@geranium, ik zou nog lekker een paar dagen thuis blijven als ik jou was, en dan nog niet eens in de 1e plaats omdat je nog steeds ze besmettelijk bent als wat... hoop dat je je snel beter voelt en sterk maar rustig weer even aan! (ja sorry.....ik ben een voorstander van proberen die ellendige buikgriep uit te bannen dus iedereen met buikgriep mag in quarantaine als je t aan mij vraagt) @namen, meisje zijn we t 100% eens en hebben we 2 namen waar we uit kunnen kiezen, de naam op 1 staat ook echt voor ons allebei op 1 (en stom, maar kan me al helemaal voorstellen dat de uk in mn buik lieve kleine ..... is) jongens hadden we in principe 1 naam die we allebei acceptabel vinden, maar we zijn er allebei niet zo van overtuigd...dus als t jongetje is zullen we nog even flink om de tafel moeten @frommel, ja t gekriebel heb ik normaal dus best wel regelmatig! en weet ook echt 100% zeker dat t mini is, maarja nu rommelt mn buik weer verschrikkelijk dus durf echt niks te zeggen zou t toch fijn vinden als t straks echt duidelijke schopjes enzo zijn en die blauwe ribben nemen we maar voor lief hihihi
Goedemorgen! Minnie en Mone: Jullie mogen als eerste voor een 20 weken echo zie ik! Heeeel veel suc6 vandaag! Geniet ervan! hopen dat alles helemaal goed is!! Geranium: Balen zeg, Beterschap!! Minnie: Mooi klein buikje ! Namen: Lastig is het Wij zijn al wel uit over de meisjesnaam. Jongensnaam, wel een hele mooie in gedachten, maar toch twijfelen we nog wel! Afwachten nog ff dus! Skatje: Heerlijk is dat he, lekker zwemmen! Hebben wij ook gedaan met mn zoontje van de week!! Heerlijk als je ze zo ziet genieten dan ! Wat leuk dat je man de kleine ook gevoeld heeft! Is hier nog niet gelukt ! @woerdie: Je doet dan hetzelfde werk als dat ik doe! Is snel zwaar he. Wel vervelend dat je zo behandeld word! Het is wel te begrijpen, maar het zou ook fijn zijn als je collega's een beetje begrip ervoor hebben!! Moet je nu veel administratie doen? Mag je niet gewoon boventallig aan het werk, medicijnen delen e.d? Hier druk geweest het weekend! Erg veel last gehad van mn bekken. Die heeft echt een terugslag gehad. Zie nu al tegen deze week op, de hele week mn zoontje alleen tillen e.d. En dan heb ik nog wel vakantie. Straks het werk maar even bellen, dat ik de zorg uit wil, Dan maar boventallig werken, ik moetn u echt aan mijn lichaam denken. Heb veel pijn gehad het weekend. Erg balen dus! Sorry nog lang niet iedereen gehad, komt wel weer ! Fijne dag iedereen!
@vriendin met miskraam, ja zelf ben ik wel extra voorzichtig, heb het haar ook eerder verteld dan de andere vrienden. Maar ze was heel blij voor me. @geranium, beterschap! Goed op letten dat je niet uitdroogt. knuffel, hoop dat het snel over is. @frommel, gelukkig gaat het weer met je dochter, maar snap dat het schrikken is! @20 weken echo, ja je weet maar nooit als ze wat zien, en dan kunnnen e er nog naast zitten. Kan met het geslacht natuurlijk ook. Ik heb al vanaf het begin een jongens gevoel en volgens de nub is dat ook zo, dus ik ben heel benieuwd wat er uit de 20 weken echo komt. Ik ga nog steeds uit van een jongetje maar het kan dus ook nog een meisje zijn. vind het nog best spannend Maar met alletwee ben ik gelukkig. @schoppen, leuk is dat he? Gisteravond was de kleine druk! Bleef maar schoppen en trappelen. Vandaag buikpijn, weet niet of het door al dat trappelen komt. @minnie, mooi buikje! Voel je je baby dan ook beter? @namen, wij hebben gekozen voor vernoemen, en de jongensversie en de meisjesversie zijn alletwee erg mooi. Dat is dus lekker makkelijk. @me, pijn in mijn buik, heb het nog niet eerder zo gehad, was mentruatie achtig. dus wel geschrokken en bleef ook. Nu gaat het wel weer maar ik voel het nog steeds. Ik vond het vooral raar dat het gelijk in de ochtend kwam. Heeft iemand hier ervaring mee? Gisteravond was de kleine wel erg druk, dus misschien heeft ie me al bont en blauw geschopt. Hoop dat het niks erg is.
Hey klein vraagje hè? Een paar van jullie hadden bij zo'n webshop goedkope positiekleding gekocht. Welke site was dat ook alweer?
Snelle zwaai! Een klein meisje met koortsen oorontsteking hier dus ben daar druk mee. Ze ligt nu lekker op bed dus ga ff poetsen en dan ff boekje lezen.
Unexpectedmom, ik heb het al een paar keer eerder gehad, en ook de laatste 2 dagen opnieuw menstruatieachtige pijn. Volgens vk was het het de groei die je voelt en kan hey zolang het niet regelmatig wordt en met bloedverlies komt echt geen kwaad. Maar ik wordt er ook nogsteeds zenuwachtig van... Je kan altijd ff bellen als je het niet vertrouwd. Herken ook wel de voorzichtigheid naar je vriendin toe. Mijn zus was bijna tegelijk zwanger, maar kreeg met 8 weken d'r derde miskraam. Het onderwerp blijft gevoelig liggen, niet zozeer vanwege haar, want ze zijn oprecht gelukkig voor ons, maar ik blijf het moeilijk vinden. Toen ik zelf een MA had vond ik het juist een vervelend idee dat anderen zich er ongemakkelijk onder zouden voelen, of het onderwerp uit de weg zoudn gaan. Probeer daarom juist te voorkomen dat ik me anders gedraag naar mn zus, maar zeg ook gewoon dat ik het zo ontzttend moeilijk voor ze vindt. Ze is toch nogsteeds de eerste die ik bel, bv na de geslachtsbepaling, en vindt het heel bijzonder dat ze oprecht blij voor ons is. Zou het ook begrijpen als ze dat niet zou kunnen.. Haar verdriet moet er ook kunnen zijn.. Ff iets anders. Ik voel sinds eenl paar dagen steeds een nare kramp als ik dochterlief op til.. (12,5 kilo) Moet ik nu al minder tillen denken jullie? Of zal het niet zoveel kwaad kunnen? Til dr al niet meer uit bed, nog wel op de commode e.d...
@ unexpected; ik heb precies hetzelfde! Schrok er helemaal van! Maar na een tijdje ging het weer over gelukkig.
Zijn net terug van de 20 weken echo!k Kom ik daar...staat m'n afspraak er niet in...jaaa zeg. Mijn man heeft vrij genomen..oppas voor de kindjes geregeld..zou ff lekker worden. Gelukkig hebben ze het opgelost. Alles zag er goed uit! Ik was best zenuwachtig! Maar ze heeft alles netjes bekeken en zag er goed uit. Opgelucht! En trots en zoo verliefd!
@ Minnie; wat fijn meid!!! @ Frommel; ons zoontje is ook bijna zo'n 10 kilo en ik vind het erg zwaar worden met tillen. Ook moet ik rustig aan doen, dus ik til echt zo weinig mogelijk. Als het niet fijn aanvoelt, zou ik ook wat minderen inderdaad als dat kan!
De 20 weken echo Mijn trots <3 http://www.zwangerschapspagina.nl/attachment.php?attachmentid=288823&stc=1&d=1353937973
@menstruatie achtige pijn: dat is inderdaad de groei van je baarmoeder @tillen: toen ik van mijn zoontje in verwachting was heb ik mijn dochtertje (toen 2,5) geleerd om zelf in haar stoeltje te klimmen, in de autostoel etc. Zo min mogelijk tillen want dat werd best onaangenaam. @minnie, wat fijn dat alles goed was!
Weet niet of er al reacties zijn, nog niet verder gelezen Ik heb al aantal keer wat besteld via voordeligzwanger.nl en bevalt me heel erg goed!
@tillen, mag je toch 1e 3 maanden al niet meer boven de 10 kg doen? Dat werd alleen maar minder geloof ik naarmate zwschap mindert, al kan ik me voorstellen dat dat best lastig is als je idd nog kleine kindjes hebt rondlopen.... Als t niet prettig voelt zou ik t dus ook vooral niet doen, of in elk geval zo min ,ogelijk... @kramp, idd groeien van baarmoeder en banden....heb t ook, ene dag wat meer dan de andere, en kan behoorlijk gemeen zijn af en toe... @minnie, jeeej alles goed! Mooie foto ook! @hier, bedrijfsarts geweest, ik moet 2 uur minder gaan werken, want ook t uur extra pauze waardoor ik al uur minder werkte is niet genoeg. Ze vond t absoluut niet de bedoeling dat ik savonds alleen maar voor pampus op de bank lig...dus dit even proberen en dan 18 dec evaluatie. En nu moet ik opschieten want moet naar de fysio
@menstruatie achtige krampen; Gelukkig ben ik niet de enige. Ik heb toch maar de vk gebeld. Die zei dat ik voor de zekerheid even wat urine moest laten testen of ik misschien blaasontsteking heb. Het kan het groeien idd ook gewoon zijn. Ze zei dat ik wel direct moest bellen bij bloed en/of regelmaat van krampen (want dan waren het weeen). Ik ga er dus maar vanuit dat er niks aan de hand is maar laat morgen ochtend even mijn urine testen. Bedankt in elk geval voor de lieve berichten. @vriendin/zus met MA ed; Ik probeer er niet zomaar teveel over te praten. We hebben het er natuurlijk wel over, maar dan check ik maar even of het ok is. Gelukkig is dat zo en ik ben daar blij om, het geeft toch aan dat ze het een plek heeft kunnen geven. Een andere vriendin van ons was een tijdje terug bevallen en ze vond toen het krambezoek toch wel confronterend. Openheid en eerlijkheid werkt het beste in deze situatie. Zij is in dit geval degene die de grens mag aangeven, hebben we het over de baby en hoe vaak ed. Als zij het teveel vindt dan kan ik het toch nog bij zoveel mensen kwijt. @Frommel / Tillen, toch maar voorzichtig doen denk ik. Alles wordt weker met de zwangerschap dus je bent sowieso niet meer zo sterk als eerst. Maar snap ook wel dat je nog graag je dochtertje wil kunnen optillen. @Minnie met 20 weken echo; jeee! fijn dat het allemaal goed uitzag. Heerlijk je kleintje weer zien. ik kijk er ook echt zo naar uit. Mooi dat ze het toch nog hadden opgelost, je wilt je natuurlijk niet laten wegsturen. Zo schattig je echo! @bfg, fijn dat je een meelevende bedrijfsarts hebt! @webshop, voordeligzwanger.nl ... H&M is echt af te raden, net toen ik wilde bellen kwam het eindelijk aan, maar wel iets van 1,5 of 2 maanden te laat....
@ hm; heb ik vaker gehoord idd dat die traag zijn met bezorgen!! Ik heb laatst bij de CA gekocht. Ook niet zo heel duur en wel erg leuk. @ hier; ik zit zo in de spanning voor morgen. Zo nog even werken en ik denk vanavond op tijd naar bed, dan is morgen zo hier.. @ mone; hoe was jouw echo??
@Woerdie/Skatje: Wat leuk zeg, dat de papa's de uk hebben kunnen voelen! Lijkt me heel bijzonder! Hier eerst maar zelf eens wat voelen, hihi! @Minnie: Wat een prachtig bescheiden buikje zeg! Daar lijkt die van mij wel een biervat bij, hihi Wel grappig bij mij, de ene collega van de week: "Weet je zeker dat het er maar 1 is?", komt de volgende collega binnen: "Wat een bescheiden buikje zeg"... Iedereen heeft zijn eigen ideeen bij hoe groot je buik 'moet' zijn, haha. En wat fijn dat de echo door kon gaan én dat het er allemaal goed uit ziet, gefeliciteerd! @naam: We hebben wel voor een jongen en een meisje een naam die we beiden mooi vinden, maar ik ben nog niet klaar met zoeken, haha! En goede vrienden van ons krijgen in december een zoontje, dus wachten ook nog even die naam af. Wie weet verandert het nog! @bfg: Hopelijk gaat het beter met je als je minder gaat werken! @geranium: Hoe voel je je nu? Heb je iets kunnen eten? Sorry, reageer niet op iedereen, maar ben echt hartstikke moe en zit al half te knikkebollen op de bank... Bedoel het echt niet verkeerd hoor meiden, binnenkort reageer ik weer uitgebreider! Heb ook eind van de werkdag wat last van mijn onderrug/bekken, dat zal ook wel in mijn nadeel werken. Fijne avond allemaal!