16 - 30 april 2013 Mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Bloemmm, 6 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    @Bfg, heel veel plezier zo! Enne straks voel je de baby, ik heb dan minder behoefte aan een echo...

@Janneke, niet alle vk doen de 30 weken echo, en volgens mij wordt hij alleen vergoed als er een groeidilemma is (te klein of te groot) en we moeten daarvoor eigenlijk alweer kijken naar de voorwaarde van 2013 :)

2. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    De langertermijn effecten van meerdere echo's is niet bekend. En bv de FDA adviseert geen echo's te maken tenzij medisch noodzakelijk. Bij dieren is gehoorschade geconstateerd na meerdere malen blootstelling aan de echo.

3. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    @Fem, dikke knuffel, en fijn dat je hier je ei kwijt kunt! Is heel belangrijk! Alvast succes dinsdag!

4. mopperkonijn

mopperkonijn Actief lid

16 jan 2010
    432
    0
    0
    NULL
    NULL
    ah ha oke! nou is niet bewezen dus?

euhm deze krijg ik pas in 2013 hihi.

5. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Bfg, succes straks! Hoop dat jullie kindje er goed voor ligt en ze het kunnen zien!

6. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Hi meiden,

Ons kleine eigenwijsje (maar hartendiefje) lag wederom erg gezellig met de rug naar de camera. We hebben kunnen zien dat de navelstreng tussen de beentjes lag, maar we konden door de houding niet behoorlijk tussen de benen spieken (maar was ook geen echoscopiste!, dus ze durfde er echt geen uitspraken over te doen

Heel mooi hartje gehoord en gezien, en wat is t toch een mooi ruggetje ;)
    T was erg druk en lag lekker te fladderen en vermaakt zich prima in mn buik :):) blijft toch t belangrijkste :)
    Op t begin ging ze eerst voelen en toen voelde ze mini liggen, toen liet ze t mij ook voelen, wel heel apart idee hoor je kind tussen je vingers houden :), maar erg leuk! Straks weer ff proberen en als ik t heb gevonden ook ml ff laten voelen :):) zo trots als ie is :)

Daarnaast vond ze eigenlijk dat ik nog te moe ben, en raadde aan om met de arbo arts te gaan praten en om dus evt minder te gaan werken.
    Stap morgen wel even naar mn baas dat ik t eerst wil proberen met dat uur pauze (mogen wij ook eind van de dag opnemen), dat ik dus ook gewoon echt elke dag een uur eerder naar huis ga (en dit dan ook gewoon echt doe), en even aankijken of t daarmee beter gaat. Als dat niet genoeg kan ik altijd nog overleggen met bedrijfsarts.

Moet verder ook mn heupen even goed in de gaten houden, want waar ik last had wees wel echt op bekken dus raadde ze fysio aan. Bespreek t volgende keer ff met mn fysio of ik bij hem kan blijven ervoorof dat ik beter naar bekkenfysio kan gaan, en dan ff met verzekering of t wel vergoed word als ik bij 2 verschillende fysio's loop enzo.

Maar geslacht blijft dus even een verrassing ;) hihi

E pn ook bevalling ter sprake gebracht, verteld dat mn moeder razendsnelle bevallingen heeft gehad (en dat we sowieso 5 weken te vroeg waren dus misschien dat t daar door kwam), en ze zei dat t vaak wel erfelijk is hoe snel de bevalling gaat, schijnt dat moeders dit doorgeven aan hun dochters ofzo, geen idee :D
    Maar goed, ze zegt dat ze me dan goed in de gaten houden tegen die tijd dus zou goed moeten komen ;)

Nu gauw ff douchen en dan nog paar mensen bellen, heb er eigenlijk geen puf voor ;) voor t bellen dan he ;)

Sorry voor t enorme ego bericht!
    Fijne avond allemaal!

7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik ben blij dat jullie een beslissing hebben genomen, je zat er zo over in. En dan krijg je in ieder geval duidelijkheid. Mijn duimen draaien!

8. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Fijn dat alles goed was bfg!
    Jammer dat jullie het geslacht nog niet weten! Op naar de 20 weken echo!

9. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    @fem, fijn dat je nu duidelijkheid gaat krijgen. Je was zo geschrokken en die angst is ook niet prettig. Heel veel sterkte want het zal geen pretje zijn maar geeft je wel duidelijkheid. knuffel

@BFG, je hebt sowieso veel afspraken geloof ik bij de vk? Ik heb er echt veel minder! haha zou wel het hartje van m'n kindje vaker willen horen want soms maak ik me echt wel zorgen.. Heerlijk als je zoveel controles hebt en mini mag zien :)

@anderen, weet het niet meer...

@me, pas een leuk wiegje gekocht, die gaat naast mijn bed staan. :)

10. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    goedemorgen :)

gelukkig vannacht eindelijk weer eens een goede nacht :) niet dat t helpt, nog steeds helemaal verrot, maar mn heupen lijken iets gezelliger te starten :)

@unexpected, foto! :)
    in principe tot de 20 weken gewoon elke 4 weken controle, maar eerste paar keer was t idd elke 3 weken (heel vervelend), nu zat er wel 4 weken tussen maar kwam gelukkig de kraambeurs tussendoor waarbij dmv loting de echo kregen :)
    maar moet gewoon over 4 weken weer naar vk :)
    maar als je je echt zorgen maakt dan bel je ze toch even of je naar hartje kan komen luisteren?

@bloem, haha nou ergens zou t me ook helemaal niks verbazen als we er dus niet achter gaan komen zolang als dat mini in mn buik zit :D dus nu is mn mams er toch weer van overtuigd dat t een meisje is "ja jongens laten t altijd vol trots zien en mini niet, dus is vast een meisje"
    toen mn mams zwanger was van mij hebben ze 3x echo gehad en 3x geslacht proberen te bekijken, maar heus niet gelukt :) elke keer als t ding in de buurt deed ik mn beentjes over elkaar (was toen al erg gesteld op mn privacy :D nog steeds :D).

maar de vk zei wel gister dat al t gekriebel in mn buik hoogstwaarschijnlijk wel mini is! :)

11. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    @bfg, je hebt nog meer controles dan ik bij de gyn :D

12. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Haha ben benieuwd bfg!

Ik voel de kleine nu echt elke dag.
    Nu bijvoorbeeld ook, lig nog in bed! Heerlijk :p
    Manlief is vandaag thuis dus we gaan even goed boodschappen doen.
    Lekkere dingetjes in huis halen :D

13. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @mone, haha echt waar? :D dat is wel beetje vreemd ja ;)

@bloem, oh lekker zeg nog in bed! ben wel beetje jaloers hoor ;)
    ach, gelukkig alweer bijna weekend :)

@hier, even bij mn baas binnen gelopen, daarna bij P&O naar binnen gestapt, afspraak met bedrijfsarts wordt z.s.m. gemaakt
    nou ben benieuwd :)
    heb maar besloten dat ik niet zo eigenwijs moet zijn en doen en nu echt eerst aan mezelf en mn kindje moet denken, en als ik het betekent dat ik minder moet gaan werken, maar daarmee wel tot aan verlof kan blijven werken dan vind ik dat een goed idee.
    heb nog steeds de hoop dat mn energie terug gaat komen, al zal dat ongetwijfeld ook van tijdelijke duur zijn....;)

en rond half 9 echt heel veel gekriebel in mn buik! dus ik gelijk "goedemorgen mini! ben je ook wakker ;)"
    en ml gelijk gesmst :D haha

hoezo....overdreven enthousiast ;)

14. Janneke1904

Janneke1904 Actief lid

17 mei 2010
    216
    0
    0
    Goedemorgen!

@bfg: Jammer hoor :) Was toch wel benieuwd, of je gevoel er echt naast zit of niet! Nu nog een paar weekjes geduld hebben :)!
    En idd, die klachten met je heupen kan idd wel eens je bekken zijn. Heb je zwaar werk? of valt dat mee?

@hier: Gisteren bij de huisarts geweest voor me zoontje, hij heeft weer een virus. Maar vanaf augustus is hij meer ziek geweest dan beter. Als het erger word moet ik bellen, en dan vrijdag zoiezo overleg als het nog niet over is. Ben benieuwd, baart me toch wel een beetje zorgen...

15. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Baby voelen: hier nu ook echt elke dag duidelijk. Vooral 's avonds wordt de baby lekker druk! :D

Sammie: veel plezier vandaag bij de geslachtsbepaling. Hoe laat heb je hem?

Janneke: beterschap voor je zoontje :(

16. mopperkonijn

mopperkonijn Actief lid

16 jan 2010
    432
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik voel nog helemaal niks....... misschien komt het omdat bij de 12 weken echo en dus 13 bleek te zijn , helemaal achter in mijn bekken lag met kont en beentjes?

17. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @mopperkonijn, ik voel ook niet veel hoor, af en toe een soort gekriebel in mn buik, moet ik gelijk ff terugjeuken zeg maar :D
    maar nu sinds een week ongeveer voel ik t echt dagelijks dus achtte de vk de kans groot dat t ons kindje is die ik voel "kriebelen" :)

@gekriebel, vind t wel gezellig eigenlijk :) af en toe een kriebeltje :D vanmorgen was ff heeeeel veel gekriebel, heel apart en daarna eigenlijk weer niks :D
    tot ik met de punt van mn schoen achter t tapijt bleef hangen (ja hoe ik t af en toe voor elkaar krijg weet ik ook niet :D), en dus half struikelde, had gelijk weer gekriebel :D

@janneke,nee juist helemaal niet zwaar werk...zittend...ja af en toe doe ik wel eens door t gebouw rennen, maar dat is dus als ik thee ga halen, moet plassen of iets echt met spoed moet maar dat gebeurt eigenlijk maar zelden ;)

18. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Femmelepem, fijn dat je nu de knoop hebt doorgehakt. Hoop dat de vwp jullie wat rust gaat geven.. Succes dinsdag!

Bfg, wat jammer, nu tóch maar tot de 20 weken echo wachten.. Blijft het nog even spannend.. Wat fijn dat jullie zoveel controles hebben.. hier ook de behoefte aan bevestiging.. Heb gelukkid de angelsound nog..

@ kriebels, hier ook toenemend de kriebels in mn buik. Meerdere keren per dag nu, vooral savonds als ik ga liggen. Kan me bijna niet voorstellen dat dat nog mn darmen zijn.. ook voel ik steeds op een anderen plek dat het daar boller staat.. zou dat dan ook de baby zijn ?

Verder blijf ik steeds maar piekeren. Ben ook echt een soort smetvrees aan het ontwikkelen omdat ik bang ben dat de baby iets oploopt.. Gaat echt iets te ver nu.. Maar kan het niet uitzetten. Maakt me zorgen over vanalles.. Erg vermoeiend .. Probeer het dan tóch maar een beetje los te laen..

Over 2 weken de 20 weken echo!

19. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    @baby: Ik denk al weken dat ik wel iets voel, en gister misschien zelfs 2 schopjes, maar het wordt niet echt duidelijker, dus ik twijfel nog steeds of ik niet gewoon hele actieve darmen heb :D sommige dagen voel ik meer dan andere. Gister in de ochtend 2 dingen die schopjes zouden kunnen zijn, maar verder de hele dag helemaal niets. andere dagen blijft het maar borrelen en ploppen.

@frommel: hoe ist nu met je misselijkheid?

@fem: goed dat je een beslissing hebt genomen, hopelijk brengt het wat rust!

@bfg: Hopelijk is hij/zij met de 20 weken echo minder eigenwijs! :D (dat hoop ik voor mijn eigen ook, want t is onze enige kans om erachter te komen, ik ga er niet een pretecho voor nemen) nog 2 weken en t is zo ver! ben alvast zenuwachtig :D

20. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @frommel, idd fijn dat je de angelsound hebt dan :) die hebben wij dus helaas niet....maar denk wel dat t gekriebel dan ook van jouw mini is hoor!
    ik denk dat wij volledig tegenovergesteld zijn qua hygiene :) ik vertik t namelijk om vaker dan normaal mn handen te wassen onder t mom van mn eigen weerstand en die van mn kind :D
    al ben ik wel wat voorzichtiger met smerige parkeerautomaten en dus dronken mensen op straat ;) dan doe ik wel even mn handen ontsmetten na afloop zeg maar...maar verder doe ik net als anders eigenlijk....dus nee ben bang dat ik je daar geen tips voor kan geven :)

vinden jullie t ook zo snel gaan? :$

Deel Deze Pagina