@woerdie.. Gelukkig dat je het zo hebt kunnen oplossen. Ik heb vandaag ook in de zorg gewerkt, maar heb daarna best last van mijn rug!
@woerdie, gelukig nemen ze je serieus. Nu even aan jezelf en de kleine denken. @misselijkheid/ego, Gister weer de hele dag raak. Alles kwam eruit, ook water. (ondanks de medicijnen) Stoppen zit er dus voorlopig nog niet in. Aan het einde van de middag voelde ik dat mijn huid droog begon te worden en ben ik snel aan de ORS gegaan. Toen moest ik gelukkig minder overgeven waardoor ik de beker uiteindelijk wel langzaam leeg heb kunnen drinken. Volgens de apotheek moest ik de dokter bellen... maar ik ben een beetje bang dat die me naar het ziekenhuis stuurt dus lap mezelf zoveel mogelijk op. ORS werkte goed, vandaag ook weer ORS om de boel op pijl te brengen en gelukkig is het overgeven gestopt. Pff om niet goed van te worden. Ben echt hartstikke moe ondertussen. Moet helaas tentamens doen. Dus nog geen rust. Misschien maak ik me ook wel veel te druk met lange dagen enzo. Mijn huis kom ik niet eens meer aan toe. Sorry meiden even ego. @verboden eten, Zalm wordt nog steeds helemaal afgeraden, hoorde ik, vanwege de salmonella besmetting. Ja vroeger hoorde je niets over etenswaren laten staan, maar het is ook niet sowieso slecht als je de 'verboden' etenswaren eet, er is alleen een verhoogde kans op complicaties als je het eet. vlees heb ik gelukkig niet veel trek in, maar zo'n carpacio of een stuk rauwe tonijn... oh dat is het eerste wat ik ga eten als mijn kindje er is. Wat missen jullie heel erg?
Ohja kan iemand blauwe ??? achter mijn naam in de lijst zetten, is wel leuk om te kijken of het uiteindelijk klopt. Bedankt!
@woerdie, fijn dat je serieus genomen wordt! @Tumtum, waarom vertellen ze het geslacht niet? @unexpected, wat vervelend dat het nog steeds zo beroerd gaat! Dikke knuffel!
Hallo meiden, Heb al een hele tijd niets geschreven, maar wel met jullie mee gelezen. Veel gebeurd bij iedereen las ik, zowel positief als negatief. De reden dat ik niet heb mee geschreven was dat ik eigenlijk heel erg twijfelde en erg onzeker was over alles. Daar wilde ik eerst voor mezelf uit zijn voordat ik weer mee ging schrijven. Vandaag ben ik precies 15 weken en eigenlijk gaat alles hartstikke goed. Geen reden meer om te twijfelen (blijf ik toch wel doen, maar dat zullen er vast meer hebben! )! Dus ik dacht: ik ga maar weer eens meedoen! Veel last van bandenpijn hier, maar ik las dat al bij meer meiden. Inderdaad met name als ik veel heb gedaan of een onverwachte beweging maak. Ik ben gelukkig helemaal niet misselijk geweest, maar als ik sommige verhalen hier lees weet ik dat ik daar heel blij mee moet zijn! Toch was dat voor mij een extra reden om te twijfelen..... Wat geslacht betreft: wij houden het een verrassing. We zijn wel erg nieuwsgierig, maar willen het toch nu nog niet weten. Dus voor de lijst: geslacht: verrassing! Vl denkt/hoopt dat het een jongen wordt; m'n moeder hoopt op een meisje, maar denkt een jongen; ik heb zelf geen flauw idee! Geen enkel gevoel bij! oh ja: volgende afspraak vk: 13 november
Dat mag je pas vanaf 26 weken weten hier ivm eventuele abortus gebaseerd op geslacht. De regels zijn geloof ik vorig jaar wel ietsje versoepeld maar tijdens de routine echo in het ziekenhuis is het maar net wie je treft heb ik al op de zweedse fora gelezen. pret echo's zijn er wel, maar dan mogen ze het dus ook pas zeggen vanaf 24 - 26 weken. Aan de ene kant een beetje vreemd, want we leven in een land waar geen ongelijkheid bestaat, en de hoeveelheid islamitische vluchtelingen die daar misschien eventueel anders over zouden kunnen denken is vrij beperkt, maar aan de andere snap ik de beargumentering wel. Als ze het niet kunnen/willen zeggen tijdens de 18 weken echo dan moeten we maar zien of we er nog een pret echo aan wagen later.
@ ego; ga zo bijlezen.. Maar ik heb gisteren voor het eerst de baby al gevoeld!! En vandaag ook weer een paar keer!! Wistt echt niet dat dat kon zo vroeg, maar weet 100 procent zeker dat het niet mijn darmen waren.. Bij Niek pas met 22 weken, maar was met voorliggende placenta. Nu ligt de placenta nog voor de uitgang maar zou ook wel wat gaan verschuiven naar voor zei de gyn. Wow echt.. Was alweer vergeten wat een geweldig gevoel dat is!!
Ik heb gelezen dat en zweedse vrouw naar de rechter is gestapt hiervoor, zij heeft 2x een abortus laten doen vanwege het geslacht. Snap wel dat mensen hiervan geschrokken zijn. Volgens mij heeft het overigens niets te maken met islamitisch zijn. De vromere gelovigen zijn, evenals vromere Christenen, tegen abortus. Er zijn natuurlijk wel verschillende stromingen en rechtsscholen binnen de islam. Over het algemeen wordt verkrachting door meerdere stromingen gezien als een goede reden. Ook als er gevaar is voor de moeder mag het. Maar in principe zijn moslims geen voorstander van abortus.
@unexpectedmom: Meid denk je wel aan jezelf? Zorg wel dat je voldoende binnen krijgt ook voor je kleintje! En anders gewoon de dokter bellen! Hij stuurt je niet voor niets door! @Eten: Ik mis vooral het glaasje rode wijn! En af en toe de filet american. Verder valt het wel mee. Vind dat rode vlees waar het bloed uitdruipt toch niets brrr. @tumtum: Ik kan het wel begrijpen. Ik zal echt nooit begrijpen als mensen een kind na 20 weken nog weg laten halen omdat het een verkeerd geslacht is in hun ogen. Daar heb ik echt geen begrip voor. Denk altijd maar, wees blij dat het gezond is, en dat het allemaal goed is gegaan/lukt. Er zijn zoveel mensen die graag moeder/vader willen worden, en het niet kunnen.... @missiemaartje: Wat heerlijk dat je het voelt Genieten is dat, en t word alleen maar meer ! @geranium: Welkom terug! Fijn dat je je zo goed voelt! Knap dat je het als een verassing houdt
Owh ik bedoelde ook niet zo zeer dat het met wat voor geloof dan ook te maken zou hebben, meer met vrouwen ongelijkheid, althans daar zijn ze hier geloof ik het bangst voor, dat meisjes weggehaald worden. In plaats van islamitisch had ik misschien beter landen waar vrouwen minderwaardig worden beschouwd worden kunnen zeggen, en dan nog lijkt het me een zeer, zeer extreme minderheid te zijn die daadwerkelijk zo'n beslissing zou nemen, maar dat is dus waar ze bang voor zijn.
@Eten; Ik mis de filet american vooral!!!! @Geranium; Welkom terug! Fijn dat alles goed gaat @Baby voelen; Ik weet ook zeker dat ik 'm gisteren voelde
Ja heb je ook helemaal gelijk in. Als ik vandaag ook weer was gaan overgeven dan had ik wel de dokter gebeld. Maar gelukkig, gelukkig is het gisteravond gestopt en kon ik mijn vochtbalans weer op pijl brengen met ORS tot mijn grote opluchting. Vandaag (nog) niet overgegeven, en gewoon kunnen eten. Ik denk dat ik gister toch wat te ver ben gegaan, zodra het te scherp is raakt mijn lichaam geheel van slag. Ik moet vooral neutraal eten. gister heb ik 's ochtends verse sinasappelsap gedronken, had vl staan persen. Misschien dat daardoor het "feest" los is gebarsten.
@eten ik mis eigenlijk niets want ik lust de meeste dingen zoiezo niet. maar een lekker wijntje mis ik wel. @baby dacht toevallig een paar dagen geleden iets te voelen. bij me dochter voelde ik het al met 17 weken. ze is alleen daarna niet meer gestopt met bewegen hihi was echt een stuiterbal in mijn buik ( nu nog een stuiterbal ). @tumtum dat zou je hier in nederland niet voor kunnen stellen dat mensen dat doen terwijl het in andere landen heel normaal is. heb het wel vaker gehoord ook in de aziatische landen komt het voor omdat meisjes minderwaardig zijn. @geranium welkom terug en onzekerheid ja wie heeft dat hier niet maar ook dat kun je hier kwijt hoor!!
goedemorgen @zweden (om t maar ff zo te noemen nu ), er zijn ook gevallen waarbij er een zodanige ziekte in de familie(s) voorkomt, die bijv alleen meisjes of alleen jongens treft. dat t kindje dan vervolgens zodanig ziek is dat t nooit een normaal leven zal leiden, om die reden kan ik best begrijpen dat je dan t geslacht wilt weten en dan besluit om dit kindje eventueel weg te halen (als tenminste wel 100% vast staat dat t kindje bij dat geslacht de ziekte zal hebben). aziatische landen mogen ze toch nog maar 1 kind hebben vanwege overbewolking? jongens zijn nuttiger en kosten geen bruidschat......denken ze dan.....die reden vind ik dan weer niet kunnen! alleen als de gezondheid van t kind in gevaar is...(of die van de moeder uiteraard) @eten, nou ik mis dus af en toe mn boterham met cervelaat, maar ik zal heus af en toe zondigen , en bleek dat ik sowieso al teveel leverworst at, maar 1 boterham per dag kan geen kwaad, dus dat hoef ik ook eigenlijk niet te missen alcohol drink ik sowieso al niet echt....2 keer per jaar eens een glaasje wijn ofzo, dus nee dat mis ik ook niet echt en rood vlees en alles ben ik ook sowieso al niet van.... hmmm heb nu wel erg trek in dropjes steeds!! en daar moet je dan weer mee uitkijken... al is mn bloeddruk tot nu toe elke keer erg netjes en zelfde bij vk @geranium, welkom terug! denk dat we allemaal wel onzeker zijn hier en daar @baby voelen, ik heb af en toe het vermoeden dat ik toch iets voel, alsof mini zich dan op de een of andere manier zodanig omdraait dat t voelt als een soort golf achtige beweging in mn buik? maar geen idee of t ook echt mini is in elk geval nog niks wat op schopjes ofzo lijkt, denk ik kan toch vanaf 16 weken sowieso dat je t gaat voelen?? vk's hebben nooit iets gezegd over ligging placenta, dus kan ik er dan vanuit gaan dat ie achter ligt?? @unexpected, hoop wel dat je er gauw vanaf bent hoor van die misselijkheid en t spugen!! en goed op jezelf letten, en echt je rust pakken! @hier, gauw aan t werk
Hey meiden, ben ik weer even. Leuk om te lezen hoe het gaat met iedereen. Ook leuk om te zien dat er al een paar meiden bij zijn die weten wat ze krijgen. Wow. Hier gaat het wel redelijk. Na de goede uitslagen die we gekregen hebben, waren we toch vrij positief en zagen we het zonniger iin. Maar nu begint de twijfel weer toe te slaan. Ik vraag me constant af of ik toch niet de vlokkentest had oeten doen. Dan weten we het tenminste zeker. Wat nu als blijkt dat het toch niet goed is? Wat nu als dit en wat nu als dat? Ik kan er ook niet over praten et mijn man. Die vind dat ik positief moet blijven en er gewoon vanuit gaan dat het goed zit. Mijn schoonouders willen er niet over praten want het is nu goed en het heeft hun heel veel zorgen en grijze haren bezorgd. (bij ons ook, maar dat maakt natuurlijk niet uit) En mijn ouders snappen het wel, begrijpen me ook, maar wil hun er niet constant mee lastig vallen. Daarnaast zijn we heel erg aan het twijfelen. Ons huis staat te koop. Ik wil heel graag hier weg want ik voel me hier niet 100% thuis. Maar er is nog weinig interesse getoond. Dus moeten we ons huis nu gaan verbouwen, meer slaapkamers maken. Kan makkelijk, want voldoende ruimte. Maar ja als je wilt verhuizen wil je zo min mogelijk uit geven. Dilemma. Ik lees wel met iedereen mee, maar reageren lukt niet altijd. Sorry
@Fem; Geeft helemaal niet hoor dat je niet op iedereen reageert.. Gooi je gevoelens er hier maar lekker uit, want dit zijn niet zomaar gevoelens waar je mee rond kan lopen. Het is heel logisch dat je er zo onzeker over bent, ik zou dat vast en zeker ook zijn.. Het is niet zomaar iets wat jullie hebben meegemaakt.. Ik hoop met heel mijn hart dat alles goed is en jullie na de 20 weken echo lekker kunnen genieten!
Woerdie: goed dat je even aan je jezelf denkt nu. En aan je kleintje natuurlijk. Ontzettend lullig dat je al zó snel naar de arts moest, maar gelukkig viel dat mee en had het een positieve uitkomst. Nu goed naar je lijf luisteren en lekker rustig aan doen. De wereld draait wel door denk ik altijd maar.. Fem: zwanger zijn gaat nu eenmaal hand in hand met angst en onzekerheid denk ik. Maar afgaande op de laatste testresultaten was toch alles goed? Durf je daar niet op te vertrouwen? Moelijk dat je er niet met je man over kunt praten. Dat hij er anders over denkt, wil toch niet zeggen dat jij je gevoelens niet mag uiten? Gelukkig heb je ons hier en hier mag je alles zeggen wat je voelt, vindt en denkt. Eten: ik mis sushi!! En carpaccio!! En cervelaat en salami eet ik gewoon, wist echt niet dat dat niet mocht. Kan er ook weinig over terug vinden. En ik geen hele worst per week dus ik blijf het ook lekker doen. Ik moet al genoeg laten.. Ik: Vanochtend weer even bij de VK op controle geweest. Alles goed met mij en ukkepuk. 1.8 kg zwaarder dan de vorige keer, maar met schoenen en spijkerbroek aan dus gaat nog wel wat af. Bloeddruk blijft wel erg laag dus ik moet aan de zoute drop. En dat is helemaal geen straf! Ohja en de uitslag van de combitest gisteren binnen gekregen. Allemaal keurig, dus geen verhoogde kans. Fijn! Ohja en de afspraak voor de 20 weken echo is gemaakt voor 28 november.
@babyfotograaf als je bloeddruk heel laag is tijdens je zwangerschap raden de vk's juist aan om zoute drop te eten. kijk maar naar amezen hihi lekker zoute drop. ik heb me vorige zwangerschap scheel gegeten aan de zoute drop ( had ook hele lage bloeddruk ) maar ja einde zwangerschap wel 25 kilo erbij hihi. @fem snap het wel hoor je onzekerheid hopelijk krijg je met de 20 weken echo meer zekerheid. voor het lijstje 8 november afspraak vk controle
@ Fem; he meid, ik kan het me helemaal voorstellen Mensen kunnen wel zeggen: blijf positief, maar daar heb je niets aan want je voelt het helemaal niet zo.. Wanneer heb je je 20 weken echo? Duurt nog zo lang he.. Probeer toch een beetje afleiding te zoeken. Het is nu afwachten maar het komt goed meid. Knuf. @ Babyfotograaf; dat heb ik hier dus ook, dat ik een golf voel. Ik voel ook schopjes, maar voel ook zon golf en dan heb ik zoiets van.. volgens mij beweegt ie. Maar ik vind het zo vreemd dat ik dat nu al kan voelen Bij Niek was dat echt pas met 22 weken!! Zo raar he!! Misschien toch eens vragen waar je placenta ligt? Ik heb dat bij de 10 weken echo gevraagd! @ Geranium; welcome back! En fijn dat het allemaal goed met je gaat. @ Unexpected; Wat ontzettend vervelend dat je weer zo misselijk was gisteren Hoe is het nu met je? Pfff als het niet gaat, echt wel aan de bel trekken he! @ Woerdie; fijn dat je halve dagen mag gaan werken.. En dat je serieus genomen wordt! Rustig aan meis. @ Bloem; zwaaaai. Hoe is het daar? @ Wondertje; fijn dat alles goed was!! @ eten; ik mis alles Mijn biefstuk, mijn filet americain; mijn carpaccio; vooral ook als we lekker uit eten gaan, dan kan ik echt zoveel wegstrepen wat ik niet mag hebben Oh ja, varkenshaas niet te vergeten. Baal er echt van, vind het super lekker. Maar goed, komt goed.. hihi Volgend jaar lekker bevallen en net zoals de vorige keer, meteen een broodje filet wegwerken @ Baby voelen; het lijkt wel of deze nog veel drukker is dan Niek, die was ook ontzettend druk. Maar dat vind ik alleen maar leuk! @ Misselijk; valt hier wel mee nu. Maar wel bij vieze geurtjes kokhalzen en zo, en overgeven. Bah! Verder heel erg moe behalve dat. Lag gisteren om 19:00 al in bed. @ ego; ik baal ontzettend. Gedoe op mijn werk, heb het gewoon helemaal niet naar mijn zin op dit moment. Echt in een dip. En dan ook nog nu gedoe. Bah! Voel me er echt heel rot om. En die stomme hormonen maken het niet echt beter.