16 - 30 April 2013 Mama's (Deel twee)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    En nog even een snelle zwaai! Stap nu de auto in voor een rondje duitsland, ik zat al te geinen dat ik mijn skies mee zou nemen. Tot vrijdag of zo!

Maartje, succes!

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Oehhh nog 99 dagen te gaan volgens mijn banner! Onder de 100! Dat is echt al retesnel!!

Dat betekent, Maartje, dat die van jou nog maar 99-21 dagen 'moet' blijven zitten om niet prematuur geboren te worden. Dat is .... *rekent* 78 daagjes. Moet te doen zijn! Go baby van maartje!!

3. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Maartje wat rot! Vervelend dat je nu opgenomen bent, al is dat natuurlijk wel het beste voor nu. Rustig aan! Hoop dat het geen verdere invloed heeft gehad op je bmm! Succes!

4. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Skatje, wat een vervelende situatie met de kat.
    Begrijp dat je er helemaal dol van wordt, wij hebben ook
    een kat gehad die alles onderpieste, daar wordt je helemaal gek van. Onze kat deed het doordat ze ziek was en de stress daarvan.

Die tapijttegels kun je trouwens het beste schoonmaken met "Oder Guard".Dat is een schoonmaakmiddel speciaal voor urine, met microben die de stank natuurlijk weghalen.Als je dit met gewoon schoonmaakmiddel doet, dan blijven de tapijttegels ruiken en blijft de kat de tegel als plasplek herkennen.

Snap dat het moeilijk is om het beestje weg te doen. Konden wij ook niet. Alleen bij ons was ze zo ziek dat ze uiteindelijk is overleden, en heb toen wel gezegd, dit nooit meer!
    Als een kat een dergelijk probleem heeft is er vaak toch meer aan de hand, en als je denkt dat het door stress komt, dan is wellicht een huis met 3 kinderen(plus oppaskindjes),
    een hoop verandering met een nieuwe baby etc, niet de goede plek voor haar en is ze misschien elders ook gelukkiger.

Onze andere kat is een paar weken terug naar m'n moeder verhuisd (was er ook een met gebruiksaanwijzing). Heb lang getwijfeld en me eerst erg schuldig gevoeld, maar achteraf gezien was het absoluut de beste keus. Het beestje lag hier alleen nog maar in de badkamer te hangen en verwaarloosde zich (terwijl ik echt wel zorgde dat ze het goed had). Nu heeft ze een vriendje om mee te ravotten, is ze constant aan het spelen en in de weer, en spendeerd uren bij m'n moeder op schoot.
    Ze ziet er een stuk gelukkiger uit.

Mja, ik weet ook niet of ik het wel gedaan had als ze niet bij m'n moeder kon, vindt het wel heel fijn dat ze nu in de buurt is, en dochterlief heeft er ook minder moeite mee denk ik, omdat de poes bij oma is.

Nouja, Succes ermee!
    Hoop dat je een oplossing vindt!

5. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, de gyn is net geweest. Ze gaan mijn bmm niet opnieuw meten. Dan prikkelen ze het alleen maar. Ze gaan nu de medicatie afbouwen, krijg nog een keer longrijping vanavond en als het rustig blijft, mag ik een dezer dagen weer naar huis. Zoals het er gister uitzag, had ik nog flink wat marge zei de gyn. (Wat het na die 2 uur heeft gedaan, weet ik dus pas dinsdag weer). Verder gaan ze een kweek afnemen vaginaal, om te testen op infecties, maar ook op chlamydia etc. Dus wordt vervolgd!

6. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe voel je je eronder? Lijkt me zo spannend allemaal. Bid nog steeds dat je beeb blijft zitten. Als je naar huis mag, dan wel echt (bed)rust houden! Al is het zwaar, het is nog even doorbijten en aan het einde heb je straks je kindje in je armen en daar doe je het voor. Het lijkt misschien een eeuwigheid om zo lang totale rust te houden, maar wat is het straks op een mensenleven? Schakel maar gewoon 'hulptroepen' in; je man, ouders, vrienden en andere familie. Laat anderen voor je lopen. Dat doen ze vast met liefde voor jou en je kindje. En hier kun je zelf alles van je af schrijven. We slepen je er wel doorhEen meid. Knuffels

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Wat heb je dat mooi geschreven Unexpected!
    Ik sluit me er helemaal bij aan.

8. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Bloemmm, fijn dat de fysio je kan helpen.
    En wat zielig weer voor Mira, dat breekt toch je hart!
    Hoop dat ze lekker geslapen heeft.

BFG, die sneeuw viel mij ook wel een beetje tegen om doorheen te banjeren! Had ook weer harde buiken, zijn ze bij jou ook weer afgezakt? Misschien toch maar geen uren lopen meer met sneeuw, mooie foto :)

Minnie22, sterkte met je dip.
    Hopelijk voel je je gauw lekkerder ;)

Femmelepem, Fijn dat je een goede klusjesman gevonden hebt! Klinkt alsof het al lekker opschiet!

Unexpectedmom, Hopelijk heb je alsnog lekker geslapen!

Woerdie, fijn dat yoga zo leuk is en dat het je helpt slapen ;)

Juul, succes in duitsland! Moet je erheen voor je werk? Hoe dan ook, have fun!

Skatje, Vond dat ook echt een moment toen m'n banner onder de 100 kwam! Ineens toch wel dichtbij :)

@FB, twijfeltwijfel..
    vindt het aan de ene kant heel leuk, maar vindt een beetje anonimiteit toch ook wel lekker op internet. Ga er nog ff over nadenken ;)

9. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lief van je unexptected!!

Ik ga zeker bedrust houden. Moet even kijken hoe ik dat ga doen , wie er voor mij kan zorgen. Maar ik kom de bank niet meer af hoor! Of echt voor een plasje of zo. Misschien ook maar een bed beneden, ik loop veel te veel de trap op!

We zijn er verder wel goed onder. Heb redelijk geslapen en ben er nog steeds van overtuigd dat ik het nog lang kan volhouden dus daar gaan we maar voor!

10. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    @maartje, denk regelmatig aan je! Het is natuurlijk balen dat je bent opgenomen, maar aan de andere kant fijn om meteen longrijping te krijgen en dat je goed in de gaten word gehouden. En inderdaad, als je naar huis mag echt bedrust gaan houden hoor! Dat is het enige wat je kunt doen

@ego, net een groeiecho gehad omdat het hoofdje zo klein was een paar weken terug. Maar gelukkig is alles goed gegroeid en is het hoofdje nu niet meer te klein:). Ons meisje wordt geschat op 954 gram!!! Net na thuiskomst zat ik het op te zoeken en zie ik dat dit bij 28 weken hoort, dus wat gewicht betreft loopt ze 2 weken voor..

Is dit een normale marge of moet ik gaan denken aan mogelijk zwanerschapsdiabetes ofzo? Ik maak me er niet meteen zorgen over maar vond het wel opvallend. Over 2 weken word ik gelukkig wel geprikt op suiker.

11. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Fijn dat je er wel rustig onder bent! Scheelt misschien ook wel dat je het al in je achterhoofd had zitten dat je opgenomen kon worden.
    Goed dat je inderdaad je rust gaat nemen!

12. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    #1252 frommel, 16 jan 2013
    Laatst bewerkt: 16 jan 2013
    @hier, heb weer snel last van een harde buik, maar ze zakken ook steeds weer af, probeer me er maar niet druk om te maken.

Vl heeft gister wel examen kunnen doen, en op de terugweg was er geeneens file of spits, dus was ze lekker op tijd thuis en kon ik naar yoga. En kon ze me nog brengen ook door de sneeuw ;)

Yoga was wel fijn. Merk wel dat de oefeningen veel van me vragen. Ben niet in hele goede conditie, en heb snel last van m'n bekken, maar voel nu b.v. ook al de hele ochtend een soort zeurende spierpijn in m'n buik en dat had ik de vorige keer ook. Aan de andere kant heb ik al een week snachts pijn in m'n bil/heup/rug en kan ik m'n draai niet vinden en heb ik vannacht wel heerlijk geslapen! Heb volgens mij ook wel een leuke club, alleen is de eerste al 1 maart uitgerekend en de laatste pas eind april. Beetje jammer dat het zo ver uit elkaar ligt..

Verder probeer ik het maar een beetje rustig aan te doen vandaag. Dochterlief is na d'r 2e verjaardag (december) echt ontzettend in de peuterpuberteit beland. Van een heel rustig meisje wat altijd goed meewerkte en je overlaadde met knuffels en kussen is het ineens een rebels opstandig kind die overal een drama van maakt (icl. huil/woede/driftbui) zich overal tegen verzet, ineens niet meer wilt eten/drinken/slapen/spelen/knuffelen... Kortom, ze is 2 en werkt niet langer mee..

Op z'n zachts gezegd is het ff wennen voor d'r moeders, moeten we ineens gaan opvoeden! En ik moet met m'n hormonen wel opletten dat ik m'n geduld niet verlies.. Gelukkig heeft ze ook d'r "lijm"momentjes, waarop ze ff doordrenkt wilt worden met liefde en knuffels en het een soort van goed komt maken <3 Daar geniet ik dan weer dubbel van ;)

13. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Elina, fijn dat alles goed was met jullie dametje! Qua gewicht zou ik me niet teveel zorgen maken. Die metingen zijn toch niet zo heel erg betrouwbaar heb ik me laten vertellen.. De computer berekend door de metingen van het hoofd, buik en de benen wat het kindje zo ongeveer zou kunnen wegen, maar daar wil de meting nog weleens flink naast zitten.. Krijg je later nog een groeiecho? Zegt dan msischien al meer...

Hier lag het geschatte gewicht met de pretecho met 25 weken ook al ruim boven de 800 gram, maar neem dat maar met een korrel zout ;)

14. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maartje, knap dat jullie er zo goed mee om kunnen gaan. Als er een bed in de woonkamer kan, zou ik dat zeker doen. Hoef je die trap niet telkens op en af. (Weet niet of je ook een wc boven hebt).
    Lekker films gaan kijken, een goed boek lezen, een rustig spelletje doen met je kind (puzzelen oid?) een handwerkje doen (eindelijk eens die knopen aannaaien), de foto's van je laptop sorteren en een mooi album online samenstellen. En ehm.. Forummen met ons natuurlijk ;)

15. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elina, Niek was met 30 weken 1700 gram en liep 2 weken voor. Toen dachten ze ook aan suiker maar suiker was hier helemaal goed. Zou me er geen zorgen om maken!

16. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Ja met 30 weken krijg ik nog een echo. Als het geen diabetes is en het kindje ligt voor op gewicht is dat denk ik alleen maar goed als jet te vroeg word geboren..? En als het wel diabetes zou zijn is dat ook niet het ergste wat er is;)

17. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    @Elina; geen zorgen maken hoor! Als de artsen zich ergens zorgen om maken hoor je dat gelijk. Zou voor de rest vertrouwen dat alles goed zit. Die berekeningen kunnen er inderdaad flink naast zitten!

@Maartje; Vind dat je heel positief bent!! Gelukkig! Dat voelt je kindje vast ook. Die blijft gewoon zitten, tot minimaal 37 weken!!! Lekker van je afschrijven! Knuf. Ik zou ook zeker een bed in de woonkamer zetten als dit mogelijk is.

@Frommel; Herkenbaar die peuterpuberteit, alleen is het hier nog een beetje te vroeg haha.. Fijn dat je naar yoga kon!

18. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Manlief heeft vandaag nog 1 dagje avonddienst.. Zo saai!
    Dus Mira en ik zijn weer alleen.. Sneeuw vind ze niets en koud, dus we houden maar een pyjama dagje haha

19. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Pyamamdagje is heerlijk af en toe toch?

ja, ik kom ook maar eens even tussendoor haha.....ben aan het werk dus ga snel weer verder...

20. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @bloem, lekker zeg zo'n pyjama dagje! *jaloers*...zit ik dan...aangekleed en wel op kantoor ;)

@maartje, vervelend dat je bent opgenomen maar wel goed dat ze er zo mee omgaan! liever dat je serieus genomen wordt dan niet zeg maar. ben blij dat je er zelf zo positief over bent! en sluit me verder bij iedereen aan hihi :)
    strikte (bed)rust en hier lekker van je afschrijven :)

@frommel, oh dat valt nog mee met de yogaclub ;) ik zit in een groep met uitrekendatums tussen 24 januari en ergens in mei :D dus t zal nog wel eens gaan wisselen :D ben benieuwd of sommige van vorige week er dus zijn vanavond :) waren er 3 geloof ik januari uitgerekend :)
    en hihi de "ik ben 2 en ik zeg nee" fase ;) succes! staat ons ook te wachten :D

@bloem, hoe laat is je man thuis van avonddienst? mijne werkt ook wel eens ploegendiensten in de vakanties enzo om in te vallen (en extraatje is natuurlijk mooi meegenomen ;)) en vind middagdienst toch altijd zo ongezellig.....nachtdienst en ochtenddienst zie je elkaar tenminste nog gewoon normaal en eet je nog gewoon gezellig samen enzo, maar met middagdienst leven we echt compleet langs elkaar heen...;)
    dus knuffel voor jou! weet hoe t voelt ;)

@hier, nou de snelweg was gewoon helemaal schoon, even kort in de file gestaan want mensen snappen t principe "invoegen" tenslotte niet, maar dat is daar altijd, ongeacht de weersomstandigheden ;) en ben maar wel over de snelweg gegaan voor de zekerheid en niet binnendoor :D snelweg wordt toch iets beter schoon gehouden ;)
    nu weer gauw verder met werken, druk druk druk en deadlines ;)

Deel Deze Pagina