)

Deel Deze Pagina