Hi dames, ook ik ben erg goed in het mezelf druk maken Heb een formulier gekregen, omdat ze het hielprik bloed van onze oudste voor onderzoek op aangeboren cmv infectie...dus vandaag wat informatie vergaard, en toen schrok ik...een cmv infectie lijkt op pfeiffer, en nu heeft een vriend van ons net de diagnose pfeiffer gekregen. Maar hij weet zelf ook niet hoe de arts tot die conclusie was gekomen, wel bloed geprikt etc... Dus heb maar even gebeld, en morgen kan ik dan langs om bloed te prikken, gaan ze kijken of ik een actieve cmv infectie heb. Erg fijn dat ze mijn angst zo serieus nemen!
O ja, en m'n jas is kapot gegaan....van het weekend pas tijd om een nieuwe te kopen...nog even kou lijden....
Even een snelle zwaai vanuit het altijd gezellige nurenberg Wat een sneeuw zeg onderweg, we hebben er veel langer over gedaan, maar tenminste geen ongelukken. Maartje, je klinkt hardstikke positief, super zeg en houden zo! Alle anderen: sorry maar geheugen als een zeef, ik ga mijn bedje in rollen
@juul, Fijn dat je goed bent aangekomen! @baby speelt, Ik moet gewoon even delen dat ik het zo ontzettend, enorm bijzonder vind om mijn kindje te voelen spelen. Zwanger zijn is toch wel heel, heel bijzonder. Het is met niets te vergelijken wat je voelt. Je weet pas wat het is als je het bent. Daarvoor ken je alleen de verhalen, maar het echte gevoel is een wereld van verschil. Onvoorstelbaar! Al die moeder gevoelens die zich ontwikkelen. Nu had ik dat wel op een bepAalde manier maar het is zo anders als je eenmAal zwanger bent en het door de hormonen bepaald wordt. Een vriendin had het me al gezegd, en ik dacht dat het wel mee zou vallen, maar ze had gelijk. *Ik ben echt in een sentimentele bui geloof ik. Gauw maar weer weg hier.
Unexptected; hou maar op, moet er bijna van huilen hihi. Tis ook heel bijzonder. Ik vind het heel erg dat ik er wrs veel meer lang van kan genieten. Het ergste nog vind ik, dat als deze te vroeg geboren wordt, het wrs de laatste keer is. We zijn kei positief hoor, maar ik geniet zo van het getrappel, maar het idee alleen al dat ik mijn kindje niet eens na de geboorte mag vasthouden, en geen gewone kraamtijd zal hebben maar die couveuse tijd weer, dat maakt me wel verdrietig. Ik weet dat het goed komt en ik ga alsnog mn best doen het zeker nog 10 weken vol te houden, maar groot is die kans niet, zo reeel zijn we ook wel weer... Heb veel last vd medicijnen en slaap slecht. Maar we doen het ergens voor! Ik wil nog zolang genieten van dit menneke in mn buik...
@missiemaartje pff meis hoop dat het toch voorlopig rustig blijft bij je als is het geen 10 weken dan toch in ieder geval daar in de buurt. dikke knuffel @ego erg slecht geslapen vannacht mijn bekken lijkt wel uit elkaar te spatten. zit nu op het werk dan maar een rustig aan dagje vandaag.
@maartje, knuffel! @mone, hè bah. Kan dit ook kwaad voor de baby? @unexpectedmom, krijg er bijna tranen van. Het voelt inderdaad echt zo. Hoeveel zorgen ik me soms ook maak, ik ben zo dankbaar en blij dat ik dit eindelijk mee mag maken @meriam22, herkenbaar helaas. Vooral snachts is het erg. Hopelijk heb je er overdag ook wat minder last van.. @ego, ik ga over 3 kwartier in ondertrouw met m'n allerliefste as man!! Meteen de baby erkennen... We gaan 31 augustus trouwen, als de baby dus 4 mnd is. Zo'n zin in!
@Elina gefeliciteerd!! veel plezier zo meteen! @overdag helaas ook veel last van heb een dochter van 14 maanden die nog niet loopt dus veel tillen maar ja het is zoals het is
@Elina, gefeliciteerd! Deze infectie, kan problemen geven bij de baby. Als ik een actief virus heb, dan is er 50% kans dat het door de placenta heen gaat en ons kindje infecteerd. En als de baby geinfecteerd is heeft deze 5-10% kans op meer of mindere ernstige symptomen (motorische of mentale retardatie, doofheid / slecht horend, etc) en bij 10-15% van de ogenschijnlijk gezonde kinderen kan dit zich nog uiten op latere leeftijd (tot ong 5/6 jaar) Dus uiteindelijk meer kans dat het goed gaat dan dat het niet goed gaat, maar ik wil zekerheid en voorzichtigheid
@unexpected, klopt precies! ik ben al zo gehecht aan t hummeltje in mn buik! echt zo'n sterk liefde gevoel ook! echt bizar! en dat getrappel is gewoon heerlijk ze krijgt me er altijd mee aan t lachen @maartje, misschien geen 10 weken nog, maar ik ga er wel voor duimen @juul, fijn dat je goed bent aan gekomen! @unexpected, jaaaa wil ook wel foto zien van t resultaat en een werkbeschrijving lijkt me ook leuk! @shahrazed, wil je t echt weten? komt ie he hele waslijst mijn allergieen: stof en huisstofmijt (hoger dan hoogst haalbare score, ook zo bijzonder ), uhh boompollen, graspollen, honden, katten, konijnen, ratten (heel erg), uhhh eigenlijk alle dieren, hooi kan ik ook slecht tegen, en zo is er eigenlijk nog wel meer vind t al meevallen dat ik niet allergisch ben voor mn eigen haar heb onderhoudsmedicijnen voor mn astma en een neusspray voor allergieen (die ik nu alleen niet mag gebruiken, dus heb prevalin gekregen maar helpt niet echt eigenlijk). mjaaa en dus altijd en eeuwig verkouden want ik heb gewoon een weerstand van -3 altijd al zo geweest, en meeste van de tijd ligt t op de achtergrond en zo heel af en toe is t wat meer aanwezig (zoals nu) @elina, gefeliciteerd en veel plezier! mijn man (vooruit "geregistreerd partner") kon na het erkennen alleen maar naar mn buik wijzen en zeggen "mijn" a la de meeuwen uit finding nemo @yoga, was weer lekker ze had wel bewegingen om te helpen met de bandenpijn maar daar is helaas uiteindelijk niks van terecht gekomen...dus als ik nou volgende week weer wat vroeger ben zal ik t wel nog een keer vragen @moon, vordert lekker dus de kamer! heerlijk he en mn banden, die kan ik nog steeds schieten...maar allemaal voor t goede doel al kijk ik inmiddels al wel uit naar de tijd dat ik me weer normaal om kan draaien in bed zonder pijn en zonder een kussen onhandig mee te moeten slepen en dat ik ook op mn rug weer lekker lig enzo hihi en dan heb ik nu nog niet eens last van dat die heel die buik ook mee moet met omdraaien, dat wordt nog wat maar verder geniet ik er wel heel erg van van dat kleine meisje in mn buik zo bijzonder @hier, nu maar weer gauw aan t werk na vandaag, weekend!
@Elina, gefeliciteerd! @Mone, snap dat je zekerheid wil. Spannend, knuffel @Maartje, slaan de weeen remmers aan? Hoop zo dat deze nog zo lang mogelijk binnen blijft zitten. @BFG, werkbeschrijving komt er aan! (En vooruit, misschien nog een fotootje)
En ohhh, nu 27 weken zwanger en weer een leuke foto op mijn banner. De verige vond ik niet zo mooi, gelukkig vliegt zo'n week. Haha
Hey klessebessen Een dagje niet kijken en dan meteen 10 bladzijden terug lezen! Maartje wat zie ik nu? Toch weer naar het ziekenhuis? Hoe gaat het nu? Ik hoop zo voor je dat deze muppet nog lekker een tijdje blijft zitten en je nog van dat mooie gevoel mag genieten. Prachtig beschreven trouwens Unexpected en helemaal eens! Hoewel mijn lieve dochter me inmiddels wel behoorlijk beurs aan het trappen is en ik dát gedeelte niet zo zal missen denk ik Mijn buddy Femmelepem heb ik een berichtje gestuurd. We zijn allebei niet hyperactief hier, maar moet vast goed komen denk ik. Ik las iets over Facebook? Heb ik ook en ik vind het wel leuk om daar ook vrienden te zijn. Stuur me maar een berichtje als je dat wilt. Elina (toch?) gefeliciteerd met je ondertrouw! En euhh.. Woerdie? met je nichtje! Hier net weer bij de vk geweest. Alles tiptop in orde met zowel mij als het meissie. Moet vanaf deze week gaan prikken ivm mijn negatieve bloedgroep. Maar wordt woensdag op zijn vroegst, eerder geen tijd (om nuchter naar het zkh te gaan) Verder ben ik bezig met het verzamelen van spulletjes om de naam van onze dochter van hout te maken en deze dan te bekleden met leuke stofjes. Gisteren een figuurzaag gekocht bij de Praxis maar dat ding deed het echt niet. Samen met mijn vriend (die iets geduldiger is dan ik ) wel 15x opnieuw geprobeerd, maar zodra het zaagje het hout raakt, sprong ie los! Grrrrr! Dus terug in de doos en die ga ik zo terug brengen en ik heb online een professionelere (maar veel goedkopere) besteld. En nu gisteravond dus maar de hele avond gespendeerd aan het zoeken naar leuke stofjes en fournituren voor erop. Ik ben aardig geslaagd geloof ik. Maar baal zo dat ik er niet lekker mee aan de slag kan!! Heb zin om wat te knutselen!
Hallo dames, Las van de buddylijst. Ik kletst hier denk ik te weinig om mee te doen. Als het zover is dan zal ik dat hier melden Lees af en toe wel mee maar reageer te weinig. Verder gaat alles hier prima hoor!
Ohja... wat ik ook nog even graag met jullie wil delen.. Jullie weten van mijn zieke schoonmoeder he? Ze heeft een tijd in het zkh gelegen maar nu alweer een tijdje thuis. Gisteren had ze een afspraak in het ziekenhuis in Utrecht ivm een nieuw soort therapie waarbij je 's nachts een masker op krijgt voor extra zuurstof, zodat je overdag fitter bent. Het was een intake en ze had er erg naar uit gekeken. Eindelijk weer wat fitter en beter slapen enzo. Maar ja het liep dus anders.. Na gesprekken, tests en metingen zijn ze tot de conclusie gekomen dat ze niet geschikt is om aan het programma mee te doen. Ze heeft té weinig longcapaciteit over om er iets aan te doen. En voor het eerst ook is er hardop een prognose uitgesproken.. van 6 maanden.. Wat een klap. Voor iedereen. Ik ben er stuk van.. En ik ben zo bang dat de anders altijd sterke en ondanks alles positieve vrouw het nu opgeeft.. Vorige week heb ik haar horen zeggen dat ze het zo niet meer zag zitten en dat ze het zo niet erg vond om dood te gaan. Ik ben echt bang dat dit de genadeklap is geweest. Kon er niet van slapen en toen ik sliep heb ik er naar van gedroomd. We weten al lang dat ze niet nog 10 jaar bij ons is, maar dit? Pfff.. Hopelijk vindt ze straks de kracht weer als ons meisje er is. Als ze dat maar haalt..
Geranium, heb je nog lekker geslapen? Mone, hopelijk komt je bloed gewoon goed terug. Unexpected, geniet van je laatste weekje 2e trimester Als ik bedenk dat sommige nu al hun 3e trimester ingaan vindt ik het opeens wel heel hard gaan! En ben benieuwd naar je voetenzak & werkbeschrijving Amezen, wat heftig van je schoonmoeder. Kan me voorstellen dat dat inslaat als een bom. Sterkte, hoop dat ze nog even van jullie kindje mag genieten straks.. Hier, ben flink ziek. Dochterlief is ook net ziek geweest, dus waarschijnlijk is het gewoon een flinke verkoudheid. (maak me wel meteen druk wat ik allemaal kan hebben opgelopen..) Maar voel me erg beroerd... ff de dag door zien te komen met dochterlief en dan vroeg mn bed in..
@Amazen; Jeetje wat een nieuws.. dat zal schrikken geweest zijn voor jullie en natuurlijk ook voor haarzelf.. bah bah bah! Ik hoop dat ze jullie dochter nog mag/kan zien.. dat zal haar vast goed doen!! Dikke knuf en sterkte! @Mone; Kan me helemaal voorstellen dat je zekerheid wilt. Spannend! @Juul; Fijn dat je goed aangekomen bent! @Elina; Gefeliciteerd! En wat leuk, trouwen als jullie meisje 4maanden is.. kan ze een mooie prinsessenjurk aan.. hihi @Maartje; Jeej een nieuwe week!! Balen dat je niet zo lekker geslapen hebt.. zo balen is dat van ziekenhuizen. @Unexpected; Ook een nieuwe week! Jeej! En herkenbaar je stukje sentimentele test hahahah.. dat blijft ook nog na de geboorte kan ik je vertellen. Kan nog uren naar haar kijken en zwijmelen