Wil iemand dit in de lijst zetten? Alvast bedankt! 4 oktober hebben wij de 2e echo en uitgerekende datum is 1 dag eerder: 18 april
Hmm, wel donderdag 2 broodjes gerookte zalm gegeten maar dat was in Berlijn, dus ik ga er maar van uit dat Foppen daar niet levert Zo lekker, die duitsers maken het klaar met mierikswortelmayonaise hmmmm
oh wat zalig juul. zucht, de zalm is echt iets wat ik vreselijk mis. Ben altijd dol op gerookte zalm. En de rauwe tonijn bij sushi reastaurants is ook altijd heerlijk. Maar was dat verse gerookte zalm? Geloof dat het probleem alleen bij de vacuum supermarkt pakken zit...
Voorverpakte zalm wordt toch sowieso afgeraden? In mijn beleving valt dat echt in de categorie "not done". Ik haal dan ook al weken een plak verse zalm á 4,95 bij de visboer... afzetters!
@zalm, eet sowieso helemaal niks van vis ed, dus dat scheelt weer @femmelepem, lijkt me echt ff schrikken als je zoiets te horen krijgt...maar net als anderen al vroegen, waarom hebben ze t al zo vroeg gedaan? Of heb je nu al heel vroeg de combinatietest gehad?? Zou je anders niet eerst met 12 weken nog een echo en nekplooimeting kunnen krijgen om te kijken hoe t er dqn voor staat voor je vruchtwaterpunctie en vlokkentest laat uitvoeren?? Heb je al wat gehoord van t zkh? @unexpected, er komt een tijd.....nog even geduld..... @hier, hoofdpijn en suf dus niet bepaald ideaal om te gaan studeren....zo maar ff douchen misschien helpt t...... gisteravond gehoord dat mn nicht ook zwanger is! Waarschijnlijk 1 week korter als ik, zij houden t nog stil, ze hebben nog geen echo gehad en die willen ze eerst afwachten en die krijgen ze 12 oktober. Ben benieuwd! Zij is wel misselijk, maar hoeft gelukkig niet te spugen ze was nieuwsgierig hoe ver ik was omdat wij t hadden aangekondigd op fb al heb verder eigenlijk nooit contact met r...vind t wel jammer ook eigenlijk... sorry als ik iets vergeten ben!!! Fijn weekend allemaal!
Eet inderdaad helemaal geen zalm meer, maar denk er over om, als de salmonella besmetting over is toch eens te informeren bij de visboer.
@fotograaf; sterkte meid, hoofdpijn is altijd zo vervelend. Wat studeer je trouwens? Leuk dat je nicht nu ook zwanger is, misschien brengt het jullie nu dichter bij elkaar nu jullie in dezelfde fase zitten.
Even vertellen wat er gisteren gebeurd is. De nekplooimeting doen ze altijd in twee keer. Eentje met 10 weken en eentje met 12 weken. En met 10 weken wordt er ook bloed geprikt. Bij mij zagen ze een soort van vliesje met daarin vocht van achterhoofd tot kontje. Ik heb eerlijk gezegd niet gezien hoe dik dat was. Maar dat dat niet hoort, dat zag ik zelf ook wel. Ik dacht 0.398 cm ofzoiets. Door de echoscopist is me verteld dat dat niet in orde was en dat ik gelijk doorgestuurd zou worden naar de gyn en dat ik ook geen bloed hoefde te prikken. Thuis belde de gyn en die klonk ook niet heel positief, maar verdere onderzoeken hadden op dit moment ook geen zin. Want op de echo zou immers hetzelfde te zien zijn. Afgesproken dat ik dinsdagg weer een echo krijg en dat we dan verder praten over vwp en vlokkentest. En ja ik ben heel erg geschrokken, manlief ook. Er heerst hier een enorme grafstemming. Als het inderdaad trisomie18, 21 of 13 is, dan laten we het curreteren hoe hard dat ook klinkt. Gisteren kregen we net een kaart binnen met hoera zwanger en dat was de druppel. Ik heb alleen nog maar lopen janken.
@butterfly: van harte met jullie goed echo! @missiemaartje: fijn dat je een goede vakantie hebt gehad, ondanks de misselijkheid! @fem: zie mijn reactie op het andere topic, denk aan je! *knuff* Vanavond feestje met buffet, jammie! En morgen lekker dagje bankhangen met ml, zalig! Fijn weekend allemaal!
@Moon, dank je! ben ook helemaal blij @ femmelepem, ik denk aan je, dikke knuffel! @ ego, nu aan t werk! 6dagen dus deze week vanavond verjaardag van ml en morgen helemaal niks! oja heb de zwangerschapsdozen aangevraagd van: jonge gezinnen lruidvat prenatal jullie nog ideeeen?! fijn weekend!!!!
Femmelepem wat naar zeg. Hoop dat het toch nog meevalt.. knuffel in elk geval. Bij mij doen ze de nekplooimeting in één keer. Bij 12 weken. En dan ook gelijk de bloedtest. Toch vreemd dat dat overal weer anders gedaan wordt..
EVEN HELEMAAL OFF-TOPIC ik was dus net bij Loods 5 en zag een (ex) BN-er. Niet bijzonder alleen ik kan niet op haar naam komen en dat blijft in mijn hoofd malen Wie kan mij helpen en herkent deze omschrijving: Lang bruin haar, ex-model, valt op miljonairs, presentatrice woon/lifestyle programma('s). En het is niet Paulien Huizinga maar wel van dezelfde generatie. Wie weet het??????????
@fem he bah dat wil je niet horen. Heel veel sterkte meis. @hier ben zo beroerd kan alleen maar spugen en die medicijnen helpen niks. Heb vandaag bijna alleen maar gehuild manlief lag te slapen had vannacht gewerkt en is nu weer naar het werk tot vannacht en Mirre was erg baldadig dus me moeder opgebeld of ze aub op wilde passen en gelukkig kwam ze Mirre meteen halen kon ik even rusten. Ben nog steeds ziek nu pffff sorry voor mijn geklaag
Nee, was niet vers hoor. Het waren gecaterde broodjes dus die waren vast voorverpakt. Maar ik zondig zo af en toe
Ik heb ook nog gewoon diepvrieszalm in moten liggen hoor, eet ik net zo lekker. Ik dacht altijd dat het om de vacuum verpakte gerookte zalm ging, omdat er dan in de randjes van de verpakking bacterieen kunnen blijven zitten. FF voedingscentrum doen Vis: vis is heel gezond. Maar neem geen: a) voorverpakte kant-en-klare vis uit de koeling zoals gerookte zalm, paling, mosselen (deze producten kunnen wel gegeten worden als ze van te voren verhit worden); b) rauwe vis of schaal- en schelpdieren, zoals oesters; c) geen roofvissen, zoals zwaardvis, tonijn, haai en koningsmakreel; d) geen paling uit de Nederlandse rivieren; e) niet meer dan twee keer per week vette vis, vanwege de dioxines. Dus diepvrieszalm kan gewoon volgens mij.