16 - 30 April 2013 Mama's (Deel twee)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    #1561 pookie66, 24 jan 2013
    Laatst bewerkt: 24 jan 2013
    @maartje; weer een mijlpaal gehaald. Super!

@slapen; dramatisch, al weken heel veel wakker maar deze week is wel een hoogtepunt. Krijg nu naast maagzuur last van mijn heupen/ bekken dus het bv kussen ligt weer inbed. Dat vindt manlief niet echt fijn.
    Zijn jullie beebs ook zo actief s'nachts? Hier eentje die alleen rustig is tussen 7 en 11 s' morgens.
    Je ziet mijn buik nu echt golven en dat terwijl ik echt niet mager ben.

O'ja gisteren is het kraampakket van mijn zorgverzekering aangekomen.
    Echt een enorme doos! Hebben jullie hem ook al gehad?
    De enorme doos komt doordat allesin een curver rolbox zit. Dat is best handig maar wel enorm. Ik moet er echt een plekje voor gaan zoeken.
    Waarschijnlijk heb ik het niet eens nodig met de Zh bevalling.
    Kunnen we stichting baby hope weer blij maken.

2. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee nog niet gehad maar kwam eraan geloof ik!

Net ff gebeld naart zh voor de uitslag van de vaginale kweken die ze hadden afgenomen... Geen geslachtsziekten (gelukkig), wel bacteriele vaginose. Ik krijg wat van dat woord!!! Stomme bacterien. Het komt gewoon elke keer weer terug en ze kunnen daar niets tegen doen, echt zo stom.

3. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Dat is echt kut Maartje! :( Kunnen ze daar echt niets tegen doen? Wat suf! En daar kunnen dus die vroege weeën van komen?

Sorry voor de ongelukkige woordkeuze :p

4. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha das inderdaad echt kut!!!

Nee kunnen ze niks tegen doen. Tis niet bewezen dat het bij mij daaraan ligt, maar verder dan dat kunnen ze niks vinden dus ja..

Heb al wel 5 x antibiotica gehad of zo deze zwangerschap maar het blijft terug komen.

5. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh ja en het schijnt wel een van de grootste redenen te zijn dat vrouwen te vroeg bevallen.

6. MissCandy

MissCandy Bekend lid

18 okt 2012
    749
    0
    0
    capelle a/d ijssel
    Echt waar? Wist ik niet! Vervelend dat het dan niet helpt zeg, je lichaam zal misschien gewend zijn geraakt aan de antibiotica?!

7. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    @Energie heb ik de hele zwangerschap al geen last van :p
    Ben al die tijd al een dweil, maar heb het nu ook wel heel erg.
    Slaap ook slecht, kan m'n draai niet vinden, veel last van m'n bekken/onderrug/heupen/benen.. En dromen.. En piekeren..

Heb echt geluk dat onze dochter een uitslaper is.. (wordt tegenwoordig rond 9.00/9.30 wakker) maar zelfs dan red ik het maar nauwelijks en ga vaak tussen de middag ook nog ff 2 uurtjes plat. (Als dochterlief een middagslaapje doet). Vandaag wou ze dus niet, en dan heb ik echt moeite m'n ogen open te houden..

Verder sinds een weekje weer veel misselijk, vooral s'morgens. Gelukkig niet zo erg als de eerste helft van de zwangerschap, maar leuk is anders... was er net van af. Ook vindt ik alles ineens weer stinken.. Bah..

Gelukkig waren alle controles bij de vk dinsdag weer in orde. M'n bloeddruk was 100/60 en m'n HB gestegen van 6.5 naar 7.5! Maakte nog een grapje dat dat vast kwam door alle pindakaas die ik eet (zwangerschapsverslaving!) maar volgens de vk was dit nog goed mogelijk ook, want noten zijn goed voor je ijzer. Haha..

Desondanks probeer ik de pindakaas nu ook maar een beetje te matigen. Gingen ineens 2 potten per week doorheen.. das vast niet goed..

Hebben jullie een verslaving? Heb echt moeite het te laten staan!..

Heb nu ook een verwijzing gekregen voor een groeiecho met 30 weken (12 feb) ivm BMI. Ben wel heel benieuwd hoe ons kereltje het doet!

Hier dus ook op naar het derde trimester (ik dacht met 28 weken?) en de daarbij behorende klachten.. En natuurlijk de leuke dingen :) Zoals de bewegingen van onze kleine man. Wordt echt steeds sterker en duidelijker.. Heerlijk <3

8. geranium32

geranium32 Niet meer actief

Maartje: da's idd letterlijk en figuurlijk kut! Maar wel fijn dat je weer een mijlpaal bereikt hebt, nu op naar de 28!

Slapen: hier wisselt het heel erg. Gisterenavond doodmoe naar bed gegaan, maar vannacht weer een uur wakker gelegen. Nu weer doodop natuurlijk :cool:. En ik moet er minimaal 2 keer uit om te plassen. Normaal eigenlijk nooit last van!

Kraampakket: hier ook al gekregen afgelopen weekend. Heb het vluchtig bekeken, maar nog niet echt goed doorgesnuffeld. Zal ik komend weekend eens gaan doen!

Amezen: wat een ontzettende nare droom! Kan me helemaal voorstellen dat je zo wakker wordt! Knuffel!

Hier: oh ja, gisteren controle bij de tandarts gehad. Ben ik nooit zo gek op, bah. Ik kwam binnen, "goh", zegt ze "ik wilde foto's maken, maar zo te zien doen we dat maar de volgende keer!" :D Gelukkig geen gaatjes en alles perfect in orde. Was zo bang dat ik terug moest komen!

Frommel: echt helpt dat voor je HB? Sinds ik zwanger ben eet ik ook weer pindakaas, daarvoor eigenlijk zelden. Hier valt het wel mee hoor, kan rustig 2 weken met een grote pot doen! Maar het is zo lekker, vooral met hagelslag erop! :D:D

9. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Dames, gefeliciteerd met het behalen van weer een nieuwe mijlpaal!
    Hier ook alweer 28 weken..

Ik had het er van de week met vl over dat ik het zo lastig te bevatten vind allemaal.. Het gaat me zó makkelijk af, ik vergeet af en toe gewoon serieus dat ik zwanger ben. Alleen die buik he? Die valt toch echt niet meer te ontkennen ;)
    Als ik dan jullie verhalen lees hier over pijn, opnames, misselijkheid dan prijs ik mezelf zo gelukkig. Zo'n zwangerschap gun ik iedereen!

Maartje wat balen van die infectie. Maar is het niet ook 'gelukkig' dat je dat nu weet en het kunt behandelen om zo vroeggeboorte tegen te gaan? Of wist je het de vorige keer ook?
    Sorry als dat al gezegd is, het gaat hier soms zo hard!

En Frommel wat naar nu ineens weer misselijk. Is dat normaal in het laatste trimester dat je weet?
    En fijn, nu heb ik dus zin in pindakaas! Laat ik dat nou toevallig in huis hebben dus ik ga zo lekker een broodje pindakaas (met nootjes!!) naar binnen werken. Mag best ;)

Ik heb eigenlijk geen verslaving.. Mandarijntjes misschien, daar gaan er toch wel heel wat van doorheen.
    Het wisselt eigenlijk een beetje, maar over het algemeen zijn het redelijk gezonde dingen. Appeltjes, mandarijntjes, noten en ohja mmmmmmmango's!

10. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Jaaaa, das helemaal erg met hagelslag! Hahaha

11. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hier gaat het slapen ook niet meer zo goed.. Die laatste trimester staat daar ook echt bekend om, helaas :p Is het gelukt met het onderhoud?

Jij ook gefeliciteerd met je nieuwe week & trimester! :D

Oh oh oh, wat een 'gezellige' collega heb jij zeg.. Niet je energie aan verspillen inderdaad!

Kan best hoor, dat de beeb nu met zijn ruggetje tegen jou buik (en placenta) aan ligt.. Ze krijgen nu natuurlijk ook minder ruimte, dus alles kan! Zolang jij je er maar niet druk over maakt.. Ik voelde Mira sowieso heel vaak niet door mijn placenta, inderdaad ook alleen onder boven en aan de zijkanten.

Arme jij! :( Dikke dikke knuffel!

Hier ook al een paar dagen.. :( Vind ze ook echt niet mooi meer.
    Bleh, heb nu echt van die borstvoeding borsten.. Komen al die nare herinneringen terug van Mira's vreselijke bv tijd... Brrrrrrrrr

Jeeeej! Wat fijn dat het morgen al geregeld wordt.. Gaat dan heel snel he ineens? :D :D En inderdaad, energie hebben we nu wel voor andere dingen nodig en niet voor vervelende mensen :cool:

Ja hier ook een enorme doos.. Geen curver, maar gewoon een normale doos ;).. Vind het sowieso geen fijn ding, dus nu moet ik er helaas ook nog een tijdje tegen aan kijken omdat hij naast ons bed staat haha.. Heb er ook geen plek voor :)

Daar heb ik geen verstand van.. Is dat erg? Is het bij Niek om die reden begonnen? En waarom kunnen ze er niets aan doen? :(

Oh je hebt al gereageerd op Skatje..
    Nou wat ontzettend naar :( Ik hoop dat dit geen reden hoeft te zijn voor een vroeg geboorte! Het gaat nu zo goed, blijf je je wel lekker daar op focussen!! Dit kleintje blijft gewoon zitten.. We duimen met zijn alle!!

12. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Fijn dat alles goed gaat Frommel..
    Zo herkenbaar dat moe zijn! Mira is gelukkig ook een uitslaper die rond 9 - 9.30 wakker wordt, maar dan nog redt ik het niet inderdaad :)
    De middagen wilt ze 9 van de 10 keer niet meer slapen en dan loop ik dus ook als een zombie door het huis haha..

Ik heb niet echt een verslaving geloof ik, maar eet dan ook gewoon waar ik trek in heb hoor!

Gelukkig was alles goed bij de tandarts :D
    Ik ben ook dol op pindakaas, maar ik ben eigenlijk dol op alles dat eten is.. dus ik tel niet mee :p

En nu heb ik trek in mandarijntjes :p
    Jij ook gefeliciteerd met je nieuwe week!!! :D

13. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Zo, stelletje kletskousen.. Ben weer bij!
    Manlief is de kamer aan het afwerken, dan is het eindelijk helemaal klaar voor maandag als alle spullen komen! Ik vind het niet eens meer jammer dat de kleine geen eigen kamer heeft. Onze slaapkamer is zo groot dat het makkelijk in tweeën te delen is. Mini heeft dus echt een hele eigen kant en het is qua muren precies geworden zoals ik wilde!! :D Dus nu nog even wachten op maandag.. :D :D
    Heb net ook een klamboe/sluier besteld. Was afgeprijsd bij de Babydump! De stok had ik nog van Mira, dus dat is wel fijn..
    We hebben ook een nieuwe rolgordijn en gordijnen in de kamer, dus komt helemaal goed! Het gaat nu enorm snel allemaal!

14. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Amezen; het is fijn om te weten maar ze kunnen het dus niet behandelen, dat is dus het balen ervan!

15. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ bloem; punt is dat het zeg maar lichaamseigen bacterien zijn die steeds terug komen. Daarom heeft het geen zin het steeds met ab te behandelen.

16. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Echt enorm balen :(.. Ik duim, hoop en bid voor je dat dit niets met de zwangerschap doet!

17. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Een sterrenkijker kun je op het laatst pas "zien" want ze gaan eerst met hun neus naar je zij door je bekken, en dan draaien ze goed of als sterrenkijker....

18. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Zo hehe ben weer bijgelezen :D *hobbelt achter de feiten aan*

Uhhh @kraampakket, misschien moet ik mn verzekering eens bellen :D, haha weet eigenlijk niet of ik er achteraan moet of dat ze t snappen gezien declaraties van vk enzo ;)

@kraamzorg, ben benieuwd wanneer ik iets hoor over de intake :) ze komen schijnbaar altijd in de 7e maand...

@verslaving, madame is een kind van dr vader, ze is gek op chocola :D, dus ik gun dr vaak wel een boterhammetje met hagelslag, en als ik thuis ben wordt dat idd pindakaas met hagelslag ;)
    Vind fruit ook wel lekker, maar als we te snoepen hebben in huis moet dat toch eerst op ;)
    Nu we lading mandarijntjes laten halen voor ml, en eet sowieso nog elke dag een banaan, dus vanavond maar even mandarijntje snoepen :) om weer even de smaak te pakken te krijgen ;)
    Was op t begin erg fan van die gemengde fruitbakken :) mjam :) mjaaah wat dat betreft is de winter geen fruitseizoen....

@hier, vanavond info avond over bv, ben benieuwd, van half 8 tot half 10 dus heb net ff uurtje op de bank gelegen en half liggen dutten. Hoop dat ik beetje wakker blijf hihi

@frommel hahaha moest wel lachen dat je geen last had van de energie hihi :D wel balen dat je weer misselijk bent...misschien omdst baby nu wat tegen je maag aandrukt??

@maartje, balen we er die bacterie....hoop dat ie niks gaat doen om weeen op te wekken enzo!

19. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Hier juist last van overgeven in het laatste trimester....

Zo wel bijgelezen maar even geen tijd om te reageren...sorry!

20. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ bloem; geweldig dat je er klaar voor bent, voor de spulletjes maandag! Ben erg benieuwd!! Hoelaat komen ze?
    @ Amezen; jij ook weer een weekje verder! Enne mandarijntjes komen er hier niet in hoor. Krijg ik het zo zuur van!
    @ Geranium; fijn dat alles goed was bij de tandarts! Ik moest vorig jaar al een gaatje laten vullen hihi… foei! Maar ja ik heb nu wel wat anders aan mn hoofd, na de bevalling komt dat wel weer hoor… Trouwens, super dat de stucadoor morgen al begint!!

@ Frommel; fijn zo’n uitslaper. Hier is het ook altijd rond 08:30 dag zoonlief wakker wordt. Ideaal! In het weekend vaak nog later, rond 09:00 a 09:30.
    @ Pookie; stichting baby hope, wat is dat? Hier ook nog kraampakket van Niek staan, maar weet gewoon niet wat ik ermee moet!
    @ Skatje; grrr tietpijn… das irritant! Ik heb het eigenlijk nooit gehad, bij Niek ook niet. Maar wel enorme jetsers haha. En ik heb van mezelf al een behoorlijke C/D dus ja hihi.
    @ Unexptected; vervelend meid dat je last van vanalles hebt. Hopelijk gaat het meevallen, vooral de laatste weken zullen misschien wel zwaar zijn maar we trekken je er wel doorheen!
    @ tumtum; zou best kunnen toch, dat de kleine gedraaid is waardoor je het nu niet zo goed meer voelt? Moet zeggen dat kleintje hier altijd druk is, maakt niet uit welke dag… maar die ligt altijd hetzelfde, want die is al zo goed als ingedaald. Dus mooi koppie naar beneden, en enorm aan het boksen daar haha.
    @ Moon; knuffie voor jou voor het slechte slapen. Bah, irritant is dat!! Hier inmiddels wel weer goed, maar herken het wel. Heb altijd een aantal weken dat het echt slecht gaat. Ik moet wel veel plassen snachts, en dat werkt ook niet echt mee. Heb je wel iets van een extra kussen of zo wat je kunt gebruiken?

@ ego; hier net 1 keer teveel omhoog gelopen, dus beetje last van spanning maar geen harde buiken gelukkig. Morgen alweer 27 + 1. Ik ben de dag echt aan het ‘aftellen’, dat gaat gewoon vanzelf! Ben blij als ik dadelijk 30 weken ben. Dan gaat het er pas echt goed uit zien!!!
    Vanavond lekker wie is de mol kijken vanuit bedje. Morgen maar weer hele dag in bed. Vandaag echt weer teveel uit bed geweest. Heb wel bezoek gehad, dat was erg gezellig. Blijf je toch nog een beetje bij he!

Deel Deze Pagina