16 - 30 april 2013 Mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 6 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Ontslaan niet, maar een contract dat afloopt hoeven ze niet te verlengen omdat je zwanger bent.

2. Moon83

Moon83 Bekend lid

2 jul 2011
    620
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hoi hoi!

@Juul: Hoe is/was het feestje voor je zoontje? Druk zeker?

@bfg: Wowie, blij dat het KV-kussen bevalt!

@Sammie: Balen dat jouw rug niet meewerkt zeg! Ga je naar de fysio?

@Skatje: Ik vind het helemaal niet raar hoor, dat je heel erg moet wennen aan het feit dat je te horen hebt gekregen dat het een meisje is! Als je je ergens op insteld, moet je altijd omschakelen als het toch anders blijkt te zijn. Ik denk dat ik morgen hetzelfde zal hebben, maar in mindere mate. Iedereen in onze omgeving denkt dat het een jongen wordt, dus als het een meisje blijkt te zijn zal dat toch wel even omschakelen worden. Ik heb zelf overigens helemaal niet het idee voor een jongen of meisje, het komt alleen door de verhalen om me heen en door de bakerpraatjes dat ik denk dat het een jongen is. We zullen zien!

@lijst: Ik ben van mening dat we de meiden die helemáál niets meer van zich laten horen het beste van de lijst af kunnen halen, inderdaad om het overzichtelijk te houden. Misschien moeten we even een poosje bijhouden wie er wel/niet schrijft? Maakt niet uit of ze veel/weinig schrijven, toch? Het idee van unexpected vind ik ook prima, dan kunnen ze er later altijd nog af.

@Elina: Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, kan je de VK niet bellen voor een tussentijdse controle?

@Maxi-Cosi: Kom er dus gisteren achter dat onze gordels hoogstwaarschijnlijk te kort zijn voor een Maxi-Cosi! Dat betekent dus verplicht een Familyfix aanschaffen...:x Hebben meer van jullie dit probleem? Een nieuwe auto kopen zit er echt niet in, vind ik ook onzin. Onze auto is prima...

Zometeen lekker uit eten bij de Griek, mjammie!
    Fijne avond!

3. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Ik dacht zelf om rond de 20 weken door te gaan met een lijst met actieve leden. Dan kunnen we onderaan de pagina zetten op welke pagina de volledige lijst staat, en verder door met het actieve clubje. (had het zo gezien bij de december mama's). Is misschien ook een idee?

Verder lees ik nu mee op mijn telefoon omdat mijn laptop gecrashed is, dus ga ook niet uitgebreid reageren nu. Hoop snel mn laptop terug te hebben ;)

4. Woerdie

Woerdie Bekend lid

17 aug 2012
    839
    0
    0
    Hoi hoi...

Ook ik vind het een goed idee dat de niet.actieve mama s van het lijstje af
    Kunnen, mama s die later beslissen toch weer mee te kletsen kunnen toch altijd opnieuw toegevoegd worden?
    Staan nu meer als de helft op wat niet mee doen toch?

Xx

5. Meriam22

Meriam22 Bekend lid

5 feb 2008
    790
    0
    0
    hoi meiden

Hoe is heb hier? Ik heb afgelopen week even niet mee geschreven even bijkomen van me dochter haar verjaardag maar blijf erg moe dus rust veel maar morgen lekker op vakantie dus zal dan ook niet reageren. Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat ?!

6. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Frommel dat is wel een goed idee! Kunnen we nu ook wel vast doen, een nieuw topic en dat jij, bloem en ik de link in onze handtekening zetten?

Sommige meiden zoals mopperkonijn kunnen er echt wel af. Ik kan wel kijken wie er meer dan 2 maanden niet meer hebben gepost en die eraf halen?

Dan regel ik dat vanavond even op mijn laptop. Gaat ook een hoop terugzoeken naar de lijst schelen en updates kunnen dan makkelijk toegevoegd worden.

7. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is helemaal niet stom joh. Zijn gewoon gevoelens en daar kun je nou eenmaal niks aan doen hoe je je voelt. Ik moest ook even omschakelen zoals je weet. Maar ik beloof je plechtig; meisjes zijn echt leuk! ;)

Ik heb trouwens 2 afspraken die nog op de lijst moeten;
    22-11 verloskundige
    23-11 GUO

8. sammieshiba

sammieshiba Actief lid

6 mrt 2012
    446
    1
    16
    kinderopvang
    den haag
    Meiden even een heel erg ego berichtje.

Vannacht weer wakker geworden in een plas bloed. Spoedlijn gebeld en mocht meteen door naar het ziekenhuis. Half 6 zaten we daar, allerlei onderzoeken doorstaan. 3 mensen mijn binnenkant even geinspecteerd (heel fijn :(). Conclusie. De verloskundige had het fout het ligt namelijk niet aan mijn baarmoedermond, ik heb een Placenta previa totalis. Wat inhoud mijn hele placenta ligt voor de uitgang. Heb dus meteen een medisch indicatie gehad en blijf nu onder behandeling van de gynaecoloog. Moet nu om de 2/3 weken langs komen voor een echo om te kijken of de placenta gaat verschuiven. In de meeste gevallen gebeurt dit ook netjes. Gebeurt dit echter niet dat kan ik niet op de natuurlijke manier bevallen maar word het een keizersnede. Bloedverlies zal voorlopig nog wel komen en gaan. Het is puur mijn placenta die steeds bloed. Hoe verder de zwangerschap, hoe vaker en erger het word. Voor nu weer rust toegeschreven gekregen, geen sex :O niet tillen, niet te veel inspannen en niet werken bij bloed/pijn. Op dit moment mocht ik na 9 uur in een ziekenhuisbed te hebben gelegen (bloed nam gewoon weer af gelukkig) naar huis toe. Echter hoe verder het komt hoe langer je dan ook steeds opgenomen word :S Maar we denken positief ben pas 16 weken en de kans dat de placenta nog omhoog trekt is erg groot. Duimen jullie mee?

9. geranium32

geranium32 Niet meer actief

Jeetje Sammie! Wat schrikken! Gelukkig hebben ze ontdekt waar de bloedingen vandaan komen. Zal heel hard voor je duimen meid!

10. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Oeiiii dat is schrikken! Nou, gelukkig komt het van iets 'onschuldigs' en weet je waarvan het is. Ik duim dat dat ding lekker oppleurt van je uitgang! :D

11. Femmelepem

Femmelepem Fanatiek lid

17 aug 2010
    3.351
    0
    0
    Pretecho'er
    Breda
    Jeetje Sammie dat klinkt heftig. Je zal je wel dood geschrokken zijn.
    Een meisje van een ander forum had precies hetzelfde. Zij heeft de zwangerschap helemaal uitgedragen. Maar wel een ks. Als je wil kan ik haar naam doorgeven via pb. Misschien dat zij er meer over kan vertellen.

12. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik ga iedereen uit de lijst knikkeren die langer dan ongeveer een maand niet hebben gepost. En mopperkonijn, die zit bij de meimammies :) So you all know, de lijst wordt een heel stuk korter!

13. butterfly12

butterfly12 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.146
    0
    0
    NULL
    Jee sammie, wat schrikken zeg. vreselijk. gelukkig nu wel duidelijkheid en word je gelukkig goed in de gaten gehouden! sterkte!!

@ werk..mij ontslaan ze ook niet maar mijn contract stopt gewoon omdat ik via het uzb werk :(

@ lijstje, inderdaad een stuk overzichtelijker om ze eraf te halen....

@ schrijven..ik schrijf altijd op mijn telefoon..best lastig want weet heel vaak niet meer op wie ik allemaal wou reageren haha!

@MvM.. as. vrijdag laatste ophaaldag! JEEJ! ben er nu heel eerlijk gezegd ook wel een beetje klaar mee..ben dan ook al 17+3....

@ Roken..ik ben gestopt met roken meteen na mijn positieve test. nu zo'n 13weken, maqr man ik heb het er op moment best moeilijk mee... begrijp me aub niet verkeerd, ik heb het er graag voor over maar toch..Herkenbaar voor iemand?

Fijne zondag avond!!

14. sammieshiba

sammieshiba Actief lid

6 mrt 2012
    446
    1
    16
    kinderopvang
    den haag
    Femmelepem, graag, vind ik wel handig om even ervaringen te horen.

butterfly ooh ik begrijp je zo goed met roken, vooral de ochtend en na het avondeten. Helaas rookt mijn man wel gewoon door, dus als ik die geur ruik pff dan krijg ik het heel erg moeilijk. Ook weleens gesmokkeld door 1 hijs te nemen, heel slecht natuurlijk en iedere keer had ik weer een schuldgevoel van hier tot tokio, zeker nu met stress heb ik het moeilijk maar we houden vol, we doen het voor en goed doel. (word het ooit makkelijk???)

Lijst: Mag wel wat opgeruimder ja :) Is het trouwens niet een optie om naar een besloten club te gaan? Zeker als je elkaar al wat beter kent, bespreek je toch snel ook wat persoonlijkere dingen die niet iedereen hoeft mee te lezen van buitenaf natuurlijk :D

15. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @butterfly, wel ook gestopt met roken :) en heb nog steeds ook wel moment waarop ik dek "mmm sigaretje lijkt me lekker", maar moet ook bekennen datdie gedachtes nooit veel langer dan een seconde duren en dan is t weer weg....vind t niet stinken als ik erbij sta, maar vind t wel stinken als iemand binnen komt die net gerookt heeft en langs me loopt ofzo :D wel proberen vol te houden he! :)

@sammie, jezus dat is schrikken zeg!!! wel fijn dat ze nu echt gevonden hebben waar t aan ligt...en ik ga heel hard voor je duimen!

@mone, heb de link nu open staan, ga van de week even kijken naar je website! Ben benieuwd!! Ik hou wel van houten speelgoed enzo :):)

@woerdie, succes morgen!! laat je t even weten??

@werk, ben dan toch wel blij dat we allebei een vast contract hebben (wat ook geen garantie biedt, ml is er al een keer lullig uitgewerkt met vast contract dus daar weten we alles van....) maar we hebben gelukkig niet de stress over tijdelijke contracten die aflopen...

@elina, zou ff met de arboarts gaan praten als ik jou was. Zoveel harde buiken en zo vroeg al is echt niet goed! Probeer ook te kijken hoe je de stress kunt verminderen, dat helpt ook niet echt voor de harde buiken....sterkte en succes!!

@rest, sorry als ik je vergeten ben!!

@hier, vandaag verjaardagvgehad, was erg gezellig, hebben nog cadeautjes gehad van ooms en tantes (toch leuk als je ergens op visite bent haha), erg schattig vestje en een waanzinnig slabbetje van stampertje, helemaal uit disney! :)
    Ben nu helemaal gesloopt dus met de voetjes omhoog op de bank, nog 1 aflevering flashpoint kijken en dan t bedje in :):)

@voedingskussen, ik raad die van de kruidvat aan ;) (bambino)

16. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @sammie, besloten club zie je elkaars handtekening niet, vind dat nu juist zo handig :):)

17. sammieshiba

sammieshiba Actief lid

6 mrt 2012
    446
    1
    16
    kinderopvang
    den haag
    Oh ja das waar :S BFG

18. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    @sammie jeej dat is schrikken. Hopelijk gaat je placenta nog omhoog

@bfg gefeliciteerd

@woerdie succes morgen. Hopelijk toch nog goed nieuws.

@butterfly ik ben idd benieuwd wat er met mijn contract gaat gebeuren werk ook via Uzb maar tot nu toe word er gezegd dat ik gewoon terug mag komen

@skatje kan me voorstellen dat je even moet omschakelen

@lijstje dan word het wel overzichtelijker en er terug opzetten kan altijd

@unexpected fijn niet meer misselijk

@hier ook sinds een paar dagen niet of nauwelijks misselijk maar meteen gebruik van gemaakt en een heleboel opgeruimd en gepoetst

Fijne avond nog meiden

19. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    ♥ ZWANGERSCHAPSLIJST ♥

14 april
    - Pookie66 (35 jaar) Tweede Kindje, ??

15 april
    - Bloemmm (23 jaar) Tweede kindje

16 april
    - Fleurop (26 jaar) Tweede Kindje
    - Geranium32 (32 jaar) Eerste Kindje
    - Isaa (29 jaar) Tweede Kindje
    - Jahknows (?? jaar) ?? Kindje

17 april
    - Mamavandrie (27 jaar) Vierde Kindje
    - Shahrazed (29 jaar) Derde Kindje

18 april
    - Minnie22 (26 jaar) Derde Kindje
    - Unexpectedmom (33 jaar) Eerste Kindje, ??
    - Wondertje1985 (26 jaar) Tweede Kindje
    - Mone (35 jaar) Derde Kindje, ??
    - Peeter (30 jaar) Tweede kindje, ??
    - Amezen (32 jaar) Eerste Kindje

19 april
    - Moon81 (30 jaar) Tweede Kindje
    - Babyfotograaf (24 jaar) Eerste Kindje, ??

20 april
    - Woerdie (32 jaar) Eerste Kindje, ??
    - Frommel (28 jaar) Tweede Kindje, ??

23 april
    - Juul75, (36 jaar) Derde kindje, ??
    - Butterfly12 (31 jaar) Tweede Kindje

24 april
    - Moon83 (29 jaar) Eerste Kindje, ??

25 april
    - Skatje (28 jaar) Derde Kindje
    - Zora (29 jaar) Tweede Kindje
    - Meriam22 (27 jaar) Tweede Kindje, ??
    - Missiemaartje (25 jaar) Tweede Kindje, ??
    - Elina1985 (26 jaar) Eerste Kindje, ??

26 april
    - Suzetje (?? jaar) Eerste Kindje, ??
    - TumTum, (30 jaar) Eerste kindje, ??

27 april
    - Loch88 (24 jaar) Eerste Kindje, ??
    - Femmelepem (33 jaar) Tweede kindje, ??
    - Lindsay83 (?? jaar) ?? Kindje, ??

28 april
    - Janneke1904 (26 jaar) Tweede kindje, ??

29 april
    - Sammieshiba (27 jaar) Eerste Kindje, ??

30 april
    - Babyleeuwtje (28 jaar) Tweede Kindje, ??

♥ AFSPRAKEN, CONTROLE & ECHO'S ♥

Moon83: 12 november - Geslachtsbepaling
    Geranium32: 13 november - Controle VK
    Mammavandrie: 13 november - Controle
    Babyfotograaf: 14 november – Controle VK
    Missiemaartje: 14 november – Controle Gyn+proluton
    Butterfly12: 16 november – Controle Gyn
    Wondertje1985: 19 november - Controle VK
    Meriam22: 22 november - Geslachtsbepaling
    Meriam22: 22 november - Controle VK
    Meriam22: 23 november - GUO
    Minnie22: 26 november - SEO
    Mone: 26 november - SEO
    Frommel: 27 november - Controle VK
    Bloemmm: 27 november - Controle VK
    Geranium32: 27 november - SEO
    Missiemaartje: 27 november - SEO
    TumTum: 28 november - SEO
    Amezen: 28 november - SEO
    Mammavandrie: 28 november - SEO
    TumTum: 29 november - SEO
    Woerdie: 29 november - SEO
    Frommel: 29 november - GUO
    Moon83: 29 november - Controle VK
    Babyfotograaf: 30 november - SEO
    Unexpectedmom: 30 november - Echo
    Bloemmm: 3 december - SEO
    Zora: 3 december - SEO
    Wondertje1985: 4 december - SEO
    Butterfly12: 5 december - SEO
    Janneke1904: 6 december - SEO
    Moon83: 6 december - SEO
    Juul75: 7 december - GUO
    Elina1985: 11 december - SEO
    Juul75: 14 december - Controle Gyn
    Skatje: 14 december - Controle VK

♥ 34 Mama's / 8 Jongens / 4 Meisjes / 4 Verrassing ♥

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄ƷVLINDERMAMA'S Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Saja87 - 3 september - 6+2wk
    Janneke1904 - Een van de Twee

----------------------------------------------------------------
    Wil je iets veranderd of toegevoegd op de lijst? Zet dit dan in kleur a.u.b!!
    Bloemmm , Frommel of Skatje passen de lijst voor je aan!

----------------------------------------------------------------

20. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Aanschouw: den nieuwen lijst :D

Ik ga even een plekje zoeken waar we hem kunnen plaatsen, dan kunnen alle aanvulling ook in dat topic worden gezet. Als sommigen dan de link in hun handtekening willen zetten, is hij makkelijk terug te vinden.

Deel Deze Pagina