Beterschap frommel! Ik ben al drie keer flink verkouden geweest (en ben het nog steeds) deze maand. Niet druk om maken dus, kan gebeuren! Lekker uitrusten met een dekentje en warme thee met honing op de bank
@ alle zieke mama's en kids; beterschap! @mone, ik begrijp dat je je zorgen maakt. Wanneer krijg je uitslag of je het hebt? As papa heeft de baby erkent en we hebben meteen een formulier voor het ouderlijk gezag voor de tijd die tussen de geboorte en het trouwen is. Je weet maar nooit wat er kan gebeuren En we hebben officieel aangegeven dat we 31/8 in het huwelijksbootje stappen
Bfg, @elina, gefeliciteerd en veel plezier! mijn man (vooruit "geregistreerd partner") kon na het erkennen alleen maar naar mn buik wijzen en zeggen "mijn" a la de meeuwen uit finding nemo Hihi geweldig!
Vandaag een half jaar zwanger!!! Zo ik heb wallen op mijn knieën. Gisteren vond Kyran om 5.00 dat hij genoeg had geslapen. En vannacht had mijn vriend het lumineuze idee om Aiden van 3 tussen ons in te laten slapen. Hij klaagde wat over buikpijn en voelde volgens hem warm. Nou ik vond hem niet warm en Aiden sliep voor geen meter in ons bed. Dus ik heb zo'n beetje de hele nacht niet geslapen. Straks lees ik even bij en reageer ik op de rest, nu ff druk met de (oppas)kids..
@ Mone: goed dat je het laat checken. Is voor je eigen gemoedsrust ook beter! Dus als ik het goed begrijp heeft je oudste CMV en je wil weten of dat komt omdat je het zelf ook hebt? Balen van je jas.. Geen goed weer om juist nu kapot te gaan! @ Juul: fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Veel plezier! @ Spelende baby: ik vind het ook heerlijk, dat getrap en gespring in mijn buik Ik weet ook wel dat ik dat écht ga missen, zeker omdat dit voor ons de laatste is en dus ook mijn laatste zwangerschap.. Maar toch ben ik veel blijer als ze straks OP mijn buik ligt te spelen ipv erin. Overdag met 2 kleine kinderen en dan ook nog oppaskinderen, tja, het is gewoon een beetje veel allemaal. Nog 2 maanden en dan verlof! @ Maartje: je weet het niet hè? Ze zijn er dit keer vroeg bij. Weet niet of je in aanmerking komt voor zon pessarium voor je bmm? Had gelezen van een aantal forummeiden dat het bij hen wel heeft geholpen. Voorgeschiedenis met vroeggeboorte en weer vroegtijdige weeën.. Maar goed, ik heb daar natuurlijk geen bal verstand van, dus misschien zeg ik wel iets heel doms. @Meriam: succes vandaag met moe zijn @ Elina: wat een leuk vooruitzicht! Alvast gefeliciteerd met je komende huwelijk! En veel plezier vandaag, maak er een speciale dag van! @ BFG: nou we kunnen beter vragen waar je NIET allergisch voor bent! Grappig dat jullie ook geregistreerd partner zijn! Wij namelijk ook. Ik weet nooit zo goed hoe ik hem nu moet noemen, haha! Man of vriend. Ik heb wel zijn achternaam + die van mezelf nu, maar daar moet ik ook nog een beetje aan wennen geloof ik. Wat is bij jullie de reden dat jullie geregistreerd partner zijn ipv trouwen? @ Unexpected: leuk hè, een nieuw plaatje op je banner! Gefeliciteerd met het behalen van je 3e trimester @ Amezen: hè wat naar van je sm.. Hoe oud is ze ook alweer? Ik hoop echt dat ze het mis hebben met de diagnose.. @ Frommel: beterschap bij jullie in huis! @ Facebook: leuk! Heb ik ook, pb me maar als je zin hebt in mij als vriend
@Amezen: Wat naar, ik kan me best voorstellen dat ze zelf nu ook niet meer zo positief is. Hopelijk vind ze nog de kracht om jullie beeb iig nog mee te maken! @geregisteerd parnerschap: hebben wij ook, en das heel ingewikkeld want hier in Zweden bestaat het niet, dus zijn we nu 'getrouwd'. Moet nog steeds uitzoeken of mijn vriend (man) nu wel of niet ons kindje moet gaan erkennen. @Maartje: plat blijven liggen, of nog beter, ga aan het dak hangen als een vampier, dan kán de baby er helemaal niet uit Wel fijn dat je er zelf zo positief instaat! @de hik: Die voelde ik voor het eerst vandaag, tenminste ik denk dat het de hik was, of hij/zij was ritmisch aan het meetappen met de muziek...Het was iig best grappig! hebben jullie 'm al gevoeld?
@ 3e trimester: wanneer begint die eigenlijk officieel? @ Amezen; pff wat een teleurstelling voor jullie. Hopelijk kan ze nog wel een beetje positief blijven en stort ze niet helemaal in. Fijn dat alles verder goed gaat met jou. @ Skatje; hopelijk kun je komende nacht beter slapen! Ik kan me niet herinneren dat Niek ooit een nacht bij ons geslapen heeft. Dan slapen we allemaal niet denk ik haha. Dus ik snap het wel! @ Elina; super leuk dat jullie gaan trouwen en dat jullie spruitje daar dan bij kan zijn. Niek was 8 maanden toen wij gingen trouwen, en ik vond het echt leuk dat hij er was! Trouwen jullie groot, alles erop en eraan? @ frommel; beterschap! @ Mone; pfff spannend, hopelijk is je bloed gewoon oke! @ alle zieke/vermoeide mama's; knuffel en beterschap!! sorry verder even geen reacties, ben een zeefje! Hier gaat het goed. Het is alweer bijna 24 uur rustig dus da's super. Ik denk dat mijn lichaam nu weer even uit de harde buiken cirkel is zeg maar.. en nu weer complete rust heeft. Het is nog even afwachten natuurlijk maar ik mag misschien zaterdag naar huis. Moet even kijken hoe we dat gaan doen, misschien bed beneden of gewoon boven blijven. De trap continue op en af is namelijk ook niet zo oke. Straks lekker niek zijn verjaardag vieren met vlaai hier. Heb er nu al zin in. Fijne dag iedereen!
@ skatje; bedoel je zo'n preventief cerclage ( bandje voor je baarmoeder ?).. Of in ieder geval, ik denk dat je dat bedoelt!! Daar kom ik dus helaas niet voor in aanmerking want dat kunnen ze alleen maar plaatsen bij mensen die geen harde buiken en/of weeen hebben. Mijn nichtje had dat, maar die voelde geen weeen, haar baarmoedermond was kort en ging gewoon open staan zeg maar.. Dus bij haar hebben ze toen zo'n bandje geplaatst, maar dat gaat dus niet hier helaas... En het klopt wel wat je zegt.. we zijn er nu erg vroeg bij.. Nog veel vroeger als bij Niek. Nou begon het ook wel een week eerder... maar toen kwam ik dus binnen met weinig baarmoedermond over zeg maar, en hij is nu eigenlijk nog heel sterk en goed!! Dus dat is wel ons voordeel.. We staan nog aan de goede kant van de streep.. Verloskundige liet wel weten, dat mocht ik helemaal uitdragen, dat ze mij echt niet laten lopen tot 42 weken dan. Kans is nihil eigenlijk, maar toch wel grappig dat ze dat er dan even bij vermeldt. Ik ga denk ik binnenkort maar eens vragen op hoeveel ze de baby schatten!!
Ja, ik denk dat ik dat bedoel Jammer dat je daar niet voor in aanmerking komt zeg! Maar het is wel een geruststelling dat het in vergelijking met de vorige keer het er allemaal nog goed en sterk uitziet! @ Slapen: nee de kinderen slapen hier ook eigenlijk nooit bij ons in bed. Ik snap ook niet wat hij ermee wilde bereiken, maar we vonden het alle 3 geen succes haha!
@amezen, bah wat een rot nieuws zeg! kan me wel voorstellen dat ze nu even niet zo positief meer is, maar hoop wel dat ze de kracht nog vind om wel kennis te maken met jullie dochtertje! de vreugde van haar kleinkind zal haar dan vast goed doen... @skatje, nou eigenlijk om alles maar gewoon goed geregeld te hebben, we gingen huis kopen enzo, en ook alvast voor de toekomst voor kindjes we hoefden namelijk niet al te trouwen (vond ml nog beetje te vroeg voor, en ik ook wel hoor ), ik zou het namelijk helemaal leuk vinden om te trouwen en dat ons/onze kindje/kindjes de ringen kunnen dragen! en dat niet allen, trouwen zoals ik het zou willen kost een godsvermogen wat we niet hebben moeten nog steeds achter t testament aan bedenk ik me nu....pfff ik vergeet echt alles hoor door die hormonen .... moet ik toch maar eens voor gaan bellen, wil wel alles goed geregeld hebben voor ze er is eigenlijk @maartje, balen dat zo'n bandje geen optie voor je is...hoop dat de bedrust er wel voor zorgt dat je hummel nog lekker even blijft zitten hoor! @uhhhhhh *zeef* @hier, nou vanmorgen was t zo ver hoor.....ml had blijkbaar een ochtendhumeur, want om nou te zeggen dat ik zo raar bezig was? maar hij helemaal boos en dat laat ie dan merken door alles extra hard op tafel neer te zetten enzo. mjaah ik liet m al die tijd maar in zn sop gaarkoken, want ik was nog wel zo verstandig om mn mond maar te houden mjaah toen ie alles zo hard neer ging zetten was ik t zat dus toen kreeg ie een "nou, doe eens niet zo boos", wel beetje gesnauwd dat dan weer wel.... sta ik vervolgens mn brood te smeren, voel ik de tranen toch branden joh! nouuuu echt....niet heel lang erna stond ik te huilen....fijn, net mn oogjes helemaal gedaan enzo, dus was natuurlijk per direct een zombie... en waarom ik nou stond te huilen??? werkelijk waar geen idee, maar wat voel je je dan een aansteller zeg! ik maar naar de badkamer gevlucht (want je denkt toch zeker niet dat ik t op dat moment aan ml laat merken he zoiets stompzinnigs), dus toen ik weer kalm was al t zwart onder mn ogen weggehaald en ik weer de keuken in, neus even snuiten enzo en ml: heb je last van een kriebelneus? (die hoorde me natuurlijk snotteren vanuit de badkamer, voordeel van gelijkvloers wonen ) ik: nee..... hij: wat is er dan? ik: nee t is niks.....hormonen... toen begon langzaam t kwartje te vallen en kwam ie toch nog even naar de keuken om me een knuffel te geven, dat vond ik dan wel weer lief, en hij was ook gelijk niet meer zo chagrijnig gelukkig dus ben nog steeds in zo'n emobui waarbij je de tranen achter je ogen voelt zitten, maar net niet dichtbij genoeg om eruit te komen, en heb uiteraard hoofdpijn want heb uiteraard niet genoeg uitgehuild vanmorgen (ja amehoela daar had ik echt geen tijd voor hoor voor die onzin). dussss blij als mn dag hier er straks op zit, en dat is gelukkig al bijna, en dan lekker naar huis en kruip ik lekker op de bank met een warme choc en een zwijmelfilm
Amezen, Heel, heel veel sterkte! Het vooruitzich van haar kleinkind kan haar nog de nodige kracht geven. Maar het zal zeker pittig zijn. Vreugde en verdriet zo dicht bij elkaar. Knuffel
@ geregistreerd partnerschap, Dit was eigenlijk in het leven geroepen zodat homo's toch konden "trouwen". Het is dus eigenlijk ook getrouwd zijn. Pas later hebben ze de term "trouwen" ook mogelijk gemaakt voor 2 mannen/vrouwen. Maar toen was het 'gereg partnerschap' ook al populair bij hetro stellen. Lastige is wel dat het eigenlijk hetzelfde is, dus als je een geregistreerd partnerschap hebt dan kun je niet ook nog trouwen op het stadhuis. Alleen even de tekst 'geregistreerd partnerschap' laten omzetten in 'gehuwd' wat dus alleen even een administratieve handeling is die ja aan de bali doet. Je kunt eventueel wel een soort van opnieuw geloften afleggen, maar dat zou je dan even moeten navragemn bij de gemeente. Je kunt natuurlijk ook een kerkelijk huwelijk doen, wel zo bijzonder; mooie kerk, als je gasten en de inzegening. Dit laatste kan zo traditioneel als je zelf wilt.
Bloemmm wauw wat mooi! Hier ook geregistreerd partnerschap maar ook omdat we inderdaad nog een keer willen trouwen, maar dan wel leuk en niet gratis. Dat kost wat en daar hebben/hadden we nu geen geld voor. Geen koophuis maar in de toekomst misschien wel, en zo is alles ook met (nabestaanden)pensioen voor de kids goed geregeld.
Even een korte zwaai tussen het werken door. Heb goed geslapen ondanks het lawaai van de buren. Maar ben nu wel heel erg moe aan het worden. Merk toch dat het steeds zwaarder wordt om fulltime te werken! Nog maar even aankijken hoe het verder gaat! Amezen: bah, wat een vreselijk nieuws! Heel veel sterkte! Oh ja, je hebt pb!
@amezen, wat een rot nieuws! Hoop dat ze zich hier weer positief eroverheen kan zetten! @geranium, ik krijg volgende week de uitslag. @skatje, mijn oudste heeft geen CMV (althans niet actief) maar had een uitnodiging voor een onderzoeksstudie naar CMV. Een vriend van ons heeft Pfeiffer, en die symptomen lijken heel erg op een CMV infectie... @Maartje wat fijn dat je buik weer rustig is, en gefeliciteerd met Niek! @bfg, leuk he die hormonen @unexpected, vrienden hebben een grootse bruiloft gehad, enige verschil was dat de getuigen niets meer in hoefde te leveren, en niet hoefde te tekenen. Maar wel gemeentelijke locatie en ambtenaar...en uiteindelijk hebben de getuigen wel getekend in het trouwboekje...net wat je zelf overlegd met de ambtenaar. En het verschil zit hem in de regeling rondom de kinderen. @bloem, mooie foto!
Toen wij gingen trouwen, waren er andere stellen met geregistreerd partnerschap die te horen kregen dat ze niet mEer konden trouwen omdat het eigenlijk hetzelfde was. Er kon soms wel iets geregeld dat ze opnieuw gelofte konden vastleggen, dat hebben je vrienden misschien ook gedaan, maar volgens mij doen ze niet overal zo soepel. Sommigen kregen toen echt gewoon een heel hard 'nee'. (Maar dit is wel een paar jaar geleden, misschien is het tegenwoordig soepeler. Wij hebben toen wel echt mensen zien huilen omdat de droom ineens niet door ging)
Oh ik heb heerlijk geshopt vandaag! Was al een tijdje op zoek naar een positiejas voor een leuke prijs maar nog niet geslaagd. Vandaag liep ik toevallig even bij de Bristol binnen en daan hadden ze een hele leuke jas die prima over een bolle buik past. En afgeprijsd voor maar 15 euro! Gelijk in 2 kleuren gekocht dus hihi. Verder 2 slaapzakjes voor madame en wat leuke rompertjes en andere kleertjes en... Té schattige deurknopjes! Heb het kamertje op mp gekocht en ben dat nu zelf aan het pimpen. Was alleen nog op zoek naar leuke knopjes en daar liep ik vandaag gewoon zomaar tegenaan!! Ik vind ze echt geweldig!!
Jawel hoor! Wat gek, want officieel kun je nog gewoon trouwen. Voor de wet heeft het alleen weinig meerwaarde.