Hoi hoi! Zo, druk weekend achter de rug, beide dagen gewerkt van 07.00 - 15.30 en gisteren een bruiloftsfeest gehad! Waren om 01.30 thuis, dus kort nachtje gehad... Dat heb ik vandaag wel moeten bezuren, want heb gisteren de hele avond op mijn hoge hakken gestaan en gedanst, vandaag veel pijn in mijn buik, van mijn maag tot mijn schaambeen... Beetje te druk geweest dus denk ik, vanavond maar vroeg naar bedje toe! @butterfly: Moet nog een afspraak maken met Jan Koning, even kijken wanneer het hem uitkomt en wanneer wij kunnen. Weet dat het vanaf 15 weken kan... @Amezen: Jeej, internet doet het weer! En wat leuk dat jullie een meisje krijgen en de naam al weten! Succes met geheim houden, een half jaar is wel lang hoor... @frommel: Wat fijn dat je weer thuis bent!! En kan me voorstellen dat je een flinke knauw hebt gekregen. En laat je maar goed vertroetelen door vl! @Elina: Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk, wij zijn volgende week 2 jaar getrouwd! @buikje: Hier wel aan het groeien, maar voelt nog vaak alsof ik zwaar getafeld heb... Wel merk ik dat mijn kleding steeds strakker gaat zitten, gisteren voor het eerst een positierokje aangehad met een positielegging, dat zat wel erg lekker moet ik zeggen! Zo, ik ben weer bij geloof ik, nu lekker verder relaxen! Fijne avond allemaal!
Wij zijn vanmiddag bij mijn schoonouders geweest en hebben daar lekker gegeten.. Nu thuis! Even rust Merk dat mijn buik erg trekt joh! Hebben jullie dat ook? De zijkanten doen zo'n pijn dan.
Goedemorgen iedereen! @frommel: Wat vervelend allemaal zeg!! Doe maar lekker rustig aan! Hopelijk krijg je het een beetje rond met oppas! @buik: Ja dan herken ik ook wel, Mn buik kan ook trekken. Groei deze week in 1x hard. Als ik me te snel omdraai in bed dan krijg ik van die nare steken/krampen. @moon: Alweer bijgeslapen Pfff dat was een kort nachtje @elina: Gefeliciteerd met jullie aankomende huwelijk! geniet van de voorbereidingen. VOor je t weet is het om @Hier weer een beetje op de aardbol ! Heb 2 nachtdiensten gehad, maar oooo wat vielen die tegen. Ben kots misselijk geweest, en kon echt mn ogen niet open houden. Dan merk je toch wel dat je zwanger bent, normaal kom ik ze wel door (al zijn het nog niet mn favo diensten) Ben nu echt moe, mn mannetje zit ziek thuis met buikgriep, dus gezellig hier. Vanaaf nog een late dienst. Ga eerst vanmiddag maar ff lekker slapen !
@janneke, onregelmatige diensten draaien als je zwanger bent mag toch helemaal niet?? zou je niet eens met je arbo arts gaan praten dat je dagdiensten gaat werken?? @bloem, ik heb wel veel bandenpijn als ik veel heb gedaan op een dag, en soms werkt dat ook de dag erna nog door, maar dat mag de pret niet drukken @hier, net even gezondigd hoor lekker broodje met cervelaat op van die 2 plakjes zal ik heus niet ziek worden
Van een hele cervelaatworst niet eens, want dat mag je gewoon eten. Is bewerkt, kan geen enkel kwaad.
Ik kom ook weer eens tussendoor, heb niet alles bijgelezen hoor, jullie kletsen zoveel haha.... Bloemm: jeetje jij ziet er echt al zwanger uit, mooi hoor! Hier ook nog alleen maar een buikje alsof ik te veel gegeten heb. En pad sinds deze week, dus ook al is het mijn 2e zwangerschap het gaat nig niet sneller. Verder druk druk druk. Donderdag wordt onze dochter 2 en hou het op de dag voor vriendinnen en zondag voor familie. Gezellig! Week daarna is mannetje jarig. Ga nu maar weer verder want dochterlief slaapt en moet nog de was opvouwen en de badkamer doen. 😏
volgens voedingcentrum mag t dus niet... t is wel bewerkt, maar niet voldoende, er zit nog steeds rauw vlees in... word moe van die tegenstrijdige informatie
Hoi hoi! @Bloemmm: Merk dat als ik veel heb gedaan op een dag of moe ben zoals nu, ik mijn buik meer voel 'trekken', zal er wel bij horen, de boel wordt tenslotte aardig opgerekt! @Janneke: Nou, dat bijslapen heeft nog niet echt geholpen, vanavond maar weer eens een poging wagen Hoe is het nu met ml en zijn buikgriep? @bfg: Onregelmatig werken mag wel, ze mogen je alleen niet meer verplichten tot nachtdiensten. Als je in de zorg werkt ontkom je er bijna niet aan, en zolang het je niet te zwaar wordt lijkt mij dat er niets aan de hand is met 's avonds werken. Dit is natuurlijk voor iedere persoon en iedere zorgsetting weer anders, bij ons zijn de avonddiensten meestal relatief rustig, maar kan me ook voorstellen dat dat anders is! Hier: moe, moe, moe!!! Dacht dat dat na de 12 weken minder moest worden, maar het lijkt hier alleen maar erger te worden!?! Misschien vraag ik ook wel teveel van mijn lijf, ik ga gewoon door zoals ik gewend ben, nu dag 3/5 en daarna gelijk 6 dagen naar Rome. Onwijs veel zin in, maar denk dat ik toch meer rustmomenten op een dag moet gaan inbouwen, want mijn ogen vallen zowat dicht! Fijne avond allemaal!
Thnx meiden voor alle lieve berichtjes! Ik hoop ook dat ik me gauw wat beter ga voelen. Voelde me vanmiddag een uurtje niet misselijk, kreeg wel meteen hoop, maar inmiddels alweer erg misselijk. De emesafene werkt in zoverre dat ik niet hoef te spugen, maar ben erg beroerd. Durf het nog niet niet te nemen. Als ik verder niet teveel doe (of ruik) lukt het me aardig wat water en thee te drinken en wat crackers en groenten te eten.. Vanmorgen zelfs wat peer! Vrouwlief is vooralsnog thuis. Kan me niet voorstellen hoe ik het straks zonder haar moet doen. Zeker met de kleine. Lig nu eigenlijk de hele dag op de bank. Ze moet natuurlijk wel gewoon weer aan het werk. Helaas hebben we niet echt een groot netwerk of veel familie. We kunnen onze dochter weleens een uurtje hier of daar laten, maar eigenlijk iedereen die ons wel zou willen helpen werkt door de week, dus zal het toch voornamelijk zelf moeten doen. We kunnen eventueel wel naar mijn vader, maar dat kan ook maar beperkt.. Maarja, probeer maar niet al te ver vooruit te kijken. Wie wet gaat het gauw beter. Maak me veel zorgen over de baby. Voel me schuldig naar m'n dochter en m'n vrouw, en vind het nu gewoon erg zwaar. Emotioneel is het dus ff prut. Probeer maar veel afleiding te zoeken. @buik, Hier voel ik als ik plat lig wel al een bolletje, maar ben vrij stevig dus het valt nog niet op. Ben nu 6 kilo afgevallen..
@ frommel: Vervelend hoor! maar hopelijk wordt het binnenkort toch echt beter...Best lastig als je verder geen uitgebreid netwerk/familie hebt om op terug te vallen dan. @buik: Die van mij is absoluut veel dikker, weinig broeken passen nog. Helaas ziet het er uit als heel veel vet. Bepaald geen strak zwangerschapsbuikje Ik heb van mijzelf al een appelmodel: relatief slank van onder met al het vet opgehoopt in borsten en buik, en beide zijn nu gewoon extra dik. Hopelijk snel een strakke dikke buik! @cervelaat: Ik weet niet in hoeverre dat vergelijkbaar is met salami? maar dat mag ik hier wel gewoon eten, maar moet eerst een nachtje in de vriezer aldus het zweedse voedingscentrum... @moe en andere kwaaltjes: Op moeheid en honger na had ik sowieso al geen last van andere dingen, maar die moeheid is ook al een tijdje over. En mijn honger is goddank ook niet meer zo extreem, want 6kg afvallen door misselijkheid is niet goed, maar 10kg aankomen in de eerste weken door al dat eten ook niet denk ik Morgen weer lekker paardrijden en hardlopen, bewegen is weer leuk!
owh ja, Ik heb gister een hele preek gekregen van mijn buren (beide arts) over het gebruik van de Angelsound. Echo's zijn relatief nieuw vonden ze dus er is nog veeeel te weinig bekend over eventuele lange termijn schade. Een apparaat wat dan ook nog niet medisch is en gewoon in de winkel gekocht kan worden vertrouwden ze al helemaal niet. (sterkte energiegolven) Werd er nog eens op gewezen dat het niet voor niets is dat je hier in Zweden tenzij er medische noodzaak is echt geen echo's krijgt. (behalve de 20 weken echo). Ook hier zijn uiteraard wel bureaus die pret echo's maken, maar ze waren er beide met klem op tegen, omdat er helemaal geen lange termijn gegevens zijn over de invloed van energiegolven... Kortom: Ik ben een beetje bang gepraat voor t gebruik van dat ding
Lieve meiden, hartstikke druk hier... t weekend gewerkt,nu avonddienst tot 23.00 en morgen dagje vrij dan lees ik ff bij en reageer ik ff wat uitgebreider! Dikke knuffel aan iedereen die em nodig heeft! XXX
Hier ook enorm moe.. Lijkt wel of de spruit een groeispurt doormaakt, zo moe... Oh en ik voelde iets tikken vandaag waarvan ik niet dacht dat het mijn darmen waren.. Maar zou het wel erg vroeg vinden als het de kleine al was!!
Hoop dat je je gauw weer helemaal goed voelt Frommel!!! Ik ben ook zo moe.. We hebben de hele dag geshopt en alle grote dingen voor Mini besteld. Was echt ontzettend leuk! Mijn roze Stokke kan op Marktplaats en we hebben nu de Stokke Blue Melange met alle accessoires en de Izi go erbij!! Het wiegje, bekleding, box, badje enzo hebben we nu ook besteld. Nog wat aankleding spulletjes! Alles wordt eind januari geleverd.. Binnenkort maar even beginnen met de kamer verven Nu op de bank met een kopje thee en kom er niet meer vanaf
@moe/kwaaltje..ik merk wel dat ik wat minder moe ben. toen ik een week of 7-8 was kon ik na t werk zo in slaap vallen nu is dat wel minder! @werk..ik werk als activiteitenbegeleidster in een verzorg-verpleeghuis en spring af en toe bij in de zorg! ik merk dat ik dit toch wel zwaar begin te vinden, krijg dan wat last van mijn rug.. @angelsound.. ik hoor ook verschillende verhalen over het luisteren naar het hartje, ze weten geloof ik niet in hoeverre het schadelijk is. Heb er om die rede maar geen gekocht. Maar als het echt duidelijke schade kan aanrichten zouden ze al wel uit de handel zijn gehaald denk ik zo.. Ik ga lekker vroeg slapen, morgen gaat mijn wekker om 06.00:x
Wat een geweldige artsen de angelsound is geen echo, het is een Doppler (verschil continue vs pulsen), die al 30 jaar in de medische wereld gebruikt. Zonder, zover ik weet, negatieve effecten. Verder is de angelsound in sterkte 10x minder sterk dan de dopplers gebruikt door verloskundige om naar het hartje te luisteren.
O ja, en als het echt een medisch instrument is, moet het in nederland uitvoerig getest worden, en goedgekeurd worden voor het gebruikt mag worden.