De pretecho was echt geweldig! We hadden een afspraak gemaakt bij babyvision in Delft, hier zijn we met dochterlief toen ook geweest. We konden om 10.15 terecht. Het was echt wonderlijk om de kleine zo te kunnen zien. Zo groot en compleet! Heb een dvd laten maken, erg leuk voor thuis! Het was ook een fijne bevestiging na alles zorgen en mijn gepieker over de zwangerschap. Al was het natuurlijk geen medische echo, ik ben nu wel iets geruster en ook wat minder bang voor de 20 weken echo. Ook groeit het kindje prima, ondanks de misselijkheid, spugen en het afvallen. Ook een geruststelling. Het kindje was ook erg druk en bewegelijk. Kleine stuiterbal! Weet nu ook zeker dat het ons kindje is die ik voel. En de placenta ligt ook precies zoals ik vermoedde (rechtsvoor, aan de linkerkant voel ik veel meer). Afijn, toen de geslachtsbepaling. Daar hoefte eigenlijk geen moeite voor gedaan worden , want onze ZOON deed erg zijn best zijn geslacht volop in beeld te brengen! Al voor de echoscopiste ernaar keek hadden we allebei al een paar keer een piemeltje voorbij zien komen... Hij is er erg trots op! Kon dan ook gerust gaan shoppen volgens de echoscopiste, dit wordt echt geen meisje meer! Had ik het dus mooi compleet mis met m' n voorgevoelens! Ik was zó overtuigd dat het een meisje was! Was ook erg verbaasd! Maar leuke verrast! Helaas heb ik nogsteeds geen computer, dus de foto's houden jullie nog even te goed! We hebben het nu alleen nog aan opa en oma verteld. De eerste kleinzoon! Dus erg leuke reacties gehad! Binnekort vertellen we het ook aan vrienden.. Misschien tóch nog fff de 20 weken afwachten.. Al geloof ik echt niet dat het nog veranderd. Hebben meteen maar een stoer jongenspakje gekocht Afijn, tot zover mijn eigen vrrhaal. Ga later fff goed bijlezen, maar dat valt dus niet meer op de telefoon! Hoop dat iedereen een goed weekend heeft!
Frommel wat fijn dat de echo zo leuk was!! En een zoon! Gefeliciteerd! Nu lekker genieten meis, dat heb je verdiend!
Even snel een zwaai! Dit weekend zijn we bij mijn ouders. Gezellig! Frommel: leuk dat de pretecho zo leuk was!!! En een zoon! Gefeliciteerd! Leuk zeg!! Het blijft overheersend blauw wat de lijst siert
Hoi! Sorry, helemaal niet bijgelezen, alleen gezien een zoontje voor frommel! Wat leuk zeg, ik heb ook van allebei een! Hier erg ziek, buikgriep. Ik heb gisteren de hele dag in bed gelegen, vanacht de hele nacht boven de wc gehangen, en nu weer de hele dag in bed. Gelukkig is de hele erge buikpijn nu weg. Zo slap als een vaatdoek
@frommel, leuk dat je zo genoten hebt van de pretecho! Wat een verrassing, een zoon! lekker winkelen nu. @juul, beterschap! even snel allemaal, nu ga ik weg
Hoooiii!!! Zo, het hele weekend gewerkt, nu languit op de bank met een dekentje en voetbal aan! Heerlijk, zo'n rustmomentje! @Woerdie: Hoe ver ben je gekomen met de babykamer soppen en opruimen? Beetje kunnen relaxen ook het weekend? @sinterklaas: Ik vind het voor de kinderen erg leuk, maar hou ook meer van de kerst... Weet nog dat ikzelf echt heel boos was op mijn ouders dat ze me al die jaren voorgelogen hadden over Sinterklaas, krijg je altijd te horen dat je niet mag jokken/liegen, heeft gewoon heel NEDERLAND je voor zitten liegen jaren lang... Voelde me danig in de maling genomen in ieder geval...haha @bfg: Hoe was de High Tea? @frommel: Wat fijn meis, dat de echo goed was!! Helemaal blij voor jullie! Fijn ook dat zoonlief zonder schaamte zijn geslacht toonde, onze zoon is een stuk preutser, hahaha @Juul: Beterschap meis! Er heerst echt een vies buikgriepvirus, jakkes! Hopelijk ben je snel beter! Fijne zondag allemaal!
Hi @frommel, fijn de goede echo!! En wat leuk een jongen! Jullie konden daar best snel terecht he? Aangezien ik in Delft werk en t sowieso niet zo ver is van ons huis... @high tea, die was erg lekker! Was ook erg gezellig en schoonouders waren blij verrast! Verder vandaag een erg luie dag , van bed ging ik naar de bank en daar lag ik heerlijk tegen ml aan rustig wakker te worden onder t genot van afleveringen van flashpoint , en toen ik moest plassen zat ml gelijk "huh!? Wat gebeurt er nu?! Je beweegt? Aaahhhn activiteit!" Alles met een dikke knipoog natuurlijk want hij vond t heus wel gezellig hahahaha. Heb wel toen ik op de bank lag mini gevoeld bij mn navel, net links ervan, kwam even iets voorbij ofzo Heb gisterochtend vroeg, ik lag beetje raar uitgerekt , voelde ik mini ook bewegen, duurde best wel even, alsof t aan t draaien was ofzo, maar toen zat mini wel laag En toen ik vrijdagavond lekker op mn zij op de bank lag was t wel heel grappig om te voelen dat mini helemaal links lag (lag ook op linkerzij) Beetje bij beetje begin ik mini gelukkig wat beter te voelen vind t erg gezellig zeg maar @sinterklaas, ik vind t op zich niet zo erg, maar wat me heel erg tegenstaat is dat de kinderen al vanaf begin september volledig gek gemaakt worden ervoor, niet alleen door supermarkten, maar ook door de tv, door speelgoedwinkels die hun dikke speelgoed catalogus uitbrengen, op school besteden ze er aandacht aan. Bahbahbah. (En ja ik weet t, ook kerstspullen liggen dikwijls september al in de wi kels.......vind ik ook te vroeg hoe gek ik ook op kerst ben....) Maar goed, wat dat betreft vind ik gewoon jammer dat nederland aan sinterklaas doet terwijl de rest van de wereld aan kerst doet... En nu vanavond helemaal niks meer, weer lekker lui Fijne avond allemaal!
@ Juul, wat vervelend voor je, beterschap meis. @ sinterklaas...ik vind het juist leuk dat wij ons zo onderscheiden van de rest vd wereld.. Tis echt een kinderfeest... Maar kerst leeft ook steeds meer hier in Nederland... Wij vieren het iig allbei! met mijn familie 5dec en familie van ml kerst! wel erg dure maar gezellige maand zo maar weer naar bed.. Drukke werkweek voor de boeg dus zal weinig tijd hebben om.te reageren.... Fijne avond en week allemaal!!
Wij vieren het ook beide en ik kan van allebei op een andere manier genieten. Heerlijk! Hier een druk mensje in me, hij is aan het stuiteren lijkt wel haha
Hier voel ik me iets beter. Maar aangezien dochterlief mijn man gisteren heeft ondergespuugd ligt hij nu met buikgriep op bed, en heb ik vrij genomen om zijn papadag in te vullen. Ben nog wel slap maar niet mee spugen, jippie! Eergisteren Sinterklaas opgehaald in de stad. Ik lag in bed dus mijn man is meegegaan. Hier hebben de kinderen gisteren al sinterklaas op de opvang gevierd, met de ouders erbij. Het was anders niet te regelen! Ik lag in bed maar het was helemaal leuk. Ze doet dan een klein cadeautje en regelt wat pieten, en er wordt veel gezongen en zo. Wij zijn niet zo van de heel uitbundige cadeau's. Ik vind dat kinderen best 'overvoerd' worden. Dus ze mogen 1x per week hun schoen zetten met iets kleins er in, en op pakjesavond krijgen ze wat kleins en een groter cadeau. Het gaat meer om de beleving, sinterklaas in de stad bezoeken en zo, de intocht, overal zwarte pieten....dat maakt het wel superleuk hoor. Mijn dochtertje leeft helemaal mee
Gadverpielekes....heb ik een heel bericht getypt is alles weer verdwenen! Pfff... Dan maar kort overnieuw! @Frommel: gefeli met je goede echo en gefeli met je knullie blauw neemt zachtjes aan toch echt de overhand...word straks vechten voor de meiden voor een vriendje hihi @ Bfg: lazy sunday...heerlijk! @Moon: wat t kamertje betreft,alles netjes kunnen opruimen en soppen zelfs de ramen aan de binnekant gezeemd en al vast wat spulletjes verplaatsd en op hun plek gezet... Gordijnen en behang uitzoeken zijn drama! We kunnen echt niet slagen!!! Iemand ideetjes? 3wanden zijn lichtgrijs behangen en de rolgordijntjes is dezelfde kleur...nu willen we de wand tegenover het raam vrolijk maken en de overgordijnen ook! We hadden erg leuk winnie the pooh behang maar daar vinden we geen leuke gordijnen bij... Misschiend an nog 10daagies wachten tot het geslacht bekend is misschien dat dat onze zoektocht wat vergemakkelijkt! Wilde eerst graag een leuke muurschildering op die muur laten maken,kennen jullie iemand die dit voor een prikkie kan? Hier gebeuren echt allemaal nare dingen sinds ik zwanger ben... alle ellende op mijn werk, nu krijg ik de ene aanslag na de andere van mijn zorgtoeslag die ik moet terug betalen...2010,2011,2012 en begreep van de meneer aan de telefoon dat 2009 er ook nog aankomt!! :'( Heb helaas geen geldschijtend ezeltje in de achtertuin...en t gaat niet over 300euro maar helaas nog een cijfer eracher! Pffff...ZOOI!!! En dan roept iedereen maar dat ik lekker moet genieten van mijn zwangerschap,nja... zal allemaal wel goedkomen hoop ik~! Heb iig vanmorgen te horen gekregen dat ik nog een jaarcontract van 32u heb en dus ip 24u kan werken en 1dag in de week ouderschapsverlof op kan nemen... Strakkies avonddienstje werken! Fijne dag allemaal en alle zieke en niet lekkere meiden,beterschap!!! Woerdie xx
Thanks allemaal! Begin hier aan het idee te wennen! Vindt het erg leuk dat we een jongen krijgen, maar ook spannend! Tóch weer helemaal anders dan we gewend zijn met een meid! Ga binnekort maar eens alles kleertjes uit de opslag halen, kan een hoop van weg.. En dan op zoek naar knullenspul.. gelukkig is het kamertje en zijn de "grote" aankopen redelijk neutraal geweest bij dochterlief, dus we houden gewoon onze kinderwagen, maxi cosi, etc. De kleine komt de eerste tijd bij ons in de wieg, en daarna bij z'n grote zus op de kamer. Daar hoeft eigenlijk weinig voor gedaan. Gister liepen we tegen een mooie stapelledikant aan op mp, en dochterlief heeft er vanacht al meteen in geslapen. Ze slaapt onderin, en kan nu zelf in en uit dr bed, dus das ook wel fijn dat ik dr niet hoef te tillen. Beetje vroeg dat er al een stapelbed staat.. Mja, we hadden nu de kans, en niet echt de ruimte om hem op te slaan.. Wel een voordeel dat dochterlief er rustig aan kan wennen nu... Hehe Ledikant van dochterlief ook maar op mp zetten zodra ik weer een pc heb.. Verder vanmorgen bij de dietist geweest. Ben opnieuw afgevallen en heb nu een beetje op mn kop gekregen dat ik niet voldoende eet.. Blijf bang om buitensporig veel aan te komen.. (heb normaal al overgewicht en vroeger een eetstoornis gehad) blijft lastig..
Babyfotograaf, wij konden inderdaad de volgende dag al terecht. Bij dochterlief ook altijs snel aan de beurt Juul, fijn dat je je ietsje beter voelt. Rustig aan maar! Beterschap! Woerdie, fijn dat je conract iig duidelijk is nu! @ sinterklaas, wij zijn niet naar de intocht geweest, vond het wat te druk. Dochterlief heeft er ook nog niet echt iets van meegekregen volgens mij. Normaal vieren we het wel, vaak met mn nichtje van 6, en dan op sinterklaasavond bij oma thuis. Maar oma is nu net vertrokken voor een cruise, en komt pas na sinterklaas terug. Dus dat gaat dit jaar wel anders zijn. Vindt het aan de ene kant ook wel lekker nu om fff niet te hoeven. We houden sinterklaas klein. Ga nog wel een keertje naar de sint toe-eigen een keertje schoentje zetten, en pakje met sinterklaas avond.. Vindt ik wel voldoende! Heb wel kruidnootjes gekocht voor dochter en vrouwlief!
@woerdie, he bah al die aanslagen als je t niet in 1 keer kan betalen zou ik zeker gebruik maken van gespreide betaling hoor.... gordijntjes en behang vind ik ook erg moeilijk! ben daarom erg blij dat we nu de knoop hebben doorgehakt, op 1 muur muurschildering (hoop echt dat t lukt!) en andere muren blijven wit, met over de muur nog een brede band in knalroze of felblauw, en ik wil er ook iets zilver bij. komt een verduisterend rolgordijn te hangen (wit) en daaroverheen een gordijn tot aan de vloer voor de leuk, zelfde kleur als de band op de muur, dus roze of blauw. en als geslacht echt geheim blijft tot aan geboorte (wat me echt helemaal niks zou verbazen bij dit eigenwijze ding ) dan doen we gewoon alles met felgroen je zou eens bij behangspeciaalzaken kunnen kijken, of ben je daar ook al geweest? die hebben zoveel meer keus... of kijk eens op internet wat je leuk vind. geslacht afwachten kan je natuurlijk ook goed doen, heb je toch weer wat meer keus in behang etc vind ik is fotobehang anders een optie voor die muur? kan je natuurlijk gewoon plaatje doen die jullie graag op de muur willen zonder dat je hoeft te googlen op een schilder (en voor een prikkie is waarschijnlijk erg optimistisch....ga uit van minimaal 300 euro, dan kan t altijd meevallen voor een muurschildering) @frommel, even overleggen met ml vanavond ik ben zooo nieuwsgierig ik wil t gewoon weten die bij ons heel dichtbij zit schijnt t echt behoorlijk druk te hebben dus kans dat we pas na de 20 weken echo terecht kunnen...schiet niet op dan he maar ik wil t eigenlijk ook wel 2 keer horen hoor t geslacht zeker als t een meisje is en lekkeerrrrrr kruidnootjes! misschien beetje persoonlijke vraag, maar ben je in therapie geweest voor je eetstoornis? is er misschien een oefening die je kan doen waardoor je beter kan accepteren dat je iets meer moet eten? (wanneer ook je misselijkheid dit toestaat natuurlijk...). en heb je moeite met al het eten, of alleen met de ongezonde dingen waarbij je die torenhoge drempel over moet?? (vriendin heeft ook eetstoornis, weet wel ongeveer hoe t bij haar soms ging....)
Hallo iedereen: Frommel: Wat leuk zeg! Een jongen! Nu ook lekker shoppen! Juul: Beterschap daar! Niks aan zo! Woerdie: Das balen zeg... Pff, ik kreeg van de week ook weer een aansalg. Viel mee 100 euro. Maar heb toen in 2009 alle zorgtoeslag van mij en mn mannetje stop gezet. Werd gek van dat stomme terug betalen steeds. Heeeeel irritant. Je kan het beter later nog weer te goed hebben dan dat je steeds moet terug betalen! Ik zou idd ook gewoon gebruik maken van een betalingsregeling... @hier: Ben nu al 3 dagen achter elkaar niet goed geworden. UIt het niets, zweten, duizelig, trillen, wazig zien en heel slap op de benen. Beetje raar. Dacht dat het aan de lage bloeddruk lag, maar als ik wat eet, gaat het na een half uurtje weer beter. Iemand hier ook last van? Zal op t werk van de week mn suiker ff controleren.. IK voel de kleine ook steeds beter, als is het nog erg licht! Maar wel zo mooi! We hebben van het weekend besloten toch het geslacht te willen weten. We zijn TE nieuwsgierig ! Ben zo benieuwd! Nog 2.5 week wachten !
Bfg, ligt er aan wat onder ongezond valt. Wat de dietist vindt dat ik minimaal binnen moet krijgen, dat vindt ik nu moeilijk. En dat zijn dingen als brood, crackers, fruit, zuivel, groenten en vlees. Ben alsnog bang dat het teveel is en ik heel veel aankom. Dietiste wilt nu dat ik nadenk over hulp. Heb vroeger wel therapie gehad, maar dat helpt nu niet. Ben eigenlijk wel een beetje geschrokken van vanmorgen, wil natuurlijk de baby niks te kort doen, en zie ook wel dat ik er teveel mee bezig ben. Zie mezelf nu gewoon niet als iemand met een eetstoornis. Maar het lukt me nu ook niet om het los te laten en voldoende te eten.. Dat vindt ik eigenlijk wel erg..
@janneke, jaaa leuk dat jullie ook het geslacht willen weten! ik dacht dat je eten ook effect had op bloeddruk? anders eens je bloeddruk meten op je werk als je je zo slap voelt?? en dan natuurlijk gauw even iets eten zodat je je weer wat beter voelt erna. zelf (gelukkig) geen ervaring mee, al kan ik wel beetje "naar" worden als ik te lang niets eet of te lang dus eigenlijk met honger rondloop. ik geef er maar gewoon zoveel mogelijk aan toe of zorg dat ik beetje rustig kan blijven zitten/liggen tot ik kan eten @baby voelen, nou ik voel me toch een hoop gekriebel!! en voel dus ook af en toe zo'n draaiende beweging ofzo als ik lig. maar t gekriebel voel ik voornamelijk als ik zit, nu al een uur nonstop de kriebeltjes, mini is lekker actief vind t zo bijzonder! vind t wel heel gezellig, maar al een uur lang kriebeltjes vind ik toch ietwat overdreven al ben ik allang blij dat t nog geen hard geschop is hahahaha