Goedemorgen allemaal! Zo, intake bij de VK gehad, bijna een uur binnen geweest, veel informatie en folders gekregen. Bloed geprikt, bloeddruk gemeten (105/55), gewogen (scheelde 2 kg in mijn nadeel met die van thuis) en hartje geluisterd. Al met al een goed gevoel, volgende afspraak VK is 29 november om 09.00. @bfg: Fijn dat ik gemist word We zijn 6 dagen weg geweest, heerlijk even eruit! @tumtum: Echt doen hoor, Rome! Veel te zien, en met de metro/bus zijn veel bezienswaardigheden goed en snel te bereiken, dus dan kan je de loopafstanden beperken. @unexpected: hè jakkes wat eng, zo'n reactie op Primperan! Gelukkig ben je snel achter de oorzaak gekomen, maar lijkt mij wel een angstige ervaring! Hoop dat de misselijkheid wegzakt! @Meriam: Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van jullie dochter! Fijne dag! @Woerdie: Wat een nare reactie van je leidinggevende, gewoon naar de arbo-arts blijven luisteren hoor! Is hij/zij helemaal gek!?!:x @Juul: Hoop dat de bruiloft beetje 'meevalt'... @Skatje: Heb je met name 's avonds last van maagzuur? Ik had gisteravond na het eten ook een raar gevoel in mijn keel/mond, zou dat maagzuur kunnen zijn?! Niet prettig in ieder geval! @frommel: Hoop dat ook bij jou de misselijkheid eindelijk afneemt! Bij ons op het werk mag je GEEN griepprik nemen als je zwanger bent of van plan bent binnen 3 maanden zwanger te worden... Maar de HA zal je vast kunnen informeren. Fijne dag allemaal, ik ga de folders van de VK eens doornemen
Ik mocht even mee spieken in het filmpje van de echo van Babyfotograaf. Ik denk dat ik weet wat het is, denken jullie ook wat ik denk?
HA gesproken. Zwangerschap is geen contraindicatie voor de griepprik. Het kan dus geen kwaad om de griepprik te nemen. Het blijft een overweging die ik zelf moet maken. Ik heb trouwens een indicatie voor de griepprik vanwege astma, aan gezonde zwangeren wordt hij inderdaad afgeraden, niet zozeer dat het kwaad kan, maar het is gewoon niet nodig. Maar met astma ben je gevoeliger voor ernstige complicaties van de griep, zoals b.v. longontsteking. Nu is het dus zo dat ik al een jaar geen medicijnen neem voor mijn astma, ik rook inmiddels al 2 jaar niet meer en ben nu min of meer klachtvrij. Alleen is het herfst/winterseizoen wel de tijd van het jaar dat ik er het meest last van heb en zou het niet ondenkbaar zijn dat ik juist vanwege de zwangerschap meer klachten krijg. En een longontsteking tijdens de zwangerschap moet je ook niet willen natuurlijk.. Ga er nog ff heel goed over na denken, want ik blijf erg voorzichtig naar medicatie e.d. maar volgens de HA kan het in ieder geval geen kwaad..
@bloem, thnx! ben benieuwd haha, als ik zo kijk denk ik jochie, maar weet nou niet of ik wel gelijk heb
Ik denk ook een jongen Babyfotograaf! Op de hele dvd zie ik absoluut geen streepjes zoals op Mira's dvd en echo foto's. Maar ik ben natuurlijk geen expert Ben wel benieuwd of ik gelijk heb haha
@ Frommel; lastige keuze inderdaad, maar ja een longontsteking tijdens je zwangerschap wil je natuurlijk ook niet @ Moon; fijn dat alles goed was bij de VK! @ Geranium; veel plezier morgen! Lekker shoppen hihi. @ Bloem; fijn he, maagzuur.. Hier ook hoor haha. Erg vervelend. Gewoon lekker veel rennies eten dan komt het goed. Moet wel zeggen, vorige keer was ik bevallen, en alle kwalen waren over.. Kon heerlijk slapen, geen maagzuur meer, geen buik in de weg, etc.. heerlijk! @ Unexpected; tip, als je het niet kunt onthouden wie wat zegt, gewoon in word typen, doe ik ook haha. @ Janneke; pff knap dat je het niet wilt weten met de 20 weken echo. Ik ben zo nieuwsgierig, ik kan echt niet wachten. Nog 3,5 week..Oh wel je rust pakken hoor, das echt belangrijk. Geen steken hier trouwens sorry, wel een zeurende pijn bij mijn bekken. Kan niet goed lopen. @ Juul; veel plezier bij de bruiloft. Kan me voorstellen dat je er geen zin in hebt als je niet in orde bent. Nou, ff doorbijten en dan lekker rustig aan de rest van het weekend! @ Skatje; hihi wat grappig dat jullie ook wat anders denken qua geslacht. Hier de 1e keer dacht manlief zeker te weten dat het een meid was (zijn broer heeft ook 2 meiden). Ik wist zeker een jongen en ik had gelijk. Nu was het andersom. Ik denk een meid en hij denkt een jongen, maar omdat ik zeker een meid denk, denkt hij nu ook een meid haha. @ Woerdie; wat ontzettend irritant van je leidinggevende dat ze dat vraagt zeg.. Pff! Gelukkig geeft de bedrijfsarts je gewoon gelijk en kun je gewoon wat rustiger aan doen. @ Babyfotograaf; ik snap je wel dat je geen rust wilt nemen meid.. Ik had dat bij Niek enorm erg. Ik loop altijd erg snel, alles op hoge toeren, maar toen dat niet kon en ik zelfs volledige rust moest nemen, werd ik echt gek. Maar echt, probeer er wel aan toe te geven, anders wordt het alleen maar erger.Succes met de kamer!!! @ ego; ik kwam er net achter dat ik een fout heb gemaakt bij het maken van de afspraak voor mijn SEO. Ze vroeg namelijk wanneer ik 19 weken was. Want dan plannen ze het dus met 19 weken.. Dus ik zei 22 november, maar dat klopt helemaal niet.. Want dan ben ik pas 18 weken haha. Dus nu 27 november een afspraak , met 18 + 5 dagen Terwijl ik dacht dat ik dan 19 + 5 was hehe.
ooefff.....als t jochie is mogen ml en ik nog wel even aantal uurtjes om de tafel heen gaan zitten hahaha stom he....heb je hele tijd t gevoel dat t een meid is, daar droom je ook over (al droomde ik vannacht weer over allebei, dus mini wil t me nog niet echt laten weten ), en voor meisje zijn we 100% eens over alles, maar voor een jochie.... oei ben erg benieuwd de 14e
Geranium: shop ze morgen! Ik ben er al wel een paar keer langs gereden en het ziet er echt mooi uit, maar nog niet vinnen geweest. Ik wacht even tot we het geslacht weten en dan ga ik er ook zeker even heen. Ik woon vlakbij. @ echo: ik denk ook een jongetje maar ben ook geen expert. Bij mijn dochter zag je echt 3 streepjes, een koffieboontje haha. Frommel: succes met beslissen wel of geen prik. Moon: naar Rome geweest dus? Staat ook nog op mijn lijstje, maar eerst maar eens bevallen haha. Sorry dat ik niet op iedereen reageer maar zit op iPhone dus is lastig. Hier gister naar de vk geweest. Gelukkig prachtig hartje en bloeddruk prima. 20 weken echo staat gepland op 3 december. Sorry niet in kleur maar als iemand de lijst bijwerkt en dit leest..... Omdat wij zwanger zijn via ICSI werd ons een GUO aangeboden, een uitgebreidere 30 weken echo. Maar we doen gewoon de gewone 20 weken echo, hebben we bij onze dochter ook gedaan. Verder zaterdag weer verjaardag want gister was manlief jarig. Druk weekend weer dus.... Jullie ook allemaal een fijn weekend!
We hebben de 20 weken echo op dezelfde dag Zora! Leuk! @Babyfotograaf; Ja, op de hele dvd zag ik niet de streepjes en ook geen boontje zoals Zora dat zegt haha.. Ik dacht eerst misschien is dit de navelstreng wel, dus heb even de hele dvd bekeken op zoek naar streepjes, maar die zie je echt nergens! Haha.. Ben benieuwd! Wij hadden ook geen namen klaar voor een jongen, en nog steeds zitten we elke avond heel internet door te zoeken Komt wel goed.. Had ook serieus geen 1 neutrale/witte spulletjes van Mira. Dus alles opnieuw aanschaffen Ik vind het trouwens maar raar dat ze op het laatst zegt dat ze wel een uitsteekseltje ziet, maar dat dat net zo goed de schaamlippen/clitoris kan zijn! Als ze echt even goed had gekeken en uit had gesloten dat dat uitsteekeltje niet de navelstreng was/is en ook geen streepjes zag had ze je eigenlijk wel kunnen vertellen wat het is. Vond het maar vreemd! Had bij Mira ook de geslachtsbepaling rond die tijd dat jij deze echo had en daar zag je duidelijk het boontje! Kijk maar in mijn album!
Wat een avontuur ... Ben net een maxi cosi wezen kijken! Een of andere special edition met paarse bloemen super gaaf!!!! Ik heb hem ook maar gelijk gekocht (stond op MP voetenzak en regenhoes erbij zelfs deboekjes nog) Ziet er nog als nieuw uit! Als ik nu eens wist hoe ik een foto kon posten kon ik jullie laten meegenieten!!! Ik heb hem net helemaal gesopt (voor t idee hahaaa want hij was super netjes,en alles wt los kon zit in de wasmachine) Nou zegt mijn man,je bent wel erg zeker dat t een meid word he, als t nou een knul is moet ie straks in dat mietending liggen wahahaha ik kwam niemeer bij! ik ga kijken of ik de foto in mijn album geplaatsd krijg en dan hoor ik graag van jullie of t echt zo een mietending is..
Net bij de gyn geweest. Alles zag er goed uit. Hoofd, nekje, ruggetje en niet te vergeten nieren, blaas en natuurlijk ook het hartje. Mijn vermoedens waren inderdaad juist. It's a boy. Nu ben ik nog wel over na aan het denken over een vruchtwaterpunctie. Alhoewel alles er nu goed uit ziet, ben ik nog steeds niet gerust. Het blijft knagen. De gyn is er ook nog steeds niet gerust op. Maar hij zei ook, als ik je nu voor de eerste keer zou zien, zou ik zeggen wat doe je hier. Veel plezier en geniet ervan. Wil je zeker van alles zijn dan punctie. Pfff wat zouden jullie doen?
@fem, ik zou zelf nooit een vlokkentest of punctie uit laten voeren, dus mijn mening is bevooroordeeld wat dat betreft. Ik denk dat t vooral belangrijk is hoe jij je er bij voelt. Je zou ook de 20 weken echo af kunnen wachten, dan kijken ze tenslotte ook alles grondig na...maar nogmaals, je moet doen waar jullie je prettig bij voelen. Leuk een knul! Nog eentje! Pfoe, wordt druk hier met knullen Vind t hier nog wel even spannend hoor Mn gevoel gaat namelijk echt volledig tegen een jongen in, dus als t jongen is moet ik denk ik wel heel erg omschakelen hoor! Maarja...nog even afwachten dus
@babyfotograaf ik denk bij de echo ook een jongetje te zien. @femmelepem ook een boy! Wat leuk de jongetjes zijn tot nu toe in de meerderheid.en een keuze voor een punctie lijkt me best moeilijk zelf hebben me man en ik besloten dat we niks laten doen alleen de 20 weken echo en hopen dat alles goed is.succes met een keuze maken. @woerdie leuke maxi-cosi vind eigenlijk best dat het voor beide kan,alleen zou ik het zelf eerder voor een meisje doen.ben benieuwd Nog 3 dagen en dan weten wij ook hopelijk of we een jongen of een meisje krijgen ben zo benieuwd,me man in overtuigd van een meisje me eigen gevoel zegt steeds wat anders
@Fem; Ik zou ook nooit een vruchtwater punctie doen, dus aan mij heb je ook niets.. Een jongen! Wat leuk! @Woerdie; Leuke maxi cosi! alleen vind ik hem wel voor een meisje
Hoi! @babyfotograaf; wat voor muurschildering ga je maken? @Woerdie; balen zeg dat het zo moet gaan op je werk...bij mijn 2e zwangerschap is het ook zo gegaan..pfff is me later niet in de koude kleren gaan zitten hoor... @Skatje; oehh spannend hoor, nou nog 6 daagjes dan weten jullie of het 3 jongens worden bleeegh maagzuur @unexpected; jeetje heftig verhaal hoor...en pittig zeg! Maar hoe voel je je nu zonder medicijnen? Tuurlijk nu aan je baby denken, maar red jij je een beetje? @frommel; goed van je hoor, nog maar 1 tablet! Rot voel je je dan he? Ik heb ook alle medicijnen gebruikt, vond het verschrikkelijk, maar kon gewoon niet anders. Mijn zus heeft het echt tot 22 wkn gebruikt..en nu ook 2 gezonde kindjes rondlopen. Als het echt schadelijk was mochten we het niet hoor. @echo babyfotograaf: JONGEN hahaha @zora; fijn dat alles weer goed was! Hartje luisteren is altijd zo mooi @woerdie hahaha een mietending! wel fijn zeg dat je geslaagd bent, leuk!! @femmelepem; gaaf een jongen!!! @mamavandrie; oeh spannend! Nog 3 nachtjes slapen @mijzelf; Gisteren bij VK geweest, hartje weer mooi gehoord, wauwie! En morgen........ onze echo!!! Ben zooooo benieuwd!! Meisjes gaan mee, die vinden het ook erg spannend!! Die dachten eerst dan ze mn buik open gingen maken, omdat ik zei dat we naar de baby gingen kijken...ahh gut.. dus even uitgelegd hoe het gaat haha
@minnie, hahahahahahaha je buik open maken fantastisch!! @hier, probeer langzaam aan t idee te wennen dat t wel eens een jongen zou kunnen zijn @muurschildering, 2 bomen, paar uithangende takken en met uiltjes Begin alleen dan nu te twijfelen of ik t ook wel zo geschikt vind voor een jongen
Mja manlief komt net thuis...zegt ie vin em echt weg gaaf lief! Maar voor een jongetje ist echt een mietending, Hahaaa. Mja gelukkig blijft mijn gevoel een meid aangeven,ml zei al Ik lach me een stuip als t een jongetje is...dan heeft iedereen ongeluk, Jij, mijn moeder en die waarzegster! Haha Vind het toch wel beetje eng worden als ik zie hoeveel jongens Er verwekt zijn mja ook daar zijn vriendinnetjes voor Nodig straks ook moet di op controle bij vk hoop dat Ik dan ff mag spieken...en mss verklapt ze al wat Ik ga van t weekend lekker naar mijn ouders in belgië! Heb ze alweer 2mnd niet gezien... Fijn weekend allemaal... Xx
@Woerdie: Ik vind um gaaaaaaaaf! En als het een jongetje wordt denk ik echt niet dat ie er wat van overhoudt, en ach, het zijn nou ook weer geen knalroze bloemetjes toch? (persoonljk zou zelfs dat me nog niet zoveel uitmaken geloof ik ) @frommel (en alle andere misselijken) Ik geloof niet dat ik enig recht van klagen heb met mijn gebroken nachten. Op wat extra gapen na geeft dat verder weinig hinder, in tegenstelling tot de hele dag overgeven of misselijk zijn. @babyfotograaf: Klinkt gaaf! en uiltjes zijn wel heel unisex toch? Kan ook voor een jongen over die echo buig ik me niet, k zie best iets waarvan ik me zou kunnen indenken dat het een piemeltje is, maar voor hetzelfde geld is dat een lange teen, ik heb er de ballen verstand van. @woerdie: fijn dat je eindelijk je ouders weer ziet! altijd lastig als je verder van ze af woont, ik zie de mijne ook niet zoveel.