16 - 30 April 2013 Mama's (Deel twee)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik kan morgen bellen voor de tijd Maartje!
    Kunnen ze altijd pas een paar dagen van te voren vertellen.
    Dus morgen ochtend hang ik gelijk aan de telefoon :p

2. geranium32

geranium32 Niet meer actief

Kraamzorg: gisteren gebeld voor de intake. Ze komen in de voorjaarsvakantie, anders kon het niet. Ik had aangegeven de dinsdag of de woensdagmiddag. Dat ging dus niet lukken!

3. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @ego: Controle VK was goed, wel gemeld dat ik zo moe blijf dus heeft ze nu alvast HB geprikt, maar dat was goed. Ik moet er maar naar gaan leven en desnoods extra rusten. Op Valentijnsdag moet ik weer terugkomen, hihi!
    Kamertje en wagen komen trouwens een weekje later, commode en ledikant waren nog niet binnen, die verwachten ze morgenmiddag.
    Ach, we hebben nog tijd zat!

@kraampakket: krijg ik in maand 7, nog even afwachten dus... Ben benieuwd, ben verzekerd bij CZ, iemand anders ook?

@verslaving: niet specifiek, heb wel sneller trek maar dan probeer ik zoveel mogelijk een boterham of stuk fruit te pakken.
    Maar snoepen doe ik ook genoeg hoor...;)

@bfg: Ben benieuwd hoe de info-avond over bv is geweest!

@maartje: Ik gebruik een voedingskussen als ik op mijn zij lig, dus dat doe ik wel braaf. Maar ukkie is daar volgens mij niet zo blij mee, want die begint vaak hevig te bewegen en te schoppen als ik er met mijn buik tegenaan ga liggen...Ook wel weer erg grappig, maar ik wil SLAPEN!;)

Fijne avond!

4. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Hier ook cz

5. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    Hellooo moest ff flink bijlezen :) jihaa 28 weken :)
    Fijn dat we nu allemaal het derde trimester is gaan jeej!!

Kilo's hier eerst 65 kilo nu 75 kilo... komt wel weer goed straks.

Kraampakket: hier van de week gekregrn, zat kleine voedingskussen in, thermometer, echt leuk en handig hoor! Ik zit bij agis.
    Je moet kraampakket wel ff aanvragen trouwe s hoor

Maartje ik heb bij mn dochters ook bacterie gehad...eehh gb ofzo weet ff niet meer, hopelijk deze x niet.

Trouwens bij de hema nu 20% korting heb ff hydrofiele doeken etc ehaald, scheeld toch weer.

Komt er nog wat leuks op tv of niet?

Oja beb pb gestuurd hoor naar facebookers

6. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Verzekering: Ik heb Menzis.

Kraampakket heb ik nog niet gehad, zal binnenkort wel komen.

Intake van de kraamzorg heb ik al gepland, ben alleen vergeten wanneer het was. Staat wel in mijn agenda dus komt wel goed.

@Bfg: je moet wel ff je zorgverzekeraar bellen hoor hihi! Ook ivm kraamzorg, of heb je dat al wel geregeld? Ze raden aan voor de 12e week van de zwangerschap haha ;)

7. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ik zit bij FBTO, heb wel een kraampakket aangevraagd maar nog niet gekregen. Zal nog wel komen..

Ohja ik heb ook FB trouwens!

Ik duik weer achter de naaimachine. Ben nu een knuffel aan het maken, maar pfff deze is duidelijk een stuk lastiger, de stof loopt steeds vast of de draad eruit. Gek word ik ervan!

8. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Minnie ik ben ook verzekerd bij Agis!
    Heb hetzelfde.. Een voedingskussen, thermometer, handdoek!

9. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    Nou ik gaat naar bed, lekker daar tv kijken.
    Truste

10. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik kijk nog even GTST terug..
    Heb serieus net een hele bord aardappel salade gemaakt en opgegeten. *schaam*
    Had er zo'n zin in!!! Zo lekker met een volle maag mijn bedje in.. Hihi!

11. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb wel zin in wat lekkers maar maagzuur! Dus het enige 'lekkers' wat ik vandaag nog neem is een paar Rennies..

12. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Bij mij helpt eten juist Skatje!
    Geen vette dingen, maar gewoon een salade en een bekertje cola.. Had er net ook heel erg last van, maar nu is het na het eten over!

13. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hier niet helaas. Net cola op en dat komt steeds omhoog :( Maar ja. Nog 13/14/15 weekjes!! :D

14. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er ook enorm veel last van. Hele pakken rennies gaan er hier doorheen... Maaaaar er is hoop!

Zodra ik ben bevallen, is het meteen over dus dat scheelt haha.

15. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ja dat is waar! Daarom zeg ik, nog maar een 'paar' weekjes! ;)

16. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Jammer dat niets helpt meiden!!!
    We moeten nog 'even' volhouden :p

Trusten!

17. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Hallo dames!

Zo ik heb jullie schandelijk verwaarloosd maar heel erg druk geweest met werk en kinderen en uitjes etc. Maar ik heb een goed gesprek gehad op het werk en ben versneld begonnen met het overdragen van projecten. Het kan ook eigenlijk niet meer, ik werk nog zo'n 35 uur in de week volle bak.

Vanmiddag weer naar de gynaecoloog. Woensdag bloed en urine ingeleverd dus ik ben benieuwd. Ik verwacht eigenlijk niets geks want voel me goed, maar ik denk wel dat hij gaat roepen dat ik rustiger aan moet doen. En ik denk dat hij gelijk heeft ;)

Kraampakket is hier ook weer gearriveerd. Ik vind het altijd zo'n ongezellig ding. Wel met heel veel praktisch spul, maar ik hou altijd meer dan de helft over vanwege ziekenhuisbevallingen. Ik zal na deze bevalling en kraamtijd eens de hele zooi bij elkaar sprokkelelen en stichting babyhope blij gaan maken

Maartje, fijn om te lezen dat je thuis bent en dat het naar omstandigheden goed gaat! Groot gelijk om in bed te blijven. Bij mijn dochtertje bleef ik ook veel liggen op de bank, maar ik kan me voorstellen dat dat niet handig is met Niek en mensen die voor hem zorgen, dan heb je toch steeds het idee dat je moet helpen en zo. Dus doe lekker als ik gedaan heb in mijn tweede kraamtijd, als een prinses in je bed met een natje, een droogje, een stapel boeken en tijdschriften, en geef je er aan over.

Aan de anderen die last hebben van zuur, sterkte! Ik had het bij mijn zoontje pas de laatste 2 weken en werd toen al helemaal maf ervan :(

18. Annekeruiter85

Annekeruiter85 Fanatiek lid

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Hallo ladies,

Zo, ik ben er weer.. Alles gelezen!
    Maartje fijn dat je nu thuis bent, doe lekker rustig aan..
    Maagzuur is herkenbaar, vanillevla helpt bij mij en verder kleine beetjes eten de dag door.
    Gister weer bij vk geweest. Suiker getest, is goed. Helaas op de groeiecho gezien dat ons meisje erg klein is, ze haalt net de onderste lijn vd groeicurve...Moet van vk nog minder gaan werken( werkte nog maar 50%). En verder rustig aan doen,over 3 weken weer terug voor een nieuwe groeiecho.. Pff echt lastig aangezien we nog alles moeten opruimen in huis,want na vele jaren is onze verbouwing eindelijk klaar... En daarnaast het huishouden en onze beesten die aandacht nodig hebben, tel daarbij op dat ik niet echt goed ben in stilzitten..naja, genoeg geklaagd..alles voor het goede doel!

19. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hier ook even een 'ik verwaarloos jullie sorry' zwaai!

Lees veel last van maagzuur. Hier ook bleh! Rennies helpen aardig en ik heb nou ook andere tabletten bij de kv gehaald. Die helpen iets beter. Malox geloof ik.

Verder gister bij de vk geweest. Alles was weer goed. Kleine ligt volgens haar een weekje voor op groei. Nou prima, als het maar niet veel harder gaat haha. Verder voel ik me goed. Op last van maagzuur na. Heerlijk! Mijn 1e zwangerschap ben ik ook doorgefietst en lijkt nu weer zo te gaan. Hopelijk blijft het zo.

Alle dames met rust en klachten: Sterkte! Laatste trimester nu dus laatste loodjes.

Fijn weekend!

20. Minnie22

Minnie22 Bekend lid

15 jul 2008
    901
    0
    0
    Kinderdagverblijf
    Omgeving Utrecht
    Goedemorgen meiden,

Leuk alle facebookers, moet wel ff kijken wie wie is haha

Even vraagje he.. ik heb een hele mooie borstkolf gezien, zowel electrisch en handmatig en voor een leuke prijs.
    Moet ik deze al in huis hebben?
    Mijn zus gaf ook borstvoeding en die moest in de kraamweek gauw een kolf kopen omdat er melk achterbleef en dan kun je ontekingrn krijgen?
    Maar is zo zonde als je dan halsoverkop een dure kolf moet kopen, maar daarom vraag ik jullie mening....

Blegh ben verkouden, hoesten, straks lekkere hete douche nemen... ik heb ooo mega lage weerstand hoor met zwangerschap, om de haverklap ziek.

Deel Deze Pagina