Mooi buikje Bloemm! Mijn gewicht is voor het eerst ooit boven de 60 kilo. Vond ik echt wel even slikken, maar goed ik ben zwanger dus neem het even voor lief. In totaal nu ook zo'n 6 kilo aangekomen. Ik laat me dan ook best wel gaan eerlijk gezegd. Eet veel vaker 'troep' dan voor de zwangerschap met in gedachten "of er straks nu 10 of 15 af moet maakt natuurlijk ook niet uit.." Klussen: morgen komt er een stukadoor kijken. Mijn vriend heeft zelf geprobeerd te stuken, maar op 2 muren is dat heel lelijk geworden. 2 zijn gelukt, 2 niet. Als alles gestuukt is, kunnen we schilderen, de vloer leggen en kan de boel eindelijk echt vorm gaan krijgen. Het gaat me nu officieel te lang duren hoor!
Dan zijn wij ongeveer hetzelfde qua gewicht. Ik zit ook buiten mijn zwangerschappen nooit boven de 60. Maar komt wel weer goed hoor nadat je meisje er is. 6 kilo is hartstikke netjes op dit termijn!
Ik vind mezelf nu echt wel wat ronder dan jij. Jij hebt echt alleen een mooie bolle buik. Bij mij zitten er erg zachte 'heuvels' boven mijn billen/in mijn zij. Maar nogmaals, ik ben zwanger en neem het maar voor lief. (als het er straks maar gauw weer af is, zo vind ik mezelf echt niet leuk)
Ik heb dat ook! Rot he dat boven je billen.. ik heb dat echt nog nooit van mijn leven gehad. En vind het ook echt niet leuk. Maar bij mij vliegt het er straks af (te veel), dus kan wel een extraatje gebruiken. Maar voelde me bij Mira sowieso mooier.... deze zwangerschap voel ik me qua lichaam en uiterlijk echt niet fijn!
@bloem, raar eigenlijk he, terwijl je doorgaans van meisjes geen taille of wat meer over houdt en van jongetjes "blijf je in vorm" Zeggen ze dan, en moet zeggen dat ik t vaak wel vind kloppen @gewicht, ach tja t hoort erbij.....en ja ik sta ook te slikken op de weegschaal bij de vk....nog nooit zo "zwaar" geweest...is natuurlijk ook maar relatief. Normaal trek ik me ook helemaal geen hol aan van kilo's, t gaat mij meer om de centimeters.... Maar goed, normaal dus zo'n 66 kg en nu in elk geval al 13 kg aangekomen Of nou ja... gaat misschien beetje ver, t is een mentale uitdaging zullen we maar zeggen Troost me wel met de gedachte dat er dus zeker 13+ kg voor nodig was voordat ik mn 1e positiebroeken niet meer pastte....heb er nu nog 1 die nog net gaan, dus die is nu "reserve" en heb 2 nieuwe van de h&m en die zitten voorlopig heerlijk Hoop alleen wel dat ik straks niet opeens nog een maat groei....en hoop dat ik wat dat betreft met die gemiddeld 2 kg per maand erbij door kan gaan (als t dan toch moet....) En na de bevalling ga ik gewoon weer lekker sporten en gezond eten dan echt weer even streng zijn voor mezelf! Mjaah nogmaals...vind mn gewicht een mentale uitdaging, maar mn uiterlijk ook hoor ben erg trots op de buik, en vind grotere boobs ook niet per se een ramp (alleen gaan ze steeds meer op uiers lijken), maar mn gezicht wordt ook steeds boller....en mn benen natuurlijk ook steeds blubberiger.....niet echt top voor je zelfvertrouwen enzo Voel me allesbehalve sexy, dat mag duidelijk zijn @man, die snoept wel mee hoor als ie zin heeft, maar zn kleding zit nog niet strakker (net gevraagd ) @rest, uhhhh *zeefje* @hier, weer lekker yoga gehad, morgen borstvoedings info avond, ben zi blij dat ik minder werk...anders zou ik t echt niet trekken hoor van half 8 tot half 10 "cursus" Nu wel echt bedtijd, zet mn wekker wel weer ietsjes later voor morgenochtend rij weer eens binnendoor denk ik en hoef mn haar niet helemaal te doen dus scheelt ook zeker een kwartier Slaap lekker allemaal!
Moon en shahrazed, wat een vervelende collega's! En een rot streek zeg om het alvast aan je leidinggevende te vertellen voordat je het zelf hebt gedaan, en die andere collega ook over dat stapje harder. Knuffel meiden, zulke collega's zijn echt niet leuk! Bloem, 60 kilo? Dat was mijn start gewicht! haha ik zit nu op de 67, dus heel netjes volgens mij. Je hebt een mooie buik, draagt mooi. gewicht ego, hier 7 kilo erbij dus. Het kan me eigenlijk helemaal niets schelen. Ik weet dat het door vruchtwater, mijn kind, de placenta, de baarmoeder en borsten komt die allemaal wegen. Verder hoop ik ook nog wat reserves te hebben/krijgen om straks goed door de bv periode heen te kunnen komen. Hoe ik er daarna uitzie zien we dan wel weer. positie kleding pas ik in elk geval nog, maar niet alles wat ik aantrek is positie mode. Ik draag mijn oude shirts gewoon ook nog.Die rekken dan wel uit, maar ik koop liever nieuwe na de zwangerschap ego 2 ik ga slapen, ben kapot!
Trusten meiden! Wij hebben ons matrasje in de woonkamer gezet dus slapen even een paar dagen hier. Tot de verf geur weg is hahaha! Heeft ook wel weer iets Tot morgennnnnnn
Pfff ben een uur geleden huilend en schreeuwend wakker geworden. Had zó naar gedroomd.. Ons.meisje was ineens geboren. Ze floepte er zo uit en was prachtig maar zoooo klein. Vriend heeft nog 112 gebeld maar het.mocht niet baten.. Ik voelde me zó verdrietig en machteloos. En ondanks dat het een droom was, blijf ik dat gevoel nu houden.. Bah.
Amezen! Bah bah bah! Zo herkenbaar ook.. Dromen lijken zo echt als je zwanger bent! Dikke dikke knuf!!!
Zo heftig dromen is nooit leuk meissie. Knuffie. Ik heb het ook vaak, zo irritant! Elina; proficiat met je 27 weken vandaag! jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej ik vier alvast een feestje.... mijlpaal 2 gehaald!!!! Op naar de 28 weken!!!!! Maar het is al een halve week 'positiever' als bij Niek!! Als ik deze bmm kan houden, is de kans dat ik te vroeg beval, eigenlijk zo goed als bijna 0!!!
@bfg: Goede instelling, gewoon blijven zolang je 'moet' werken, en niet langer. Ze wilden mij ook persé bij een vergadering hebben volgende week, die stond om 13.30 gepland, jammer joh, maar ik ben echt om 13.00 weg... Dus nu is de vergadering verplaatst, ook goed! Misschien is het een idee om voor de 2e Familyfix op MP te kijken? Die krengen zijn zo duur! Je kan ook voor de Easybase gaan, die staan er vaker op (en goedkoper). @tumtum: Heerlijk toch van die luie dagen! Daar kan je over een paar maanden naar fluiten, dus neem het er maar lekker van hoor! @kilo's: Hier nu ca. 7 kg aangekomen, zie na de bevalling wel wat er nog af moet, kan me er niet echt druk om maken... @geranium: Ik heb het met name 's nachts ook warmer dan normaal, lig af en toe echt te zweten! @Bloemmm: Mooie foto! @Amezen: Verborgen talent? Leuk hoor dat het kussentje goed gelukt is! Wat een akelige droom, gatver!! Gelukkig was het maar een droom, maar vrolijk wordt je er niet van! @bvcursus: 4 feb. heb ik een voorlichtingsavond, ben benieuwd! @unexpected: Hihi, zelfde startgewicht en zelfde 'tussenstand'! @Maartje: Joepie!!! Ga zo door! @slapen: ALS EEN KRANT!!:x Ik word om de haverklap wakker, kan geen houding vinden, verschrikkelijk! Als ik op mijn zij lig gaat de kleine meneer ook vaak (hard!) schoppen, dus dat slaapt ook niet echt lekker... Ach ja, zal vanzelf wel weer beter gaan, toch!? Fijne dag allemaal, ik zit te wachten op de monteur van Eneco, tussen 8.00-12.30 komt ie voor onderhoud...
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa 3e trimester-polonaise! Maartje en Elina ook gefeliciteerd met de 27 weken Amezen: getver dat zijn zulke vreselijke dromen! Dan moet je jezelf ook echt even overtuigen van het feit dat het een droom was.. Tenminste, ik meestal wel. Hopelijk gaat het rotgevoel snel weg!
@skatje en Maartje, jaaaaa 27 weken @kilos, ik ben ook voor het eerst in m'n leven boven de 60kg. Voelt best raar maar ik vind het niet erg. Weet dat het er straks weer af gaat! Ik draag ook naar voren en heb m'n gewone taille nog. Daarom dacht iedereen aan een jongen, maar is toch echt een meisje
@maartje, elina, en iedereen die wil ***POLONAISE!!!!!!*** zoals beloofd op naar de 30 weken en dan door naar de 37 we gaan t halen met zn allen! *positiviteitsgoeroe* @amezen, bah wat een vreselijke nachtmerrie *knuffel* @3e trimester, oh begint die bij 27 weken? hahaha, helemaal langs me heen gegaan vroeg me al af wanneer dat nou eens zou beginnen hahaha jeeeej 3e trimester hier ook al begonnen hihi @hier, *zucht*...mevrouw de koningin denkt ook nog eens dat de hele wereld om haar draait...en verder zeg ik maar even niks. ga maar gauw verder want door haar oncollegialiteit zit ik nu erg krap met deadlines! zou er wel boos om kunnen worden, maar vind t zonde van mn energie. vandaag ben ik voor haar niet meer aanspreekbaar
Gaaaaaaaaaaaap...3e trimester heb je weer minder energie toch? nou das duidelijk....Ik wil op bed! (ik dwing mezelf nog ff een rondje om het meer te lopen en dan ga ik denk ik ook echt maar op bed) En verder voel ik onze beeb al een paar dagen niet schoppen. Hiervoor werd ik onder, boven, links en rechts geschopt, ondanks een placenta voor was dat wel duidelijk. Maar volgens mij heeft hij /zij zich nu zo gedraaid dat het ruggetje tegen mijn buikwand aanligt, kan dat? Als ik er voor ga liggen voel ik wel beweging hoor, maar veel minder duidelijk. En gister weer eens de angelsound er bij gepakt, en normaal heb ik echt gelijk een hartslag, nu moest ik goed zoeken en hoorde het alleen ver weg. Ik voelde wel bewegingen die ik ook hoorde toen ik dat ding overal mijn buik in drukte, dat was wel humor. Hoop toch echt niet dat dit een sterrekijker gaat worden!
Hihi, we zijn niet voor niets buddy's @Amezen, bah wat een nare droom, gelukkig zit de kleine nog gewoon bij je. @maartje, JEEEEEEEEJ! Ga zo door! Rust houden helpt. @3e trimester, Vandaag 28 weken, wanneer had ik die energie moeten krijgen? Zou het laat bezorgd kunnen zijn? Dan krijg ik het dit trimester misschien. Hoewel ik er dan weinig aan heb ivm bekken instabiliteit. Zucht... Deze zwangerschap heb ik me in totaal wel.....tatadada.... 5 weken (!!!) ok gevoeld! Jeeej! hahaha. Dat waren precies de weken tussen de HG en de bekkenproblemen in. #Moet nog 9 a 14 weken
Tumtum: bij mij is het ook heel wisselend hoor. Hier ligt ze eigenlijk al een tijdje met haar koppie naar beneden. Bij de pretecho afgelopen vrijdag lag ze ook al ingedaald, dus ik voel het vooral down under als ze haar handen bij haar hoofd heeft en af en toe stopt ze er dus ook fijn een voet bij. Nu ze iets groter begint te worden, krijg ik ook af en toe een schop meer naar boven, richting ribben. Maar op zich is het voor mijn vriend best moeilijk om haar echt goed te voelen bewegen. Zelf voel ik het wel, maar mijn oudste voelde ik veel beter. Die trapte gewoon mijn ribben beurs (lag lekker in dwars tot 37 weken). En even klagen: auwwwwwwwwwww ik heb echt tietpijn! Blehhh
Energie: is hier de hele zwangerschap al ver te zoeken! Heb echt 's avonds nergens meer puf voor! Merk nu wel dat het steeds erger wordt trouwens. Dinsdag weer controle dus maar weer ff overleggen wat ik kan doen. Hier: ff ego hoor! We werden vanmorgen gebeld door de stucadoor. Hij gaat morgen al aan de slag!!!!! En dan gaat hij gelijk alles in 1 dag voor elkaar maken! Dus.......na het weekend kan de laminaatvloer erin en kunnen we het kamertje gaan opbouwen! Zo blij!!!!! Mensen: sluit me helemaal aan bij het feit dat ik ook behoorlijk klaar ben met sommige mensen! Heb besloten daar geen energie meer aan te verspillen, alleen aan de dingen en personen die echt belangrijk zijn!